Augmented Reality I undervisningen.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Vi præsenterer SLIDEPLAYER.DK
Advertisements

Trehøje-Pigerne Side 1 Vejledning til brug af hjemmesiden Det er slet ikke så vanskeligt – så brug hjemmesiden flittigt… Det er.
Børns sociale liv med digitale medier
Online kollaborativ undervisning
7. Januar 2012 Hans Christian Engelbrecht
MOOCs Tendenser og Potentialer
Bevidst undervisning i billeder
Design på Sdr. Vang Skole
SKOLEBIBLIOTEKET PÅ NETTET Udarbejdet af Jette Hansen.
Læring og læringsressourcer i en læringscenteroptik
Readymades / genbrugskunst
Velkommen til vores færdige applikationsdesign til kurset CBC hos PDJA. Nederst på billede står fem kategorier, som indeholder materiale, features og værktøjer.
Lektor Rasmus Fink Lorentzen
Hvad er oplevelser – og hvad skal vi med dem?
Tværmedialitet i læring og formidling
Design – en definition Dyrehaveskolen.
Internationalisering UNDERVISNINGSPLAN. Navigation BAGGRUND Folkeskoleloven og Fælles Mål MÅL – og vision RAMMERUNDERVISNINGSPLAN Eleverne - aktive deltagere.
Digitale medier og mobning
1 It-tanker for fritidsdelen. 2 Læse & sprogpolitikken •It-strategi kobles på sprog- og læsepolitikken for fritidsområdet, således at den bliver et delelement.
100 år er gået… Tag på historiejagt og lyt til fortællinger
Didaktisk design – digitale medier den
Gruppe - Hvidovre. Information og kommunikation Formålet er at fremme informationen og kommunikationen mellem de to institutioner og gøre børnene og de.
Biblioteket i flere lag Præsentation til projektbørs Vejle, 13/
”E-LÆRINGSRESSOURCER” Anne-Grete Roelof René Virtuel læring lyd*tale*billeder*video*handling.
HISTORISK ATLAS Tematimer København 5. december 2008
Velkommen til temadag om Indholdskanalen. Program: : Indholdskanalens muligheder Baggrunden for Indholdskanalen : Leverandør-præsentationer.
Erhvervs  Uddannelses  Center  Syd Hilmar Finsens Gade 18  DK-6400 Sønderborg   Tlf E-learning i undervisningen Egon.
Min hobby Fornuftig og relevant tekst af emnet:
Lena Mossberg At skabe oplevelser ved hjælp af storytelling
Sociale Medier og Jobsøgning - Sælg dig selv på nettet.
Vores ide er at lave en mobilchip
Lav din egen bog LAD BØRNENE KLIPPE OG HÆFTE.
Tips & tricks Lærings-stile og it – den helt rigtige kobling Ny PIXI
Stol på Ingen! Rænkespil i Kongens Kolding
Hvad er forandring?.
Internationalisering i Kolding Kommunes skolevæsen Et eksempel fra Vejstrup og Hejls Skoler – nu sammenlagt til Sjølund-Hejls Skole.
Ipads i en skole i bevægelse Bente Meyer, Institut for Læring og Filosofi, Aalborg Universitet, København,
Brugstedet.dk Eksempelsamling ”Geodata skaber værdi” Nils Bo Wille-Jørgensen Grontmij.
Snak med din sidemand om dette et par min.
Digital literacy som læringsoptik i det senmoderne
Potentialerne i den (nye) åbne skole
Videnskabsteori - for begyndere 3g AT 2014
CAMPUS SOM DEL AF BYENS UDVIKLING BYUDVIKLING PÅ TVÆRS.
Opgavespil om sikkerhed V. Steen Grønbæk Mercantec EPOXY OG ISOCYANATER.
Projekt - mobil interaktion i det fysiske og virtuelle biblioteksrum.
DKABM som grundlag for en samlet og konsistent adgang til den arkivalske kulturarv ODA 13/
4.lektion: Identitet og sociale grupper
Jacob Knudsen, Digitale Børn og VIFIN
Fra vidensdeling til produsage Kursisten som vidensproducent.
ELæring, andetsprog og integration Digitalisér.dk april Mads Bo-Kristensen Videnscenter for Integration Vejle.
Trends fra konferencen Computers in Libraries 2010, april 2010, Washington DC.
Modul 1 Rød løber (E). Spilleregler for dagen Ingen pauser Byrge, C. & Hansen, S. (2009). The creative platform: A new paradigm for teaching creativity,
Digital videoformidling Log/Capture. Digital videoformidling Logging Afgørende for klippearbejdet Teknisk udvælgelse af brugbart materiale Gennemsyn og.
Glogster Nu er det muligt at udskifte plancher og andre præsentationer i undervisningen med en digital præsentation, der kan kombinere tekst, lyd, billeder.
DIGITAL ANTI-MOBNING - FIN Morten Ovesen - konsulent i dansk, it og medier14. marts 2012.
Otg.dk Læring gennem spiludvikling kan fastholde flere Frank Villa og Claus Scheuer-Larsen, Odense Tekniske Gymnasium, SDE Design af digitale medier:
EU-undervisning 2015 Anders Stig Christensen
Jagten på den gode børnebog
FOREBYGGELSE AF HØJRESVINGSULYKKER
PHOTO STORY I 2.KLASSE FORTÆLLING I DANSK. FORTÆLLING I DANSK Går du med tanker om, hvordan du kan få dine elever til at fortælle og udtrykke sig i både.
FORTÆL I POWERPOINT - FANTASTISKE FABLER. FORTÆL I POWERPOINT Går du med tanker om, hvordan du kan få dine elever til at lave fortællinger med tekst,
Dagens program Hvem er jeg Formålet med workshoppen Forskning omkring fysisk aktivitet i undervisningen Formål med fysisk aktivitet i undervisning Hvordan.
Krimifortællinger Interaktiv assistent til arbejde med krimifortællinger i udskolingen.
IT i danskundervisningen Sydfalster Skole den 15.5 Kort om blogs – igenigen! SMS-noveller (sprog og kommunikation) Skriftlighed og IT Mundtlighed og IT.
Kurser der virker Akademimøde 26. oktober Hjemmeopgaven: Hvad er det vi vil have ud af kurset TRANSFER.
Mindre management, mere Kierkegaard. Efterskoler, Nyborg Strand, 3. 3
Digital teknologi i undervisningen
Boldbasis for idrætsusikre børn - Alle elever i spil
Projekt: Koncept til formidling
Tilstedeværelsesundervisning
Præsentationens transcript:

Augmented Reality I undervisningen

Hvem er vi Jacob Knudsen,udviklingskonsulent Anne Charlotte Petersen, udviklingskonsulent

Augmented Reality Virkeligheden tilføjes et ekstra informationslag, eksempelvis: - Ekstra Fakta - Ting der ikke umiddelbart er der eller har været der engang - Fiktionslag - Æstetiske eller følelsesmæssige fortolkninger I vores tilfælde ved brug af medieteknologier

Et par eksempler fra danske AR projekter

Hammershøj AR Statens Museum for Kunst Eksempel fra Kunstens verden Et centralt element på billedet er fjernet og kan nu kun ses via mobilen. En del af maleriet kommer til live Koldinghus, Aros og Skovgaard Museet som andre eksempler

Forsvundet i tiden Københavns Befæstning Formidling af historie Spil Fiktion og Spænding Aktive brugere Video

Stol på ingen! Kolding Bibliotekerne Layar Reality Browser Lokationsbaseret formidling Renæssancekrimi om Koldings historie Blanding af fiktion og fakta Flere informationslag Aktive brugere Video

Et Kærlighedsmysterie Kolding Bibliotekerne Layar Creator Søren Kierkegaard for begyndere Brug af Fiktionsgreb: Brev- og kærlighedsromanen, Inspiration fra gotisk kærlighedsfortælling Kierkegaard TV Video

Kort intro til Layar Creator, Layar Stiktu, Aurasma og Poistr

Aurasma "Byg selv" AR Ipad, iphone og android Det hele laves på den mobile enhed Mulighed for at dele med andre Video, fotos og 3D Tjek også Layar Stiktu, etc

Hoppala Lokationsbaseret læring Byrum Flere informationslag CMS lignende brugerplatform Link BuildAR, Junaio, Poistr, etc

Layar Creator AR via billedgenkendelse CMS lignende brugerplatform Video, audio, billeder, links, youtube, sociale medier, m.m. Link

Ideer til AR i undervisningen

Detektiven og de skjulte spor Informationslagene kan være skjulte De kan indeholde hints i stedet realinformation De kan indeholde gåder der skal løses Leg og spil Stol på ingen, De 23 kranier og krimikoncept Case: Gerningsstedet og AR Motivation. Involvering. En leg. Game. Hele tiden huske, at det også kunne være eleverne, der laver detektivhistorierne til hinanden. Nødvendige færdigheder: slutning? Begrænse information/men nødvendig information. Give anledning til at søge videre: Se efter noget bestemt. Fx billedet på museet – genstanden, der ikke hører til – hvor er den i virkeligheden = se på andre billeder. Hvad gør, at den kan passe ind eller ikke passe ind? Kompositorisk/tidshistorisk/emnemæssigt/farvemæssigt. På samme måde med noget tekst – genre, emne, stemning, tid. Eksempel ellers?

Mening og ny mening til kunstværker Information om delelementer Tilføje elementer til billedet Lade billeder komme til live Lade de enkelte elementer tale Case: Tilføj fremmed element Video På jagt på museet – jf. også detektiven, på jagt efter spor.

En bog kommer til live Ekstra Video materiale Ekstra Audio materiale Ekstra fotos 3D Skjulte spor Case: Elever tilføjer nye lag og nyt liv til kedelig bog Bøger – lægge relevant video ind. Lægge lyd ind. Blive udgangspunkt for elever til yderligere informationssøgning – nysgerrighed. En sang/et nyhedsindslag – noget der spiller op imod. Lægge oplæsning ind – dramatisere oplæsning = forståelsen i det læste. Udvide historie – se fra andet perspektiv/fortælle i anden form – fx brevet, huskesedlen… skrive klage. = knytte indhold til det, det handler om. Give andre fornyet oplevelse.

Undervisning i byrum Der hvor tingene er foregået Møde de personer der var med i historien Genskabe bygninger der engang var Tilføje nye elementer Efterlade spor, der ikke kan ses med det blotte øje. Tilgå flere informationslag Case: Besættelsestiden Forforståelse, arbejde, efterbehandling Gå tur flere gange – få forskelligt indhold hver gang. Forforståelse = at man er på sted? Det kendte, man kan tage udgangspunkt i? Gå tur og få yderligere information Gå tur og selv lægge relevant indhold ind = arbejde Gå de andres tur og reflektere på Nye opgaver – repetition, kritisk stillingtagen.

Augmented Reality Er ikke sjovt i sig selv

Mine første 100 dage med Ipad Hent rapporten her

Det var det. Så får I ikke mere for den 25 øre Jacob Knudsen og Anne Charlotte Petersen