Projektprioritering og -finansieringsstrategi 2012

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Dansk Folkeoplysnings Samråd Folkeoplysningspolitik.
Advertisements

Samspil på tværs i Silkeborg Oplæg 09. maj 2012 – Thisted UU leder Erik Rohde.
Eventudvikling i Rebild Kommune
Egedals byudviklingsområder skal være eftertragtede for deres fokus på klima, energi og sundhed – kombineret med spændende arkitektur, inviterende byrum.
Ny sikkerhedsorganisation – nu med efteruddannelse
Vækstforum En globalt konkurrencedygtig region - Erhvervsudviklingsstrategi
Præsentation af den nye folkeoplysningspolitik-guide Trine Bendix Knudsen Sekretariatsleder Dansk Folkeoplysnings Samråd (DFS)
Kan Netværkstedet drives som socialøkonomisk virksomhed?
Fra regulering til engagement i arbejdsmiljøet
Formål med lokalpolitisk indsats Hvad vil vi opnå? Hvordan vil vi gøre det? 1Basiskursus september 2012 Bente Röttig.
Fundraising Jakob Ugelvig Christiansen
Erfaringer med AMO-reformen
Muligheder og status i Danmark v/ Mads Helleberg Dorff Christiansen
Udvikling og implementering af en kommunal model for
Kort indspark til strategiprocessen - Afsætningen • MA’s Rolle • Sådan tænker vi • Hovedområder • Målsætninger/område • Udfordringer i markedet • 3 Dilemmaer.
Skabelon til strategisk plan
Plan 2015 Vision: Y`s Men International Region Danmark er i 2015 en bevægelse, som lokalt, nationalt, internationalt og organisatorisk er klar til at engagere.
Workshop I KLIKOVAND 6. December 2012 Et bud på godt samarbejde.
Danmarks passion og stolthed Strategi for Økologisk Landsforenings Kommunikationsteam
NordDanmarks EU-kontor ”Lokale visioner – Internationalt samarbejde”
Danmarks Naturfredningsforening Velkommen til årsmøde.
Støtte til udviklingsprojekter på statens arbejdspladser.
Afdelingsbestyrelsernes rolle i særligt udsatte boligområder Konference 19. november 2011.
Konkurrenceudsættelse – organisering, produktivitet, effekt FOPS arrangement , v. Henning Nilausen Indlægget kommer ind.
Hvordan får vi indflydelse på den lokale handicappolitik? Hvad gør vi sammen med DH ? Hvad gør vi selv ? Hvordan bruger vi bedst vores indflydelse i DH.
KULTUR FOR ALLE. Hovedbudskaber I: ”Ikke brug for flere kulturinstitutioner!”
Efter konsensus. Det er spild af tid at gennemføre en selvevaluering uden at følge den op med klare forbedringsprojekter! Prioritering Alle forbedringsområderne.
Økologi & Erhverv Politisk arbejde Markeds- afdeling Komm. team Fagligt Team Admini- stration.
Præsentation af presseteamet Lille og effektivt team Joachim, Nanna og Louise (løntilskud). Efter sommer en praktikant fra Journalisthøjskolen. Timing.
Innovationsaccelererende Forskningsplatforme (IAFP) - i relation til landbrugets videre udvikling Greta Jakobsen, Medlem af Det Strategiske Forskningsråd.
Tilføj hjælpelinjer: 1.Højreklik et sted i det grå område rundt om dette dias 2.Vælg "Gitter og hjælpelinjer" 3.Vælg "Vis hjælpelinjer på skærm"
Lokale grønne partnerskaber
Konference om efteruddannelse og kompetenceudvikling
v/ Jakob Harder, vicedirektør Undervisningsministeriet
Tine Jerris, projektleder i Kronikerprogrammet
DSKB’s Generalforsamling Vision og strategi 24. Maj 2011.
Forsyningernes syn på samarbejde i vandsektoren DWF Temamøde mandag den 21. april Lars Schrøder, Århus Kommune, Vand og Spildevand og DANVA.
