Tilbageblik Scenarioeksempel Fordele og ulemper Side 1 7 minutter omkring besejlings- scenarier i 3. færgeudbud Borgermøde 21. maj i Svaneke.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Bornholm Af Jakob Volf P..
Advertisements

15 OKTOBER 2012 RETHINK BUSINESS 1 Projekt "Rethink business" handler om at styrke din virksomheds forretning. Det kan være i forhold til indkøb af materialer,
Gasdrift af busser – tid til at komme frem i bussen?
Trafikprojekter i Køge-området Onsdag den 12
Svaneke, 21. maj 2013.
Den danske strukturreform
Fyraftensmøde 6. februar 2014 med Rasmus Prehn på Efterskolen i Rønne Bornholms Passagerforening blev oprettet for næsten 30 år siden. Hovedformålet, dengang.
Mr. Raggys prøveeksamen Gennemgang af svarene.
Rejse og transportmønstre samt - samt opfattelser hos turist- og transporterhvervet af transportvilkårene Dialogmøde, Kulturhuset FREM 21. maj 2013.
Baggrund kapacitets behov Scenarier Kapacitets udnyttelse Notat 4 scenarier ifm. besejlingen af Bornholm fra med BRK i trafikkøber rollen. Juni.
Vision for turismen i ASHF Ved Peter Kvistgaard, Aalborg Universitet og Turismeforum.
Vi har købt en lille bjerghytte på fjellet, og tænkte på om du ville tage familien med eller nogle venner og komme en tur i julen for en lille julegløg.
20. august Arbejdsmarkedskommissionens anbefalinger Velfærd kræver arbejde.
Hvad skal vi leve af? Et spørgsmål om pensioner og transparens.
Region Sjællands Feriefond
Udviklingstendenser indenfor turismen – globalt og lokalt
De grønne pigespejdere Regionslejr Aftenens program • Rejse tider • Hvad går pengene til? • Madbudget • Spire- og smutterne • Program og aktiviteter.
Hvor der er fokus på klimaet.
Bornholms Passagerforening
Af: Michael Jørgensen. Entity Life Cycle: Hvad er det ?  Er en måde, hvordan man, eventuelt tidligt i programmeringsforløbet, kan bestemme hvordan et.
Problemliste Listen laves vilkårligt – herefter udvælges det problem der har 1. prioritet
Den regionale vækst- og udviklingsstrategi
De grønne pigespejdere Regionslejr Aftenens program Rejse tider Hvad går pengene til? Madbudget Spire- og smutterne Program og aktiviteter Kom med.
Hvordan bruger vi Øresundsbanen
Børnemad madvalget Ideer til temaer til drøftelse ifm. valg af frokostordning September 2010 Kære ledere/ forældrebestyrelser I dette powerpointshow er.
Strålebehandlingkapacitet i RM
Helle Ulrichsen Screening i et organisatorisk perspektiv Hvad er konsekvenserne af indførelse af screeningsprogrammer?
Strategi Forudsætninger og udfordringer.
Mobility management og sundhed Mobility og Sundhed.
FAIR FORANDRING Orientering om S-SF’s skattepolitik
besejlingen af Bornholm fra 2010
Generalforsamling 21. marts 2014 Velkommen til Bornholms Passagerforenings generalforsamling 21. marts 2014.
# 1 28 Apr 2010 ALBERTSLUNDRUTEN – cykelpendlerruter i hovedstadsområdet ALBERTSLUNDRUTEN WORKSHOP 28. APRIL 2010.
Økonomiseminar maj måned 2009 Mål: Langtidssikret fornuftig økonomi i SVØM. Skaffe nye indtægter i form af frie midler, som samlet set ikke belaster SVØMs.
© Copyright CTT 2007 Center for Trafik og Transport Opgørelse af regularitet på jernbaner | 27. august 2007 | Opgørelse af regularitet på jernbaner Alex.
