Prototype Video Presentationsvideo.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Velkommen til jer   Og velkommen til de dygtige designassistenter.  Vi har alle glædet os usandsynligt meget til endelig at møde jer.
Advertisements

Mellemtrin EMU.
Photo story. Velkommen til denne lille manual omkring Photo Story 1.Du kan vælge at se hele filmen og detaljeret se hvordan du bedst kommer i gang med.
Lederkonference Holdbar ledelse – i pædagogisk praksis
Oplæg v Stine Liv Johansen, ph.d., Aarhus Universitet Opstartsdag i Skanderborg Lørdag den 22. januar 2011.
ANT og udstilling Connie Svabo, adjunkt ved RUC
En ultra kort og praksisnær introduktion til mentaltræning
Scenografi og iscenesættelse Elektronisk Billedarbejde
Læringsstile og lektier
Velkommen til vores færdige applikationsdesign til kurset CBC hos PDJA. Nederst på billede står fem kategorier, som indeholder materiale, features og værktøjer.
Hvad er mediefag?.
Kids n’ Tweens, Leg og læring
Introduktion til Det Praktiske Projekt Det Praktiske Projekt Udvikling og skriveproces.
Læringsorienteret evaluering
Hvordan er jeg blevet til dén, jeg er?
Sprog/billeder på Internettet
JobPAS – En gennemgang PAS-koncepter og Basiskurser v. Steen Hilling, psykolog
Nu med levende billeder. Placering på sitet  Video integreret under de forskellige menuer, der allerede er på sitet  wiki/Denmark.
Introduktion til Blackboard og netmedieret kommunika-tion
Poster præsentation I modsætning til Power Point præsentationer er en poster et enkelt Billede, der skal fange med det samme. (Ligesom en annonce VS en.
Kommunikation / it.
Tips & tricks Lærings-stile og it – den helt rigtige kobling Ny PIXI
Cooperative Design. Agenda Introduktion til Cooperative Design Metodegennemgang Gruppearbejde Diskussion Beyond ”the workplace”
Øjenstyringscomputer – og hva’ så? Familieweekenden d september 2014 Center for Rett Syndrom.
Kodeks for offentlig topledelse
Praksisfortællinger som læring i praktikken
Digital skriftlig- og mundtlighed
INNOVATIONSFORUM # 2 VIDENSFORMER OG VIDENSKILDER.
Kort om vores brug af musik Filmmusikteori Egne oplevelser Ikke noget objektivt ”rigtigt/forkert” - kun konventioner Bedømmelse af musik ved hjælp af dommerpaneler/juryer.
Sæt jer ikke for godt til rette! I vil blive flyttet rundt på…
Fra vidensdeling til produsage Kursisten som vidensproducent.
Metaforik og alternative muligheder
Fordybelsesfase: Dybdeanalyse
Formidling og informationsarkitektur Christina Mette Thorarinn.
Virtuelle verdener og rum, forår 2002 Lisbeth: Baggrund BA i Litteraturvidenskab & Medievidenskab MA i Image Studies (University of Kent) Cand.mag i Litteraturvidenskab.
Digital kommunikation og æstetik i praksis 1. maj Søgemaskiner og optimering.
Stopmotion film Monsteret der ønskede sig en ven til jul.
Uffe Sørensen – Projektleder – LærIT.dk. Hvorfor alt det besvær med mobiltelefoner? Skolen skal afspejle den virkelighed, som eleverne deltager i. Vi.
DIEB4.1 Kursusgang 4 Oversigt: Sidste kursusgang Opgaver Aktivitet 2: Generer design (fortsat) Design interaktionselementer Analysedokumentet.
Projektgrundlag Fred and Legend's nystartet butik Butikken: kvalitet, eksklusivitet og en hyggelig stemning, Kunden: begrænset indfyldelse Nogle foto,
Tilskuerens rolle Hvordan får filmmusikken mening? –Musikken kan have rent formelle funktioner Sammenbinde tid, rum og begivenhed Bruges til at ”erstatte”
STOP-MOTION-CYKEL-FILM
Forretnings innovation ! 1/15 Det overordnede mål er værdiskabelse i virksomheder Metoder til afklaring af hvilke veje der skal følges. Idé og Udviklingshuset.
Technology as material in design Johan Redström 2005, Design Philosophy Collection Two.
Jagten på den gode børnebog
SKABELON.
Definition Kriterier Design og evaluering
Erhvervsrettet innovation - elektrikeruddannelsen Uge 26 – Aalborg Dag 2 1.
Hvad er mediefag? Et nyt fag. Mediefag er: 1. Visuelle og auditive medier 2. Teoretisk arbejde 3. Praktisk arbejde.
Levende billeder: Kortfilm
Indsæt hjælpelinjer til placering af objekter 1. Højre klik udenfor slidet og vælg ’Gitter og hjælpelinjer’ 2. Sæt kryds ved ’Vis tegne- hjælpelinjer på.
PHOTO STORY I 2.KLASSE FORTÆLLING I DANSK. FORTÆLLING I DANSK Går du med tanker om, hvordan du kan få dine elever til at fortælle og udtrykke sig i både.
FORTÆL I POWERPOINT - FANTASTISKE FABLER. FORTÆL I POWERPOINT Går du med tanker om, hvordan du kan få dine elever til at lave fortællinger med tekst,
Levende billeder Kortfilm. Berettermodellen Dramaturgisk model. Opbygning af fortælling og spænding. Effektiv måde at holde seeren fanget fra start 
Læringsuge 2017 De 17 verdensmål
One Friday Morning.
Manipulation af data Medieobjekter
TEMA 6 Præsentation: Sælg idéen
TEMA 5 Realisering: Tilpas idéen
Læringsuge 2017 De 17 verdensmål
Company programme - Veda
Læringsuge 2017/18 De 17 verdensmål
WORKSHOP 2, Gribskov Kommune, 2017
Dagens program Time: Arbejde med ide og pitch Time: Pitche for 2. K.
Rita Buhl 22. september 2018.
Design Thinking Consultant Agnete Design Thinking Consultant
Velkommen til PowerPoint
Junior Ranger, Tingstrup Skole den 2. maj 2018.
Leg, kreativitet dannelse
VELKOMMEN TIL ENGINEERING DAY 2018
Præsentationens transcript:

