”Den personlige hjemmeside som fænomen” Oplæg til ”Medier og kommunikation” Flemming Skall 5. September 2005.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Velkommen til Støtteforeningen Kragelunds venner Kragelund forsamlingshus.
Advertisements

Kommunikation på CFU Molskroen December Hvad styrer kommunikation/information: •Nødvendighed •Krav / forventninger •Lyst / ulyst •Ambitioner / idealer.
Opfølgning på web-undersøgelse
MUSEN ELLER TRYK PÅ ”ENTER”
PETS 2004 Hjørring Seminarium Inge Reenberg
Introduktion til HTML Hypertekst referencer. Uden links – Hypertekst referencer – intet world wide web. World wide web er et Hypermedium….. Link definition.
- Research og Konceptudvikling Af : Dennis, Rune, Mike, Serge og Søren.
IT i Byggeriet Semester kursusgang Introduktion til projektweb og html Kjeld Svidt Kjeld Svidt  Institut for Bygningsteknik  Aalborg.
”Udsatte unge med Sjældne Diagnoser” Oplæg til Sjældne Diagnosers repræsentantskabsmøde d. 15.september 2006.
Hjemmesider Intro.
VIRTUELLE VERDENER AVATARERNE KOMMER 8/5-07 VED JONAS HEIDE SMITH INNOVATIVE COMMUNICATION, ITU Historie Begreber Scenarier.
ART GALLERIES Gruppe 4.
Interessenter og interessentanalyse
Challenges in Web Search Engines • Spam • Content Quality • Quality Evaluation • Web Conventions • Duplicate Hosts • Vaguely-Structured Data.
OPFINDELSEN AF WEBBEN JOEK © TEC 2011 WWW blev opfundet i 1990 af Tim Berners-Lee. Berners- Lee var en fysiker ved CERN, det europæiske laboratorium for.
Guldkorn til vækst PR som vækstmiddel.
Kommunikation / it.
Kommunikation og Reception
Problematisk anvendelse af for journalist Hans Eckermann  Journalist Hans Eckermann fra Gladsaxe Bladet.
E-bøger gennem PrioInfo - oversigt v/ Claes Olsson.
Efteruddannelsesindsatsen 2007 Analyse Danmarks undersøgelse januar 2008 Oplæg på Kompetencerådets møde den v./ Merete.
Irene Pollach Corporate self-presentation on the WWW Metoder –Indholdsanalyse –Lingvistisk analyse –Diskursanalyse.
’Seriøse’ computerspil Spil der ikke er ligegyldige – en udfordring til spil-definitionerne.
Mads, Rune og Camille - Gruppe 10
VEJEN TIL DEN GODE LINKEDIN PROFIL
LINKS Det er vigtig at sørge for at få andre hjemmesider til at linke.  Det skaber større popularitet. Ved sine link skal man IKKE skrive ”klik her”,
Animation - en bevægelse der fortæller. “People think of animation only doing things where people are dancing around and doing a lot of histrionics, but.
1 Webdesign - De første trin Grundliggende begreber Internettet (1969-): En fællesbetegnelse for netværk eller tjenester der benytter samme.
Netværksmøde for praktikere. Inden man går i gang med DDB Den typiske process: Planlægning/Design/Produktion/Lancering Vi starter midt i produktiondelen.
H:\ public_html \ gwd \ oevelse_x \
Stil og smag John Paulin Hansen WEB 1, ITU, marts 2000.
Kap 19 E – handel Kapitel 19.
Kapitel 21 Kommunikation og medier. Enkel kommunikationsmodel.
Case Året er 2031 og staten er i gang med centraliseringen og nu er det blevet skolernes tur. Der skal spares penge på både lærere og undervisningsmaterialer.
Sociology and social media af: Mads, Emil, Caspar og Jos.
RUCinnovation er din indgang til RUC’s forskere og studerende. Gennem os kan du få adgang til den viden, der hver dag produceres på universitetet – og.
Dig Tante Oda fra Brovst Gitteweb-server ( ssh-server (ssh.itu.dk/import/stud/www/gwd/E2005/oevelse_x/4/brugernavn) Internettet.
● Lektor ved RUC: Institut for Kommunikation, Journalistik og Datalogi ● “Early adoptor” af DSpace på RUC, ansvarlig for at motivere medarbejdere til at.
Medier og kommunikation F08 / lektion 5 / /1
IT i Byggeriet Semester kursusgang Introduktion til projektweb og html Kjeld Svidt Kjeld Svidt  Institut for Bygningsteknik.
Jens KirkDept. of Languages and Culture Cool Britannia and After British Literature, Culture, and Society from the 1990s to the Present: Session One.
Skub og træk DDK ITU F2007 John Paulin Hansen. Ambient reklame Engang: Skjult markedsføring, gurilla- reklamer, græsrods-opinionsdannelse... Nu: Fast.
Agenda Inspiration Problemformulering Målgruppe Ideén Design Vores endelige Website Procesreflektion Konklusion.
Hvad er content marketing egentlig? Hvorfor rykker det sådan nu? Hvem gør det godt? Kan det lade sig gøre på Sjællands Vestkyst? Agenda.
Sara Mosberg Iversen, MA Kommunikation Medier og Kommunikation, F2005.
Salg til det offentlige - Næsten det hele er sandt!
IT i Byggeriet Semester kursusgang Introduktion til projektweb og html Kjeld Svidt Kjeld Svidt  Institut for Bygningsteknik  Aalborg.
Digital Kultur Kristina & Birgitte. Agenda Birgitte om de blogs vi har set på, og om de kan omtales som en del af en subkultur, samt bloggens form og.
Intro Evaluering De sidste to gange?. HTTP, cookies og sessions Forelæsning nr 10 Tilbage til trafikken mellem server – client Sende HTTP-request og respons.
 Inspiration til nyt website  Formidling af forskningsbaseret viden  Nyt og spændende design.
IT-Universitetet i København mere info på
Kjeld Svidt  Institut for Byggeri og Anlæg  Aalborg Universitet IT i Byggeriet Semester kursusgang Introduktion til projektweb og html Kjeld.
SAB’s nye hjemmeside. Målgrupper Hjemmesiden skal først og fremmest kommunikere til: Afdelingsbestyrelser Beboere Men hjemmesiden skal også kunne bruges.
IT i Byggeriet Semester 6 4. februar 2003 Per Christiansson Kjeld Svidt Kjeld Svidt  Institut for Bygningsteknik  Aalborg.
Opdragsgiver Planlægning og udførelse af møde med jeres opdragsgiver.
FISA – BATIBOUW Mia, Michelle, Pernille & Sofie CASE.
1 Målgruppeanalyse ITU forår 2011 Paul R. Metelmann.
Salg til det offentlige - Aarhus Kommune. Public Intelligence: Vi har lavet de fleste fejl selv. Peter Julius Public Intelligence rådgiver virksomheder,
For at ændre ”Enhedens navn” og ”Sted og dato”: Klik i menulinjen, vælg ”Indsæt” > ”Sidehoved / Sidefod”. Indføj ”Sted og dato” i feltet for dato og ”Enhedens.
Her kan ses et udklip af min forside – tænke med min forside var at man skulle kunne se et lille preview af den side man ville besøge og at forsiden skulle.
Science communication in Denmark
Tårnby kommunebibliotekers kommunikationsstrategi
Præsentation af webkomponent
Markedsanalyse for LSC
Hvor er værdien af intern kommunikation?
Tværmedial Kommunikation 4 Kommunikationsstrategi, DMTK 4 Virksomhedens digitale marketingsplan DMTK 5 forår 2017 Pillon - KU.
Simpel Markedsføring Af mindre virksomheder og projekter
Kforum Annoncørinfo 2018.
Præsentationens transcript:

”Den personlige hjemmeside som fænomen” Oplæg til ”Medier og kommunikation” Flemming Skall 5. September 2005

Inspiration fra: Personal Home Pages on the Web: A Review of Research Nicola Döring Ilmenau Technological University, Germany Joseph R. Dominick: "Who do you think you are? Personal home pages and self-presentation on the World Wide Web." Journalism and Mass Communication Quarterly

Hvad er en personlig hjemmeside? Den personlige hjemmeside er Web Sites som ejes og vedligeholdes af enkeltpersoner eller mindre grupper af personer

Hvorfor er den personlige hjemmeside interessant? Muligheden for at oprette en personlige hjemmeside giver historiske muligheder for den enkelte person til at publicere oplysninger: - på en enkel og billig måde - af enhver art - til et potentielt meget stor publikum

Hvad bruges personlige hjemmesider til? - moderne visitkort - selvpromovering - dele erfaringer og viden - udbrede politiske budskaber - skræmme/udstede trusler - finde andre med samme interesser - ………………..

Hvem har en personlig hjemmeside? Den typiske indehaver af en personlig hjemmeside er en yngre, enlig mand, som enten er under uddannelse eller beskæftiget i IT-brachen. Mænd med hjemmesider fokuserer på faglige kompetencer, mens kvinder med hjemmesider fremhæver mere ”bløde” kompetencer Ca 10% af internet-brugerne har en personlig hjemmeside (2002).

Hvordan produceres den personlige hjemmeside? Nogle overlader konstruktionen til professionelle Web-designere og formidlere. De fleste står selv for både konstruktion og indhold. Der er masser af værktøjer til selve konstruktionen, men vel egentlig ikke så megen hjælp at hente, når det gælder indhold! Hjemmesiderne kædes ofte sammen med andre via Web Directories, Web Rings og Link Lists.

Problemer med den personlige hjemmeside? - uden ”filter” - definition af målgruppe  overraskelser! - manglende kompetencer - manglende opdateringer / ufuldstændige - ”overflødige”?