KMD Aarhus 6. februar 2014 [Forfatter/Ansvarlig]

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Automatiseret GUI-test Lars Kjølholm Testnet maj 2009.
Advertisements

15 OKTOBER 2012 RETHINK BUSINESS 1 Projekt "Rethink business" handler om at styrke din virksomheds forretning. Det kan være i forhold til indkøb af materialer,
Den danske befolknings syn på handicappedes rettigheder
Introduktion til eBusiness
Torbenfeldvej Vallensbæk strand Tlf.: – – dagligt brug af vores hjemmeside •AGEN LYS har en stor og omfattende.
KMD Ballerup 4. februar 2014 [Forfatter/Ansvarlig]
Overskrift her Navn på oplægsholder Navn på KU- enhed For at ændre ”Enhedens navn” og ”Sted og dato”: Klik i menulinjen, vælg ”Indsæt” > ”Sidehoved / Sidefod”.
Portalintegrationsprojektet Claus Andreasen PL, portalintegrationsprojektet.
IM-Strategi.
Samlet årsrapport for Gårdhaven 2012 SIP-socialpsykiatri
v/ Professor Lars Ehlers, Aalborg Universitet
Kampagneopstartsmøde ”Fællesoffentlig kampagne om overgangen til obligatorisk digital kommunikation med det offentlige, 2013”
Integration til portalen og andre systemer Hvordan får vi økonomien til at hænge sammen med det ny setup? Hvad koster det og hvordan kan vi købe ind på.
Vinterman seminar 28. April SIDE 2 Vinterman seminar 28. april Ca. 80 personer: • 30 kommuner (23 Vinterman, 5 -Light og 2 -Melding) • 5 Vejcentre.
Velkommen til temadag om Indholdskanalen. Program: : Indholdskanalens muligheder Baggrunden for Indholdskanalen : Leverandør-præsentationer.
Bolig selskabernes Landsforening– Almene lejeboliger - Maj/Juni Almene lejeboliger - Danmarkspanelet - Maj/Juni 2010.
Teknisk Workshop om NemHandel Heinrich Clausen Århus den 4. november 2010.
E-commerce hos Bon’A Parte
Powel Dagene Danmark 20. – 21. Maj 2014
Trivselsundersøgelse og ledelsesevaluering
Dialogmøder 2012 De private tilbud og kommunerne - fælles udfordringer og muligheder Geert Jørgensen.
Få overblik over dine kunder Inspirationsseminar 31. oktober 2006.
Energieffektivisering i byggeriet”. Program Introduktion til Energieffektivisering af byggeriet Delprojekt_01Systematisk energieffektivisering af tekniske.
Perspektiv løn – nye muligheder
Virksomheder - definition
Indledning, præsentation, baggrund
E-læring på Virk.dk Præsentation på Myndighedsforum
Obligatorisk projekt 5: ERP-systemer
Fælles EPJ til hospitalerne i Region Midtjylland
Microsoft / Multidimensionel marketing til Small Business Fra multidimensionel segmentering til multidimensionel marketing - En analyse af SME markedet.
Introduktion til Microsoft CRM Christian Cletus Bjørn Eilertsen.
Kursus om borger.dk og brugen af digital signatur
SMALL BUSINESS er BIG BUSINESS Small Business Specialist Community Partner Development Manager Lotte Rahbek.
Introduktion til Access (Access, del 1)
Workshop om trivselsmålinger SSID – årskonference Rita Jensen Personalestyrelse 29. April 2009.
Informationsmøde tirsdag den 10. juni Reformen - formål 1.Folkeskolen skal udfordre alle elever, så de bliver så dygtige, de kan. 2.Folkeskolen.
Microsoft Dynamics – synergi mellem forretningsområder Susanne Christoph Dynamics Sales Lead
2-01.
Pleje og Sundhed Gennemførte719 Inviterede895 Svarprocent80% FREDERICIA KOMMUNE MTU og Psykisk APV 2012 Rapportspecifikationer.
Region Midtjyllands tilbud 2013
Systemer.
PBJ Consult A/S – Mere end et systemhus HR i øjenhøjde
Trivselsundersøgelse og ledelsesevaluering Anæstesiologisk Afdeling Flere ledere
Biblioteket som læringscenter
Lederseminar 2014 Varde Kommune
ETU 2008 | Elevtilfredshedsundersøgelse Erhvervsskolen Nordsjælland HTX (Teknisk Gymnasium) - Hillerød Baseret på 313 besvarelser.
1 Borgerpanelet i Silkeborg Kommune.
ADR & SCANNERKORT. Automatic Delivery Rewards (ADRs) Den enkle måde at handle produkter på, med levering hver måned. Du får fordelen af en rabat på 5.
E-handel og FM Program: Kl Introduktion
Velkommen til Mød Microsoft
Master titel: Gill Sans 40pt (ALL CAPS) Brug under titel til: Præsentation holders navn (Gill Sans 19pt) Afdelingsnavn (Gill Sans 15pt) KØBENHAVNS KOMMUNE.
Claus Brabrand, ITU, Denmark Mar 10, 2009EFFECTIVE JAVA Effective Java Presentation Workshop Claus Brabrand [ ] ( “FÅP”: First-year Project.
Mød Aalborg Universitet
It i de gymnasiale uddannelser Udstyr og anvendelse, 2010.
Grunde til at jeg elsker dig
Fundamentale datastrukturer
Skift af farvetema: 1.Vælg ’Design’ i PowerPoint menubjælken 2.Vælg ’Farver’ 3.Vælg ’farveskema’ SKI_GRØN eller SKI_BLÅ Indsæt nyt billede i format H 17,3.
Introduktion til Access (Access, del 1). RHS – Informationsteknologi – Fra design til udvikling Vi ved nu, hvordan vi finder et design for en database,
Microsoft.NET og Web Services Peter Colsted Direktør Enterprise & Partner Group Microsoft Danmark.
Sikker og integreret infrastruktur Peter Colsted Direktør Enterprise & Partner Group Microsoft Danmark.
SMALL BUSINESS er BIG BUSINESS Office 2003 kampagne Gitte Casparij, Marketing Manager.
Produkt præsentation Christian Cletus Bjørn Eilertsen.
Forpligtende aftaler - og loyalitetsaftaler
Effektmåling - kvalitative målepunkter
Effektiv kommunikation med virksomheder - hvordan?
Det digitale danmark, hvordan realiserer vi potentialet?
Statens HR – Implementeringskoncept
Odense den 20/8 samt Århus den 28/8
Odense den 20/8 samt Århus den 28/8
Velfærdsteknologisk netværksmøde
Præsentationens transcript:

KMD Aarhus 6. februar 2014 [Forfatter/Ansvarlig] [Dato for oprettelse] 3. april 2017 DM 1075590 v1 Ski 02.18 KMD Aarhus 6. februar 2014 [Filnavn] [Forfatter/Ansvarlig]

3. april 2017 velkommen DM 1075590 v1 Indledning - Hvorfor er vi her i dag? Blive klogere på de fordele, din organisation kan få med SKI’s nye rammeaftale »02.18 It-løsninger og vedligehold«. KMD og SKI SKI er en vigtig indkøbskanal for kommunerne. KMD vil gerne være dér hvor kommunerne handler. Samlet omsætning på SKI’s rammeaftaler 2008-12: 57,2 mia. kr. heraf kommunernes årlige gnst. køb af IT- og teleydelser: Ca. 1,5 mia. kr. Kan vi – med SKI 02.18 - gentage succesen fra SKI 02.19?

Kommuner der har købt ind på SKI 02.19 hos KMD 3. april 2017 Kommuner der har købt ind på SKI 02.19 hos KMD DM 1075590 v1 94 af Danmarks 98 kommuner har købt mindst én ASP-Service hos KMD på SKI 02.19

nyE kmd-løsninger på ski 02.18 i forhold til ski 02.19 3. april 2017 nyE kmd-løsninger på ski 02.18 i forhold til ski 02.19 DM 1075590 v1 KMD Opus Lex KMD Talegenkendelse KMD Koncernstyring – ”den fulde pakke” KMD Education Telesundhed

