Iagttagelser af børns leg med teknologi – hvad kalder det på af viden og kompetencer hos den voksne?
Indhold Projekt legende innovation Teknologi til leg og læring Vores erfaringer Viden og kompetencer den voksne skal besidde
Projektet Legende innovation Hvordan kan vi inddraget teknologien, når vi skal udvikle børns sprog? Mange møder med tanker og ideer Udarbejdelse af emner Afprøvning hos børnene
Nogle er afprøvet og andre skal prøves Teknologier Nogle er afprøvet og andre skal prøves IPad Totempæl afprøvet i Lærkeparken Bord-Ipad afprøvet i lucinahaven og Munkevænget. Wii afprøvet i Lucinahaven Projektor og rumbilleder - ikke afprøvet
Små, større og store IPAD og læring Vuggestuebørn – sprog og finmotorik Børnehavebørn – samarbejde, sprog og tal Understøtte udvikling leg og læring
Vores erfaringer IPAD og spil Samarbejde og fællesskab Udviklende spil skal der til Internetadgang et most De pædagogiske læreplaner understøttes Ude- og indeleg Teknologien som udviklende legetøj Den voksnes rolle
Subway Surfers Spil Motorik Rum retning Sjov Sociale kompetencer
Apps Moobaa – Æstetik – for de mindste iMovie – video – produktion - dokumentation Garageband – musik - produktion Stopmotion – video - produktion Tegneblok – Drawing Pad – tegning - produktion Puslespilseventyret – begreber – rum - motorik Fotohuskespillet – begreber – kognitive kompetencer Toca Tailor – æstetik - kønsroller Subway Surfers – spil, sjov, rum – sociale kompetencer
Subway Surfers Spil Motorik Rum retning Sjov Sociale kompetencer
Toca Tailor For små og store Æstetik Utallige kombinationsmuligheder Kønsroller Meget for piger – måske ..
Stopmotion Produktion Det narrative Den gode historie Imponerende resultater Samarbejde Sociale kompetence For de små sammen med en voksen For de større børn
Puslespileventyret Et enkelt spil Multimedier – lyd billeder Begreber Rum og figurer For de mindste
iMovie En fantastisk app – 30 kr En app for de voksne og de større børn Perfekt til dokumentation Prøv at lave en forfilm
Moobaa En lille app Den kan ikke meget Men det den kan gør den godt
Wii spil og erfaringer Løse opgaver i fællesskabet Krop og bevægelse Sprogstimulering og social forståelse Nysgerrighed og vovemod / tilskuerne
Den voksnes rolle Beslutte at teknologiske medier indføres i institutionen At de voksne kan og vil bruge teknologien At den voksne har lyst til at udvikle sig på området At den voksne er nærværende sammen med børnene og viser vejen At den voksne kan inddrage børnene i fællesskabet
Tak for opmærksomheden