‘rum for læring’ om program og indretning af studios

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
-En lærerig arena for alle aldre
Advertisements

Lablæring Uddannelsesforum 2011 Projekt i Sosuuddannelsen
Hjemmeopgaven i arbejdsmiljøuddannelsen
Verden ind i undervisningen
Strategisk planlægning
Nyt rum til læring og udvikling på SDU
Energi- & Vandværkstedet
Små åbne opgaver og projekter Hvordan er det hensigtsmæssigt at gribe arbejdet an?
Udfordringer – hvorfor deltager studerende ikke?
Velkommen til Kick off for ”Broen til bedre sundhed” #BTBS13.
Målet med projekt Entreprenørskab på kryds & tværs er:
Arbejds- og Udviklingsgruppe Udviklingsseminar 1
Exploring design and use of transparent and tailorable IT in local government, beyond Web 2.0 Susanne Bødker.
KKR Studietur Californien. Deltagere Program I • San Francisco, Jay Nath, Innovation Director • CITRIS, Berkeley University • Innovation Center Denmark.
Landlivs seminar den 24.november 2012 Hvad er der brug for på landet: Nytænkning af landdistrikter? Alt det praktiske v. Mona Hvid
Transport på landet Konference 5.november Transport på landet • Kompliceret • Ingen nemme løsninger • Mangler nytænkning Tendens: Find selv på løsninger.
Hvorfor involvere forskere i forretningsudvikling? Alexandra Instituttet A/S.
Fra klima og vand til … Rolf Johnsen
Arbejdet i foreningen Sindslidendes Vilkår siden 1999
Velkommen! Til projektseminar på ferskvandscentret marts 2008 ___________________ Udviklingsprojekt Invention og Innovativ Naturvidenskab i teknologiundervisningen.
Statens Center for Kompetence- og Kvalitetsudvikling
Integration af mennesker, processer og arbejdspladser... En fornyet tilgang til design af fremtidens bygning.
Fagdidaktisk kursus i religion
Vis hjælpelinjer som er en hjælp ved placering af billeder og objekter 1.Højreklik på den aktuelle side og vælg ’gitter og hjælpelinjer’ 2. Sæt kryds ved.
Bibliotekets performative rum - hvorfor og hvordan? Henrik Jochumsen Det Informationsvidenskabelige Akademi Københavns Universitet.
Innovation og diversitet - Venner eller fjender i design og implementering af uddannelsesforløb Ole Ravn Christensen Annie Aarup Jensen Paola Valero Institut.
Workshop 1: Innovative kompetencer i voksen- og efteruddannelse
Basismidler i konkurrence- på vej mod A- og B-universiteter? Rektor, Lauritz B. Holm-Nielsen, Aarhus Universitet.
Team 9, evaluering KaosPiloterne Team 9 gruppe eksamen, evalueringsproces 3. juni 2004 DAG 2 dokumentation.
# DUA SEMINAR 2010 BRUGERINVOLVERING - hvordan? Ole Nielsen, COWI 5. oktober okt 2010 DUA SEMINAR 2010.
Internationalisering på det danske arbejdsmarked Konsulent Heidi Ås.
Bestil en forsker! Lørdag den 24. april. Forsknings- og Innovationsstyrelsen  300 foredrag af forskere - landet over.
Bedre udbytte af it i skolen Et seminar til skoleudvikling Marianne Hornskov og Sanya Pedersen Danmarks Evalueringsinstitut.
Pædagogisk ledelse af erhvervsuddannelser
Ipads i en skole i bevægelse Bente Meyer, Institut for Læring og Filosofi, Aalborg Universitet, København,
Modellering og databasekonstruktion Mål: At den studerende kan modellere og konstruere en database Kursusform: Blanding af underviseroplæg og øvelser (i.
Brugstedet.dk Eksempelsamling ”Geodata skaber værdi” Nils Bo Wille-Jørgensen Grontmij.
Det gode boligliv Seminar for udviklingsprojekter Astrid Bruus Thomsen.
Ulla Eriksen Maj GLOSTRUP KOMMUNE Mainstreaming. Procesguide til interne styringsredskaber. Fokus : Børnemiljøvurderingerne. Hvorfor – hvordan –
Store IT- innovationer (SITIN) TØ6. Dagens program Overordnet feedback til OO2 Øvelse til kap. 10 Mine projekter Ugens opgave/OO3 Individuel feedback.
IT UNIVERSITY OF COPENHAGEN Thomas Hildebrandt Faglig koordinator for processer og IT Interessegruppen, Infinit Lektor og leder af forskningsgruppen for.
Biomedicinsk Optik Kursus Bygning 306, auditorium 37, DTU.
Mød Aalborg Universitet
1. 2 Turbinehallerne, Århus den januar 2005.
Video – ned med overliggeren! Rikke Langebæk, DVM, Phd-stud. Institut for Mindre Husdyrs Sygdomme Faculty of Life Sciences Københavns Universitet.
It-støttet religionsundervisning
5 år med ESCO- hvad er erfaringerne og alternativerne? Jesper Ole Jensen, Statens Byggeforskningsinstitut, Aalborg Universitet Susanne Balslev Nielsen,
1 QA and user research
Velkommen! Kortforsyningsseminar 24. marts 2009 Kim Lindskov Knudsen Områdechef Anvendelse & Rådgivning.
Læreres vilkår for at udvikle en lokal naturfaglig kultur omkring natur/teknik - Resultater fra en spørgeskemaundersøgelse.
UNIVERSITY COLLEGE LILLEBÆLT I ucl.dk I UNIVERSITY COLLEGE LILLEBAELT Arbejdsmøde den 8. november 2011.
ISIS Katrinebjerg  Erfaringer med offentlig/privat samarbejde.
Læreprocesser i naturvidenskabelige fag - I erhvervsuddannelses-kontekster Ole Ravn Christensen Paola Valero Institut for Uddannelse, Læring og Filosofi.
TITEL PÅ PRÆSENTATION Præsentationens undertitel Skriv dit navn /titel /andet.
Erfaringer med at gennemføre en KVIK selvevaluering på SBi Susanne Tang Merit Statens Byggeforskningsinstitut.
IKT omstilling af undervisningsinstitutioner Forskning og udvikling på AAU V. Tom Nyvang
IT i Byggeriet Semester Undervisere: Per Christiansson og Kjeld Svidt Kjeld Svidt  Institut for Bygningsteknik  Aalborg Universitet.
Workshop Udpeg en bordformand, der kan fremlægge jeres holdninger i plenum Diskuter følgende spørgsmål: Hvad synes I om muligheden for et frivilligcenter.
Uddannelse til bæredygtig omstilling Universiteternes bidrag Ulrik Jørgensen, prof., centerleder DIST, Aalborg Universitet København 1 Ulrik Jørgensen.
Entreprenørskab og Performance Design Seminar om entreprenørskabsundervisning RUC Seminaret afvikles med støtte fra Karlbak og projektet EntreNord.
Klubbutviklingsseminar NBTF OLT/Ullevål 9-10/
Seminar marts 2017 Caseeksamen fremadrettet?
AAU CASE COMPETITION. AAU CASE COMPETITION Hvem er vi? Kenneth Dam Røn Jensen Cand. It - It Ledelse, 9. sem. Medstifter & Head of AAU CC Nikolaj Bidstrup.
FRA IDÉER TIL RESULTATER
Greater Copenhagen – Klar til Smart Vækst Smarte affaldsløsninger – seminar nr november 2017 Data drevne affaldsløsninger.
Formiddag Kort Intro Kommune Pitches (hjemmeopgaver) Præsentation af Copenhagen Solutions Lab Handlingsplan Strategiarbejde 1: Kortlægning af.
i Gåsehudsparken D 31. oktober 16-21
Innovation = nytænkende forbedring af noget i verden
Energiens infrastruktur – ejerskab og demokrati
- Projekt om sygehusportører
Præsentationens transcript:

‘rum for læring’ om program og indretning af studios Kort præsentation ved Ulrik Jørgensen DIST, Institut for planlægning, Aalborg Universitet København Ulrik Jørgensen – Center for Design, Innovation and Sustainable Transitions

2 seminarer om ‘rum for læring’ første seminar 30/1: præsentation af eksisterende overvejelser og rammer andet seminar 24/2: nye ideer og udarbejdelse af nye, alternative løsninger indimellem: diskussioner om behov og nye ideer til fremlæggelse og diskussion ved andet seminar formål: at imødegå paradokset med tomme lokaler samtidig med at der er mangel på brugbare lokaler Ulrik Jørgensen – Center for Design, Innovation and Sustainable Transitions

Studio ideen den basale idé med et ‘studio’ er at skabe et sted, hvor der kan arbejdes med ‘ting’ et alsidigt rum for arbejde i grupper, for seminarer, for diskussioner og for kontakter på tværs af grupper og individer i læringsprocessen et rum, som de studerende og lærerne tager til sig som arbejdsplads og dermed også tager ansvar for udfordring: støj og roderi Ulrik Jørgensen – Center for Design, Innovation and Sustainable Transitions

Studio på 1. sal første Ulrik Jørgensen – Center for Design, Innovation and Sustainable Transitions

Gruppe nicher Ulrik Jørgensen – Center for Design, Innovation and Sustainable Transitions

Andre ‘rum for læring’ gruppe agora auditorium café parlamentet studio Ulrik Jørgensen – Center for Design, Innovation and Sustainable Transitions