Au AARHUS UNIVERSITET INNOVATIONSDØGN Josefine Aggeboe & Mia Louise Justesen Studentervæksthus Aarhus, CEI www.svaa.au.dk.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Medarbejderudviklingssamtalen
Advertisements

SMUT PAKKE 3 VIDEN OM KOST.
TPG handleplans-skema
Præsentation af materialer på personalemøde
Prissætning - hvordan gør man ?.
Energi- & Vandværkstedet
DAGENS PROGRAM DET PRAKTISKE Kl MODUL  CONSIGNOR’s opbygning i setup  Menuerne i "MAIN"  Tilretning af produktionsskærmbilledet i CONSIGNOR,
Kursus den 12. marts Program i dag: Opsamling fra sidst.
Det Internationale Område Studieområde 3/
Kostomlægning i Juvelhuset Erfaringer fra praksis.
1 Innovation i AT i 2g på Fjerritslev Gymnasium Branding (2.22) Fremtidens by ( )
MedarbejderUDVIKLINGSsamtale
Den urolige chef kigger på uret,
Små åbne opgaver og projekter Hvordan er det hensigtsmæssigt at gribe arbejdet an?
Identitet – hvem er jeg ?.
 Opstartsworkshop  Udkrystallisering af emner  Sammensætning/opbygning  Udvælgelse af oplægsholdere  Indhold 2011  Praktisk  Ønskede resultater.
Feedback Manual.
Darum skole 4. november 2013.
Digitalisering i Praktiken Workshops den 9. februar 2007
Roskilde Bibliotekerne Grundlæggende introduktion til projektarbejde
Workshop 1: Ideudvikling og problemformulering
Efterår 2010 Fra viden til værdi GENNEM FORETAGSOMHED & HANDLEKRAFT.
3-timers møder Aarhus Universitetshospital 2014
Karen Hornbæk Svendsen
Browny og Peli´s store Eventyr.
Teenage Coaching Dagnæsskolen.
Psykoedukation til patienter med bipolar affektiv sindslidelse
Projektlederens rolle(r)
Modul 1 Rød løber (A). Spilleregler for dagen Ingen pauser Byrge, C. & Hansen, S. (2009). The creative platform: A new paradigm for teaching creativity,
©Jenny Bohr – Til underviserne Voksne med ADHD har ofte mange negative erfaringer med sig. Mange har fået megen skæld ud som børn, og de.
- En rigtig god idé! Bevægelse i hverdagen på Høje Gladsaxe skole
Velkommen til Fællesskaber for Alle for Folkeoplysningsklubberne!
Opfølgning på TULE xxx Koncern HR
Session 16: Hvad forstår vi ved sundhed Psykoedukation til patienter med bipolar affektiv sindslidelse.
Udvikling af innovatører i biblioteksverdenen….. CBS Dansk Industri Folkeskolen Efteruddannelse af arkitekter Økonomistyrelsen Slagteriernes forskningsinstitution.
PRAKTIK SOM GYMNASIELÆRER MIDTVEJSMØDE
Praksisopgave 1 Intro til praksisopgave 1 2. Dag 1.
Store IT- innovationer (SITIN) TØ4. Dagens program Opsummering af evalueringen Overordnet feedback på OO1 Ugens opgave Individuel feedback Næste uge.
Workshop 1: Ideudvikling og problemformulering Sarah m. L. Krøtel
Præsentation af materialer på personalemøde
Hil dig, frelser og forsoner! Verden dig med torne kroner,
Dette program beregner automatisk hvor mange feriedage du får i år. Klik her Vigtig besked fra personaleafdelingen!
Tema 1: Introduktion samt stress og sårbarhed Psykoedukation til patienter med emotionelt ustabil personlighedsstruktur.
EUD-konference Fra tømrer til bygningskonstruktør-studerende.
SÆLG DIG SELV! Du kan støde ind i en kommende arbejdsgiver, når du mindst venter det. Derfor er det en god idé at være forberedt på at sælge dig selv.
Innovation præsentations eks. Start med at forklare hvilket problem du mener dit innovative forslag ville kunne løse. Mit innovative forslag tager udgangspunkt.
Akutafdelingen På vej mod DNV Oplæg til gruppearbejde: Hvad gør vi først? Hvad gør vi siden?
© due & partners Template 2: Telefonmodel for permission Introduktion til samtalen Salgsargumentationen samt ”call for action” Afslutning på samtalen.
Historien om de gode venner.
Velkommen Midtvejskonference Brobygning mellem teori og praksis i professionsbacheloruddannelserne.
INSTITUTLEDERFORLØB, KICKOFF 27. FEBRUAR 2012 AARHUS UNIVERSITET PROGRAM FOR KICK OFF-MØDE 1 Velkomst v. Lauritz B. Holm-Nielsen Præsentation af forløbet.
Modul 1 Rød løber (E). Spilleregler for dagen Ingen pauser Byrge, C. & Hansen, S. (2009). The creative platform: A new paradigm for teaching creativity,
Workshop om fremtidens samarbejdsmodeller mellem universiteter og små- og mellemstore virksomheder Introduktion v/ Christian Nielsen.
Dinbundlinje.nu Tilbud om Kampagne Kick-off på jeres center.
Velkommen.
Holdningsændring til reformerne på beskæftigelsesområdet Viborghold1 - Pitch.
Stormøde for økonomi på AU
Øvelse 1: First Impressions
Mit Navn Er Susi DE første 17 år boede jeg på landet. Jeg keder mig...og vil gerne vide hvordan det er at være i “byen”.
Velkommen Formålet med denne workshop er At teste forskellige former at teknologiunderstøtte etablere af samarbejde på hospitaler. Målet med dette er:
Handlekraft gennem fejring af fejl Signe Jarvad Fritids- og Kulturchef Vesterbro, Kgs. Enghave & Valby Kultur og Fritidsforvaltningen Københavns Kommune.
Sammen skaber vi i morgen Venture City Horsens 10 slides du bør have med /spørgsmål du skal besvare (inspiration Guy Kawasaki) sammen skaber vi i morgen.
Koncern HR, Udvikling DEFACTUM Opfølgning på TULE xxx.
Navn på jeres idé Jeres navne:
Company programme - Veda
Dagens program Time: Arbejde med ide og pitch Time: Pitche for 2. K.
Humanistisk Entrepreneurship 4 Forretningsmodellens mønstre 2b
Opfølgning på TULE xxx Koncern HR, Udvikling DEFACTUM.
Humanistisk Entrepreneurship 9 BMG 5
Præsentationens transcript:

