Fra projekt til drift Implementering i organisationen af Statens Arkivers nye hjemmeside Lisbeth Brodin Webredaktør og kommunikationsmedarbejder Statens.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Trehøje-Pigerne Side 1 Vejledning til brug af hjemmesiden Det er slet ikke så vanskeligt – så brug hjemmesiden flittigt… Det er.
Advertisements

Introduktion til projekt ”Aktivt Liv”
3. seminar om afklaring og vurdering af realkompetencer 20.maj 2010 Silkeborg Ulla Nistrup Velkommen.
En lille introduktion Angående links til
Kommunikation på CFU Molskroen December Hvad styrer kommunikation/information: •Nødvendighed •Krav / forventninger •Lyst / ulyst •Ambitioner / idealer.
ForældreIntra Østerhøjskolen Formålet er
Opfølgning på web-undersøgelse
Øvelse fra Klik for at redigere undertiteltypografien i masteren - Diskuter og beskriv faserne og ’workstages’ Fase 1 – Preproduktion Forberedelse.
Opdatér dato Vælg >Indsæt >Sidehoved / Sidefod Skriv Måned og År i feltet for dato Vis hjælpelinjer som er en hjælp ved placering af billeder: 1.Højreklik.
Udlægning af en ny cache
Statusrapport Statens Arkiver Danmark Nordisk ekspertseminar, Reykjavik den 2. december 2008.
ERFA DRUPAL Open Source CMS Erfaringer fra Ballerup Kommune og Headnet 12:30 – 13:
1. møde Vandråd Kattegat Skagerrak
Forskningens døgn om Viden fra nettet? 28. april 2011 Lektor og Pæd.IT koordinator Anne Grete Rasmussen, Ankerhus, UCSJ 1 Ankerhus 28. april Web2 - Anne.
Agenda • Visionen – fra Servicessite til forvaltningssite - v. Service- og vicekommunaldirektør Bjørn Thomsen • Processen og de mange udfordringer - v.
Implementering af it-system
Sikring af tilgængelighed er en proces!
Organisering af undervisningen. Det er muligt at indsætte links til diverse filer, hjemmesider, video- og lydklip eller åbne dem direkte i OneNote, så.
AT opgaven 2013 Kampen for det gode liv.
ESCO Energy Service COmpany
Avanceret Informationssøgning It-biblioteket, marts 2007 Underviser: Marie U.
Vidensprofilering og mind-mapping
Aabenraa Friskole Tilsyn i ord og billeder April 2008 Birgitte Boelt
Tjekliste Er din myndighed klar til Digital Post? Kan din myndighed modtage og besvare digital post? Test om det virker Sørg for at teste, om myndigheden.
Evaluering af EMU Juni 2010 Undervisningsministeriet / Niras (
Handleplan for læsning Tårnby Kommune
Webredaktionelle principper 29/ Dagsorden Velkomst (Dennis 10 min.) Oplæg om redaktionel drift af litteratursiden.dk ved Chefredaktør Lise Vandborg.
Arbejdet med åbne standarder – fokus på implementeringen af B 103 Oplæg ved 3. workshop for it-governance 21. februar 2007.
Introduktion til CURIS
Præsentation af Aalborg Universitet 1 af 31 Udvalg for kommunikation.
Ny Organisation pr. 1. januar 2012 Præsentation
Status på POC og POB på S&D Organisation, klassifikation og person.
Statens Center for Kompetence- og Kvalitetsudvikling SCKK Værktøjer i KVIK og opsamling på forbedringsprojekter Hvordan foregår en KVIK-selvevaluering?
Informationsmøde om Kvalitet i MUS - Et projekt i Udviklings- og Omstillingsfonden.
Geografien i de ny registre - Geforum 10/ miniMAKS – et nyt matrikulært system miniMAKS - fra proprietære produktionssystemer til element i digital.
Køb og drift af tilgængelige netsteder lbc/ /2.0.
Hvilke lærere vil jeg have på mit lærerværelse i morgen ?
Kursus i tilgængelighed for webmastere, informationsmedarbejdere, redaktører, indkøbere og it-chefer.
28. maj 2008 Styrelsen for Statens Uddannelsesstøtte 1 Danmarks strategi for digitalisering Forbedre servicen til borgere og virksomheder (Bedre digital.
Hospitalsenhed Midt Viborg, Silkeborg, Hammel, Skive Fra Synkron Via til EPiSERVER.
VIP2 5. november 2008 Historie om perlen. ”Pludselig var jeg meget dygtig” Målet med dagen – at I selv laver et KompetenceKort, dialog om muligheder for.
Oplæg d på Nyborg Gymnasium.  At reducere elevernes oplevelse af problemer i faget dansk ved overgangen fra grundskolen til det almene gymnasium.
Kursus i tilgængelighed for webmastere, informationsmedarbejdere, redaktører, indkøbere og it-chefer.
Akutafdelingen På vej mod DNV Oplæg til gruppearbejde: Hvad gør vi først? Hvad gør vi siden?
Projektafslutning – Navision Attain
Derfor skal der være sammenhæng og overensstemmelse mellem de fire liv –Familielivet Er normalt basen i den enkeltes liv –Arbejdslivet Er blevet sværere.
Digital formidling af offentlig borgerservice, kursusnr Retningslinier & procedurer Lokale/overordnede instrukser Praktiske procedurer.
Køb og drift af tilgængelige netsteder lbc/ /2.2.
Lion CMS Introduktion Sådan bruger du systemet. Trin 1 Tryk på login knappen Skriv dit brugernavn Skriv dit password Tryk på OK (Login) knappen Du er.
Dansk Byggeri løser opgaver: ved anvendelse af egne ressourcer samarbejde eksterne –foreningen bips –andre institutioner.
Bips Fundamentsudvalg Elsebeth T. Larsen, projekteringschef i E. Pihl og Søn A.S.
Udvalg for Byggeprocesser. STANDARDFORBEHOLD TOLERANCER Er der ikke i udbudsmaterialet givet oplysninger om, hvilke tolerancer andres ydelser bliver leveret.
Introduktion til tilgængelig web Hvorfor er tilgængelig web vigtig? Hvad er tilgængelig web? Hvordan sikres tilgængelig web?
Trepartsmidler FTF-området. Udgangspunktet De overordnede kriterier for fordeling af midlerne Kunne vi ”booste” regionen, så vi fokuserede på et bestemt.
Tilgængelighed og Content Management Systemer - ATAG.
ATAG Tilgængelighed og Content Management Systemer.
Google Glasses på hospitals- skadestuer i Region A.
SO1.6 (Det kulturelle område, del 2): SPROG OG KOMMUNIKATION
Situationsbestemt metodevalg
Opdragsgiver Planlægning og udførelse af møde med jeres opdragsgiver.
Præsentation af Aalborg Universitet 1 af 31 Udvalg for kommunikation.
Mål- og resultatstyring i Beskæftigelsesministeriet Rigsrevisionens nationale konference 5. november 2015 Søren Kryhlmand.
Politisk system og lovgivning i Danmark Sosu Fyn Jan Christiansen.
Procesorienteret skrivning i Google drev og Classroom
”Teknologi forandrer praksis – og praksis forandrer teknologi”
Ønskebørn SEO-optimering.
Systemejer organisation
En trin-for-trin guide
Præsentationens transcript:

Fra projekt til drift Implementering i organisationen af Statens Arkivers nye hjemmeside Lisbeth Brodin Webredaktør og kommunikationsmedarbejder Statens Arkiver Oplæg ved nordisk ekspertseminar, Reykjavik den 3. december 2008

E-læsesalsprojektetWebredaktionen

Projekt -> Drift Projektgruppe arbejder samlet med sitet Særbevilling Afgrænset projektperiode -> Medarbejdere spredt i organisationen -> Midler skal findes i organisationens driftsbudget -> sitet skal være i drift indtil?? Klart defineret opgave -> Uendeligt antal opgaver Fokus fra ledelse og medarbejdere -> ”usynligt” arbejde

Webredaktionen - Webredaktionen er organiseret som et projekt. - Årsplaner for webredaktionen med specificering af de vigtigste opgaver (miniprojekter) og budget for disse. - Driftsopgaver defineres så vidt muligt som miniprojekter. - Halvårlig afrapportering, hvor vi følger op på, om opgaverne bliver løst.

Driftsopgaver - Skrive, redigere og publicere indhold til - Kvalitetssikring af indhold. Fælles standard for hvordan indhold ser ud og struktureres.

Webguiden – miniprojekt Sprogpolitik - Konkrete sproglige retningslinier for - Introduktion til at skrive tekster til www - Sådan bruges CMS’et + redaktionelle retningslinier Indhold: Anvendelse: - Undervisning af nye brugere - Opslagsværk

Driftsopgaver - Skrive, redigere og publicere indhold til - Kvalitetssikring af indhold. Fælles standard for hvordan indhold ser ud og struktureres - Søgemaskineoptimering: Miniprojekt 2009: sitesearch + placering i Google. - Brugertest: Miniprojekt 2009: test af kerneydelser + erfaringer med egne tests.

Driftsopgaver - fortsat - Overholdelse af tilgængelighedskrav. - Analyse af besøgsstatistik. - Vedligehold af links - Optimering af fokusområder