Forslag til indretning På vej mod et æstetisk læringsmiljø i Midgård

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Det nære og naturlige næste skridt
Advertisements

IPad, en naturlig del af lege- og læringsmiljøet i Daginstitutionen Mariehønen i Jelling  Mariehønen i Jelling er en aldersintegreret Daginstitution med.
-En lærerig arena for alle aldre
Inklusion Fællesskab Faglige mål Rumlighed.
Hjerterum og opsøgende funktion
Folkeskolereformen Et fagligt løft af folkeskolen.
Møde om Folkeskolereformen og idrætsforeningerne 4. December 2013.
Oplæg v Stine Liv Johansen, ph.d., Aarhus Universitet Opstartsdag i Skanderborg Lørdag den 22. januar 2011.
Folkeskolereform 2014 En gennemgang af hvor vi på TDS er nu i forhold til forliget om ny folkeskolereform.
Velkommen til informationsmøde på Vrejlev-Hæstrup Skole
Velkommen til. Visionen for SEE 20:10 Nyskabende og Tidssvarende En korpslejr skal være på spejdernes præmisser og en lejr som spejderne vil tænke tilbage.
Epoxy og Isocyanater - opgavespil
Principper for Forflytning
GODE IWB RÅD TIL UNDERVISNINGEN  Det skal ikke (kun) være lærerens tavle  Altid være på nettet – så der er plads til at være impulsiv og søge på nettet,
Studietur til Amsterdam S. Vores ankomst til Amsterdam Her er vi lige ankommet til Amsterdam og indtager vores morgen mad. Studieturs udvalget.
Kløvermarkens Fælleshus
Alsidig personlig udvikling Sociale kompetencer Sproglig udvikling Krop og bevægelse Naturen og naturfænomener Kulturelle udtryksformer og værdier x x.
Komfort Husene i Vejle 10 Danske passivhuse
Et systematisk værktøj til Udvikling af Pædagogisk praksis
Støj påvirker Hørelse Sprogindlæring Helbred Intellekt Trivsel
1 COWI BAR Handel, BAR Jord til Bord, BAR Kontor, Grafisk BAR, Industriens BAR 1 Seminar 4 Øvelse Tæt-på ulykker Seminar 4 - Forebyggelse af ulykker Øvelse,
Taktil – Røre børnene Jeg er god til at huske noget, hvis jeg tegner, mens jeg får det forklaret Jeg er god til at lytte, hvis jeg må pille ved noget imens.
Tilsyn Aabenraa Friskole 2012
Hvad render vi rundt og laver?
Undersøgelse af lærernes behov for faste arbejdspladser på Erhvervsskolen Nordsjælland og Handelsskolen København Nord.
Program Velkomst og intro! Opdeling i arbejdsgrupper.
Tips & tricks Lærings-stile og it – den helt rigtige kobling Ny PIXI
Orienteringsmøde om Arbejdstilsynets krav til indretning af køkkener
Folkeskolereformen - generel information
FOLKESKOLEREFORMEN Ellekærskolen.
Læringsstile i Friskolen Surfer…. Læringsstile i Friskolen Program: Oplæg om Læringsstile i friskolen Workshop Workshop.
- Hvad kan I forvente som forældre?
Folkeskolereform på Sortedamskolen
SFO – mellem skole- og fritidspædagogik
Oplæg for DH-Vallensbæk d. 25. februar Inklusion i grundskolen
IT og praktik på Høje Kolstrup Skole Menu IT som en del af praktikken Hjemmesider Farvel og tak.
Temaeftermiddag om design af sociale læringsmiljøer.
Løjtegårdsskolen tirsdag d. 12. januar 2010
Vor børn skal trives og det kan vi forældre være med til at styrke Formålet er at skabe et kontinuerligt og fremadrettet skole/hjem samarbejde der sikrer.
Kollerup Skole Informationsmøde om reformen
