Turismens økonomise betydning i Ringkøbing-Skjern kommune Potentialet Hvad vore gæster mener om Søndervig - hvad vi arbejder med for at imødekomme gæsterne.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Præsentation af resultater for projekt ”Analyse af samarbejdet mellem kommunerne og Region Midtjylland, Jord og Råstoffer” Jord-ERFA-Midt,
Advertisements

KiMs – Maj KiMs SMAGSTEST - franske kartofler - Maj 2012.
Domea Eksempel - Drift og vedligehold Besvarelsesprocent: xx
SMUT PAKKE 2 VIDEN OM SUKKERSYGE.
Århus Kommune Undersøgelse på tilsynsområdet Telefonundersøgelse foretaget november respondenter.
Mere Velfærd kræver øget produktivitet. Hvad er KORA?  Dannet 1. juli 2012  En fusion af: – DSI – AKF – KREVI  P.t. ca. 100 medarbejdere – økonomer,
“Tænk dig om...”
Tænk over den!!! Klik med musen for at gå videre..
Børns indflydelse på familiens købsbeslutninger
SFO Nydamskolen Medarbejderundersøgelse i Sønderborg Kommune 2012
Status på opfølgning på trivselsundersøgelse
Mr. Raggys prøveeksamen Gennemgang af svarene.
Torbenfeldvej Vallensbæk strand Tlf.: – – dagligt brug af vores hjemmeside •AGEN LYS har en stor og omfattende.
A&B ANALYSEs Danmarkspanel - Foreningen ”Odinstårnet” -
Brugerne på Kommunikationsforum.dk “People influence people. Nothing influences people more than a recommendation from a trusted friend” Mark Zuckerberg,
Vor tids paradoks Klik for næste side  I dag har vi større huse og mindre familier. Mere bekvemmelighed, men mindre tid.
FORFRA – Majmøde 2014 Patron Driven Acquisition (PDA) v/Sannie H. Christensen Den 22. maj 2014.
Godmorgen og velkomment til Fælles idéudviklings- workshop Kulturfestival BØLGEN.
februar februar 26. marts januar – festsalen set fra fysiklokalet 22. januar – festsalen set mod scenen 6.
Bosætning Hvad kan vi gøre for at få flere tilflyttere?
Merlivs seminar 27. August 2008
Pris: Kr. for 2 voksne. • Fly Tur/Retur • Flyskatter • Billeje • Hotelophold • Afbestillingsforsikring • Aktiviteter Ikke inkluderet • Rejseforsikring.
RESULTATER FRA DANSK PILOTSTUDIE - 1: Dansk Feriehusturisme – et udbudsperspektiv på feriehuset og dets brugere •Formål ▫Sætte forskningsprojektets fokus.
Bolig selskabernes Landsforening– Almene lejeboliger - Maj/Juni Almene lejeboliger - Danmarkspanelet - Maj/Juni 2010.
VERDENS BEDSTE NYHEDER HVAD SIGER DE LAVT HÆNGENDE FRUGTER? Interview med en forældre fra min datters Vesterbro-vuggestue.
Kommunikation / it.
Trivselsundersøgelse og ledelsesevaluering
Indsæt billede i vinge: Gå ind under Indsæt > Billede > Fra fil Placer billedet, så det ønskede udsnit dækker vingen. (Det kan være nødvendigt at forstørre.
Klik på musen og se siderne
Hvad siger turisterne? Kystdestination Møns klint
Kysferiebyer i vækst Nulpunktsmåling af kendskab og attraktivitet v. Epinions Den første analyse af kystferiebyer i Danmark Resultater for det danske og.
Øget samarbejde mellem kultur og turisme v. Lars Erik Jønsson, VisitDenmark Kulturseminar, Bymose Hegn 31. August 2011.
DESTINATIONSUDVIKLING SØNDERJYLLAND KICK-OFF 30. JANUAR, 2013.
Generalforsamling 20. marts 2014
Naboskabet - en undersøgelse af 3 boligområder 473 beboere besvarede undersøgelsen 6-11 år: år: år: 4 Voksne: 454.
Udvikling i landet bag motorvejen Workshop 3: Vilkårene for erhvervsudvikling i udkantsområderne Direktør Lars Enevold Pedersen.
Session 16: Hvad forstår vi ved sundhed Psykoedukation til patienter med bipolar affektiv sindslidelse.
Vækstgruppen Vordingborg Erhverskonference 30. maj 2013 Vordingborg – Herning.
