Kreativt koncept – eDag3 den borgerrettede kampagne

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
PR KAMPAGNE.
Advertisements

Analyse af rejsekortet for
Den danske befolknings syn på handicappedes rettigheder
VMS data Geografisk og tidsmæssig udvikling af indsatsen i tobisfiskeriet v/ dataspecialist Josefine Egekvist Sekretariat for myndighedsbetjening.
Atomer Et programmeret forløb. En måde at lære på.
UU-Aalborg Evaluering af brobygning og intro 2013/14 Velkommen UU-Aalborg Ungdommens Uddannelsesvejledning.
Produktionsøkonomi Planteavl 2013
It-hjælp til mindre it- parate virksomheder på biblioteker Gentoftebibliotekerne 29. april 2013.
NemID og Fællesskema 2014 v/Signe Hansen Blegmand
Hvad skal vi i dag? Hvad er NemID?
Prospekt. Ideen •Casa della filosofia er navnet på en forening, der giver almin- delige mennesker mulighed for at have brugsret til et hus i Italien på.
Torbenfeldvej Vallensbæk strand Tlf.: – – dagligt brug af vores hjemmeside •AGEN LYS har en stor og omfattende.
Agenda Københavns Borgerservice Hvad laver Borgerservice? • Personlige henvendelser • Pas (74.000) og kørekort (70.500) • Folkeregister: flytning.
Borgernes barrierer for brug af IT
1 Vollsmose - Imageundersøgelse Mediehus Vollsmose November 2009.
Samlet årsrapport for Gårdhaven 2012 SIP-socialpsykiatri
v/ Professor Lars Ehlers, Aalborg Universitet
Netværksdag for it-formidlere 22. maj 2013 Fuld digital kommunikation i 2015 – hvordan hjælper vi bedst dem, der ikke kan? Kontorchef i Digitaliseringsstyrelsen.
Læringsmål Kendskab til:
Velkommen hos Juvel A/S
Velkommen. Agenda •Hvorfor informationsmøde nu? •Hvad er der sket de sidste 3 måneder? •Hvor vil vi gerne hen? •Aktiviteter frem til 31. december •Hvordan.
Hvordan fortæller vi borgerne at de skal betjene sig selv digitalt?
Elevernes digitale dannelse
Introduktion til borger.dk-uge 2011
Bolig selskabernes Landsforening– Almene lejeboliger - Maj/Juni Almene lejeboliger - Danmarkspanelet - Maj/Juni 2010.
Din kontakt med det offentlige starter på nettet [kommune, logo, dato]
Din kontakt med det offentlige starter på nettet [kommune, logo, dato]
Den gode, den onde og den grusomme - om digital selvbetjening SnitkerGroup 6. September 2011 af Usability Specialist Thomas Visby Snitker.
Efteruddannelsesindsatsen 2007 Analyse Danmarks undersøgelse januar 2008 Oplæg på Kompetencerådets møde den v./ Merete.
It-hjælp til mindre it- parate virksomheder på biblioteker Aalborg og Vejle 12. og 13. september 2013.
Statistik.
Befolkningens it-parathed Kilde: Danmarks Statistik De 16 til 89-åriges internetbrug. Har aldrig prøvet og vil ikke kunne Har sjældent.
Arbejdsmarkedsuddannelser – også for personer med læse-, skrive- og regnevanskeligheder Oplæg fra AMU-Fyn Konference d. 22/5 -07.
Representations for Path Finding in Planar Environments.
Kvalitetstest af Palles Gavebod Spørgeskemaundersøgelse November 2010 – januar 2011 Center for Playware DPU.
Kursus om borger.dk og brugen af digital signatur
Introduktion til eDag3- kampagnen og bibliotekernes medvirken i kampagnen - v. kampagne og konferencemedarbejder Karina Velling Olesen, IT- og Telestyrelsen.
Fællesoffentlig kampagne om overgangen til obligatorisk digital kommunikation med det offentlige 2013.
HUSKESPIL – den lille tabel
Naboskabet - en undersøgelse af det sociale liv i Skovengen Skovengen.
Titel: Arial, fed, skriftstr. 20, mørkegrå. Tekst: Arial, normal, fed eller kursiv, skriftstr. 10, 12 og 14 til print – 16 og 18 til projektor – mørkegrå.
 2 3  3 =  83  43  53  63  73  93  10 4.
Oplæg til Nofa4 i Trondheim d maj 2013 Ved Lektor Rune Christiansen
1 - sikkert og enkelt netværk for ældre Konference for Biblioteksassistenter Torsdag på Scandic Hvidovre Biblioteket som bindeled.
Pleje og Sundhed Gennemførte719 Inviterede895 Svarprocent80% FREDERICIA KOMMUNE MTU og Psykisk APV 2012 Rapportspecifikationer.
1 Powerpointserie om In-line færdiggørelse ved Heatsettrykning Avisrotation Magasindybtryk Den Grafiske Højskole.
Region Midtjyllands tilbud 2013
Din kontakt med det offentlige starter på nettet [kommune, logo, dato]
Trivselsundersøgelse og ledelsesevaluering Anæstesiologisk Afdeling Flere ledere
Hvorfor Digital Post? - og vejen dertil
ETU 2008 | Elevtilfredshedsundersøgelse Erhvervsskolen Nordsjælland HTX (Teknisk Gymnasium) - Hillerød Baseret på 313 besvarelser.
Naboskabet - en undersøgelse af det sociale liv i Egedalsvænge Egedalsvænge.
Digitalt Landsmøde, Vejle 4. oktober 2012 Hvordan hjælper vi borgerne med digital kommunikation? -Ann Sophie Storm, Faglig koordinator,
1 Borgerpanelet i Silkeborg Kommune.
D 3 5A A A 16 5D 15 5A 14 5D A B D D A B A A D
Den digitale kløft Professor Birgit Jæger Institut for Samfund og Globalisering Roskilde Universitet.
Affaldsordninger Lemvig Kommune. Dagrenovation Ændringer pr. 1. januar 2011 Frivægt pr. tømning er 5 kg. Herudover er kg. prisen 1 kr. Fra 1. januar 2011.
Matematik B 1.
Claus Brabrand, ITU, Denmark Mar 10, 2009EFFECTIVE JAVA Effective Java Presentation Workshop Claus Brabrand [ ] ( “FÅP”: First-year Project.
1 Tråde 2 Plan Trådbegrebet Synkronisering Koordinering Eksempel: et flertrådet spil.
It i de gymnasiale uddannelser Udstyr og anvendelse, 2010.
1 Bilag 1 Busafgange mellem Silkeborg by og andre byer i kommunen D. 2. oktober 2008.
Grunde til at jeg elsker dig
Januar 2009 MandagTirsdagOnsdagTorsdagFredagLørdagSøndag Uge 2. Anette Ø. Kl Tina H. Lone M. 6 Kl Britt H. 7 Kl Vinnie G. Gerda.
Fællesoffentlig kampagne for offentlig digital selvbetjening 2013 Fokus og mål: Informere om overgangen til obligatorisk digital kommunikation - med.
Fundamentale datastrukturer
Introduktion til borger.dk- ugen 2011 og bibliotekernes medvirken i kampagnen - v. projektleder på borger.dk-ugen og kommunikationsmedarbejder Jeanette.
Vejle 4. oktober 2012 Hvordan fortæller vi borgerne at de skal betjene sig selv digitalt? Jeanette Leah Vinther, Kommunikations- og kampagnemedarbejder,
1 Fundamentale datastrukturer. 2 Definitioner: abstrakt datatype, datastruktur Elementære datastrukturer og abstrakte datatyper : arrays, stakke, køer,
1 Erfaringer fra videnledelse i COWI Fredag d. 24. august Aalborg Universitet Livslang Uddannelse 2001.
Præsentationens transcript:

Kreativt koncept – eDag3 den borgerrettede kampagne Netværksmøde for digitale kontaktpersoner i Vejle, 15. sept. 2010

Agenda Sammenhæng til NemID-kampagne Kommunikationsstrategi eDag3 kampagne – kreativt koncept (eksempler) Netværkskommunikation Netværksstrategi Værktøjer og materialer eDag3 pressestrategi

NemID film http://www.publicdigital.dk/dimen/NemID_1_50s.mov

Sammenhæng til NemID-kampagnen Der skal skabes tydelig sammenhæng til NemID-kampagnen For at lukrere på det kendskab og den effekt kampagnen for NemID har opbygget i 6 måneder op til eDag3. For at opnå den positive effekt af synergi og sammenhæng i budskaber der skaber en stærkere fortælling. For vise en fælles offentlig front for at digitalisere borgerne i Danmark.

Den borgerrettede kampagne

Kommunikationsanledning Alt er samlet på borger.dk Langt de fleste offentlige dokumenter og formularer er nu tilgængelige. Det er nemt at logge sig ind med NemID og nye, spændende services som fx bibliotek, flytning, fornyelse af kørekort og alt med SKAT er nu fuldt integreret.

Overordnede udfordringer En dybtliggende og grundlæggende modvilje mod at involvere sig i de pligter, staten pålægger én Jeg kan nok ikke finde ud af det ... Manglende viden og kendskab til digitale services Foretrækker at tale med en person Digital signatur

De overordnede fordele for borgerne Den offentlige service er samlet ét sted – og det er mere enkelt at gøre tingene online end nogen sinde. 1.000 ting er blevet 100 gange nemmere. ”Så jeg kan jo gøre det selv hjemme i sofaen, lynhurtigt og når det passer mig”

Kommunikationsstrategi Skabe nærhed Det handler faktisk om dit liv. Skabe overskuelighed og optimisme Det er faktisk noget, jeg godt kan finde ud af. Skabe kategorien ”Borgerservice på nettet”. Skabe fællesskab Tale til alle der er ”Borger i DK”.