Prototype Video Presentationsvideo

Prototype video Hvordan får designeren præsenteret sit koncept ? Hvordan får virksomheden præsenteret sit produkt/service/oplevelse?

Hvem er modtager? Og hvem er du som afsender? Hvorfor bruge video til at præsentere interaktive koncepter og prototyper?

Prototype video Videopræsentationer, der kommunikerer designvisioner. De formidler et budskab effektivt og overbevisende – her designkonceptet og dets nytteværdi. De kan udvikles på samme måde som en high-fidelity filmproduktion eller være udformet af et lille, men dygtigt team af entusiaster. Målene dikterer iscenesættelsen og hvor højt en professionel kvalitet er nødvendig til formålet.

Hvad er særegent ved video?

Video som “Socialt klister” Video kan støtte det sociale aspekt i designprocessen, idet man kollaborativt kan udforske, skabe og forholde sig multidiscipliært brugere og med andre interessenter.

Video som “Designer ler” Video i design er bedst tænkt som et formbart design materiale snarere end som objektivt brugerdata. Videokort, collager, moodboards, portrætter,personas, scenarier og vison videoer

Story En god historie og en et velformet argument er to forskellige ting. Begge kan bruges som hjælp til at overbevise den anden

Story "[....] Den ene, den logisk- videnskabelige forsøger at opfylde idealet om en formel, matematisk system beskrivelse og forklaring. [...] ”

Story Den fantasifulde anvendelse af narrative modus fører i stedet til gode historier, gribende drama, troværdige (men ikke nødvendigvis "sande") historiske fortællinger Det beskæftiger sig med menneskelige eller menneske- lignende intentioner og handlinger og de ​​omskiftelser og konsekvenser, som kendetegner deres vej. " Jerome Brumer (1986, s. 11)

Prototype Video stop motion (papir eller playdoh) story board (animatics) brugerscenario/rollespil

Iscenesatte videoscenarier Scenario design låner kraftigt fra teatret. Det muliggør at designere kan bevæge sig ud over blot at diskutere futures, ved at de gennemspiller mulige praksis’er Det kan være i tegnestuen eller i samarbejde med brugerne. Når historier gennemleves giver det sensuelle engagement en dybere forståelse på både det kropslige og sociale niveeau.

. Dukkescenariet Skuespillerne spiller gennem repræsentationer feks. dukker, lego eller andet. Dukkescenariet giver et “Guds øje” blik over et lille samfund (fugleperspektiv). Dukkescenariet tillader deltagerne at arbejde med overordnede sociale relation og generelle funktioner og services. Denne metode bruger billige og tilgængelige materialer, og det er en bekvem måde at stimulere komplekse fremtidige situationer, som ville kræve omfattende arbejde hvis det samme skulle laves om 3D modellering.

Iscenesættelse Kreer dukker Forbered en scenografi Skriv en historie og uddeleger roller Udforsk mulighederne Dokumentér med video Facilitér handlingen Brug tid på reflektion

.Gennemspilning med rekvisitter En metode, der anvender en grov repræsentation af ideer som et udgangspunkt for at udforske, hvordan en idé kan arbejde i et konkret brugssituation. Deltagerne skaber et eller flere scenarier, der kredser om brugen af en eler flere rekvisitter.