Indsæt billede i vinge: Gå ind under Indsæt > Billede > Fra fil Placer billedet, så det ønskede udsnit dækker vingen. (Det kan være nødvendigt at forstørre.
Indsæt billede i vinge: Gå ind under Indsæt > Billede > Fra fil Placer billedet, så det ønskede udsnit dækker vingen. (Det kan være nødvendigt at forstørre.
Nyborg kommune Brugerundersøgelse på Skoleområdet 2014 DANEHOFSKOLEN
Brugerne på Kommunikationsforum.dk
Gennemført af YouGov for Bolius Omnibus – mandag uge 31.
Ikke-kommercielleKommercielle Strategi Koncept udvikling Masse medier (TV, annoncer) Web, social Kataloger Analyse Idégenerering Konceptudvikling for fælles.
Resultater fra 50 skoler knækker mobbekurven – 1. Undersøgelsesrunde (2009) Mere mobning i 4.kl. end i 6.kl.,og 9.kl. (flest piger, 19,2 %) På alle klassetrin.
TURISMEN ANNO VI INDLEDER PROCESSEN MED ANALYSER FASE 1 – EKSTERN ANALYSE – Formål: Bedre kendskab og forståelse for gæsterne fra Tyskland og Danmark.
Præsentation af Feel like Maj Ideen Et værktøj til at finde frem til de af destinationens oplevelser, som bedst matcher gæsternes ønsker og behov:
Trivselsundersøgelse og ledelsesevaluering Anæstesiologisk Afdeling Flere ledere
Cykelaktivitet. Selve aktiviteten Valg af område Cykelløb med tre forskellige distancer Foregår i sommerperioden Løbet starter om formiddagen med efterfølgende.
Turisme i Region Midtjylland. Potentialer Turismen kan give regional identitet og dermed sammenhæng, bosætning osv. Fælles problemstillinger i regionen.
1 Borgerpanelet i Silkeborg Kommune.
Camping Temaanalyse 11. oktober 2005 Gennemført af Jysk Analyse i maj 2005 Opkald til 3012 personer, 2310 gik videre Gennemført telefon interview med 608.
Perler på en snor Fælles træk for badebyerne. FEM BYER MED FORSKELLIGT DNA.
Hvor mange traktorer er nødvendige? - en tommelfingerregel !
Oplevelsesmæssige potentialer ved den midtjyske vestkyst Udfordringer og indsatser Matias Jørgensen & Henrik Halkier Tourism Research Unit
Vinterman seminar 2. Maj SIDE 2 Vinterman seminar 2. maj Ca. 85 personer: 34 kommuner (30 Vinterman, 2-Light og 2-Melding) Færøerne Vintercentralen.
10. December Februar (Rejseaften) 24. Marts (første tur)
OPSTART VI STARTER OM LIDT! Der bliver ikke optjent nogen kompensation hos ACN, med mindre der er formidlet kunder. Ingen uafhængig ACN-repræsentant er.
Lederevalueringens betydning  Det forberedende arbejde – visioner og værdier – meget spændende proces  Den 17. marts 2003 afleverede jeg 3 spørgeskemaer.
CFK  Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Høskovkollegiet 2014 Høskovkollegiet 2014 opgørelse Dataindsamlingen er foretaget i perioden fra.
Normalt Brundt hår men er farvet rødt Tøjstil er normalt det samme, men det går an på om det er i skolen eller efter skole. Går altid med smykker af en.
Kundetilfredshedsanalyse – [måned år] Kundenavn. 2 Overblik.
1 Flere udenlandske gæster til danske kulturinstitutioner Lars Erik Jønsson Viceadm. Direktør VisitDenmark.
AKTIV HELE LIVET HJEMMEPLEJEN UNDERSØGELSE AF BRUGERTILFREDSHEDEN MED HJEMMEPLEJEN APRIL 2015.
Præsentation af resultater for faktas ledergruppe Mandag d. 17 november 2014 Kundemeter – Oktober
Vor tids paradoks Klik for næste side .
Præsentation af resultater fra visionsmåling
Digitalisering af VEU VEU-udbydernes brug og vurderinger af e-læring og blended learning - surveyresultater FLUID konferencen, tirsdag den 11. december.
Konjunkturbarometer – maj 2013
Præsentationens transcript:

Turismens økonomise betydning i Ringkøbing-Skjern kommune Potentialet Hvad vore gæster mener om Søndervig - hvad vi arbejder med for at imødekomme gæsterne ønsker Local Heroes REMINDER: Feriehusmessen i påsken

Turismens økonomiske betydning i Ringkøbing- Skjern kommune. Est. Overnatninger5,1 mio. overnatninger Turisme omsætning2,7 mia. Skatte indtægt918 mio. Årsværk2.767 (8,7%) Værdi tilvækst1,4 mia. (8,3%)

Ekspertpanel Tilfredsheds- undersøgelsen (turister) Mystery Shopping Tre kvalitetsmålinger i hele landet • Over interview er gennemført 28 steder • I alt 608 målinger • 4 besøg med i alt 32 observationer hvert feriested • 6-7 eksperter har besøgt alle 20 feriesteder

Ekspertpanel Tilfredsheds- undersøgelse (turister) Mystery Shopping Hvide Sande og Søndervig Besøg d. 28. maj fra fem eksperter: • Eva Steensig, Lighthouse • Lars Ramme Nielsen (VisitDenmark DE) • Helle Nysted Andersen (Bygningsarv) • Jan Fischer (Horesta) • Per Bak Malle (camping) • 287 face-to-face interview i Hvide Sande • 211 face-to-face interview i Søndervig +Ca. 50 korte svar (anbefalingsgrad) +Godt 400 online interview bl.a. indsamlet via fejo.dk +En fokusgruppe i Hvide Sande • 4 besøg med 32 ‘nedslag’ i Hvide Sande • 4 besøg med 28 ‘nedslag’ i Søndervig • 3 danske og 1 tysk Resultater for juli og august, 2013

Ekspertpanelets vurdering af Søndervig 14 … et kæmpe potentiale i byens markante resort stemning Søndervig er et klassisk dansk feriested. Der sker ikke det store, men det er et fint lille lukket område med skøn strand Stien til stranden snor sig op af klitten og gør badegæsterne spændt på, hvad der gemmer sig på toppen. Desværre er det en skuffende oplevelse, at der ikke er andet at opleve end en lille is- og fastfoodkiosk og to grafittimalede bunkere Strandområdet er allerede indtaget af mennesker, og stranden vil derfor ikke tage skade af at blive benyttet meget mere aktivt Anbefalinger 1.Vær mere varsom med belægningen i byen, skab farver 2.Opsæt skilte på og til de mest relevante og spændende steder 3.Skab opholdssteder i byen 4.Præciser Søndervigs primære kundesegmenter 5.Dyrk samarbejdet med Hvide Sande … byen har ikke samme høje kvalitet, som eksperterne oplever andre steder på Vestkysten

Tilfredshed med de 20 særlige feriesteder

Oversigten er udformet på grundlag af resultatet af flere spørgsmål: ”Hvad er din oplevelse af følgende forhold [i/på destinationen] ? Du kan svare på en skala fra 1 – 5, hvor 1 er meget dårligt og 5 er meget godt. Spørgsmålene er kun stillet til personer, der har benyttet aktiviteten. Resultater sorteret efter ”hele landet”. Tilfredshed med delelementer - Hvide Sande og Søndervig Bemærk •Hvide Sande scorer højere end hele landet på kyst/natur og sport-parametre •Søndervig scorer højere end hele landet på attraktioner og oplevelsescentre •Lavere vurdering af adgangsforhold, stier samt vedligeholdelse •Lav tilfredshed med (manglende) turistinformation i Søndervig

