Vi gennemførte en række interview ifm

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Hvorfor denne opgave Fordi erfaring og forskning viser, hvad der duer
Advertisements

Hvilken forskel gør spørgsmål?
Virtuel medarbejder eller konsulent
[indsæt selv arbejdspladsnavn og dato]
Set i forældreperspektiv
Om et øjeblik kommer du ind i en magisk verden....
Målrettet og forsvarlig træning af børn og unge Ledertræf på tværs De gode idrætsoplevelse – engagerede forældrene på sidelinjen DBU´S bud -på involvering.
Dansborgskolen – vi udvikler hele mennesker
FORSTÅ DIN NABO! VI ER FORSKELLIGE.
©Jenny Bohr – Til underviserne Her er valgt at vise filmen ”et liv i kaos”. Hvis kursisterne er unge, kan man vælge en anden film eks. ”det.
En ultra kort og praksisnær introduktion til mentaltræning
Kompetenceudvikling gennem SPIDO-konceptet
E g e s k o l e n E g e s k o l e n ForsideHvem er vi/IFagSkoleåretPrøverAndre aktiviteterSkole/hjemForventningerVelkommen.
Afrejsebriefing 2013 Mødet med det fremmede
Da Gud skabte kvinden, var han kommet til den 6. dag med overarbejde.
Lederudvikling.
VEJLEDNING… … til brug af præsentationen:
Kastanjehaven - Sand Trivsels Agent Opsamlingsdagen 6. juni 2013
MedarbejderUDVIKLINGSsamtale
Advisory board-møde, MDI, den 17. april 2013, Mathilde Hjerrild Carlsen, Holger Højlund Oplevelser fra felten.
Arbejdspladsudvikling
Præsentationen starter automatisk. Som du synes. Slå højttalerne til.
Nøgler til menighedens vækst
14. maj 2013 Projektet - Imageskabende Udearealer Hvorfor er projektet relevant i AlmenNet regi? Hvad er status på projektet? Hvordan ser outputtet ud.
Velkommen til workshoppen Blindgyde eller karrierevej - kundecentret som en integreret del af koncernen Drivsel – drift og trivsel i call centre konference.
1 Administrativt samarbejde – hvordan kan det lykkes? Hvilke overvejelser skal der gøres i såvel det politiske som i det administrative felt? Hvilke strategier.
Kommunal rehabilitering – hvordan lykkes vi med den
Annette Kamp og Pernille Bottrup Nyborg Strand januar 2011
IS-Strategi.
Hvad render vi rundt og laver?
Den lille forskel - der gør så stor forskel Kære familie og venner Selvom I alle kender til Daniels diagnose, så ved vi at det kan være svært helt at forstå.
Det er sjovere at yde en indsats, når vi arbejder godt sammen!
Musik: Nightengale Serenade
Teenage Coaching Dagnæsskolen.
Hvordan passer jeg på mig selv ?
Relationer – børn og voksne
Cheflæge Jørgen Lund Stressklinikken.dk Købmagergade 57, 1150 København K.
Kommunikation og medbestemmelse. Ole Futtrup Kjær Salgschef/Pædagog.
1 Wischmann Innovation © BESTYRELSENS OPGAVER. 2 Wischmann Innovation © - udvikle visioner, mål og strategi Det er generalforsamlingen, som godkender.
Procesværktøjer.
Midtvejsseminar den november Disposition  Kort om undersøgelsen  Psykisk sårbare og rygestop  Rygestoprådgiveren  Rygestopkurset som.
Læring i et vejledningsperspektiv
Den anerkendende interviewform
DIT LIV Tænd for lyden og læn dig tilbage -.
IBC Kurser Ole Høyer 1 VVU Akademiuddannelse i Ledelse Lederskab Dag 3.
Barndommen er fremtiden Fremtidens institutioner 2015
At tale om sexualitet.
Velkommen til et forvandlende fællesskab, der har TRO som værdi!
HR i Nice Topledelsens krav til HR ! V/ Gert R. Jonassen - Arbejdernes Landsbank den
Rekruttering til organisationsbestyrelsen Weekendkonference for 6. og 10. kreds Lørdag den 28. september 2013 v/Dorte Hjerrild, BL – Danmarks Almene Boliger.
God ledelse og god bestyrelseskultur Ledelse og samarbejde Temamøde BL´s 6.kreds Den 11.November 2014.
Floor Heating arketype processen. Hvorfor skal vi dog se på værdierne? I 2003 køber Danfoss DEVI A/S. DEVI brand´et forandres fra et Corporate Brand til.
LANDSBYHAVEN OG KORNING SKOLE
© due & partners Template 2: Telefonmodel for permission Introduktion til samtalen Salgsargumentationen samt ”call for action” Afslutning på samtalen.
Hvis du ønsker at opnå fremragende
Anne Mette Rosendahl Rasmussen
CFK  Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Høskovkollegiet 2014 Høskovkollegiet 2014 opgørelse Dataindsamlingen er foretaget i perioden fra.
Strategisk kompetenceudvikling - konteksten
Forretnings innovation ! 1/15 Det overordnede mål er værdiskabelse i virksomheder Metoder til afklaring af hvilke veje der skal følges. Idé og Udviklingshuset.
Hvad kan vi gøre for at hjælpe søskende??
Skab engagement som coach Dette er et værktøj for dig, som vil Skabe motivation, engagement og ejerskab Sikre bedre performance Skabe udvikling og læring.
KAB’s målsætningsprogram 2015 – en støtte til jeres lokale arbejde.
Velkommen til undervisning af arbejdsmiljøgrupper
VELKOMMEN TIL HALVÅRSMØDET DEN 16. NOVEMBER 2016
Uddannelses- og erhvervsvejledning i lyset af store reformer på folkeskole-, erhvervsuddannelses- og gymnasieområdet Vejledning og overgange, UCC 10.
Livets Ord Marts 2018.
Tag snakken – bryd vanerne
Et organisatorisk koncept til udvikling og prioritering
Danmarkspanel uge
Gruppeudviklingssamtale Trin 1-2-3
Præsentationens transcript:

Vi gennemførte en række interview ifm Vi gennemførte en række interview ifm. forundersøgelsen til DEL-projektet – dette er en ”ordsky”, der viser hvilke ord, der var de mest hyppige i disse..

KORT OM DEL DEL-projektet står for Du Er Lejerne-projektet, hvor vi i fællesskab skaber et nyt image for de almene boligorganisationer i Odense. Det gør vi gennem målrettet at arbejde med vores service. For at lykkes, skal der handlinger til der kan skabe gode oplevelser hos vores lejere. Image er nemlig ikke, hvad vi siger om os selv, men hvad andre siger om os. Det betyder også, at alle medarbejdere har vigtige roller at spille igennem konkrete handlinger dér, hvor vi møder lejerne. Det kræver selvfølgelig, at vi har tiden til det, så DEL handler også om, hvordan vi får frigjort ressourcer til at levere denne bedre service til lejerne.

Rum til dig og mig De almene boliger findes, fordi der skal være et alternativ til egen ejerbolig og til de private aktører på boligmarkedet. Vores hjerter banker for den almindelige, den lille, den store, de skæve, den nye, de fremmede. De banker for dig og for mig. Hver dag står vi derfor op for at forstå, forbedre og forenkle lejernes hverdag. Hver dag. Vi skaber rum. I fylder dem op med liv og oplevelser – fra lektiehjælp over opvask til kærestesorg og elskov. Fordi vi ved verden vokser ved at blive delt, deler vi gerne en lille hemmelighed med jer: I hvilken boligform får du som lejer del i overskuddet? Både det menneskelige og det økonomiske? Det gør du hos de almene boliger i Odense

Skabt til flere Vores hjerter banker for at skabe rum til dig og mig, ham og hende. Her skal være plads til flest. Velkommen indenfor. Velkommen til boliger for alle.

DEL-AMBASSADØRERNE: ”Et projekt der skal give os bedre tid og forhold ved, at vi giver bedre service, fordi vi ser opgaverne fra lejernes side.” ”Hvordan lærer vi bedre at forstå, hvad vores lejere forventer af os. Vi skal prøve at se situationerne fra lejers side.” ”Hvordan vi kan opnå den optimale kontakt til potentielle lejere, sikre at de bliver og er tilfredse lejere – imens vi selv føler arbejdsglæde og faglig stolthed i processen.”