au AARHUS UNIVERSITET INNOVATIONSDØGN Josefine Aggeboe & Mia Louise Justesen Studentervæksthus Aarhus, CEI

au AARHUS UNIVERSITET AU CENTRE FOR ENTREPRENEURSHIP AND INNOVATION HVAD ER INNOVATION?

au AARHUS UNIVERSITET AU CENTRE FOR ENTREPRENEURSHIP AND INNOVATION DØGNETS PROGRAM VelkommenMorgenmad GruppedannelsePræsentationsteknik AftensmadAfsluttende pitch Irritationen – problemetPræmieoverrækkelse IdégenereringTak for nu  Feedback fra makkergruppe Kaffe/te og kage NaBC – holder ideen? Prototyping

au AARHUS UNIVERSITET AU CENTRE FOR ENTREPRENEURSHIP AND INNOVATION GRUPPEDANNELSE

au AARHUS UNIVERSITET AU CENTRE FOR ENTREPRENEURSHIP AND INNOVATION

au AARHUS UNIVERSITET AU CENTRE FOR ENTREPRENEURSHIP AND INNOVATION

au AARHUS UNIVERSITET AU CENTRE FOR ENTREPRENEURSHIP AND INNOVATION

au AARHUS UNIVERSITET AU CENTRE FOR ENTREPRENEURSHIP AND INNOVATION

au AARHUS UNIVERSITET AU CENTRE FOR ENTREPRENEURSHIP AND INNOVATION

GRUPPEDANNELSE Jeg hedder ____________ jeg er _______________ og ______________ og _______________ Vi hedder ___________________________________ Vi motiveres af _______________________________

au AARHUS UNIVERSITET AU CENTRE FOR ENTREPRENEURSHIP AND INNOVATION

au AARHUS UNIVERSITET AU CENTRE FOR ENTREPRENEURSHIP AND INNOVATION AFTENSMAD Brug tiden sammen med gruppen Og find et navn, der afspejler jer!

au AARHUS UNIVERSITET AU CENTRE FOR ENTREPRENEURSHIP AND INNOVATION IRRITATIONEN - PROBLEMET

au AARHUS UNIVERSITET AU CENTRE FOR ENTREPRENEURSHIP AND INNOVATION VALG AF PROBLEM - Forbered præsentation af din irritation (1 min.) - Præsenter irritation (2 min.) - Gruppen skriver refleksioner (1 min.)

