Voksenvejledningsnetværk Delresultater fra evalueringen ved Randi Skovhus Debat- og formidlingsseminar 12. marts 2009.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Klar til håndtering af fritagelse af borgers fra Digital Post
Advertisements

Fortolkning af AMO reformen
De Samvirkende Invalideorganisationer 1 Sekretariat Projektkonsulenterne: Anders Reitov, Lisbeth B. Hansen, Tove Langhede, Terkel Maack Projektsekretær.
Hvad synopsen skal indeholde fremgår på de
LinkedIn Intro.
Kultur på arbejde: Kulturforståelse og merkantil kultur
EN HELHEDSORIENTERET UNGEINDSATS? ERFARINGER FRA NULPUNKTSANALYSEN AF ROUTE 25 V/ANNE MØLGAARD, RAMBØLL Alternative title slide.
De næste 3 timer skal I Til gavn for jeres mission - beboerne
Kursus den 12. marts Program i dag: Opsamling fra sidst.
Advisory board-møde, MDI, den 17. april 2013, Mathilde Hjerrild Carlsen, Holger Højlund Oplevelser fra felten.
Danmarks Pædagogiske Universitet Side 1 De nye VEU-centre fra januar i et rådgivnings- og vejledningsperspektiv Kontorchef Kirsten Overgaard.
KOMPETENCEmidt - 9.december Side 1 De nye VEU-centre fra januar 2010 Kontorchef Kirsten Overgaard Bach Kontor for livslang læring, Undervisningsministeriet.
Hvordan fortæller vi borgerne at de skal betjene sig selv digitalt?
Læring og videndeling om god arbejdsmiljøpraksis Oplæg på AM 2006 ved: Brian Knudsen, Arbejdsmiljøinstituttet Sune Netterstrøm og Peter Frimer, Bymusen.
Undervisningsministeriet Temadag for regionale kompetencecentre 27. juni 2007 Fremtidens proceskonsulentuddannelse.
Grænser for rummelighed
Vejlederens funktion i det problemorienterede projektarbejde
Afslut Frem >>
INAARUTAASUMIK NALILIINEQ AFSLUTTENDE EVALUERING Qaasuitsup Kommunia Prøveresultater 2010 Hjemmestyrets bekendtgørelse nr. 3 af 9. januar 2009.
INAARUTAASUMIK NALILIINEQ AFSLUTTENDE EVALUERING Kommuneqarfik Sermersooq Prøveresultater 2010 Hjemmestyrets bekendtgørelse nr. 3 af 9. januar 2009.
 ”Svært at følge med på grund af så meget snak” › 54% ”helt enig” eller ”enig” (HHX-undersøgelsen)  Meget uro fra computere, der ikke bruges fagligt.
Brug af progressionstræ i fagteam og netværk Martin K. Sillasen
Midtvejsevaluering 3. April FORMÅL: Et udviklingsprojekt med det formål at udvikle og styrke samarbejdet mellem Jobcentre, Uddannelsesinstitutioner.
- et udviklingsprogram om forsøg med kompetencecentre Voksen- og efteruddannelse i centrum VEU-årsmøde 6. April 2006.
{ DS Håndværk & Industri } Vandkanten som vækstdynamo og højuddannede i SMV’er Akademikerkampagnekonference 16 april 2012.
Når det at vejlede handler om andet end det faglige Søren Hansen Aalborg Universitet At vejlede i projektprocessen; med fokus på problemformulering, problemanalyse.
Velkommen til konsulentuddannelsesdagen 18. marts 2010.
Gefion Gymnasium – Fusion Susanne Rydahl Torp og Annegrete Larsen
SKANKOMP ARBEJDSPAKKE Opstartsworkshop blev afviklet i oktober med 55 deltagere fra Skandinavien. Her havde vi oplægsholdere og tid i arbejdsgrupper.
Mod invasion af ​​ kinesiske produkter Bliv en del af denne bevægelse.
EVA’s evaluering af 10. klasse Foreningen af 10. klasseskoler i Danmark, Trinity, Fredericia den 2. marts 2012 Kristine Bang Nielsen.
VEU-Centrenes rolle i løsning på voksen- og efteruddannelsesområde
Vision Danmark aktiverer sin gæstfrihed under klimakonferencen.
FORMÅL MED TUPVAK – OG KONKRETE EFFEKTMÅL Projektets hovedformål er følgende: 1.Formulering og forankring af en styrket strategisk prioritering af IKV-indsatsen.
Trivselsundersøgelse og ledelsesevaluering Anæstesiologisk Afdeling Flere ledere
Børn og unges sociale liv online Hvilken rolle spiller forældrene?
Affaldskampagne sortering og bortskaffelse af affald
Børn og unges sociale liv online
Identitet Hvad vil vi være kendt for? Hvad skal de sige om os?
Virksomhedsservice og mentorprojekt for unge. Virksomhederne kommer ind her Virksomheder ringer til vores callcenter på Virksomhedsservice sidder.
Landsorganisationen i Danmark Voksenvejledning og virksomhedsrådgivning Nationalt Center for Kompetenceudvikling DPU, 3. december 2009 Lisa Schmidt /LO.
”Kvalitetssikret IKV – et bidrag til løft fra ufaglært til faglært” ”RKV i Region Midtjylland” Mandag den 24. november 2014.
Forandringsteori for Lektiehjælpscafeer under Red Barnet Ungdom
INAARUTAASUMIK NALILIINEQ AFSLUTTENDE EVALUERING Qeqqata Kommunia Prøveresultater 2010 Hjemmestyrets bekendtgørelse nr. 3 af 9. januar 2009.
Hvordan kan erfaringerne bruges i forhold til kompetence- og karriereplanlægning Lisbeth Jakobsen VUS Konsulenterne.
3. december 2009 DANMARKS PÆDAGOGISKE UNIVERSITETSSKOLE AARHUS UNIVERSITET Erfaringsopsamling: Virksomhederne og voksenvejledningsnetværkene NCK konference.
Projekt Forskerspirer Projekt Forskerspirer Projekt Forskerspirer giver deltagerne mulighed for at fordybe sig i et emne og udarbejde forslag.
KOMPETENCERÅDET Kompetencecenter COMPASS Organisation Indsatsområder Grønt lys til uddannelse Afslutning Ved kursuschef og leadpartner Kirsten.
Den foreløbige evaluering af voksenvejledningsnetværkene NCK-konference 3. dec Voksenvejledning og virksomhedsrådgivning.
Virksomhedernes brug af Elevplan
Oplæg til LO Torsdag den 30. august 2007 Bedre vejledning og rådgivning.
Evaluering af VEU-centrene Vurdering af styreform, samarbejde og resultater Oplæg for VEU-rådet, 26. marts 2012 Tue Vinther-Jørgensen, områdechef Christina.
Temaplan for vindmølleplanlægning i Norddjurs Kommune Workshop om vindmøller den 3. juni 2010.
Vejle 4. oktober 2012 Hvordan fortæller vi borgerne at de skal betjene sig selv digitalt? Jeanette Leah Vinther, Kommunikations- og kampagnemedarbejder,
KompetenceCenter Silkeborg En indgang til efteruddannelse.
Målgrupper og netværk Målet er at få børnene ud og få sat en dagsorden om børns brug af naturen. Målgruppen er de voksne, der tager børnene i hånden eller.
Klubledermøde - Syd 1. Juni Motion & Foreningsliv … 4 fokusområder i 2015 Klubudviklingsprojektet bliver en success Fastholdelse af unge I overgangen.
Systematisk og opsøgende kontakt med virksomhederne v /Kirsten Thomsen Beskæftigelsesregion Hovedstaden & Sjælland.
Evaluering i Rådgivningen resultater samt tiltag.
Virksomhedsservice Mariagerfjord. Hvorfor? Det skal være NEMT og OVERSKUELIGT. Vi gør det HURTIGT og EFFEKTIVT for din virksomhed at håndtere personalemæssige.
Vejlederkonference Randers Tirsdag den Voksenvejledning.
Cabi Lykkens rutschetur og Lykke. Lykken er Tillid, Lighed, Arbejde Hjælpe andre ”Andre mennesker er den vigtigste kilde til lykke”
J.nr. Virksomhedslister og digital kontakt til virksomhederne Oplæg til Beskæftigelsesregion Hovedstaden og Sjællands uddannelsesdage d. 10. og 13. januar.
John Vinsbøl Udviklings- og VEU centerchef Vestsjælland
I mentor ordningen på elevmentor.dk
Persondata – kortlægning af skolens behandling
Virksomhedsservice Mariagerfjord
FaktaArk Voksenvejlednings- netværkene November 2008
MEDLEMSTILFREDSHED Januar 2018.
Voksenvejledningsnetværk Delresultater fra evalueringen
Præsentationens transcript:

Voksenvejledningsnetværk Delresultater fra evalueringen ved Randi Skovhus Debat- og formidlingsseminar 12. marts 2009

Interviews med 5 respondentgrupper - i 6 netværk - primært fokusgruppeinterviews Respondentgrupper - Kerneinstitutioner - Andre deltagende institutioner (fx arbejdsgiverorganisationer, fagforeninger, jobcentre) - Virksomheder - Uddannelsesambassadører - Kortuddannede

1. interviewrunde er næsten afsluttet Samlet analyse af empirisk materiale påbegyndes april ↓ Oplægget er et rids af nogle tendenser Fokus: Interviews med kerneinstitutioner

Samarbejde • Ansatte på de forskellige uddannelsesinst. i netværket varetager den opsøgende kontakt – nogle steder er der også ansat konsulenter af netværket • Første kontakt til virksomheder varetages i flere netværk af bookingbureauer - Tidsbesparende - Billigere - Mere systematisk - Der kan være vanskeligheder med at få booket til ”den rigtige” uddannelsesinst.

Samarbejde – fortsat • Mange kerneinstitutioner, der skal samarbejde: ”… at få det her enormt logistiske apparat op at stå af tolv skoler med x-antal konsulenter på hver, at få dem til at samarbejde og få øje på hinanden….” • Dilemma: Konkurrence ↔ Samarbejde • Virksomhederne oplever det positivt, at der er samarbejde – man skal ikke gå fra det ene sted til det andet

Én indgang • Tolkes forskelligt Nogle steder fx fælles telefonnummer, sekretariat, hjemmeside Andre steder fx ikke fælles telefonnummer - hvem skal ”have” nummeret? - hvordan kan sikres tilstrækkelig viden ét sted? - vil nogen ”sætte sig” på nummeret, så ikke reelt samarbejde? • ”Branding” tager tid

Opsøgende vejledning • Primært rettet mod ledere eller uddannelsesansvarlige i virksomheden ↓ I langt mindre grad mod øvrige ansatte/kortuddannede i virksomheden • Netværkene oplever mulighed for opsøgende kontakt positivt ift. tidligere, hvor virksomhederne skulle tage kontakt • Dilemma: Vejledning ↔ Salg

Vejledning – rådgivning – konsulentydelse • Tilsyneladende ikke afklaret • Der arbejdes tilsyneladende ikke med at skabe fælles forståelse eller diskussion af begreberne i forhold til netværkenes opgave

Uddannelsesambassadørordning • Betragtes forskelligt Fx Interesserede, der har meldt sig til at modtage elektronisk nyhedsbrev ↓ Deltagere på kursus af flere dages varighed