Leveregler i DEL-projektet Vi ser gennem lejernes øjne Vi er en menneske-forretning – dvs. lige dele menneske og forretning Vi hjælper og DEL’er Vi er værter, ikke forvaltere – åbne, ikke lukkede Løsningen er fortsat udvikling – ikke en ’kur’ Udviklingen sker gennem hyppige små konkrete og synlige tiltag – handling 1. Vi ser gennem lejernes øjne Vi træner og øver os på at se vores egne organisationer udefra. Det er lettere sagt end gjort, men det åbner op for nye løsninger på potentielle serviceproblemer. 2. Vi er en menneske-forretning – dvs. lige dele menneske og forretning Vi lever af lejernes gode oplevelser, deres gode anbefalinger – DEL-projektet handler om, hvordan vi systematisk skaber dem. 3. Vi hjælper og DEL’er Vi kan kun skabe et stærkere image for de almene boliger i Odense, hvis vi arbejder sammen. Vi lærer af hinanden og bliver inspireret af gode idéer og best practices. 4. Vi er værter, ikke forvaltere – åbne, ikke lukkede Vi er ikke et kommunekontor. Vores kunder bor hos os, det er deres hjem, og vi er deres værter – vi er ikke kun forvaltere. 5. Løsningen er fortsat udvikling – ikke en ’kur’ Det er et langt – og nogle gange sejt – træk. Det kræver mere at forbedre image gennem handlinger, men effekten er også langt større, end hvis man udelukkende kommunikerer. 6. Udviklingen sker gennem hyppige små konkrete og synlige tiltag – handling For at DEL-projektet skal lykkes, så skal vores tiltag helt ind i hverdagen. Det er udgangspunktet for alt vores arbejde med projektet.

DEL-strategien Hvorfor? Hvad? Hvordan? Forretning Service Arbejdsgange Vi kommer til at arbejde på tre niveauer, der hænger sammen: med arbejdsgange, med service og med forretning.

DELPROJEKTETS MÅLSÆTNINGER HVORDAN – ARBEJDSGANGE Mål: Lette dagligdagen, bedre støtte i job og bedre udførsel af det. Handler om: Kompetencer, værktøjer og opgaveløsning i dagligdagen. Vi skal arbejde med: DEL-kurser til at forbedre kompetencer og udarbejdelse af DEL-værktøjer. Arbejdet skal udmønte sig i nye handlinger – og bedre tid. HVAD – SERVICE Mål: Bedre og mere effektiv service til lejerne via bedre rutiner og systemer i arbejdsdagen. Handler om: Hvad indeholder vores service? Det særlige produkt I ”forhandler”. Hvad leverer vi – og ligeså vigtigt: hvad leverer vi ikke. Vi skal arbejde med: Mødet med lejerne: telefonhenvendelser, e-mail, brev, fællesarealerne. Typer af kontakt og standardisering af opgaver (gøre arbejdet lettere). HVORFOR – FORRETNING Mål: Glade, tilfredse og loyale lejere. Endnu mere kompetente og gladere medarbejdere. Handler om: Forbedret image for de almene boliger og styrket økonomi via loyale og tilfredse lejere. Styrket engagement og formål ift. at arbejde i den almene boligsektor. Vi skal arbejde med: Den måde vi ser verden, lejerperspektiv, nye rammer for arbejdet.

Så DEL-projektet handler om.. At gøre det lettere og sjovere for jer at gå på arbejde…(Arbejdsgange) …Så det bliver lettere og sjovere at være lejer…(Service) …og fortælle om det til familie og venner (Forretning)

MED ANDRE ORD: ”Et projekt der skal give os bedre tid og forhold ved, at vi giver bedre service, fordi vi ser opgaverne fra lejernes side.” ”Hvordan lærer vi bedre at forstå, hvad vores lejere forventer af os. Vi skal prøve at se situationerne fra lejers side.” ”At blive bedre til at forstå og kommunikere med lejerne, og yde en bedre service og bedre formidle information.” ”At skabe fælles forståelse mellem lejer og boligorganisation, til glæde for både lejer og boligorganisation.” ”Hvordan oplever vores beboere dig? Eller hvordan tror du, at vores beboere oplever vores organisation. Prøv at tænke som en lejer.” ”Service til beboerne og udvikling af medarbejderne til at give dem service – og lysten til at give dem service. ”Hvordan vi servicerer og møder vores lejere. Hvordan vi kan give en bedre service, og hvordan gør vi det lettere for vores lejere at få svar på deres spørgsmål og henvendelser.” ”Hvordan vi kan opnå den optimale kontakt til potentielle lejere, sikre at de bliver og er tilfredse lejere – imens vi selv føler arbejdsglæde og faglig stolthed i processen.” ”Vi skal alle være bedre til at møde lejerne og ansøgerne i øjenhøjde og yde en god service. Det vil også gøre vores arbejdsdag meget bedre.”