Klik for at redigere i masteren Klik for at redigere teksttypografierne i masteren –Andet niveau Tredje niveau.
Strategiproces Fællesmøde 29. oktober 2011
Korn og forædling Optimering af prod.systemer Miljø, natur og klima 1. Faldtal i brødkorn. 2. Proteinkvalitet i hvededyrkning 5. Analyse af værktøjer til.
Integrationsministeriets puljer København, 27. august 2010.
Sven Allan Jensen as – Kbh. Landskabsmæssige interesser i regionale landbrugsstrategier Hvad er en regional landbrugsstrategi? Hvad kan den bruges til?
Samarbejde, vidensdynamikker og turismeudvikling Henrik Halkier - Glædeligt gensyn? Stedbundne turismekoncepter i danske kystferiebyer:
DIF inklusive specialforbundene har behov for at forberede sig til næste spillelovgivning skal forhandles i DIF har koncentreret udviklingsmidler.
Fællesoffentlig kampagne for offentlig digital selvbetjening 2013 Fokus og mål: Informere om overgangen til obligatorisk digital kommunikation - med.
Introduktion til KVIK KvalitetsVærkøj til udvikling af Innovation og Kompetence Standardoplæg til hele organisationen.
Dinbundlinje.nu Tilbud om Kampagne Kick-off på jeres center.
Tema 7 Netværksdannelse Udgivet af Socialstyrelsen februar 2014.
Introduktion til KVIK Modellen Tovholderens rolle og opgaver
Korte (max. ½ time) ugentlige dialog møder i teamet/afdelingen. Stående omkring tavlen. Ledes af nærmeste daglige leder. Dialog omkring: Handlingsplanen.
Regionsmøder marts 2015 v/adm. direktør Kim Høgh.
Workshop 4 Hjerteforeningens politiske arbejde
Frivilligmesse FrivilligtSocialtArbejde Lov om social service § 18. Kommunalbestyrelsen skal samarbejde med frivillige organisationer § 18. Kommunalbestyrelsen.
Kampagne 3 Tiltrække og anerkende frivillige Navn Navnesen.
IDEBESKRIVELSER a)Udviklingskraft i lokalområderne B) Inspirationsseminar om lokal udvikling - tilbud til lokalområderne om procesbistand til ‘hvidbøger’
”Peer Støtte” på dansk ligestillet støtte Peer Netværket Danmark  Hvad er en peer støtte?  Om Peernetværket – hvem står bag  Formål og visioner  Hvad.
Borgermøde 17. september Forslag til Miljø- og Klimapolitik 2014 Velkommen! – Borgermøde 17. september 2013 Program Vision Furesø – Vi skaber løsninger.
17. – 25. august Kl : Velkomst Kl – 17.00: Orientering og dialog om aktuelle forhold og politiske indsatser v/ Dorte Andreas og Claus.
21. november Lejre – Den Økologiske Kommune.
Prioritering og håndtering af kulturens mange muligheder Center for Ledelse og Styring.
Frivilligkampagnen Styrker dig og fællesskabet DGI Ø ledelsesforum 30. november 2013 DGI Ø bestyrelsesmøde 10. december 2013.
Hjerteforeningens interessevaretagelse Politisk konsulent Signe Elkrog Friis Den 20. oktober 2015.
Den virksomhedsrettede indsats - herunder anbefalinger fra Leo Larsen-udvalget og status på arbejdet v. Palle Christiansen, Beskæftigelsesregion Midtjylland.
Aktiviteter OutputResultater kt. sigt Effekt ml. sig t Virkning lg. sigt Lokalt samarbejde med private og offentlige arbejdspladser om IKV Ledige, a-kasser.
Nye retningslinjer for Handicappuljen
Skabelon Business Case
Skabelon Business Case
Dagsorden Præsentation - hvad er en Landsbyklynge?
Strategi 2022 Stærkere Firmaidræt – Mere kollegamotion.
Administrativ organisering
Præsentationens transcript:

Projektprioritering og -finansieringsstrategi 2012 Jeg vil gerne give en introduktion til behandling og prioritering af projekter (idéer, i denne fase) i dag. For at gøre det vil jeg gerne opfriske på strategien, som projekterne skal understøtte. Og hvordan vi arbejder med projekterne, og de kriterier som ledergruppen bruger i prioritering af projekterne

Projekter er redskaber Strategi Udvalg (nye løsninger) Nye kompetencer GF indsatsområder Projekter i Økologisk Landsforening er en ret væsentlig del af vores økonomisk fundament. MEN projekter er redskaber, ikke mål i sig selv. Redskaber til……..Implementering af strategi, både de tværgående strategisk indsatområder og strategier for de enkelte arbejdsfelter—markedet, rådgivning mv. Hvis ikke de er relevant i forhold til disse formål—skal vi ikke udvikle disse projekter.

Opbygning af nye kompetencer Behovs- Analyse Økologisk Fødevare- rådgivning Udvidet rådgivning + nye indsatser: NNkøkken, Trends

Strategisk indsatsområder (GF) Biogas Kompetence-center Pilot anlæg Rådgivning Klima handlingsplaner Bedre udbytter Energi/ Natur Ny øko energi Natur på øko… Projekter giver foreningen mulighed for at give de indsatsområder som General forsamlingen prioriterer—hele armen. Derfor har vi de sidste tre år igangsat en række klima og energi indsatser.

Strategi på tværs af organisationen Værdiskabende samarbejde Ny sammenslutninger: afsætning, F&G kampagne Produktudvikling, NN Køkken Intensiveret lokal samarbejde Biogas-, sortsudviklings samarbejde Hvis man ser på indsatsområdet ”ØL er katalysator for værdiskabende samarbejde”

Strategi 2011-2013, Indsatser Fortrukne/ markante interesse-organisation Katalysator for Værdiskabende samarbejde Økologi omfatter nye områder Partnerskaber styrker forbruger kontakt mm Jeg vil gerne gennemgå korte de andre strategisk indsatsområder i strategi 2011-2013. Der er nemlig projekt forslag der understøtter alle fire områder.

Fortrukne, markante, synlig interesseorganisation for økologer Fortrukne organisation Styrket fagpolitisk interessevartagelse (projekt- forbrugertillid) Lokale landbrugskursus, faglige festivaler Lokal samarbejde med landbrugsskoler Styrket info til landmænd--de øremærkede midler

Økologi omfatter nye områder Styrket forbrugertillid (støtte til fagpolitisk arbejde) CAP projekt Klimahandllingsplaner Natur projekter

Partnerskaber styrker forbrugerkontakt og -mobilisering DN projekt FDB projekt Viral kampagner Spisemærke-ordning Denne indsatsområde handler om at –via samarbejde—at bygge på andre organisationers kommunikationsplatforme.

Afdeling/team strategier og projekter Hovedlinier i afdelingernes/team strategier De væsentligst projektforslag Vi synes at det var mest relevant at behandle projektidéerne afdelingsvis, med en kort opfrisker på afdeling/team strategi. Det skal hænge sammen.

Vi er ved fase 1 Bare for at minde om hvor vi er i processen. Idébeskrivelser Projekt fundamenter Ansøgninger Bare for at minde om hvor vi er i processen. Vi er meget tidlig i processen Bestyrelsen sikres maksimale indflydelse på et meget tidlig tidspunkt--før idéer udvikles til egentlig projekter, og der indgås aftaler med samarbejdspartnere. Men samtidig betyder det at mange idéer er bare det—idéer, som ikke er videreudviklet, uddybet mm. Hvor valg af fokus mm ikke er helt afklaret. Projekterne kan også blive stoppet senere i processen, f.eks. Hvis yderligere research viser at nye viden eksisterer allerede, hvis samarbejdspartnere eller finansiering falder igennem mv

Værd at overveje Faglig relevans/nyhedsværdi? Effekt? Rykker det for økologi? Er projektet en top prioritet? Kom gerne med kommentarer på både prioriteringen og mangler, men også i forhold til den enkelte projekt—elementer der burde indarbejdes, vigtige samarbejdspartnere

Ledelsessekretariatet Understøtter folkevalgte og direktionen i implementering af strategien Politisk, herunder fagpolitisk arbejde Skabe et involverende, demokratisk foreningsarbejde Langt hen af vejen er ledelsessekretariatets arbejde uadskillelig fra strategien. 3 mål

Fortrukne, markante, synlige interesseorganisation Fagpolitisk arbejde styrkes via projekt ”Styrket forbrugertillid”. Fagpolitisk arbejde gøres synlig. Markante politisk forslag (CAP arbejde støttes projektmæssigt) Kant til L&F

Større involvering, synlighed, også lokalt Fagudvalg holder møder flere steder i landet. Arbejdet synliggøres. Branchenyheder, større involvering i fagpolitisk beslutninger. Organisering af netværk omkring landbrugsskolerne: Projekt.

Katalysator for værdiskabende samarbejde Knytter producentsammenslutninger til foreningen Organiserer tværfaglig samarbejde om nye løsninger (f.eks.) projekt om udvikling af F&G; sortsudvikling. Bedre data om producenterne fremmer mulighed for samarbejde langst værdikæden