Tilfredshed med delelementer - Hvide Sande og Søndervig Bemærk •Næsten samme niveau som hele landet •Naturvejledning bedre vurderet i Hvide Sande •Vejret opfattet dårligere Oversigten er udformet på grundlag af resultatet af flere spørgsmål: ”Hvad er din oplevelse af følgende forhold [i/på destinationen] ? Du kan svare på en skala fra 1 – 5, hvor 1 er meget dårligt og 5 er meget godt. Spørgsmålene er kun stillet til personer, der har benyttet aktiviteten. Resultater sorteret efter ”hele landet”.

Oversigten er udformet på grundlag af resultatet af flere spørgsmål: ”Hvad er din oplevelse af følgende forhold [i/på destinationen] ? Du kan svare på en skala fra 1 – 5, hvor 1 er meget dårligt og 5 er meget godt. Hvad synes du om områdets landskaber og natur? Hvad synes du om områdets oplevelser og attraktioner? Hvor god eller dårlig er din oplevelse af overnatningsstedets standard og kvalitet? Mfl. Spørgsmålene er kun stillet til personer, der har benyttet aktiviteten. Tilfredshed med delelementer - Hvide Sande og Søndervig Bemærk •Markant lavere vurdering af pris/kvalitet, toiletter og parkeringsforhold i både Hvide Sande og Søndervig •Hvide Sande bymiljø og spisesteder nogenlunde på lands-niveau, dog ligger Søndervig markant under.

De tre vigtigste oplevelser – Søndervig. Spørgsmålet lød: Hvad er de tre vigtigste oplevelser for dig her i området? Andel af respondenter, der har nævnt oplevelsen. De fem mest udbredte kategorier er illustreret her. 19 Golf og shopping, spise sammen med venner Strand og badeland, alt efter vejret Natur, hav, shoppe Vi er her for at mødes med og holde ferie med nogle gode danske venner Sandskulpturerne i Søndervig

Hvide Sande •Parkering, svært at finde P-plads •Trængsel, trængsel på fjorden– for mange mennesker – turistpræget (i forbindelse med events), for mange tyskere, hunde •Det er dyrt •At vi ikke kan parkere autocamperen, hvor vi vil Spørgsmålet lød: Hvilke mangler eller negative sider har du oplevet ved destinationen? Langt de fleste svarede ”ingenting”. Hvilke mangler eller negative sider har du oplevet ved destinationen? Negative oplevelser – Hvide Sande og Søndervig Søndervig •Løsgående hunde, for mange tyskere med hunde •Der må gerne pyntes lidt i byen, lidt for udsalgspræget •Lidt for dyrt •For mange mennesker •Parkering •Vejret ”Vi har lejet det samme hus de sidste fem år, og der er ikke lavet forbedringer, det kunne det godt trænge til, men det ligger så dejligt.”

Foreløbige konklusioner Hvide Sande +Tilfredsheden er generelt høj +Hvide Sande har de styrker, som mange andre steder mangler: Byliv, kombineret med aktiviteter for enhver smag og flere niveauer. Udover strand og kyst. +De mange events og aktiviteter styrker oplevelsen af Hvide Sande som et sted, hvor der sker noget /Adgang til strand og udsigt /Problemer med at styre turiststrømme /Pris/kvalitet og manglende mersalg Søndervig +Middel til høj tilfredshed +Gode oplevelser for livsnydere +Et godt sted at være sammen /Begrænset og ikke charmerende byliv /Problemer med at styre turiststrømme – uklar målgruppe? /Pris/kvalitet og manglende mersalg

Potentialeplan for Søndervig • Ankomst og ny forside • Badevej med opholdsrum • Adgang til fjorden

Local Heroes • Det handler om gæstfrihed – og lysten til at være ambassadør for lokalområdet • Hvornår har du sidst været turist i dit eget område? • Hvad er dit personlige favoritsted? • 22. juni

Feriehus messe – Fremtidens Feriehus Beach Bowl 17. og 18. april