[Forfatter/Ansvarlig] [Dato for oprettelse] Indsæt data via Indsæt/ sidehoved & sidefod Dagens Program 09.30 – 10.00 Morgenmad og registrering 10.00 – 10.15 Velkomst v/ Jens Arne Madsen, Områdedirektør i ‘Salg Vest’, KMD 10.15 – 11.00 Præsentation af 02.18 It-løsninger og vedligehold v/ Lars Grelck, Chefkonsulent, SKI A/S 11.00 – 11.45 KMD og SKI 02.18 v/ Jens Arne Madsen, Områdedirektør ‘Salg Vest’, KMD, samt Flemming S. Madsen, SKI Kompetencecenteret i KMD 11.45 – 12.30 Frokost 12.30 – 13.30 Hvordan anskaffer du med fordel dine it-løsninger på SKI 02.18? Præsentation af tre cases: KMD Koncernstyring KMD Education Telesundhed v/ KMD 13.30 – 13.45 Tak for i dag v/ Jens Arne Madsen, KMD KMD’s konsulenter står til rådighed for individuel sparring ved arrangementets afslutning. Bemærk din præsentation starter i tekststandard. Ønsker du at starte teksten med en punktopstilling/bullet liste – klik på Indryk knappen - se skærmdump. Du må IKKE anvende punktopstillingsknappen! Fordele: Forenklet anskaffelsesproces – skalerbart udbuds/aftalemateriale Husk at give ordet til Lars Grelck fra SKI, når I har gennemgået agendaen. [Filnavn] [Forfatter/Ansvarlig]

KMD OG SKI 02.18 [Forfatter/Ansvarlig] [Dato for oprettelse] 3. april 2017 DM 1075590 v1 Ski 02.18 KMD OG SKI 02.18 [Filnavn] [Forfatter/Ansvarlig]

[Forfatter/Ansvarlig] [Dato for oprettelse] 3. april 2017 KMD på ski 02.18! DM 1075590 v1 KMD er leverandør på 9 delaftaler Vi tilbyder i alt 17 bruttoløsninger, der hver især dækker markedsmæssige og teknologiske behov En række af KMD’s standardløsninger indgår som færdige it-komponenter – »de grønne byggeklodser« Der tilbydes individuelle projekter ‘oven på’ disse færdige komponenter – et stort sortiment (karakteristika og STORM-kategorier) Der tilbydes vedligeholdelse og drift KMD på 02.18 – hvad?(hvilke bruttoløsninger har vi budt ind med på hvilke delaftaler?) Vi er glade for at vi kom på de 9 delaftaler Bruttoløsningerne – udgør hver især et samlet løsningskoncept, der dækker forskellige markedsmæssige og teknologiske behov. KMD har på de respektive delaftaler indmeldt mellem 1 og 3 bruttoløsninger. KMD vurderer på baggrund af kundens udbudsmateriale hvilken af de tilmeldte bruttoløsninger der vil blive taget afsæt i ved tilbudsafgivelsen. Der kan ikke ‘mixes’ mellem bruttoløsningerne. En række af KMD’s standardløsninger er budt ind som færdigudviklet programmel – ‘de grønne byggeklodser’ fra SKI’s præsentation Generel oversigt over løsninger på delaftaler Åbne oversigt over samtlige FUP’er på en udvalgt delaftale case: delaftale 7 Adresserer underliggende (std)sw, fx. link til SKI 02.18 sitet KMD’s generelle formåen i øvrigt – de grønne og blå byggeklodser sortiment (karakteristika og STORM-kategorier) Vedligeholdelse og drift [Filnavn] [Forfatter/Ansvarlig]

Hvilke bruttoløsninger på hvilke delaftaler tilbyder kmd? [Dato for oprettelse] 3. april 2017 Hvilke bruttoløsninger på hvilke delaftaler tilbyder kmd? DM 1075590 v1 Delaftale 1 Enterprise ressource planning (ERP-) løsninger 1. MS Dynamics Navision Stat 2. MS Dynamics ERP 3. KMD Opus Delaftale 3 Undervisningsløsninger (Learning Management, LMS) 1. KMD’s lærings- og administrationssuite Delaftale 5 Elektroniske samarbejdsløsninger (Collaboration) 1. KMD Collaboration ­ Delaftale 7 Informationsindsamlings- og analyseløsninger (BI/DW) 1.Kommunale BI- og DW-løsninger 2. Stat/Region – BI/CPM løsninger Delaftale 9 Indkøbsløsninger 1. Basware indkøbs- og fakturaløsning 2. MS Dynamics ERP AX-platform til indkøb 3. KMD Opus E-Indkøb Delaftale 10 Løn- og personaleløsninger KMD’s institutionsspecifikke løn- og personaleløsning til det offentlige Danmark 2. KMD Opus Personale Delaftale 12 Sprogteknologiske løsninger 1. Den fremtidige medarbejder 2. Kundeservice løsning / call steering Delaftale 13 Elektroniske patient informations løsninger (EPI) 1. KMD’s social-, sundheds- og omsorgssuite Delaftale 14 Digitale selvbetjeningsløsninger Digital selvbetjening for kommunal infrastruktur (byg, miljø og transport) 2. Borgernær digital selvbetjening < link > [Filnavn] [Forfatter/Ansvarlig]

