Prissætning - hvordan gør man ?.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Kompetenceudvikling og innovation i yderområder
Advertisements

BRUGER VEJLEDNING TIL WEBSHOPPEN. Denne guide hjælper dig til en nem & hurtig brug af vores webshop.
Den store Tur guide Made by Socom.dk. Den store Tur guide Velkommen til Den store Tur guide •Her kan du: –Oprette nye turer –Tilmelde dig på en tur –Komme.
Markedsføring af Tivoli Friheden med henblik på de årige
En ultra kort og praksisnær introduktion til mentaltræning
Har du nogen sinde tænkt over hvad dine kæledyr laver, når du er på arbejde?
Benzinpris Hej! Jeg har hørt, at benzinprisen i den nærmeste fremtid kan komme op på kr 15,00.
PengeSpillet.
Læringsmiljø på hhx; kvaliteter og udfordringer Temaoplæg 2: IKT i undervisningen på hhx DEA, 13. Oktober 2010 Ph.d.-stipendiat, Arnt Louw Vestergaard.
Brødrene Dahl samarbejdspartner med Jysk Klima Center
V_P_T_M_P Grundlæggende viden.
Mentaltræning Målsætning
De to officielle miljømærker
Hvorfor ØKO? • ØKO og Astma & Allergi (A&A) er ved at blive en kategori der er stor efterspørgsel på inden for indendørs maling (top 3). Vores målgruppe.
Måske er I bedste venner i et år,
Indledning Verden er blevet mindre – afstanden er ingen hindring
Hvad skal vi leve af? Et spørgsmål om pensioner og transparens.
Iværksætteri: Af Thomas Buhelt..
Den glade CEO og iværksætter!
Beretning for år 2001 Fremtiden.
Markedsvurdering.
Identitet – hvem er jeg ?.
Fra idé til virkelighed Den innovative Skole 2007 I V Æ R K S Æ T T E R.
Opstart i forretningen • Hvad var det smarteste du så? • Tjene eller spare penge! • 2 måder at starte på: • Lille eller stor forretning • Min. et test.
Størrelsesøkonomi i et nyt lys
Bestilling af IT udstyr og software fra Digitaliseringsstyrelsen. Har du prøvet at bestille i dag?
Feedback Manual.
Roskilde Bibliotekerne Grundlæggende introduktion til projektarbejde
MUNDTLIG FREMSTILLING
Det du kommer til at se og opleve i dag er en helt ny teknologi indenfor ernæring. Med denne teknologi er det muligt at opleve fordele allerede indenfor.
Kommunikation / it.
Mindre grimt, tak.
...Slap af... HJGHK. Hvis du er rigtig træt af af den daglige stress som du skal til at gå igennem..
Hvilken del af “vær stille” forstod du ikke??
Godt købmandskab Orienteringsfasen Tilbudsrunden
En helt normal samtale ved morgenbordet:
Sundhedsprofessionelles forståelser af patientinddragelse
©Jenny Bohr – Til underviserne Voksne med ADHD har ofte mange negative erfaringer med sig. Mange har fået megen skæld ud som børn, og de.
Kommunikation mellem mennesker
FRA BIKS TIL BUSINESS Vækstmuligheder for kvindelige selvstændige - OPGAVER Århus september 2010.
Overvej spørgsmålet. Interview en makker
Martin Klitskov, Niclas Kønig, Frederik Thomsen og Rikke Nors
UOPFORDREDE ANSØGNINGER
Specialisering af træningsområdet i det kommunale sundhedsvæsen Temadag for kommunale ledere Oplæg til debat Karen Langvad Danske Fysioterapeuter.
At tale om sexualitet.
SÆLG DIG SELV! Du kan støde ind i en kommende arbejdsgiver, når du mindst venter det. Derfor er det en god idé at være forberedt på at sælge dig selv.
Innovation præsentations eks. Start med at forklare hvilket problem du mener dit innovative forslag ville kunne løse. Mit innovative forslag tager udgangspunkt.
Red bull Michael Skytte. Klassifikation Red Bull er et kortvarigt produkt.
Skønhedsprodukter.
AFSÆTNING B – Schønberg Markedsføring omfatter arbejde med at tilrettelægge tiltag – f.eks. udvikling af produkter, fastlæggelse af pris, valg af distributionskanaler.
AFSÆTNING A – Schønberg
Afdelingen for Økologi Landbrugets Rådgivningscenter Rådgivning om samarbejde Vores udgangspunkt var Gode varige samarbejder bygger på tillid Det fik vi.
Mit Navn Er Susi DE første 17 år boede jeg på landet. Jeg keder mig...og vil gerne vide hvordan det er at være i “byen”.
Tommy Engedal Kronborg
Problemformulering En problemformulering er et sæt af åbne spørgsmål.
Skab trafik Til din hjemmeside. Agenda 1. Er du online? 2. Hvorfor skal du være online? 3. Kommunikation på nettet Købt, ejet og tjent 4. Tre case virksomheder.
Hvad skaber den økonomiske udvikling?.. De økonomiske drivkræfter Det er den private sektor, der står for hovedparten af produktionen i Danmark. Ejerne.
INDLEVELSE SKABER UDVIKLING Beskæftigelsesregion Syddanmark Budgetseminar Budgettering og dimensionering af indsatsen for de forsikrede ledige i 2010.
FRA IDÉ TIL VIRKELIGHED
Hvem er jeg? Indlægsholderen præsenterer sig selv og kører bordet rundt.
Sælgeren ud af busken – og ud i butikken
Forretningsudvikling med Destination Lillebælt
Pris som handlingsparameter
Læringsuge 47 & 12.
Mål Fokus Modparten Indvendinger. Mål Fokus Modparten Indvendinger.
Sælg et produkt eller en tjeneste
Samspil mellem krop, træning og trivsel
SUCCES MED SALG 1.
DENNE SLIDE SLETTES – GOD ARBEJDSLYST!
Fakta om Spar Bonde Spar Bonde blev stiftet i 2001 af en række landmænd, der så behovet for en indkøbsklub. Spar Bonde drives af SLF, LMO, SAGRO og Centrovice.
Præsentationens transcript:

Prissætning - hvordan gør man ?

Mercedes Benz – Skoda Hvorfor er der nogen der køber en Mercedes Benz, når man kan få en Skoda ? Hvorfor køber nogen rødvin, når man kan få Ribena-saft? Hvorfor køber nogen økologisk, når industrielt fremstillede produkter er billigere? Hvorfor bestiller nogen en håndværker når man kan gøre det selv?

Pris er ikke den eneste parameter ! Kvaliteten gør en forskel ! Vin smager bedre end Ribena-saft ! Økologi er i længden at foretrække frem for billig pris ! Faglig ekspertise er vigtigt for slutresultatet Value for money Service er en vigtig tillægsydelse som ofte kun følger kvalitetsprodukter Burhøns er uetisk ! Holdbarhed i længden ctr. kortsigtet gevinst Det rigtige værktøj er det halve arbejde

Sammenligning af priser Prisen er kun en af mange overvejelser som forbrugeren gør sig. Jo mere sammenlignelig varerne er, jo nemmere er det at sammenligne prisen. 12 æg, størrelse mellem – 12 øko-æg, størrelse mellem Hvad vil du betale for at få økologien ?

Køberrådgivning Er køberrådgivning altid køberrådgivning ? – eller er der forskel på køberrådgivning ? Hvis der er forskelle – ved forbrugeren det ? Kan forbrugeren vurdere DBA-køberrådgivning ctr. anden køberrådgivning ? Hvis ikke – hvorfor så ikke ?

Fordi: Har vi fortalt hvorfor DBA-rådgivning er bedre end anden rådgivning ? Har vi fortalt, at der er tale om et kvalitets-produkt med høj service ? Har vi fortalt, at der er tale om en højt specialiseret ydelse opnået gennem løbende efteruddannelse og stor erfaring ?

Prissætning Hvis vi ikke fortæller det, hvordan skal forbrugeren så kunne se forskel ? Hvis vi ikke fortæller det, hvordan skal forbrugeren så kunne vurderes vores pris i forhold til andre priser ? Dette siger forbrugerne selv i Ziirsen-undersøgelsen !

Hvad gør vi ? Priskrig – hvem har fordel af det ? Når vi ikke differentiere ydelserne og ikke gør det klart, at der er forskel på ydelserne, tror forbrugeren at ydelsen er ens og kan ikke forstå, at prisen er forskellig. Eks: EDC’s berigtigelsesaftale er det samme som det du får ved din DBA advokat

Hvad gør vi ? Markedsføring af forskellene på ydelserne Fremhæve ydelsens kvaliteter Synliggøre kvaliteterne og fordelene ved DBA-ydelsen Give forbrugeren gode grunde til at ville vælge kvalitetsydelsen frem for den billigere ydelse Sørg for at du leverer en servicebetonet kvalitetsydelse

Hvad gør vi ? Lad være at indlade dig på en priskrig som bygger på den forkerte forudsætning, at DBA-ydelsen ikke er bedre end konkurrentens ydelse. Brug dine penge på at forklare forbrugeren, at DBA-ydelsen er bedre en konkurrentens ydelse – og tag en højere pris end konkurrenten.

Prissætning eller hvad synes du ?? har du en bedre ide ? – så vil jeg gerne høre den nu !!!