Børneliv & Mediekultur, Børnekultur & Medieliv

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Målgruppen, Konceptet og Kommunikationsplatformen af:
Advertisements

Oplæg v Stine Liv Johansen, ph.d., Aarhus Universitet Opstartsdag i Skanderborg Lørdag den 22. januar 2011.
Verden ind i undervisningen
Funktionelle perspektiver på mediebrug
Digitalisering og medialisering
‘rum for læring’ om program og indretning af studios
MEDIEPÆDAGOGISKE VEJLEDNINGSVÆRKTØJER
Læringscentret og nye vejledningsformer
E T LÆRINGSSPIL TIL UNDERVISNING I NBO. O M OS Mads Caspersen:  Ba.scient.math.  Stud.it.  Interesse for leveldesign og læring Christoffer Holmgård.
Recovery gennem lokalsamfundsdeltagelse
og andre udviklingsperspektiver
Hvad er oplevelser – og hvad skal vi med dem?
Mediepædagogik og didaktik
RENOVERING OG UDBYGNING /03/14Christianshavns Skole.
Reservatet Kapitel 1: Reservatet - Virksomheden som et reservat
MODERNE MEDIER – et 6 ugers kursus for lærere august-oktober 2012 Foto fra rapporten: Digitale medier i folkeskolen.
Tabel 1: Antal arbejdssteder i Region Aalborg
Musiksociologi MM2 Forberedelse til symposium om nordisk populærmusik.
Udvikling af fagenes didaktik Flakkebjerg,
UDGANGSPUNKT 25. April Læringsmål Den studerende • har indsigt i og forståelse af forholdet mellem unges livs- og udviklingsbetingelser • kan reflektere.
UDGANGSPUNKT 7. Maj UDGANGSPUNKT •It som begreb er forældet og favner ikke udviklingen •Brug for et nyt udsigtspunkt og ny begrebsbrug •Fokus på.
Udgangspunkt Vibeholmskolen, Digitalisering og medialisering • Digitalisering vedrører teknologi og tekniske løsninger • Medialisering rummer.
UDGANGSPUNKT 6. Februar Læringsmål Den studerende • har indsigt i og forståelse af forholdet mellem unges livs- og udviklingsbetingelser • kan reflektere.
Digitalisering og medialisering
Udgangspunkt • Hvorfor taler alle om it, når det i virkeligheden handler om kultur, medier og læring? • Hvorfor er fælles mål og progression så populære,
Kollegavejledning - indgange • Fag, medier og Faghæfte 48 • Skolekultur og mediekultur • Skolekultur og vejlederkultur • Skolebiblioteket som rum og funktion.
Ny mediepædagogisk og didaktisk praksis
Vind og vejr - klima Klimaet er et gennemsnit af temperatur, vind og nedbør målt over 30 år.
Niels Åkerstrøm Andersen Asmund W. Born Kærlighed og omstilling
Ledelse i fremtiden Konstruktionisme Relationelt lederskab
O STED FRISKOLE - ET VÆRDIBASERET KLARSYN Et værdibaseret debatoplæg til skolens daglige arbejdsområder, særlige fokusområder, forpligtigelser samt fremtidsvisioner.
HVORDAN SKABER VI EN GOD TRIVSEL MOBNING – VI KAN OGSÅ OPDRAGE TIL FÆLLESSKAB Tine Guldager Lang.
Internationalisering International rekruttering af arbejdskraft: Erfaringer og perspektiver.
Kvalitet i arbejdet med anbragte børn og unge
Medialisering og organisationsudvikling Taarnby,
Mediepædagogik og didaktik
Mediecentret som rum og funktion Skoleudvikling og skolebiblioteksudvikling – to sider af samme sag.
Orienteringsmøde 11. november Trørødskolen - en attraktiv skole! rummelighed og anerkendelse faglighed og arbejdsglæde klare regler og godt humør.
10. ved Kløften Lockout information. Lockout – Hvad er det for noget? I en arbejdskonflikt kan der ske to ting. De ansattekan gå i strejke og nedlægge.
Den nødvendige opdragelse i en børnefamilie
Præsentation af Aalborg Universitet 1 af 31 Udvalg for kommunikation.
Formidling Skolebiblioteket som ramme for faglig formidling.
MÅL OG METODER I MEDIEPÆDAGOGISK ARBEJDE Kultur og mediekultur Medialisering: mediepædagogik og didaktik Receptionsteori: tekst og kontekst Æstetik og.
”Hvad skal man gøre. Hvordan skal man handle. Hvem skal man være
Virksomheders hverdagsstrategier Jørgen Gulddahl Rasmussen FIRM gruppen Institut for Erhvervsstudier Aalborg Universitet.
DIGITAL DANNELSE I BØRNEHØJDE HELLE SKOVBJERG KAROFF, ADJUNKT, PH.D. AALBORG UNIVERSITET/KØBENHAVN.
Inklusion Noget der sidder mellem ørerne. Alt er en del af noget større Inklusion er et fælles ansvar – ikke kun noget lærere og pædagoger skal beskæftige.
Børn og pædagoger i en digital verden
PLC og mediepædagogisk vejledning Taarnby, 25. september 2012.
Måltidsfællesskaber og kulinarisk kvalitet
Digitalisering og medialisering Flakkebjerg,
Udvikling af det mediepædagogiske håndværk 13. marts 2012.
Børns behov for samspil på biblioteket?! Thessa Jensen, ph.d. Lektor, Aalborg Universitet.
Kjeld Svidt  Institut for Byggeri og Anlæg  Aalborg Universitet IT i Byggeriet Semester 6, kursusgang Databaser (2) Kjeld Svidt
Læreren som læringsleder
Hvilken indflydelse har forældre på elevernes trivsel og læring?
5 skarpe om EU Af Mette Buskjær Christensen, Institut for Statskundskab, Syddansk Universitet.
Bibliotekerne i Vejles CB-område? Udgangspunktet Kulturstyrelsen Central- bibliotekerne Kulturministeriet Finansministeriet Det kommunale,- politiske-
Relations kompetencer
Klimaambassadens Klimapraktik. KLIMAPRATIK Hvem er Klimaambassaden? Hvad er en klimapraktik? Hvorfor et globalt perspektiv? Og hvordan gik det så?
Vision mission værdier handleplaner
Levende billeder: Kortfilm
Marianne Georgsen E-learning lab, Institut for Kommunikation Aalborg Universitet Adjunkt i IKT og læring Humanistisk informatik og humanstisk datalogi.
Globaliseringens og EU’s betydning for arbejdsmarkedsforhold i Danmark
Dokumentar.
Projektledelse – introduktion, oktober 2016
Matchmaking i Skive Kommune
Linedanser Per Krøis Kjærsgaard
Den pædagogiske læreplan
Linedanser Per Krøis Kjærsgaard
Præsentationens transcript:

Børneliv & Mediekultur, Børnekultur & Medieliv Tem Frank Andersen, forskningstipendiat Aalborg Universitet Institut for Kommunikation tfa@vcl.auc.dk http://www.vcl.auc.dk/ansatte/tfa/index.htm/ http://home1.stofanet.dk/jannetem/

Strukturation - en underlig modstilling …. Kulturmodellen fortæller os om mennesker som aktører. Kulturmodellen fortæller os at handlinger aldrig kommer af ren vilje eller af ingenting. Kulturmodellen fortæller os, at de små ting betyder noget stort. 31.03.2003 Tem Frank Andersen * Hjørring Seminarium

Tem Frank Andersen * Hjørring Seminarium Kulturmodellen (del 1) 31.03.2003 Tem Frank Andersen * Hjørring Seminarium

Et spørgsmål om betydning og dannelse! Vi er del af et (arbejds)marked og et vindue til ”verden uden for”. Vi ”skoles” til et register af ansvarsfulde roller (pligter, rettigheder). Vi skaber forståelser, søger underholdning, virkelighed og fiktion, og vi søger/skaber blandingsformerne. 31.03.2003 Tem Frank Andersen * Hjørring Seminarium

Tem Frank Andersen * Hjørring Seminarium Kulturmodellen (del 2) 31.03.2003 Tem Frank Andersen * Hjørring Seminarium

(for)Brug som produktion Kommunikationen sker lokalt og ”globalt på samme tid. Medieindholdet skabes, hele tiden, men ikke fuldstændigt frit. Produktion og reception er en central mediepædagogisk figur. 31.03.2003 Tem Frank Andersen * Hjørring Seminarium

Et spørgsmål om kommunikation! Transmission Ritual Individ Oplevelse Holdning Identitet Biografi Samfund Stemning Opinion Distinktion Mytologi 31.03.2003 Tem Frank Andersen * Hjørring Seminarium

Tem Frank Andersen * Hjørring Seminarium Et spørgsmål om rum! Arena; at stå i modsætning til andre. (bytte)Marked; at skabe relationer og indgå i ”intense stunder”. Prøverum; et aflukke med spejl til at se sig selv som ”noget Andet” eller som ”de Andre”. Værksted; at blive oplært i at forstå og at kunne bruge; kompetence; læring. 31.03.2003 Tem Frank Andersen * Hjørring Seminarium