. Gennemspilning med rekvisitter En rekvisit er et begreb lånt fra teatre. Det refererer til en artefakt skabt for at give indtryk af at det er noget andet: en suggestiv artefakt. F.ex. En boks på en bogreol, kan betyde et fjernsyn. I design, er rekvisitter mock-ups eller prototyper af produktideer, skabt af materialer, såsom pap, skum, klistermærker, ler, byggesæt mv

Hyperisland student proposal

Iscenesættelse med rekvisit Design rekvisitterne: skab alternativer. Skab en baggrund Introducér rekvisit Konstruér en situation som inkluderer den overordnede handling og brugerens intention i den specifikke undersøgelse. Forklar reglerne ligesom i et spil Skab en scenografi/miljø Uddel roller Idegenerér Brug video kameraet til at fokuser (ingen diskussion under optagelserne) Brug tid til at reflektere

Persona’en kan være karakteren i jeres historie. Quesenbery & Brooks;Storytelling for User Experience

On-site scenarios Få tilladelse til at filme Informér omgivelserne Design rekvisitterne Skab en situation Når en optagelse organiseres i brugernes miljø, inspirerer og guider det design. Det hjælper at konstruere visuelt materiale, der kan give designere med synlige argumenter for design i de senere faser.

STORY BOARD Hvorfor Til at vise et produkt eller en service i brug Det er tidsbaseret medie Ved at kombinere en fortælling med billeder kan designeren effektfuldt fortælle en historie om et produkt eller en service hvor dets funktionaliteter vises i en kontekst. Tegninger eller iscenesatte fotografier

Animatic – Animeret storyboard Tempo Klipning Story

(Credit: Ron Sova) Quesenbery & Brooks;Storytelling for User Experience p.124

Tændstikmænds-storyboard 5-billeders storyboard: Billede 1: en person har en ide Billede 2: arbejder ved et skrivebord med at udarbejde en ide. Billede 3: Præsenterer information. Modtageren er forvirret. Billede 4: arbejder ved et skrivebord (igen). Billede5: Præsenterer information til et stort publikum, som klapper begejstret. Quesenbery & Brooks;Storytelling for User Experience p.124

KIG PÅ DIN HISTORIE Hvor finder interaktionen sted? Hvad er problemet? Hvilken opgave prøver brugeren at løse? Hvilke brugere er tilstede og hvad laver de? Hvilke objekter eller digitale enheder bruger de? Hvilke mulige input and output er der i de digitale systemer? Hvordan løser brugernes handlinger problemet? Greenberg & Carpendale & Marquardt & Buxton: Sketching User Experiences: The Workbook P.147-151

Greenberg & Carpendale & Marquardt & Buxton: Sketching User Experiences: The Workbook P.147-151

Greenberg & Carpendale & Marquardt & Buxton: Sketching User Experiences: The Workbook P.147-151

Understreg handlinger og følelser Greenberg & Carpendale & Marquardt & Buxton: Sketching User Experiences: The Workbook P.147-151

Identificér de 5 vigtigste øjeblikke i bruger-scenariet. Excersise: Tegn et tændskiksmands- storyboard Identificér de 5 vigtigste øjeblikke i bruger-scenariet. Tegn dem på 5 post it Inkludér overgange, som er udløst af brugerhandlinger f.eks. med pile. Annotér din billeder og overgange, sådan at en person der ikke kender din sekevens kan forstå det. Greenberg & Carpendale & Marquardt & Buxton: Sketching User Experiences: The Workbook P.147-151

Konditioner: Et troværdig design koncept, med basis i en brugerdefineret praksis er en forudsætning for at producere en overbevisende prototype film. En overbevisende storyline. Kvalitetsvideoproduktion. Kan være I en enkel sketchy stil men skal stadig være overbevisende. Balance mellem story line, æstetik og koncept Mulig brug af special effekter (animation, green screen etc)

Checkliste: At kunne generere , fastholde og stimulere til videreudviklingen af en given ide om en tilstræbt brugeroplevelse. Hurtighed og lethed. At kunne balancere åbenhed og mangetydighed med konkretisering og detaljerigdom Herunder at kunne balancere mellem detalje og helhed At kunne adressere dynamikken i samspillet mellem den tilstræbte brugeroplevelse og de fysiske og sociale omgivelser. At kunne bibringe empati for brugeren At adressere kropslig erfaring og direkte sansbarhed i den brugeroplevelse der sketches.

Opgave Skab en prototype video, hvor I præsenterer jeres seneste edutainment produkt baseret på et brugerscenario persona/scenario = bruger scenario titel/tema/concept visuel stil/tekst/musik storyboard klargør rekvisitter og scenografi optagelser redigering/lyd/tekst præsentation af video (1/2-1 minut)

Sources: Quesenbery & Brooks (2010) Storytelling for User Experience Rosenfeld Greenberg & Carpendale & Marquardt & Buxton. (2011) Sketching User Experiences: The Workbook. Morgan Kaufmann. Links: Ciid/Video Prototypes __http://ciid.dk/education/portfolio/idp11/co urses/video-prototyping/projects/__ Hyperisland: https://vimeo.com/channels/studentprojects/ 35631438 Handout: Buur, Jacob and Salu Ylirisku: Designing with video. Focusing the User -centred Design Proces. Springer, 2007. p.15-25 http://books.google.dk/books?id=VtAiZ51Gz x4C&printsec=frontcover#v=onepage&q&f=f alse Music http://creativecommons.org/legalmusicforvid eos http://support.apple.com/videos/#iMovie%2 0%2711