Brugerne på Kommunikationsforum.dk “People influence people. Nothing influences people more than a recommendation from a trusted friend” Mark Zuckerberg, Facebook
22 2 Kilde: gemiusAudeince Fordeling af køn -50,83% af Kommunikationsforums brugere er kvinder -49,17% af Kommunikationsforums brugere er mænd -I forhold til Internettet generelt, er der en lille overrepræsentation den hurtigst voksende og mest aktive online målgruppe
33 3 Kilde: gemiusAudeince Alder og tid -57,81 % af Kommunikationsforums brugere er mellem år -Sammenlagt står de for 79,17% af det samlede tidsforbrug
44 4 Kilde: gemiusAudeince Net shopping -28,49% af Kommunikationsforums brugere har handlet på nettet mere end 6 gange inden for de sidste 3 måneder -Heraf har 36,25% handlet mere end 10 gange
55 5 Kilde: gemiusAudeince Net shopping -Den lille overrepræsentation af kvinder på Kommunikationsforum (50,83% mod 49,63% på Internettet generelt) gør sig også synlig her -Affiniteten for kvinder der har handlet 6 gange eller mere i løbet af 3 måneder er 162,09 -Det samme gør sig gældende på mændene, hvor affiniteten dog er en smule mindre - nemlig 145,07 -Alt i alt tyder det på en købestærk brugersammensætning på Kommunikationsforum
66 6 Kilde: gemiusAudeince Uddannelse -66% af Kommunikationsforums brugere har en høj uddannelse -36,76% af dem har en høj videregående uddannelse med over 4 års varighed Heraf har 36,25% handlet på Internettet mere end 10 gange på 3 måneder
77 7 Kilde: gemiusAudeince Kvindelige ledere -19,49% af Kommunikationsforum har en direktør/chef stilling eller er selvstændige -Med en målgruppeaffinitet på 164,05 for kvinder med en direktør/chef stilling ses en tydelig overrepræsentation af kvindelige ledere
88 8 Kilde: gemiusAudeince Avancerede brugere -Den høje repræsentation af brugere på aktiviteter som bl.a. ”Har en blog/bruger blogs” – ”Ser tv på internettet” – ”Deltager i debatter (fora) om mine interesser/hobbyer” etc., viser at brugerne af Kommunikationsforum er avancerede brugere af Internettet
99 9 Kilde: gemiusAudeince Sociale og aktive brugere -Det lille udsnit af brugernes planlagte aktiviteter viser tydeligt en stor social aktivitet -Den social aktivitet kombineret med den avancerede brug af Internettet, net shopping erfaringen og købekræften, gør brugerne af Kommunikationsforum.dk til en attraktiv, og med reference til Mark Zuckerberg´s citat, en særdeles indflydelsesrig målgruppe -“People influence people. Nothing influences people more than a recommendation from a trusted friend”