VALG AF PROBLEM Lille Kedeligt Sjovt Stort

au AARHUS UNIVERSITET AU CENTRE FOR ENTREPRENEURSHIP AND INNOVATION PROBLEMFORSTÅEL SE & PROBLEMHAVERE

Vi ved: Vi tror: Det problem, vi vil løse, er: __________________________________________ __________________________________________ __________________________________________ __________________________________________ ________________ PROBLEMFORSTÅELSE

au AARHUS UNIVERSITET AU CENTRE FOR ENTREPRENEURSHIP AND INNOVATION

Vi vil løse dette problem for disse mennesker: _______________________________________________ _______________________________________________ _______________________________________________ _______________________________________________ ____________________ Vi ved: PROBLEMHAVERE

au AARHUS UNIVERSITET AU CENTRE FOR ENTREPRENEURSHIP AND INNOVATION

au AARHUS UNIVERSITET AU CENTRE FOR ENTREPRENEURSHIP AND INNOVATION

au AARHUS UNIVERSITET AU CENTRE FOR ENTREPRENEURSHIP AND INNOVATION IDÉGENERERING

Lille forandringStor forandring Vi har indflydelse/ressourcer Vi har ikke indflydelse/ressourcer

au AARHUS UNIVERSITET AU CENTRE FOR ENTREPRENEURSHIP AND INNOVATION FEEDBACK

au AARHUS UNIVERSITET AU CENTRE FOR ENTREPRENEURSHIP AND INNOVATION FEEDBACK FRA MAKKERGRUPPE - 1. gruppe præsenterer idé (3 min.) - Feedback (5 min.) - Ingen afbrydelse med mindre det er opklarende spørgsmål – brug tiden på at skrive noter - 2. gruppe præsenterer idé (3 min.) - Og én gang til…

au AARHUS UNIVERSITET AU CENTRE FOR ENTREPRENEURSHIP AND INNOVATION PAUSE 

au AARHUS UNIVERSITET AU CENTRE FOR ENTREPRENEURSHIP AND INNOVATION NABC – HOLDER IDEEN?

VALUE PROPOSITION N: A: B: C: N: A: B: C: N: Hvem har brug for jeres idé? Hvad (præcist) er deres behov? Kender de deres behov? Hvor stort er deres behov? A: Hvad går jeres idé ud på? Hvad er det særlige ved ideen? Hvorfor er det lige jer, der er afsender? B: Hvad er de konkrete fordele ved ideen? Hvad får brugeren ud af det? Brug gerne tal og statistikker. C: Hvem er dine konkurrenter? Kender brugeren jeres konkurrenter? Hvad er alternativerne? Hvorfor er det, I tilbyder bedre?

au AARHUS UNIVERSITET AU CENTRE FOR ENTREPRENEURSHIP AND INNOVATION

au AARHUS UNIVERSITET AU CENTRE FOR ENTREPRENEURSHIP AND INNOVATION PROTOTYPING

au AARHUS UNIVERSITET AU CENTRE FOR ENTREPRENEURSHIP AND INNOVATION TAK FOR I AFTEN

au AARHUS UNIVERSITET AU CENTRE FOR ENTREPRENEURSHIP AND INNOVATION PRÆSENTATIONSTEK NIK

PITCH Hook Need Approach Benefits Competition (måske) Næste skridt

au AARHUS UNIVERSITET AU CENTRE FOR ENTREPRENEURSHIP AND INNOVATION

au AARHUS UNIVERSITET AU CENTRE FOR ENTREPRENEURSHIP AND INNOVATION JERES PITCH

au AARHUS UNIVERSITET AU CENTRE FOR ENTREPRENEURSHIP AND INNOVATION TAK FOR DENNE GANG  Josefine Aggeboe Mia Louise Justesen

au AARHUS UNIVERSITET AU CENTRE FOR ENTREPRENEURSHIP AND INNOVATION KARAMEL-MODEL Idégenerering NABC - prototyper