Tonalitet Et menneskeligt ansigt Humor og charme Passende lethed Vedkommende

Synergi med NemID Danmarksbilleder Det der forener borgere i DK Vores fælles historie i skiver Det skal være nemmere Stærkt grafisk slægtskab Musik

eDag3 kampagne Det kreative arbejde

Fælles annonce

Fælles annonce

Annonce for Bibliotek.dk

Annonce for ”Min Side”, Center for borger.dk

Bannere og landing page eDag3 kreativt koncept Bannere og landing page

Side 18

Side 19

Side 20

Side 21

Side 22

Side 23

Side 24

Side 25

Side 26

Side 27

Film under forberedelse Kreativt arbejde Film under forberedelse Alle partnerne nævnes i filmen Tv spot massivt i uge 44-46 (1.nov.-21. nov.) Film versioneret til infoskærme

Netværkskommunikation

Netværkskommunikation Karakteristika Personlig og nær formidling Høj troværdighed Stor spredning af information Brug af gatekeepers Situationsbestemt kommunikation Central styring. Lokal eksekvering Ny adfærd gennem påvirkning fra ambassadører

Netværkskommunikationens former Dialogmøder Undervisning (biblioteker og Lær mere-netværk) Events og aktiviteter

Fra analog til digital Vi skal sælge en ny måde at bruge det offentlige på Vi skal kommunikere i øjenhøjde, face to face – og gerne for sidste gang Vi skal sige farvel til en hyggelig sludder i borgerservice Vi skal fortælle, at så spændende er det heller ikke at stå i kø Og i det hele taget yde hjælp til dem, der gerne vil gøre det selv, med at blive borgere i dk

Vi har en sag! Vi skal fra gammeldags, langsomme, besværlige måder til en ny, moderne og bæredygtig måde Fra skranker og bureaukrati til enkel, effektiv og gennemskuelig samarbejde mellem ligeværdige partnere Det skal være nemmere at være borger i dk Og nu ER det 100 gange nemmere at klare 1.000 ting med borger.dk

VI SKAL GØRE SAMFUNDET EN ENORM ONLINE TJENESTE The mission VI SKAL GØRE SAMFUNDET EN ENORM ONLINE TJENESTE

Hvem er målgruppen? De internetvante, som alligevel bruger telefon, brev, personlig betjening De svage it-brugere

Netværksstrategien

Netværker

Idékatalog Workshop for eDag3 nøglepersoner den 20. september i Odense Gennemgang af idékatalog Input til idékataloget Lokale handlingsplaner Videndeling på Partnerforum Idékatalog er tilgængelig 1. oktober 2010

Hvor møder vi målgruppen? Vi møder borgeren dér, hvor borger.dk ville være et godt alternativ eller supplement: Biblioteker Borgerservicecentre Skattecentre Lær mere-netværks kurser Partnernes netværks berøringsflader Jobcentre

Værktøjer - kampagneguide

Designminual - forside

Designminual - indholdsoversigt

Designminual – fælles motivation

Designminual - typografi

Designminual - logo

Designminual - logoplaering

Designminual - farver

Designminual - farver

Designminual - foto

Designminual - eksempel

Designminual – eksempel

Skabeloner - mockup

Materialer Flyer til skrankerne i borgercentre og skattecentre ”Farvel og tak – du har stået i kø for sidste gang” (A5) Plakater Floor graphics (gulvklistermærker) Screensaver Skabeloner Webbanner Film til infoskærme Kuvertfyld

Icebreaker - giveaway Icebreaker, som lægger op til dialog med borgerne om selvbetjeningsløsningerne på borger.dk ”Livssituationsbolcher” Fødsel Skole Musik Post Bolig Vielse SKAT Flytning ATP

eDag3 - pressestrategi Aktivitetskalender

Pressestrategi – mål for kampagnen Vi er massivt i pressen med de gode casehistorier Alle borgere har hørt om digitale selvbetjeningsløsninger Alle danskere har et positivt indtryk af Borger.dk som stedet, hvor du finder alle løsningerne Side 59

Den gode mediehistorie har Aktualitet Væsentlighed Identifikation og nærhed Sensation Konflikt og spænding Side 60

Hvem er målgruppen? Netværk Kommuner Foreninger Samfund/medierne Organisationer Borgere Side 61

Aktivitetskalender – på Partnerforum Tidspunkt Formål Kontaktperson ServiceTorvet Biblioteket og Borgerservice i Ballerup møder borgerne. Borgmesteren byder på kaffe og borgmesterstang Torsdag den 4. november i BallerupCentret Vise borgerne hvor nemt det er at downloade musik på Bibliotek.dk, melde flytning osv. – alt sammen på borger.dk Bente Balle Tlf. 4447 5314 Email: bb@ballerup.dk

Pressemeddelelser Vi udarbejder pressemeddelelsesskabeloner, som I kan bruge til lokale medier Ud fra aktivitetskalenderen

Tak Og nu til SPØRGSMÅLENE …