[Forfatter/Ansvarlig] [Dato for oprettelse] 3. april 2017 Typiske kmd-løsninger anveNdt i mindst én af bruttoløsningerne (obs! Ikke udtømmende) DM 1075590 v1 Delaftale 1 Enterprise ressource planning (ERP-) løsninger MS Dynamics, Basware, ProHost, ProTime, Targit, Opus Økonomi, Opus Debitor, Opus Personale, Opus Brugerstyring, Opus E-Indkøb, KMD Udbetaling Delaftale 3 Undervisningsløsninger (Learning Management, LMS) KMD Elev, KMD Matrix, KMD Institution, KMD BørneIntra, KMD Education, KMD Stafetlog, Ariane, BI Skole/Institution, MS Lync Delaftale 5 Elektroniske samarbejdsløsninger (Collaboration) KMD Kontaktcenter, Moxie, KMD Sag Basis/Journal/EDH, I-O Manager, Opus Lex Platform, KMD Virtuelt Samarbejdsrum Delaftale 7 Informationsindsamlings- og analyseløsninger (BI/DW) MS IM, SAP IM, Targit, Koncernrapportering, Temarapportering, IBM BI/DW Suitesoftware, KMD SOL Delaftale 9 Indkøbsløsninger Basware, IBM Indkøb, MS Dynamics, Continia, ProTime, KMD Opus E-Indkøb, KMD Opus Logistik, SAP IM Delaftale 10 Løn- og personaleløsninger ProTime, ProPlanning, KMD Perspektiv Løn, Basware, KMD Opus Personale, KMD Vagtplan, KMD Opus Fravær, KMD Opus Kursus, SAP IM, KMD Udbetaling, KMD Opus Brugerstyring Delaftale 12 Sprogteknologiske løsninger Nuance, Solution Builder, Voice Biometrics, Dragon Case and Care, Text-to-speech, SpeechMagic, MS IM, Targit, Call Steering Delaftale 13 Elektroniske patient informations løsninger (EPI) KMD Care [alt], KMD Online Omsorg, KMD Sag, Targit, SAP IM, MS IM, CareConnect, MS Lync, KMD Kontaktcenter, KMD Børn og Voksen Delaftale 14 Digitale selvbetjeningsløsninger KMD Structura Byggesag, KMD Structura Miljø, Ejd. & Miljø Databasen, I-O Manager, Byggesagsarkiv, KMD Opus Lex Platform, KMD Booking, KMDGIS, KMD BørneIntra, KMD Stafetlog, IBM Selvbetjening Bemærk, at ovenstående ikke er udtømmende! På KMD’s hjemmeside kan man se en samlet oversigt over hvilke KMD-programmeller der er meldt ind på hvilke delaftaler/bruttoløsninger. Endvidere vil dette fremgå af de flyers der er lagt ude i forhallen. [Filnavn] [Forfatter/Ansvarlig]

Hvad indeholder en Bruttoløsning? [Dato for oprettelse] 3. april 2017 Hvad indeholder en Bruttoløsning? Dokument nr./Version KMD programmel Færdigudviklet programmel kan være tredjeparts software, f.eks. Fra Microsoft eller Oracle eller andet som KMD forhandler. MEN det kan også være en af KMD’s løsninger, der kan indgå som fundament i en kundespecifikt projekt Tredjeparts programmel (Microsoft, Oracle m.fl.) [Filnavn] [Forfatter/Ansvarlig]

