Astrid, Peter, Mads, Simon, Michael

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Vision Ganløse og Slagslunde Skole
Advertisements

Hjalleseskolen – Fremtidens 7. klasser
Velkommen til Christiansfeld Skole
Folkeskolereformen Et fagligt løft af folkeskolen.
Folkeskolereform 2014 Mål 1) Folkeskolen skal udfordre alle elever, så de bliver så dygtige, de kan. 2) Folkeskolen skal mindske betydningen af social.
NY STRUKTUR I FREMTIDENS SKOLE
”Den røde tråd” - overgange i naturfagsundervisningen
Fysik/Kemi i samspil og udvikling Vejle Peter Norrild
November 2010 Skolefusion i Fredensborg. November 2010 Fusionsplan Fusionsplanen er blevet til på baggrund af konstruktive drøftelser i: -Skolebestyrelserne.
Tre klare mål 1.Folkeskolen skal udfordre alle elever, så de bliver så dygtige, de kan –Mindst 80 pct. af eleverne skal være gode til at læse og regne.
Hvad skaber det hele menneske? (Fælles mindmap på tavlen)
(Rullende) Indskoling
Prøver 2014 Dagens motto: Husk nu det er en prøve, ikke en eksamen!
Forældre Skødstrup Skole sept. 2013
VELKOMMEN TIL FORÆLDREMØDE. REFORMENS MÅL ER: • AT GØRE FOLKESKOLEN ENDNU BEDRE OG UDFORDRE ALLE ELEVER, SÅ DE BLIVER SÅ DYGTIGE, SOM DE KAN • AT HÆVE.
R UGVÆNGETS SKOLE - F REMTIDENS SKOLE ! Helhedsskole – et udviklingsskoleprojekt 2012/13.
Tilsyn Aabenraa Friskole 2010
Profilskole Fyrtårn C ”Det hele barn” Fyrtårn A ”Fortsat høj faglighed”
SØNDERMARKSSKOLEN.
Science Class Juelsminde Skole
Organisering af NV 2005 •Arbejdsgruppe nedsat efteråret 2004 •Arbejdsgruppen skal –udarbejde oplæg til organisering af NV –lave forslag til indhold af.
The Fittest will survive
Projektopgave klasse.
Temalinjer •Samfundsfaglig •Naturfaglig •Kunst & Design •Drama & Musik •Idræt •Karrierepilen •Medie og It Samt: •Base 10 •ITO.
International Linje.
Geografi mellemniveau
Tværfagligt undervisningsforløb
Vejlby Skole –
Introduktionsmøde Linje 10
Informationsmøde onsdag 6. marts 2013 kl – Linjemodellen for skoleåret
Vand Problemformulering: Hvordan opfører vand sig?
Giver økologien mening indenfor landbruget
Internationalisering i og udenfor Danmark: Udover studieretningsfagene samfundsfag, matematik og psykologi inddrages andre fag, så oplagte tværfaglige.
Tre klare nationale mål
AARHUS UNIVERSITET Centre for Science Education 27. marts 2009 Centre for Science Education Michael E. Caspersen Centerleder
Fagkategorierne i projektet Humaniora Sprog, litteratur, historie, musik, kunst, religion, filosofi, medier Samfundsvidenskab Politik, økonomi, samfundsforhold,
Ø NSKER OG VISIONER FRA EN LOKALT FORANKRET SKOLE I BALANCE RULL- proces – forældre, elever, medarbejdere ( 2009 – 2011) Lego-projekt – elever ( 2008 –
Bæredygtig udvikling genbrug, hvorfor?
NGG.
Tilføj hjælpelinjer: 1.Højreklik et sted i det grå område rundt om dette dias 2.Vælg "Gitter og hjælpelinjer" 3.Vælg "Vis hjælpelinjer på skærm" Fagkonsulent.
Temalinjer Samfundsfaglig Naturfaglig Kunst & Design Drama & Musik Idræt Karrierepilen Medie og It Samt: Base 10 ITO.
Folkeskolereformen Lystrup Skole. Dagsorden Reformen generelt Skolehverdagen i børneperspektiv Skole-hjemsamarbejdet.
Gymnasiet (Stx)
Hvad er Projekt X:IT? Projekt Børn, Unge & Rygning Kræftens Bekæmpelse.
Bæredygtighed – Naturfag
Sunds skole Evaluering
It i den innovative skole – nye kompetencer, nye organiseringsformer i det 21. århundrede Formål: Bidrage til udvikling af en skoles kultur gennem inddragelse.
Det brede læringsbånd Ejerslykkeskolen. Ramme Indskoling i 3 spor 235 elever 4 børnehaveklasseledere. 20 lærere 4 pædagogmedhjælpere (6 lektioner) 10.
-Akademiet NTS repræsentantskabsmøde den
Ny Fælles Naturfagsprøve
Stubbekøbing skole vil fremtiden Et opgør med vanetænkning.
- Et forsøgsprogram for folkeskolen
Nørre Aaby Realskole - et trygt sted at lære Velkommen Info-møde Skoleåret 2012/ årgang Onsdag den 16. november 2011.
Prøver 2011 Obligatorisk for 9. kl.
Slides på Velkommen Slides på
Tinderhøj Skole Status på FUEL 13. november 2012 Gurli Hartmann.
Slides på Velkommen Slides på
Learning Museum Linjefaget historie, UCL, Møntergården og Den Fynske Landsby.
Strukturen: Infomøde 7. klasser 2010/2011  Strukturen: Hold yHold z introduktionsforløb 7.a7.b7.c Hold 1Hold 2Hold 3Hold 4 24 elever pr. klasse 16 t.
Velkommen til alle nye og kendte elever og forældre.
2010 FREMTIDENS LÆRINGSMILJØ Grundskole forløbet Elevens engagement Henrik Jacobsen Universe Research Lab.
Lærer- og pædagoguddannelsen på Færøerne Birgir Sondum og Simone Christensen Helsinki 26/04-11 – 27/04-11.
Mål og perspektiver for naturfagene
Udvikling af natur og videnskabsfestival
Faggruppemøde Naturfag, fysik og kemi Bodil Tange.
Naturfag Gast. Bager, slagter og ernæringsassistenter
Årsplan skolesundhedsplejen 2015,
Undervisningspligten
Bænkebidere Et forløb for 2. klasse.
Præsentationens transcript:

Astrid, Peter, Mads, Simon, Michael Fra naturfag til … Overgangsproblematikker Skovgårdsskolen 6. årgang 2011-2012 Astrid, Peter, Mads, Simon, Michael

Fra naturfag til … Overgangsproblematikker Skovgårdsskolen – kort om struktur Indskoling: 0., 1.,2.,3.,4. og 5.kl. Efter 5. kl. dannes nye 6. klasser Udskoling: 6.,7.,8. og 9.kl. På 6. klassetrin fortsættes med faget: Natur-teknik Overgangs-problematik I 7. kl. indføres følgende fag: Fysik-kemi Biologi Geografi Der undervises enten kun i indskolingen eller i udskolingen.

Fra naturfag til … Overgangsproblematikker Koncept: Mølleådalen gennem et år – en Photostory 6. årgang besøger Mølleådalen, vinter, forår, sommer og efterår. Eleverne er opdelt i grupper a 4-5 elever Grupperne har et emneområde som de skal arbejde med. Indenfor et bestemt afgrænset geografisk område, hele året. Grupperne skal producere en ”Photostory” med beskrivelse af området Fokus på udviklingen fra besøg til besøg Fokus på inddragelse af fagtermer. Brugen at udstyr til undersøgelser. Videreforarbejdning af indsamlede data.

Fra naturfag til … Overgangsproblematikker Biologi Historie Samfund Natur-teknik Geografi Projektopgave Fysik/kemi

Fra naturfag til … Overgangsproblematikker Fokus på fagfaglige begreber: Geografi Biologi Fysik/kemi Hydroterm Nedbør Temperatur Sten (istid) Vindhastigheder Klima Biodiversitet (flora & fauna) Vandindhold Humus Artsbestemmelse Fødenet Fotosyntese Surhed (syre) Base pH-værdier Mål (mængde) Vægtfylde Temperatur Fokus på behandling og videreformidling af indsamlede data.

Fra naturfag til … Overgangsproblematikker Forankring: Projektet indarbejdes som en fast del af udvikling i forhold til projektarbejdet, forankret i 6. årgangs årsplaner med ”efterårsbesøget” i september på 7. klassetrin. Mål: Forståelse af fagfaglige grundbegreber ved overgang fra faget ”natur-teknik” til fagene biologi, geografi og fysik-kemi.