KOMMUNIKATION OG KROPSSPROG PER@SVALEGANGEN.DK.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Tema 4: Regulering af følelser Psykoedukation til patienter med emotionelt ustabil personlighedsstruktur.
Advertisements

Skabelse af dialogiske rum ”
At forholde sig professionelt Anne Skov
Afrejsebriefing 2013 Mødet med det fremmede
Kursus den 12. marts Program i dag: Opsamling fra sidst.
Kastanjehaven - Sand Trivsels Agent Opsamlingsdagen 6. juni 2013
Spejdernes Loppemarked, August 2011
2 år og 3 måneder i skole. 1 år og 3 måneder i praktik.
E-case eksamen En unik eksamensform Du laver et PowerPointshow
FDF.dk/landslejr. Indledning •Struktur og planlægning –Hvad skal holdlederen overveje inden lejren –Hvad er holdlederens rolle på lejren •Alle skal trives.
Udfordringen med at skabe læringsrum, og retning i de unges liv
Jeg støtter barnet ved:
Kommunikation Dit budskab består af: 7% ord 38 % toneleje
Lav en familie I skal nu i gang med at skabe en familie
Kommunikation i samarbejdet mellem Mentor og Mentee
Kommunikation.
Året der gik Breddesektionens beretning ved Helle Jakobsen, sektionsleder.
KVINDELIG SELVSIKKERHED
Sociolingvistik.
En fejl af stor betydning...
Nu er vi ved DEL 2 Modeller … er svaret vi laver modeller af hvordan vi tror information behandles ud fra hvad vi ved om virkningerne, dvs hvordan vi ved.
Velkommen til en gennemgang af rollerne Problembæreren Problembæreren Hjælperen Hjælperen Katalysatoren Katalysatoren.
Sex & Samfunds årlige seksualundervisningskampagne Uge Sex.
Den traditionelle opfattelse af retrorefleksion En bilist på vej mod en retroreflekterende vejtavle Belysningen fra en af lygterne reflekteres tilbage.
Formidling Tilvalg til naturvidenskabeligt centralt fag Anja Kragsig Mortensen, Biologi og Formidling.
Søgning - et værktøj til videndeling Inspirationsseminar 31. oktober 2006.
Tema 5: Relationer og kommunikation Psykoedukation til patienter med emotionelt ustabil personlighedsstruktur.
Udredning af beboernes kommunikation Til brug i kommunikationsdelen i beboerens handleplan.
Præsentationer og pitches How to do når man har 10 min.
Vejlederens kommunikation
Styrk din kulturelle intelligens – integrationsindsatsen skal gerne være en del af løsningen og ikke problemskabende Næstved 29. oktober 2008 v. Elisabeth.
Videoanalyse efter VIKOM´s principper:
GPS. Hvad er GPS? ➔ Global Position System ➔ Består af 27 satelitter ➔ Atom ur med milliarddel sekunds nøjagtighed ➔ Kræver 4 satelitter for godt signal.
Arresødal Hospice i en forandringsproces Mangfoldighed af ændringer 2012 På vej med udvidelse Ledelsesmæssig uro Nyt IT system Ny administration.
Brobygning International dag.
Relationelle Kompetencer
3.Lektion: Identitet 3.Lektion i undervisningsforløbet ”Identitet i forandring”, baseret på kapitel 3 i Luk Samfundet Op! af Brøndum og Hansen, Columbus.
En fejl af stor betydning...
INTERPERSONEL KOMMUNIKATION MODEL 1
 Language and Gesture  Peter  Nikolaj  Stemme og Krop  Lasse  Joakim.
Kommunikation Hvad er det og hvordan udvikler vi bedst muligt sproget sammen med vores børn? Hej jeg hedder Mette og er dagtilbuddets sprogvejleder, jeg.
Velkommen! Trænerrollen, pædagogik, grundlæggende teknik og øvelser
Kommunikation.
Spiseforstyrrelse og krop Psykoedukation. Erfaring har lært os, at der er en vis sammenhæng mellem følelser og kropslige udtryk Hoppe og danse af sorg?
FEMERN TUNELLEN AF PATRICIA, MICHAEL, MARK FAKTA 18,1 KM LANG 89 DELE 9 UGER PER ELEMENT 6.5 ÅR 2 VEJBANER PER VEJ 1 TOGSPOR PER RØR FLUGTRUM PERSONALE.
Principper for børne- og ungdomsfodbold i Kjellerup IF Februar 2016.
Isbjergmodellen. Isbjergmodellen Sociale og følelsesmæssige kompetencer: at anerkende sig selv og andre at kende følelser og forstå egne reaktioner at.
Spejlinger og mønstre. Program Kom til stede Siden sidst, evaluering og kursusbevis Redskaber indtil nu Spejling Stillface Hils på Bo Opvarmning Øvelse.
Performance. Feedback Vigtigheden ved at give korrekt feedback Man kan få karten til at køre, ligesom man vil have den. Hurtigere konkurrencedygtig.
Spot på æresrelaterede konflikter – symptomer og mestringsstrategier UU Danmark 28. September 2016 Basim I. Osman cand. psych., aut. psykolog selvstændig.
Samtalen Fokus på handleplan og delmål. Indhold Indledning Nysgerrighed Positionering Styrkelse af motivation Gennem samtalen Som mål Arbejde med tro.
Lektion 2 Formålet med denne lektion er at støtte eleverne i at skabe en god klassekultur. Som lærer er du være med til at sætte rammerne for, at der skabes.
Lavet af Cesilie Bitsch og Viktor Aarslev
Byg et hus Storyline.
Historie som fag i grundskolen – læreplaner og praksis
Kommunikation Modul A.
Program Kom til stede Siden sidst Kropssprog og kommunikation teori ”Lie to me” Opvarmning Øvelse Pause Pausetræning Opvarmning – stift/ledeløst, store.
En fejl af stor betydning...
Verbal kommunikation Ord og samtale
Velkommen til Introdag med skills-aktiviteter!
Grænser.
I dag vor takkebøn mod Gud skal stige, fordi han gav sin Søn
Bedømmelse af vejledende opgave 1
Kommunikation og skabelsen af sociale verdener
I dag vor takkebøn mod Gud skal stige, fordi han gav sin Søn,
Badmintonsportens hjælpetrænerkursus 1
Lektion 2 Formålet med denne lektion er at støtte eleverne i at skabe en god klassekultur. Som lærer kan du være med til at sætte rammerne for, at der.
VEJEN TIL EN CIRKULÆR FORRETNINGSMODEL!
Kommunikation mellem mennesker
Hvem bestemmer dine valg? Tobaksforebyggelse i Sønderborg Kommune
Præsentationens transcript:

KOMMUNIKATION OG KROPSSPROG PER@SVALEGANGEN.DK

PROGRAM INDLEDNING / OPVARMNING DEN PERSONLIGE GRUNDFIGUR SIGNAL ELEMENTER

PER SMEDEGAARD Teaterchef: Teatret Svalegangen BA i ledelse Teaterinstruktør fra Statens Teaterskole Klovnen Pierre Fortrinsvis uden hoved

OPVARMNING PER@SVALEGANGEN.DK

HVAD ER RIGTIGT KROPSSPROG ? Når de signaler du sender er i overensstemmelse med den måde du gerne vil opfattes i situationen…

COORDINATED MANAGEMENT OF MEANING KONTEKSTUEL KRAFT Kulturen Livs manuskript Positioner i relationer Episode Talehandling IMPLIKATIV KRAFT

FORTOLKNING

FORTOLKNING 80% Kropssproget 15% Stemmeføringen 5% Indholdet

DEN PERSONLIGE GRUNDFIGUR PER@SVALEGANGEN.DK

EN PROFFESIONEL FODBOLDSPILLER HVORDAN GÅR ? EN MURER EN URMAGER EN PROFFESIONEL FODBOLDSPILLER

HVORDAN GÅR EN UDVIKLINGSKONSULENT

DEN PERSONLIGE GRUNDFIGUR KØN VÆGT HØJDE SKRIDTLÆNGDE TYNGDEPUNKT HOLDNING PERSONLIG TEMPO TICKS PÅKLÆDNING

SIGNAL ELEMENTER PER@SVALEGANGEN.DK

TOGET

SIGNAL ELEMENTER ÅBEN /LUKKET KROP ØJENKONTAKT AFSTAND BERØRING SELVBERØRING IMITATION GESTUS STATUS

”Svigerfar knuset”

TAK FOR NU ! PER@SVALEGANGEN.DK