Fra Bruttoløsning til løsning [Dato for oprettelse] 3. april 2017 Fra Bruttoløsning til løsning DM 1075590 v1 Denne figur viste SKI (!!) men den er god lige at gentage – for at forstå hvad det er KMD kan levere i en færdig Bruttoløsning Bruttoløsning Kundens kravspec. Færdig løsning [Filnavn] [Forfatter/Ansvarlig]

Typiske kmd-løsninger på delaftalerne, et eksempel [Dato for oprettelse] 3. april 2017 Typiske kmd-løsninger på delaftalerne, et eksempel DM 1075590 v1 Fjern papirbunkerne: Digitalisér håndteringen af tilskudssager ​KMD Opus Lex automatiserer alt fra helbredstillæg til skolebuskort og øger muligheden for borgerens selvbetjening - det sparer tid og øger effektiviteten og kvaliteten. Samtidig gør løsningen det muligt at indføre mere selvbetjening for borgerne. Delaftale 14 Digitale selvbetjenings-løsninger Delaftale 5 Elektroniske samarbejds-løsninger - Collaboration - Der kan købes ‘hele’ IT-løsninger, konstrueret fra bunden, men der kan også… …købes en IT-løsning i tilknytning til en eksisterende (allerede anskaffet) IT-løsning, der så blot udvides med den tilkøbte funktionalitet… anskaffelsen behøver ikke at være stor (anvendelsen af 02.18 er skalerbar) KMD’s færdige løsninger indgår for en dels vedkommende hver især på indtil flere delaftaler, da en løsning kan have værdi på flere forskellige delaftaleområder. KMD’s færdige løsninger udgør i denne sammenhæng byggekloder, der kan benyttes i forskellige IT-løsningssammenhænge (hvilket er helt i SKI 02.18’s ånd…) Delaftale 13 Elektroniske Patient- informations-løsninger [Filnavn] [Forfatter/Ansvarlig]

Typiske kmd-løsninger på delaftalerne, et yderligere eksempel [Dato for oprettelse] 3. april 2017 Typiske kmd-løsninger på delaftalerne, et yderligere eksempel DM 1075590 v1 KMD Talegenkendelse Med talegenkendelse udnytter I det enkle faktum, at vi taler hurtigere end vi skriver. Samtidig kan I hæve kvaliteten af rapporteringen og aflaste medarbejderne fysisk. Vi hjælper jer trygt igennem forandringen, til de nye vaner bliver hverdag. Delaftale 14 Digitale selvbetjening- løsninger Delaftale 13 Elektroniske Patient- informationsløsninger Delaftale 1 Enterprise Ressource Planning – (ERP-løsninger) Delaftale 5 Elektroniske samarbejds-løsninger - Collaboration Delaftale 12 Sprogteknologiske løsninger Delaftale 3 Undervisnings- løsninger (LMS) [Filnavn] [Forfatter/Ansvarlig]

3. april 2017 SPØRGSMÅL ? DM 1075590 v1

DET PRAKTISKE [Forfatter/Ansvarlig] [Dato for oprettelse] 3. april 2017 DM 1075590 v1 Ski 02.18 DET PRAKTISKE [Filnavn] [Forfatter/Ansvarlig]

Fra behov til færdig løsning… [Dato for oprettelse] 3. april 2017 Fra behov til færdig løsning… DM 1075590 v1 Hvad ønsker jeg leveret – og hvordan? Kan jeg være i dialog med leverandørerne undervejs? Hvilken delaftale under SKI 02.18 kan benyttes? Hvordan afspejles mine behov i et miniudbudsmateriale? Mindstekrav, karakteristika og STORM-kategorier Skalérbarhed »Det mest nødvendige« Bilag C18 Afklaringsfase Hvordan valg af delaftale? Ex. TGK til Omsorgsløsning (?? Delaftale 12 vs. 13) Løsninger inden for delaftalens hovedområde Hvilke mindstekrav skal vælges/kan fravælges Skalerbarheden Hvilket niveau kan der efterspørges løsninger på? Ex. Tilkøb af TGK til Omsorgsløsning (?? Delaftale 12 vs. 13); delaftale 13 kan anvendes hvis det er naturligt i forhold til de delaftalespecifikke krav der her er angivet C18 – tilvælg kun relevante kravsområder. Forhold jer til de områder som I har krav indenfor [Filnavn] [Forfatter/Ansvarlig]

