”Digitalisering & Lokalebooking ”

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
PR KAMPAGNE.
Advertisements

KONFLIKTHÅNDTERING Velkommen! Dias.
Kulturelle Samråds Landskonference 2008 Hans Stavnsager Hast Kommunikation.
Program – 10.00: opsamling på cases og innovationsdage - hvor er vi med vores cases? - hvad mangler vi for at komme videre? – 11.00: Innovation.
©Jenny Bohr – Til underviserne Her er valgt at vise filmen ”et liv i kaos”. Hvis kursisterne er unge, kan man vælge en anden film eks. ”det.
Afrejsebriefing 2013 Mødet med det fremmede
Netbank Det offentlige Dk e-Boks
Borgernes barrierer for brug af IT
1 Alder år 55 % år 24 % år 17 % Hvor længe på VUC? 1 år 93%
Klik på Aktivér redigering i meddelelseslinjen, Hvis videoerne i kurset ikke afspilles, skal du måske hente QuickTime eller blot skifte til PowerPoint.
Hvorfor, Hvordan & Hvornår ? Hvorfor, Hvordan & Hvornår ? EBF SEMINAR 2012.
Idrættens Hus torsdag 26. april 2012 Forbindelse: WWKkMA Password: OkuJ4F Idrætsforeninger og Facebook.
Time Of Fast
Hvordan fortæller vi borgerne at de skal betjene sig selv digitalt?
Hjælpemiddel under forløbet. •Kendt fra kunstnere, som en samlingsmappe over deres værker. •Vi bruger det her, som en samling over hvad du har lavet mens.
Formål •At børn og unge finder et ståsted og et tilhørsforhold i tilværelsen. •At der er fritidstilbud til alle •At der kommer et øget fokus på og ansvar.
2.-generationsintranet på KU Internet, intranet, ekstranet eller "mit net"? Claus Qvistgaard It-strategichef
Udsagn (propositioner)
Prioriteringsliste Godkendte / igangværende projekter
SPØRGESKEMA-UNDERSØGELSE FTK (KUN SENDT TIL SENIORER) 36 besvarelser 29 seniorer 6 junior forældre 1 junior.
1 Formandens rolle - I bestyrelsen. 2 • Hold øje med trivslen –Inddrag medlemmer, der ikke siger meget –Få nye medlemmer godt ind i gruppen, besøg evt.
Nyt om borger.dk september 2010
Powel Dagene Danmark 20. – 21. Maj 2014
1 Effektevaluering højner kvaliteten af hjælpemiddelformidlingen SidLigGodt konference 28 januar 2014 Mette Andersen Team Hjælpemiddelspecialisterne Odense.
Din kontakt med det offentlige starter på nettet [kommune, logo, dato]
Indblik i medlemmer og aktiviteter i Guldborgsund Frivilligcenter 2013 Fra 170 foreninger – repræsenterer 2151 – har kontakt med borgere 177 borgere.
Din kontakt med det offentlige starter på nettet [kommune, logo, dato]
Hvornår bruger man hvad?
Informationssøgning for ungdomsuddannelserne
Teenage Coaching Dagnæsskolen.
En fejl af stor betydning...
Overgang fra børnehave til skole/fritidshjem Hyltebjerg Skole
VELKOMMEN til alle jer ”nye” 10vk ‘r
DIALOGMØDE – HB 14. NOVEMBER 2011 Det digitale i det fysiske.
Digital Post til foreninger Kommunikation mellem det offentlige og din forening.
Opgaver om omsorgssvigt
1 Introaften i DN-SAK. 2 Program Velkomst og introduktion Om DN Om DN-SAK Om jer Mad Lidt mere om ture og andet ekstra.
IT Jobs Kompetencer og muligheder. Der mangler medarbejdere i IT-branchen Der er brug for dig!
Demokratisk underskud i informationssamfundet?
Kursus om borger.dk og brugen af digital signatur
Offentlige data i spil Konference i DGI Byen Torsdag den 4. februar 2010 Kim Lindskov Knudsen Områdechef Anvendelse & Rådgivning Kort & Matrikelstyrelsen.
Vejlederens kommunikation
»En mand havde to sønner
Læse/studiegrupper.
Din kontakt med det offentlige starter på nettet [kommune, logo, dato]
Børn og unge med handicap siger deres mening
Lederseminar 2014 Varde Kommune
Den fortabte søn »En mand havde to sønner. Den yngste sagde til faderen: Far, giv mig den del af formuen, som tilkommer mig. Så delte han sin ejendom imellem.
Vandpolo seminar 18. september Velkommen Formålet med i dag er: –at I alle tænker over, hvordan vi udvikler dansk vandpolo I den rigtige retning.
Diigital læring - Den Digitale Erhvervsskole
Virksomhedsservice og mentorprojekt for unge. Virksomhederne kommer ind her Virksomheder ringer til vores callcenter på Virksomhedsservice sidder.
Drift af haller og idrætsfaciliteter Favrskov Idrætssamvirke Hammel Idrætscenter 14 april 2009.
DEN SELVEJENDE INSTITUTION (FOND) NYBORG IDRÆTS- & FRITIDSCENTER DEN ALMENNYTTIG FORENING NYBORG IDRÆTS- & FRITIDSCENTER HI - Campus 2014 – Fremtidens.
Nå ud med jeres budskab – få budskabet ind Konference om rådgivning af deltidslandmænd 5. oktober 2011.
Den digitale kløft Professor Birgit Jæger Institut for Samfund og Globalisering Roskilde Universitet.
EUD-konference Fra tømrer til bygningskonstruktør-studerende.
Indsæt foto: Klik på det lille fotoikon og vælg det ønskede foto i dialogboksen. Skift eksisterende foto: Klik på foto og brug derefter slettetasten til.
1. BERETNING VED FORMAND OLE KJÆR 2 GAMMEL KÆRLIGHED RUSTER IKKE Man skal stoppe, mens legen er god! Hvor blev den gode idé af? En mavepumper til vores.
STABILITET I EN FORANDERLIG VERDEN Hvordan skal itSMF udvikle sig fremadrettet Michael Imhoff Nielsen
Erhvervssammenslutningen. Velkommen Udviklingshus med fokus på digital forretningsudvikling Etableret i medarbejdere Altid selvfinansierende AAA.
Profilfag Julemarked Helt på plads med samarbejdsbutikker I. Virksomhedsbeskrivelse I. Navn, Adresse, mail, telefonnr, kontaktperson II. Profil, Målgruppe,
Digital kommunikation og æstetik i praksis 1. maj Søgemaskiner og optimering.
Mit Navn Er Susi DE første 17 år boede jeg på landet. Jeg keder mig...og vil gerne vide hvordan det er at være i “byen”.
Målrettet biblioteks-betjening Integreret borgerservice
Biblioteksstrategi Den 8. maj 2015
Synlighed i foreningen: kommunikation og markedsføring V. kommunikationskonsulent, Mette Vittrup Schmidt Seminar for seniorer Glostrup den 5. oktober 2015.
Håndbold afslutningsaften for børne- og ungdomsafdelingen.
Den digitale dansker – digitalisering af hverdagen
Fremtidens Forening Dialogseminar lørdag d. 8. oktober 2016
Præsentationens transcript:

”Digitalisering & Lokalebooking ” 14. maj 2014 af formand Jørgen Mosbæk, HI

Hvad er god service for brugerne?ne? Før Nu God service: synlighed Information Langtidsplanlægning og stabilitet Alene ramme for foreningslivet God service: betjene sig selv digitalt Kommunikation Aktuel information og foranderlighed Tilgængelighed for alle borgere

Nye rammevilkår Hastighed Udnyttelsesgrad Fleksibilitet Tilgængelighed Effektivisering Besparelser

Udsagn ”Når man rejser til USA bestiller jeg det på nettet-når jeg vil spille badminton med min søn skal jeg melde mig ind i en klub torsdag aften ml 17-18!” ”Hvorfor kan jeg ikke bare tage op i svømmehallen og svømme når det passer mig?”

Har vi værktøjerne” Stor forskel i kommunerne hvor booking-systemerne ”ligger”/anvendes Bookingopgaven ligger godt på Idrætsanlæggene (eks. Ringsted) Mere administrationsværktøj end kommunikationsværktøj

Stiller krav til IT-systemerne Hvorfor er BRND med i dag? Eneste totalløsning for hele kommunen/idrætsanlæggene/foreningerne Håndterer booking-kommunikation-foreningstilskud-adgangskontrol-Folkeoplysningsloven mmm

Tænk på…. Udbyg/vælg ikke IT-system alene for at opfylde loven Vælg et system - som kan kommunikere med brugerne - Som understøtter tilgængelighed og bedre udnyttelse Skal ”spille sammen med hjemmesiden”

”Barrierer” Nogle foreninger imod fælles digital database/ Skal kommunen vide alt om os? Skaber uønsket synlighed omkring brug af hallerne/anlæggene Alder (+55) Uddannelse Nye kompetencer

Krav til lederne Der skal leveres mere for mindre Der skal mere fokus på ledelse og mindre hands on opgaver Mere fokus på akiviteter Igangsætning af nye aktiviteter Være kendt for noget   Hvordan skal den enkelte leder leve op til kravene: Personlig udvikling Leder- udvikling/-uddannelse Digitalisering

HI og HI Videncenter Levere sparring og rådgivning til dig som leder i branchen Green Key Lederservice Brancheudstilling Videncenter Kurser-seminarer Campus

Egedal Glostrup Idrætscenter Stevns Svømmehal Egedal Hald Ege Fynslunde Hallen Egedal Espe Hallen Maribo Hallerne Vallensbæk Rønne Svømmehal Rødkærsbro Guldborgsund Hallerne Hjørring

2013 Omsætning FAG/BRANCHE Kr. 7.269.000

Tak for jeres opmærksomhed