Velkommen til informationsmøde om 0. klasse på Skovshoved Skole

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Trivsel - et fokusområde
Advertisements

Inklusion Fællesskab Faglige mål Rumlighed.
Østervangsskolen 2010.
Forældresamarbejde på Gjøl Skole
Informationsmøde på Lindebjergskolen
Velkommen til 10.A Gentofte 10. klassecenter
Informationsaften Aftenens program:
Krudtuglerne Krudtuglerne består af førskolebørn, dvs. de børn som skal i skole næste år. Personalet består af 1 pædagog og 1 medhjælper, i hverdagen er.
Velkommen. Program: •Præsentation –af personalet –af Stenballeskolen og læringsgrundlaget •Samarbejde mellem skole og børnehaver •Skoleparathed –at gøre.
Den gode klasse Forældrenes rolle
Et væksthus for børn og voksne
Skolereform ’14 - Gesten Skole (børnecenter)
Program Velkomst – Allan Nyt fra matriklen – Allan og Lars
Holsted Skole Holsted SFO & førskolegruppe. Holsted Skole Holsted SFO & førskolegruppe.
Klassedannelser til Ansgarskolen Program  Velkomst og intro  Formål  Skolebestyrelsens principper for klassedannelse  Ansgarskolens handleplan.
Profilskole Fyrtårn C ”Det hele barn” Fyrtårn A ”Fortsat høj faglighed”
Møde for nye forældre på Åløkkeskolen d. 31/10 – 2013.
Forældremøde X årgang.
Skolereformen Overordnede mål:
Velkommen til Skovshoved Skole.
Rullende skolestart August Forældre samt personale i daginstitutionerne Velkommen til orienteringsmøde 10. februar kl
Forældrenetværk Hvad – hvordan – hvilke emner
Formålet med aldersblandede hold & rullende skolestart
Overgang fra børnehave til skole/fritidshjem Hyltebjerg Skole
Velkommen til orienteringsmøde Torsdag d. 13. marts 2014
Plan for samarbejde mellem Rønnevangsskolen/Torstorp Skole
Folkeskolereform på Ørum Skole 2014
Forældremøde Herningvej Skole, torsdag den 1
Trivselsaften for 0.A Børn mobber ikke deres forældres venners børn.
17. nov. 2011:Orienteringsaften januar:Indskrivningsaften skole og SFO. (kl ) Senest d. 1. april:Børnehaverne sender overleveringspapirer.
Løjtegårdsskolen tirsdag d. 12. januar 2010
Udvikling af skole/hjemsamarbejdet på Højmeskolen
Krudtuglerne Krudtuglerne Krudtuglerne består af førskolebørn, dvs. de børn som skal i skole næste år. Personalet består af 1 pædagog og 1 medhjælper,
Kontaktforældremøde den 12/1-12 Kontaktforældrerollen?
Informationsmøde tirsdag den 10. juni Reformen - formål 1.Folkeskolen skal udfordre alle elever, så de bliver så dygtige, de kan. 2.Folkeskolen.
Velkommen til Nordregårdsskolen
Forældre som ressource i skolen. Konceptet tager udgangspunkt i:  At forældre er en ressource  At skabe forældre og netværksdannelse  Fælles holdninger.
INDSKRIVNINGSMØDE.
På Filstedvejens Skole er vi klar over, at mobning forekommer og vil forekomme, men vi vil med dette sikre os ansvar, viden og engagement i arbejdet mod.
Velkommen.
0.årgang 2012/ årgangs struktur - Hverdagen på 0.årgang.
Fokus på skolestarten Hedeboskolen Skagen.
Dit barn gør ikke hvad du siger men hvad du gør
Hylleholt skole ”Vi vil den gode skole”
BØRNEHAVEKLASSESTART 2010 Skovshoved Skole en verden af liv.
Program Velkomst Digital indskrivning Forårssfo på Holluf Pile Skole
Velkommen til forårs SFO på Hunderupskolen
Kokkedal Skolens børnehaveklasse
Kokkedal Skolens børnehaveklasse
AFTENENS PUNKTER Kontaktveje mellem skole og hjem Hvor kan forældre få indflydelse Forældremøder Temaforældremøder Skole-hjem samtaler Andet Debat.
Kokkedal Skolens børnehaveklasse
Rullende skolestart August 2010.
Præsentation af forårs-sfo
Informationsmøde for forældre til kommende børnehaveklassebørn
Aftenens program Kl – 19.15Velkomst på torvet – Forældre sidder på stole og elever står op. Kl. ca Elever går med lærere til teamlokaler.
Velkommen til alle nye og kendte elever og forældre.
VELKOMMEN Til Ikast Nordre Skole (DOF) og SFO (DUF)
Korsager Skole 3. februar Præsentation og referat fra Kontakt- og trivselsforældre ekstra møde.
Overgangen fra børnehave til SFO og skole Forældremøde i Børnehuset xxx xx september/oktober 2015.
Velkommen til Nordregårdsskolen Informationsmøde for forældre til 5-6 årige børn.
Skævinge Skole respekt – tillid – nærvær Indskrivningsmøde, Skævinge skole d. 28/10 Ny Harløsevej 17, 3320 Skævinge,  ,
Alle børn er alles ansvar Trivselspolitik for Aars Skole August
Inklusion i Åkanden Pædagogisk grundlag Åkandens pædagogik tager udgangspunkt i den anerkendende tilgang. Anerkendelse er en ligeværdig relation mellem.
Velkommen til Skolen ved Sundet
Skoleindskrivningsmøde
Pjece til forældre - parat til skole Skolestart august 2017
Skolestart på Hillerød Vest Skolen
Skolestart på Hillerød Vest Skolen
Til Ikast Nordre Skole og SFO
Overgangen fra børnehave til SFO og skole
Præsentationens transcript:

Velkommen til informationsmøde om 0. klasse på Skovshoved Skole 2012-13

Aftenens program: Formålet i skolestarten Udskudt klassedannelse Kriterier for klassedannelse Inden skolestart Første skoledag De første 6 uger Efter de første 6 uger Dagligdagen i 0. klasse/GFO/skolen generelt

Formål i skolestarten er: At etablere harmoniske og velfungerende klasser At skabe klassesammensætninger, der tilgodeser det enkelte barns udviklingsmuligheder og kompetencer At alle lærer hinanden at kende for at styrke samarbejdet på tværs af årgangen til gavn for resten af skoleforløbet At skabe oplevelse af, at vi alle er en del af et fællesskab

Derfor har vi valgt at udskyde klassedannelsen… Det betyder, at børnene begynder året i mindre grupper (ca. 13 børn pr. gruppe). Der er én voksen knyttet til hver gruppe. Grupperne kommer til at være sammen de andre grupper, så de altid er to grupper sammen. Efter 6 uger dannes klasserne. Det er tredje år vil udskyder klassedannelsen.

Med afsæt i et godt kendskab til børnene, dannes klasserne ud fra følgende kriterier: Det enkelte barns kompetencer Sociale relationer mellem børnene God spredning af faglig, social og familiemæssig baggrund Modenhed og alder Klassestørrelse og kønsfordeling Særlige individuelle hensyn som skolen skønner nødvendige at tage

Inden skolestart… Åbent hus den 5. januar 2012 Samtaler med børnehaverne og indhentning af børneplanerne og indskrivningsoplysninger Besøg på skolen – fotografering – efter endelig indskrivning Information fra skole/GFO I forældre kommer på ”forældreintra”

Første skoledag… Velkomst ved 0. årgang – eller i aulaen den 16. august kl. 10 3. årgangs elever tager imod Samtale, navneleg, tegninger m.m. i grupperne i 0. årgangs lokaler (Imens) Forældre informeres om intra, trafik m.m. Forældrene ”får lov” til at være med i 0. årgang

De første 6 uger… Fælles samling hver morgen Børnene arbejder i grupper (13 børn) Grupperne arbejder også sammen Vi bestræber os på, at børnene altid er sammen med nogle de kender Alle arbejder med samme indhold og samme emner Fælles oplevelser og arrangementer hver uge

Én dag – de første 6 uger… Fælles morgensamling for alle – fast tjek ind sted Frikvarter – motorisk opgaver Arbejde i grupperne – opgaver og aktiviteter – dansk, rim og remser, matematik, billedkunst, idræt, motoriske lege m.m. Fælles oplevelser – film, sang, historie, teater… Pauser…

Efter de 6 uger… Klassedannelse på baggrund af de nævnte kriterier Det første forældremøde i klasserne De første skole/hjem-samtaler …

Om lidt… Går vi til 0. årgangs lokaler, hvor I vil blive informeret om og kan spørge ind til… Dagligdagen i 0. årgang GFO (fritidsordningen) Skolen mere generelt og gensidige forventninger mellem skolen og jer (ved ledelsen)

Velkommen til Skovshoved Skole!

På Skovshoved Skole forventer vi, at alle påtager sig et ansvar for, at alle har det godt. Det individuelle hensyn, må aldrig gå forud for hensynet til andres/alles trivsel. Vi har et fælles ansvar og et ansvar for fællesskabet. På Skovshoved Skole ved vi, at konflikter er en del af livet. Vi er bevidste om, at alle konflikter ikke kan elimineres. Vi ruster børnene til at møde, håndtere og løse konflikter på konstruktiv og værdig måde. Det ansvar, vi på Skovshoved Skole forventer, at alle påtager sig, vedrører ikke kun den måde, vi behandler hinanden på. Det vedrører også det fælles ansvar for at forebygge mobning, at konstatere og gribe ind over for den samt at afmontere mobningen, når den er opstået. At man som forældre tager udsagn om mobning såvel vedr. eget barn som andre børn alvorligt, taler med barnet om det, kontakter andet involveret barns forældre, lærere og skolen. Den bestemte forebyggende indsats mod mobning, som vi har på Skovshoved Skole, er udtryk for et bevidst valg. Vi forventer, at alle bakker op om denne forebyggende indsats.