Læring om PV bremser Projektstyret Opgavestyret Talentforløb

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Anvendelsesorienteret undervisning – Pædagogisk It
Advertisements

Lidt om vejleder rollen
KEA KOMPETENCE.
Agi Csonka, direktør Danmarks Evalueringsinstitut
Uddannelsesdag for kursusledere og efteruddannelsesvejledere Fra viden på kursus til handling i praksis Møde om God læring.
Indledning I forbindelse med den pædagogiske indsats for at skabe øget sammenhæng i overgangen fra SFO til klub, er der udarbejdet en mappe med materiale.
Sæt lyd og billeder på din sprogundervisning
”Find talentet” - introduktion
Talentvejen Selandia CEU, Mercantec, Aalborg Tech i samarbejde med
Hvordan er jeg blevet til dén, jeg er?
Hjælpemiddel under forløbet. •Kendt fra kunstnere, som en samlingsmappe over deres værker. •Vi bruger det her, som en samling over hvad du har lavet mens.
Feedback Manual.
MUNDTLIG FREMSTILLING
Talent 2.
Skriv titel Synlig læring med it Agerbæk Skole og Starup Skole 2013
Forældreuddannelse? Oplæg til Skolerådsmøde 30. marts 2004.
 ELEVERNE SKAL UDVIKLE SIG INDEN FOR DE 6 KARAKTERISTIKA – ELLE DE UDVALGTE KARAKTERISTIKA DER ER FOKUS PÅ.
Projekt have (blivende projekt) Talentelever – Tegningsmateriale – Materiale Beregning – Opmåling/afsætning – Udvælgelse af projekt De andre elever – Tegningsmateriale.
Rosenlundskolen - på vej ind i folkeskolereformen
Tilføj hjælpelinjer: 1.Højreklik et sted i det grå område rundt om dette dias 2.Vælg "Gitter og hjælpelinjer" 3.Vælg "Vis hjælpelinjer på skærm" Naturvidenskab.
Fagdidaktisk kursus i religion
Tillykke, du er et talent!
Workshop 3 Kriterier til autentiske opgaver.  Valgfag - efterårssemester  Start uge 43  Mål med valgfag er udarbejdelse af produkt med udgangspunkt.
Velkommen til Fællesskaber for Alle for Folkeoplysningsklubberne!
FRA BIKS TIL BUSINESS Vækstmuligheder for kvindelige selvstændige - OPGAVER Århus september 2010.
Team 9, evaluering KaosPiloterne Team 9 gruppe eksamen, evalueringsproces 3. juni 2004 DAG 2 dokumentation.
1 Vejlednings- opgaven Tirsdag aften v. Adjunkt Martin Finderup Andersen.
Vejlederens funktion i det problemorienterede projektarbejde
Mundtlig prøve i engelsk og tysk.
Øjeblikkets kunst Facilitering af tværfaglighed
5/6 klasse Dagbog for lejrskole til Bornholm
En portfolio er den bevidste indsamling og løbende vurdering af eller refleksion over undervisningens og læringens processer og produkter.
Talent udvikling! SkSke herrens vilje! Christian den 3. Men lad os samarbejde om danske erhvervsuddannelser, der udvikler talenter!
Kompetencevurdering og grundforløbspakker Rørvigseminaet Tirsdag den 26. august 2008 Elsebeth Pedersen Undervisningsministeriet.
EUD-reformkonference 17 sep Talentarbejde i Praksis.
Dansk Magisterforenings mentorordning
Markvandring i Center for selvejende dagtilbud LAVUK STJERNEN Medarbejderpraktikprojekt 14. januar – 14. august 2013.
Obligatorisk selvvalgt opgave
OBS – gør som det passer dig!  Denne skabelon er med vilje ikke særlig stramt designet. Det er for at du selv kan lægge det indhold og detaljeniveau i.
SOSU Grundforløb.
Kunde ønsker ny løsning!
Læringsmiljø og anvendelsesorienteret undervisning
Obligatorisk selvvalgt opgave
Træning af mundtlighed årgang Fysik/kemi UL Synlig læring med it Agerbæk Skole og Starup Skole 2013.
Skriv titel Skriv årgang, fag og initaler Synlig læring med it Agerbæk Skole og Starup Skole 2013.
Selandia CEU, Mercantec, Aalborg Tech i samarbejde med Aalborg Handelsskole, EUC Vest, EUC Syd, IBC, Tietgenskolen, EUC Sjælland, ZBC, Køge Handelsskole,
3.A Dansk: Os fra Blomsterkvarteret EM
Underviserens evaluering af eleven Forståelse af fagligheden: 0____________________________________________________________10 Vilje: 0____________________________________________________________10.
Gruppevejledning på tæt hold
Billedanalyse 7. årgang, dansk – Vi, LN, AH, LP Synlig læring med it Agerbæk Skole og Starup Skole 2013.
SSP SAMARBEJDE EFTER FOLKESKOLEREFORMEN SSP samarbejde efter folkeskolereformen1.
I mentor ordningen på elevmentor.dk
Ansøgning for dummies.
Kompetence-, færdigheds- og vidensmål
- Kom tættere på dit barns skolegang
Tillykke, du er et talent!
Skriftlighed i nv Skriftlighed i nv Aalborghus Gymnasium.
Kurset i fase 1 er 2-delt:  I første del og som introduktion præsenteres du for definitionen af Flipped Learning. Og du præsenteres for en didaktisk skitse.
Naturfag.
Praktikvejledertræf PAU den 28/9 2015
Undervisning i kommunikation - på Pædagogisk assistent uddannelsen
Talentudvikling SOSU elever.
LP ledertalentudviklingsforløb
SOSU NORD, praktikken og elevplan
Ansøgning for dummies.
Sæt dit aftryk – udvikling af ideer
Ændring i praktikmål 6 for SSH
Ansøgning for dummies.
Eksamen D. 18/ Varighed: 30 min
Tværgående vejledermøder Juni 2019
Præsentationens transcript:

Læring om PV bremser Projektstyret Opgavestyret Talentforløb Ordinært forløb Formidling

Elev fremlæggelse for klassen Talent Ordinær Elev fremlæggelse for klassen Upload praktik opgave samt konklusion/beskrivelse af arbejdsforløbet. Evaluering og samtale med den enkelte elev Evaluering og samtale med den enkelte elev

Ordinært forløb Teori – efterfølgende praktisk

Talentforløb Du skal lave et komplet bremseeftersyn på bilens bremser, i forhold til fabrikantens forskrifter. Derudover skal du redegøre for bremsernes tilstand, og udarbejde et prisoverslag på reparation af bremserne. Som afslutning på denne opgave skal du udarbejde dokumentation der er fyldestgørende så det kan bruges til udarbejdning af en evt. faktura.   Din næste opgave er at indhente tilbud på et kursus på et køreteknisk anlæg. Kursus skal have til formål at skabe forståelse/læring om ABS bremser, bremseassistent og citybrake under kørsel. Vi vælger det bedste tilbud – selvfølgelig set i forhold til afstand – og skal så bruge en dag på køreteknisk anlæg, hvor alle elever skal afprøve bremser i praksis under forskellige forhold. Udarbejd en 2 siders rapport omkring seancen – hvad har du lært – hvad har overrasket dig osv. – gerne med billeder som er taget på dagen. Denne rapport skal fremlægge s plenum.

Beskrivelse af forløbet Talent forløb Selvstændige Innovative Nysgerrige Overblik Vilje Arrangement Ordinær forløb Har brug for støtte Har brug for hjælp til løsninger Har brug for styring Mangler overblik Mangler arrangement