Til etablering af science klubber Materialet kan give: Inspiration til opstart af science klub Indblik i andres erfaringer Bud på, hvilke overvejelser.
Alsidig personlig udvikling Sociale kompetencer Sproglig udvikling Krop og bevægelse Naturen og naturfænomener Kulturelle udtryksformer og værdier Læreplans.
Alsidig personlig udvikling Sociale kompetencer Sproglig udvikling Krop og bevægelse Naturen og naturfænomener Kulturelle udtryksformer og værdier x Læreplans.
 Andelen af elever i den almindelige undervisning skal i 2015 være 96% af det samlede elevtal i FSK – mod 94,4% i dag.  Det svarer til ca elever,
Hvordan laves en blinker
Onsdag d. 21 januar 2009 Arbejdstilsynets krav til indretning af køkkener FØDEVARESTYRELSENS SEMINAR OM MADORDNINGER I DAGINSTITUTIONER.
- et bedre sted at lære ”EUD-banditten… …..en kommende studerende”
DRØMMESKOLEN AF 4.A.
Folkeskolereform august 2014 Velkommen til oplæg om implementeringen af folkeskolereformen på Haldum-Hinnerup Skolen.
PRÆSENTATION AF PROJEKT V/AFDELINGSRÅDET, BYGADEN TORSDAG, DEN 3. APRIL 2014.
HANDLEPLAN PÆDAGOGISK IDRÆT Dato:
Alsidig personlig udvikling Sociale kompetencer Sproglig udvikling Krop og bevægelse Naturen og naturfænomener Kulturelle udtryksformer og værdier x x.
Modernisering Børneunivers – den røde tråd ( 0 – 17 år) Indskoling og SFO Udendørs skur Udearealer - legeplads Midlertidig placering pædagogisk servicecenter.
- en del af fremtidens skole Skoler fra Århusområdet og Fyn deltager i et forskningsprojekt Kreativ tænkning.
StorylinepunktNøglespørgsmålAktiviteter GenopfriskningHvem er vi? Gruppen finder personerne, id-kortene, jobkartotek og biografier frem og genopfrisker.
Fællesskab i byer. Koncerter Vi synes der skal være nogle flere koncerter. Det behøves naturligvis ikke at være en dyr koncert. Vi tænker vær halve år.
Allindelille skoles værdigrundlag og profil Udarbejdet i marts 2009.
Arkitektur Den ultimative legeborg. Hvad vil vi ? Idé udvikling Brain storm Idé sortering Skitser Bygning rum Stemningen.
1 Faglige udfordringer og kommende initiativer på dagtilbudsområdet Ny Dagtilbudslov Læring, udvikling, omsorg og dannelse Pædagogiske læreplaner Krav.
Dagens program Hvem er jeg Formålet med workshoppen Forskning omkring fysisk aktivitet i undervisningen Formål med fysisk aktivitet i undervisning Hvordan.
Mørdrupskolens ønsker til ”de 122 millioner” Udredning vedr. folkeskolen (forbedring af læringsmiljøet på folkeskoleområdet). I forbindelse med vedtagelsen.
Trivselsmålingens resultater og vores indsatser [indsæt dato] [indsæt skolens navn] [Indsæt mødeforum] Trivselsmålingens resultater.
I Skolebestyrelsen har vi blandt meget andet arbejdet med sundhedspolitik. I forlængelse af dette arbejde, besluttede vi at sløjfe kakaomælken og har i.
Det rummelige efterskole køkken..
Foreningsliv kan tilbyde unge at udleve både store og små drømme
Udkast til principper for forældresamarbejde Et stærkt samarbejde mellem forældre og personale skal styrke vores fælles indsats for børn og unges trivsel.
Fokus på kerneopgaven Kom godt i gang…. Til proceslederen:
Trivselsmålingens resultater og vores indsatser
LLIF – Skitseforslag 2 til evt. tilbygning
Forflytning v. Forflytningsunderviser Keld Villadsen Logistikafsnittet
Præsentationens transcript:

Forslag til indretning På vej mod et æstetisk læringsmiljø i Midgård This deeply rooted tradition is very hard to change. Even at the innovative schools. I have worked with teachers who immediately adopted the learning style model and implemented it into the teaching, but kept the tables and chairs in the traditional rows or in the horseshoe shaped formation as shown.

Æstetisk læringsmiljø This deeply rooted tradition is very hard to change. Even at the innovative schools. I have worked with teachers who immediately adopted the learning style model and implemented it into the teaching, but kept the tables and chairs in the traditional rows or in the horseshoe shaped formation as shown. Forslag til indretning af fællesrum og atriumgård i Midgård September 2008

Konkurrencen Eleverne var med til at inspirere til indretningen This deeply rooted tradition is very hard to change. Even at the innovative schools. I have worked with teachers who immediately adopted the learning style model and implemented it into the teaching, but kept the tables and chairs in the traditional rows or in the horseshoe shaped formation as shown.

Eksisterende rammer oversigt over rum og indretning This deeply rooted tradition is very hard to change. Even at the innovative schools. I have worked with teachers who immediately adopted the learning style model and implemented it into the teaching, but kept the tables and chairs in the traditional rows or in the horseshoe shaped formation as shown. I Midgård har børn og undervisere besluttet sig for at gøre en indsats for fællesrummene.

Nyt indretningsforslag oversigt over rum og indretning This deeply rooted tradition is very hard to change. Even at the innovative schools. I have worked with teachers who immediately adopted the learning style model and implemented it into the teaching, but kept the tables and chairs in the traditional rows or in the horseshoe shaped formation as shown. Gult område Atriumgård Grønt område

Ankomstareal fællesarealer blevet til et skofrit område Tumle eller stillerum Sko hylder Skuffereoler Materiale skab EDB-ø Kaffe-ø Hule 1. 2. 4. 7. 3. This deeply rooted tradition is very hard to change. Even at the innovative schools. I have worked with teachers who immediately adopted the learning style model and implemented it into the teaching, but kept the tables and chairs in the traditional rows or in the horseshoe shaped formation as shown. 5. 6. Vi anbefaler at gøre Midgård til skofrit område. For det første fordi undervisning efter læringsstile inddrager gulvet og for det andet fordi hygiejne/støjniveau vil blive mindsket. Vi foreslår at EDB rummet flyttes ud til en ø. Dels fordi det vil give mulighed for at kunne udføre støjende eller stille aktiviteter i det nye rum og dels fordi EDB vil blive integreret mere i fællesrummet.

Taktile arbejdsområder opbevaring fungerer som rumdelere Ankomstareal EDB-ø Taktil arb.plads Materiale skabe Skuffereoler Kartonbord Kinæstetisk arb.plads 4. 4. 3. 4. 4. 5. 3. 5. 6. 2. 1. This deeply rooted tradition is very hard to change. Even at the innovative schools. I have worked with teachers who immediately adopted the learning style model and implemented it into the teaching, but kept the tables and chairs in the traditional rows or in the horseshoe shaped formation as shown. 7. Kartonreolerne (6) er blevet til et bord ved montering at en stor plade. Her kan eleverne samles og arbejde med hænderne. Der er placeret to taktile arbejdspladser (3) langs væggen. De inderste reoler (4) der afgrænser rummet kan anvendes til taktile materialer, og bagsiderne kan fungere som opslagstavle for den klasse der bor ved siden af reolen.

Hule og læsetrappe Det gamle køkken er blevet til en hulde med hems Ankomstareal Hule Materiale skab Læsetrappe 1. 2. 4. 3. This deeply rooted tradition is very hard to change. Even at the innovative schools. I have worked with teachers who immediately adopted the learning style model and implemented it into the teaching, but kept the tables and chairs in the traditional rows or in the horseshoe shaped formation as shown. I hulen(2) er køkkenbordet fjernet og der er monteret en plade væg til at skjule vandinstallationerne. Der er placeret en hems med balustre for at hindre børnene i at falde ned. I midten er der en stang til at glide nedad som fra legepladser og brandstationer. Læsetrappen (4) er fremstillet af spånplade (forældre?). Hvis den bliver monteret med hjul kan den bruges til mange formål. Med låger kan den tjene som opbevaring af gulv spil mm.