Leveringsaftaler Bilagenes opbygning og funktion 3. april 2017 Leveringsaftaler Bilagenes opbygning og funktion DM 1075590 v1 Eks. Bilag C03 Leverancebeskrivelse Kravene i en kravtabel kan være overordnede eller mere detaljerede, alt efter hvad kunden ønsker at leverandøren svarer på i sit tilbud

Før udarbejdelse leveringsaftaler 3. april 2017 leveringsaftaler DM 1075590 v1 Afhængigt af omfanget af krav kan bilagene gøres overskuelige i størrelse Før udarbejdelse

Efter udarbejdelse leveringsaftaler 3. april 2017 leveringsaftaler DM 1075590 v1 Afhængigt af omfanget af krav kan bilagene gøres overskuelige i størrelse Efter udarbejdelse

Ski kompetencecenteret i kmd 3. april 2017 Ski kompetencecenteret i kmd DM 1075590 v1 Intern supportfunktion for KMD’s salgsvendte medarbejdere, Vejledning af KMD’s kunder i anvendelsen af SKI’s rammeaftaler Kontakt os via mail: ski_kmd@kmd.dk Link til iPaper vedr. KMD’ aftalemuligheder på SKI: http://publikationer.kmd.dk/KMDsaftalemulighederpSKI/

3. april 2017 pause DM 1075590 v1 Frokost…

3 CASES [Forfatter/Ansvarlig] [Dato for oprettelse] 3. april 2017 DM 1075590 v1 Ski 02.18 3 CASES [Filnavn] [Forfatter/Ansvarlig]

CASE: KMD koncernstyring [Dato for oprettelse] 3. april 2017 DM 1075590 v1 CASE: KMD koncernstyring [Filnavn] [Forfatter/Ansvarlig]

SKI Rammeaftaler 02.18, »IT-løsninger og vedligehold« [Dato for oprettelse] SKI Rammeaftaler 02.18, »IT-løsninger og vedligehold« Alt BI (Business Intelligence), DW (Datawarehouse) kan leveres under SKI 02.18! Alle KMD’s nuværende BI standard løsninger er med i SKI 02.18! SKI 02.18 er ideel ifht. BI området, da aftalen er målrettet projektaftaler. Tids- og ressourcebesparende (I kan anskaffe komplekse BI løsninger – baseret på SKI’s standardkontrakt). Kommunerne har en hurtig og enkel udbudsproces - set i.f.t. EU-udbud. BI verdenen udvikler sig hurtigt – mulighed for at udnytte den produktudvikling der pågår hos leverandøren, idet leverandøren kan versionere nye løsninger hver 3 måned. AD 4: kommunen skal ikke udarbejde kontraktkompleks – der findes ikke standarder for kontrakter til større BI projekter til den kommunale sektor. - I kan anskaffe Komplekse BI løsninger – baseret på kravspecifikation jfr. miniudbud - Enkel og overordnet kravsbeskrivelse – hvor I giver leverandørerne mulighed for at tilbyde det bedste de formår (tilbud og løsningsbeskrivelse – hvilket her er langt mere enkelt end i traditionelle EU-udbud) [Filnavn] [Forfatter/Ansvarlig]

[Forfatter/Ansvarlig] [Dato for oprettelse] KMD Koncernstyring – et samlet koncept der kan tilpasses den enkelte kommune Økonomi, HR, Fravær, Indkøb, Løn BI Skole BI Ældre BI Inst. BI Social BI Arb.mar. Temarapporter Styringscirkler Aktivitetsbaseret Simulering Områdespecifikke løsninger Tværgående Koncernrapportering Tværgående Koncernanalyser det samlede koncept for Koncernstyring. Hvordan udnytter kommunerne bestående løsninger/kontrakter i.f.t. en videreudvikling frem med en samlet styringsløsning der binder hele kommunen sammen. Vi skal ikke fremhæve enkelte kunder, men henvise til at mange domæneløsninger er anskaffet på systemkontrakter eller selvstændige kontrakter. Vi skal kort og godt vise kommunerne den palet af MULIGHEDER der åbner sig.   ​KMD Koncernstyring omfatter en lang række BI-moduler, der giver målrettet styringsinformation på alle niveauer i din kommune. Informationen går i dybden på dit område og skaber indsigt og sammenhæng på tværs af fagområder og økonomi. [Filnavn] [Forfatter/Ansvarlig]