Problemer med SPOT ved langvarige detektorudfald NEXT - Årsmøde i Bergen Mødearrangør: NEXT.
ETU: Elevtilfredshedsundersøgelse 2008 Undersøgelsens resultater leder til følgende anbefalinger for UCR: Prioriter elevernes opfattelse af skolens Planlægning.
Bevar Andkær Skole Møde den Det vi ved om lukning af Andkær: Økonomi udvalget har den 7. april vedtaget en budgetstrategi, som skal føre frem.
Ny driftsstrategi for offentlige veje og parker i Københavns Kommune
En empirisk undersøgelse af Vurderinger af tid i trafikken
Venstre - Danmarks liberale parti Mads H, Benzi, Jesper og Kim.
Kundeundersøgelser for NFS Udvikling BHT siden 2002 Nye NFS ruter siden 2008 Idag Undersøgelser på 8 ruter - årlige, halvårlige, kvartals 13 resultatrapporter.
Konsekvenser –Frekvenser. Konsekvenser –Køreplan.
Socialudvalget Temamøde 21. september Anvendelse af 2,7 x 2 Tre forslag og vurdering i forhold til Plejens budget.
Samfundsmæssige betydning af klimaændringer indenfor landbruget Brian H. Jacobsen, FOI, KU (KVL)
Planteproduktion 2004 Pesticidplan Per Kristensen Handlingsplan for nedsættelse af forbruget af bekæmpelsesmidler (1987) Pesticidhandlingsplan.
Nikoline Bjørn Knudsen
Skabelon til udarbejdelse af YoungCRM Årshjul
Sundhed og Bæredygtig Udvikling Jan Øhlenschlæger Kollektiv Trafik Aalborg Kommune.
Tværforbindelsen - vejen til vækst på Sjælland Bent Rasmussen Havnedirektør, Kalundborg Havn Fremtidens trafikale infrastruktur i Region Sjælland Sørup.
Transport- og EnergiministerietSide 1 Fast forbindelse over Femern Bælt Præsentation v. Claus F. Baunkjær.
Buspuljerne fremadrettet ­Dialogmøde d. 20. januar 2011.
Dialogmøde om trafikbetjening Danish Air Transport A/S Dennis Rybasch, Commercial Manager.
2. budgetopfølgning 2015 for det specialiserede socialområde for voksne.
Litteraturstudie af effekterne af BRT, letbaner og metro Trafikdage, 22. august 2016 Jesper Bláfoss Ingvardson, Ph.D.-studerende, DTU Management Engineering.
TrafikdageAnnette Christensen & Thomas Odgaard 23.aug. 16 De trafikale infrastrukturs betydning for erhvervslivet Chefkonsulent Annette Christensen, DI.
Kapsejladsreglerne på 2 timer
et stærkere og bredere turismesamarbejde
Betydningen af fars barsel for lige løn mellem kønnene
Uddannelses- og erhvervsvejledning i lyset af store reformer på folkeskole-, erhvervsuddannelses- og gymnasieområdet Vejledning og overgange, UCC 10.
Redegørelse for gasforsyningssikkerhed 2016
Trivselsmålingens resultater
Trafikale og miljømæssige effekter
Mindset og formativ evaluering i sprogfagene:
1. Trin – Problemstilling
Ny strategi for rejsekortet Trafikdage 2016 Aske Wieth-Knudsen, Chef for Forretningsudvikling, DSB Eskil Thuesen, Centerchef for Ressourcer og Service,
3 typer af aktive borger Ægte frivillige: drevet af medmenneskelighed – altruisme. - Dvs. at det gøre noget for nogen, som har behov for det, og hvor ”udbyttet”
TORSDAG DEN 7. DECEMBER 2017 KL
A. Spare-forslag Der reduceres på linjer / afgange, hvor færrest bliver berørt: 506/507 Holbæk-Tuse Næs På hverdage reduceres frekvensen med 4 ture, Holbæk.
§ 18-teamet Socialforvaltningen Center for Socialpolitik og Udvikling
Præsentationens transcript:

Tilbageblik Scenarioeksempel Fordele og ulemper Side 1 7 minutter omkring besejlings- scenarier i 3. færgeudbud Borgermøde 21. maj i Svaneke

Tilbageblik Scenarioeksempel Fordele og ulemper Side 2 Et lille tilbageblik •Ifm. første færgeudbud åbnede Øresundsbroen og Villum Clausen blev indsat på Rønne-Ystad ruten. Rejsetiden fra København til Bornholm blev dermed halveret fra ca. 6 timer til ca. 3 timer. På Sjællandsruten var der stadig dobbeltrettet natsejlads, men destinationen blev ændret fra København til Køge. Tilskudsniveau: 126,5 mio. kr. årligt (2004 priser) •Andet færgeudbud betød en yderligere styrkelse af Ystad ruten med mere hurtigfærgekapacitet, da den kortere rejsetid havde medført et trafikspring samt en betydelig overflytning af trafik fra Rønne-Køge til Rønne-Ystad. Ved at overgå til ”kun” at sejle enkeltrettet med én færge på Rønne-Køge blev det muligt at få Leonora Christina i drift på Rønne- Ystad ruten. Tilskudsniveau: 201,3 mio. kr. årligt •Meget kunne tyde på, at hovedtemaet for tredje færgeudbud bliver lavere billetpriser – Dette vil uden tvivl have en gavnlig effekt for turisterhvervet på Bornholm, men naturligvis også være til glæde for de fastboende. Det store spørgsmål er imidlertid hvordan dette skal finansieres? Forventet tilskudsniveau: Som i andet færgeudbud

Tilbageblik Scenarioeksempel Fordele og ulemper Side 3 Et tænkt eksempel på konsekvensen for tilskudsbehovet hvis billetprisen halveres… =

Tilbageblik Scenarioeksempel Fordele og ulemper Side 4 Et muligt scenario Leonora Christina eller lignende hurtigfærge sejler stor set som nu – dvs. 3 dobbeltture i lavsæsonen og op til 5 dobbeltture i højsæsonen. Villum Clausen sejler op til 3 daglige dobbeltture på Rønne-Ystad – primært i den absolutte højsæson. Hammerodde sejler 1 daglig dobbelttur på Rønne-Køge. Povl Anker fungerer som erstatningsfærge ved vejrlig og havari og besejler Rønne- Sassnitz i sommer halvåret. Antallet af færger nedbringes fra i alt 4 til 2 ved at Hammerodde og de to ”suppleringsfærger” erstattes af én større Ro/pax færge. Besejlingen på Rønne- Køge ruten indstilles og alle afgange samles på Rønne-Ystad, således at der samlet set bliver flere afgange og mere kapacitet på Rønne-Ystad ruten.

Tilbageblik Scenarioeksempel Fordele og ulemper Side 5 Fordele og ulemper Fordele •For den samme tilskudsramme bliver det muligt med en signifikant nedsættelse af billetprisen •Mulighed for differentieret produkt og prisniveau •Øget kapacitet for den samlede trafik til Bornholm •Flere afgange udenfor højsæsonen på Rønne-Ystad •Mindre følsomt overfor vejrlig da Ro/pax færgen også sejler i dårligt vejr. •Mulighed for et forbedret serviceniveau på Rønne- Sassnitz ruten •Bedre for miljøet Ulemper •Transitproblematikkerne for trafikken gennem Sverige skal løses. Eventuelt i samarbejde med flytrafikken •Mindre hurtigfærgekapacitet i den absolutte højsæson. •Ingen direkte forbindelse til Sjælland •Ikke mulighed for overnatning ombord •Muligvis lavere serviceniveau i tilfælde af havari, inden der kan indsættes erstatningstonnage