Uformelle arbejdsområder Slængehjørner, sceneområde og masser af gulvplads Kartonbord Sofahjørne Ligge/slængeområde Scene 4. 3. 2. This deeply rooted tradition is very hard to change. Even at the innovative schools. I have worked with teachers who immediately adopted the learning style model and implemented it into the teaching, but kept the tables and chairs in the traditional rows or in the horseshoe shaped formation as shown. 1. Scenen (4) kan anvendes i hverdagen som uformelt arbejdsområde, med puder og løse tæpper. Scenen kan også fungere til projektpræsentationer og skuespil. Hvis man monterer et projektor lærred over scenetæppet, med en loftmonteret projektor kan stedet blive brugt til filmforevisning.

Stå arbejdspladser let møbleret område til flere formål Kartonbord Sofahjørne Ligge/slængeområde Scene Ståarbejdspladser 1. 3. 2. 4. 5. This deeply rooted tradition is very hard to change. Even at the innovative schools. I have worked with teachers who immediately adopted the learning style model and implemented it into the teaching, but kept the tables and chairs in the traditional rows or in the horseshoe shaped formation as shown. Stå arbejdspladser (5). Tæt ved atriumgård og afskærmet af skabe har vi placeret nogle let flytbare stå arbejdspladser. De er gode til børn der har behov for at bevæge sig og som spisepladser i pauserne.

Grønt område oversigt over rum og indretning Ankomstareal Larme/stillerum EDB-ø Taktil arb.plads Materiale skabe Skuffereoler Kartonbord Kinæst. arb.plads Scene Stå arb. Plads Læsetrappe Hule 6. 5. 4. 2. 9. 8. 7. 3. 1. 10. 12. This deeply rooted tradition is very hard to change. Even at the innovative schools. I have worked with teachers who immediately adopted the learning style model and implemented it into the teaching, but kept the tables and chairs in the traditional rows or in the horseshoe shaped formation as shown. 11.

Atriumgård uderum er inddraget som lærings- og legerum Armgang Blomsterkasser Udeværksted Dobbelt arb. pladser 3. 2. 4. 1. This deeply rooted tradition is very hard to change. Even at the innovative schools. I have worked with teachers who immediately adopted the learning style model and implemented it into the teaching, but kept the tables and chairs in the traditional rows or in the horseshoe shaped formation as shown. I atriumgården er der plads til både leg og læring. Som fast installation foreslår vi at I bygger et overdækket værksteds område til natur/teknik mm.

Undervisning i det fri ved brug af slidstærk og funktionelle møbler This deeply rooted tradition is very hard to change. Even at the innovative schools. I have worked with teachers who immediately adopted the learning style model and implemented it into the teaching, but kept the tables and chairs in the traditional rows or in the horseshoe shaped formation as shown. Vi foreslår at I køber 25 murespande (15 kr./styk) og bruger dem som et multimøbel se de næste slides…

Et simpelt møbel… til en billige penge og mange formål

Gult område samme princip som i grønt område med få undtagelser This deeply rooted tradition is very hard to change. Even at the innovative schools. I have worked with teachers who immediately adopted the learning style model and implemented it into the teaching, but kept the tables and chairs in the traditional rows or in the horseshoe shaped formation as shown.

Rum i rummet Eksisterende pude område er bevaret This deeply rooted tradition is very hard to change. Even at the innovative schools. I have worked with teachers who immediately adopted the learning style model and implemented it into the teaching, but kept the tables and chairs in the traditional rows or in the horseshoe shaped formation as shown. Hyggehule/læsegrog i Gult køkken med skovtema

Nyt indretningsforslag oversigt over rum og indretning This deeply rooted tradition is very hard to change. Even at the innovative schools. I have worked with teachers who immediately adopted the learning style model and implemented it into the teaching, but kept the tables and chairs in the traditional rows or in the horseshoe shaped formation as shown. Gult område Atriumgård Grønt område