KMD Koncernstyringskonceptet på SKI 02.18 (delaftale 7) [Dato for oprettelse] KMD Koncernstyringskonceptet på SKI 02.18 (delaftale 7) KMD Koncernstyring tager afsæt i følgende færdigudviklet programmel: (FUP). Hver FUP tilpasses den enkelte kunde med de relevante MODULER fra FUP’en: Datamining & tendensanalyser ; Kontroludtræk, Effektvurdering (beskæf.) 2. Styringscirkler ; Direktion, Skole, Beskæft., Institution, Ældre, DSS 3. Simulering ; Skole, Beskæft., Institution, Ældre, DSS, Befolkningsprognose 4. Koncernrapportering; ”ØK-pers/fravær-Løn-Indkøb” 5. Temarapportering ; Nomadefamilier 6. Rapporteringsværktøjer : Mobile BI, Rapportudvikler værktøjer, Dashboards 7. Områdespecifikke BI-løsninger; omfatter 17 Opus LIS standard moduler 8. MS (Microsoft værktøjer) 9. SAP (SAP værktøjer) 10.Targit Ifht. pkt. 8, 9 og 10 er de 3 part. Programmel ifht. specialudviklet software – eks Fredensborg, Fokus MS front-end. Skanderborg MS projekt på Koncernstyring… [Filnavn] [Forfatter/Ansvarlig]

SKI Rammeaftaler 02.18, »IT-løsninger og vedligehold« [Dato for oprettelse] Indsæt dato for oprettelse SKI Rammeaftaler 02.18, »IT-løsninger og vedligehold« KMD præsentation KMD tilbyder Koncernstyrings konceptet på: Delaftale 7 Informationsindsamlings- og analyseløsninger (BI/DW) KMD tilbyder bruttoløsningen: Kommunale BI- og DW-løsninger Rapporteringsværktøjerne kan desuden tilkøbes på: Delaftale 1: ERP; Brutto 3: KMD OPUS Delaftale 3: Undervisningsløsn; Brutto 1: Elev/Matrix/institution (”KMD Opus LIS Skole” kan også indkøbes her) Delaftale 9: Indkøb; Brutto 3; E-Indkøb Delaftale 10: Løn&Personale; Brutto 2; KMD Opus Personale Delaftale 13: EPI løsninger; Brutto 1; KMD´s social-, sundheds- og omsorgssuite Andre tilkøbsmuligheder: Derudover tilbyder KMD en lang række BI / standard løsninger på SKI 02.19, delaftale 2; KMD Opus LIS og Data. Her foregår indkøb som direkte tildeling BEMÆRK: KMD Koncernstyringsløsningerne findes KUN på Delaftale 7 på SKI 02.18. [Filnavn] [Forfatter/Ansvarlig]

HVOR KAN I HØRE NÆRMERE? HVORDAN KOMMER VI VIDERE? 3. april 2017 HVOR KAN I HØRE NÆRMERE? HVORDAN KOMMER VI VIDERE? Dokument nr./Version For mere information om KMD Koncernstyring se mere på kmd.dk og /eller kontakt KMD BI salgsteam: Mette Østergaard Per Dyrvig Nielsen Sales Specialist Sales Specialist mno@kmd.dk pdn@kmd.dk 4460 1217 4460 2150 Anne Pietraszek Jeppe Svendsen akp@kmd.dk jsw@kmd.dk 4460 2253 4460 1399

[Forfatter/Ansvarlig] [Dato for oprettelse] 3. april 2017 DM 1075590 v1 CASE: KMD education [Filnavn] [Forfatter/Ansvarlig]

Hvorfor er KMD på delaftale 3 3. april 2017 Delaftale 3 – Undervisningsløsninger KMD’s lærings- og administrationssuite DM 1075590 v1 Hvorfor er KMD på delaftale 3 “Stor fagligviden om undervisningssektoren på det statslige, kommunale og selvejeområdet.” “Vel afprøvet og dokumenterede standardsoftwareløsninger til understøttelse af centrale administrative funktioner indenfor løsningsområdet. “ ”Stor erfaring indenfor specialudvikling af løsninger til understøttelse af kundespecifikke behov indenfor løsningsområdet, med UNI*C og UNI-IT som to af de væsentligste kunder” “Velkonsolideret samarbejde med centrale 3. parts leverandører, herunder SABA, SAP og Microsoft, alle med stor erfaring i digitalt at understøtte kompetenceudviklingsaktiviteter og – administration”

