Download præsentationen
Præsentation er lastning. Vent venligst
Offentliggjort afLine Beck Redigeret for ca. et år siden
1
Exploring design and use of transparent and tailorable IT in local government, beyond Web 2.0 Susanne Bødker
2
Eksempler
3
Udfordringer •Demokrati-effektivitet •Læring i baggrunden •Personlig-fælles
4
Overordnet proces •Åben lære-proces for alle (tage egen medicin og bruge åbne web-teknologier mest muligt internt i projektet) •Bruger-dreven innovation gennem case- nedslag i alle kommuner (iterativt design, sagsbehandler- og borgerinddragelse) •Interviews og andre former for empiriske undersøgelser
5
Udkomme •Forskning på højeste internationale plan •4 PhD-projekter •Kommunerne lærer og får konkrete erfaringer gennem cases, demonstratorer. Konkret sparring ang. metoder og strategier •Virksomhederne lærer gennem deltagelse og får mulighed for at udvikle processer og produkter •Deltagelse i den offentlige debat ang. teknologiske alternativer og deltagende processer •Formidling til SMVer via Alexandra Instituttet
6
Indhold 1.Ledelse - strategi, udvikling, drift 2.Metoder - design, borgersamspil, lokal tilpasning 3.Daglig brug - samarbejde (over tid og sted), interaktion, mobilitet 4.Teknologi - WEB2.0, adaptive services og derefter?
7
Partnere •Datalogisk Institut, ASB, Aarhus Universitet; eLearning lab Aalborg Universitet •Alexandra Instituttet •WM-data/LogicaCMG, Scanjour, KMD •Ringkøbing-Skjern, Aalborg, Århus kommuner
8
Plan/delprojekter Forsknings-temaer Eksperimenter hos kommunerne Specifikke PhD-projekter
9
Ledelse og organisering Management boardDI (SB)All2 meetings per year, Annual status report. Deliverable first half year: 1. Plan for case experiments 2. Publication plan 3. Dissemination plan Management committee DI (SB)DI (POZ), ASB (PKJ), CO (EC), AI (KFL) Monthly meetings, day- to-day coordination and planning. Input to M1, M3, M4, M5 Planning of E1-E4 International cooperation Mødes normalt ifbm halvårlige træf 1.gang dog sep. sidst i april Mangler at sammensættes endeligt Indtil videre åbne møder
10
Management board Tirsdag d. 29. april (kl. 12-15) Næste fællesmøde og management board: Tirsdag d. 26. august (hele dagen)
11
Datalogi •Bruger-deltagelse i design - prototyping •Web-teknologi & mobilt internet •IT-støttet samarbejde og avanceret menneske- maskine interaktion •(Borgernes IT-sikkerhed, sundhed, hjem og interaktive bygninger)
12
Café-diskussion •4 borde, 4 spørgsmål, 4 halve timer •Nogle roterer hver halve time; nogle bliver 2 gange det ene sted og fortæller videre; moderatorer og sekretærer bliver. •Se hvor du skal være hvornår på tidsplanen •Karen og Susanne sørger for at tiden holdes
Lignende præsentationer
© 2024 SlidePlayer.dk Inc.
All rights reserved.