Udvalgte produkter(FUP’ere) på delaftale 3 3. april 2017 Udvalgte produkter(FUP’ere) på delaftale 3 DM 1075590 v1 Produkter(FUP’ere) KMD Elev KMD Matrix(PULS) KMD Institution KMD Education KMD Børneintra SABA(3. part) - Learning Management System

Fokus på det færdigudviklet programmel 3. april 2017 Fokus på det færdigudviklet programmel DM 1075590 v1 Produkter(FUP’ere) KMD Elev KMD Matrix(PULS) KMD Institution KMD Education KMD Børneintra SABA (3. part) - Learning Management System Konfigurationsmuligheder KUP’ere(20/31) Workflow kan konfigureres Personalisering – bruger-grænsefladen tilpasses i den kundespecifikke konfiguration. Rapportering – Standard-rapporter er en del af det færdigudviklede programmel, der kan kundetilpasses.

Mange mulige kombinationer 3. april 2017 Mange mulige kombinationer DM 1075590 v1 Produkter(FUP’ere) KMD Elev KMD Matrix(PULS) KMD Institution KMD Education KMD Børneintra SABA (3. part) - Learning Management System Andre Produkter(FUP’ere) på delaftale 3 KMD Stafetlog BI-løsning KMD-Skole BI generelt (Targit, MS IM, SAP BO) MS Lync Talegendkendelse Et LMS system i kombination med en videokonference-løsning Et administrativ skolesystem med talegendkendelse og/eller BI som overbygning KMD-Education med en kundespecificeret integration til stafetlog, der sikrer fokus på udsatte børn.

Yderligere dialog om mulighederne på delaftale 3 - kontakt: Salgschef 3. april 2017 Hvis du vil vide mere DM 1075590 v1 Yderligere dialog om mulighederne på delaftale 3 - kontakt: Salgschef Bettina Hald Sudergaard M: bgs@kmd.dk T: 61 98 27 48

[Forfatter/Ansvarlig] [Dato for oprettelse] 3. april 2017 DM 1075590 v1 CASE: telesundhed [Filnavn] [Forfatter/Ansvarlig]

CASE 3 - telesundhed

KMD Online Omsorg er en borgervendt digital platform 3. april 2017 Case 3 løsningen DM 1075590 v1 KMD Online Omsorg er en borgervendt digital platform - til omsorg og pleje af ældre, kronikere, handicappede og psykisk syge i deres eget hjem. Bruttoløsningen indeholder: KMD Online Omsorg Administration KMD Online Omsorg Desktop KMD Online Omsorg Video KMD Online Omsorg Monitorering (Telemedicinskmåledata) KMD Online Omsorg Webservice Løsningen kan indkøbes under delaftale 13

CASE 3 – telesundhed eksempel 3. april 2017 CASE 3 – telesundhed eksempel Bruttoløsning – konfigurerbar DM 1075590 v1 Eksempel på Kundespecifik projekt

[Forfatter/Ansvarlig] [Dato for oprettelse] Eksempel på standart programmel Flere-til-flere video EKSEMPLER Holdtræning live genoptræning med instruktør Traditionel fjernundervisning [Filnavn] [Forfatter/Ansvarlig]

HVOR KAN I HØRE NÆRMERE? HVORDAN KOMMER VI VIDERE? 3. april 2017 HVOR KAN I HØRE NÆRMERE? HVORDAN KOMMER VI VIDERE? Dokument nr./Version For mere information om Telesundhed se mere på kmd.dk og /eller kontakt: Niels Bækholm Sales Specialist nbb@kmd.dk 41 74 38 46 Torben Bundgaard Nielsen Salgschef tbi@kmd.dk 25 45 48 89

3. april 2017 SPØRGSMÅL ? DM 1075590 v1

3. april 2017 Tak for i dag! DM 1075590 v1