Modul 3C Ideudvikling med anvendelse af principper som stimuli.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
KONFLIKTHÅNDTERING Velkommen! Dias.
Advertisements

Dialog og samarbejde om uddannelsesparathed
Lavet i Visual Basic.NET. Opret en nyt projekt Vi oprettede et Windows Forms Application projekt.
Vi hører altid om kvinders “regler”, her er så mændenes regler.
Gode råd i forbindelse med mundtlig eksamen
Ideudvikling Anni Stavnskær Pedersen & Ann-Merete Iversen.
Åbent bord Den Kreative Platform
Struktur: ”Quiz og byt”
En dag med A Vi laver en dag med A – eller måske hellere en hel uge
De næste 3 timer skal I Til gavn for jeres mission - beboerne
Roskilde Tekniske Skole
I dag er temaet Visualisering
Velkommen til Jeopardy: Trafiksikkerhed i Øjenhøjde
Unge Hjælper Unge. Projektmål Fastholde elever. Mindske frafaldet med 7,4%
Hvordan bliver vi fri for hverdagens forstyrrelser?
SSQ 5.6 side 1 De følgende spørgsmål drejer sig om din evne til – og oplevelse i forbindelse med – at høre og lytte i forskellige situationer. For hvert.
Hvordan bliver vi fri for hverdagens forstyrrelser?
Den kreative platform - Hvad er det?.
8 tips til succesfuld ledighed Med Christina Janns.
Bytte   PowerPoint  .
Vold og job Viden, inspiration og værktøjer : Velkommen 12.15: Hvad ved vi om vold og trusler? 12.50: Spil dig til en god dialog 13.20: Pause 13.35:
Innovation og iværksætteri
Fra idé til virkelighed Den innovative Skole 2007 I V Æ R K S Æ T T E R.
Den Kreative Platform I Skolen Uhæmmet anvendelse af viden fra børnehave til arbejdsplads Her starter slide showet efter introen og musikken stopper.
Hvordan bliver vi fri for hverdagens forstyrrelser?
Ide-magneten.
Careerhub Den Kreative Platform
Hvordan bliver vi fri for hverdagens forstyrrelser?
SMUT PAKKE 4 VIDEN OM MOTION.
Modul 3B Ideudvikling med personanalogi + billed stimuli + ord stimuli.
Modul 1 Rød løber (A). Spilleregler for dagen Ingen pauser Byrge, C. & Hansen, S. (2009). The creative platform: A new paradigm for teaching creativity,
Videreudvikling af ide 2&2
Forældre- og fødselsforberedelse
Svar venligst på nedenstående spørgsmål, før du besvarer spørgsmålene om din hørelse Navn: Dato: Alder: Jeg bruger ét høreapparat (venstre øre) Jeg bruger.
Forberedelsen (Før undervisningen starter)
Hvordan bliver vi fri for hverdagens forstyrrelser?
Relationer – Omgangstone
Spørgsmål: 1 Hvad er en knallertansvarsforsikring? Svarmuligheder: Ja
Koncern HR, Organisation og Ledelse At lede og facilitere møder med mere effekt Workshop 8 Ledelseskonferencen 9. juni 2010.
Careerhub Den Kreative Platform 28/ v/Jonna Langeland Christensen
Din Økonomi Dit Valg Dit Mål.
Forberedelsen (Før undervisningen starter)
Det nationale ICS og DUBU superbrugerseminar 13
Barndommen er fremtiden Fremtidens institutioner 2015
Projekt uge 40 Tradium Hobro. Udgangspunkt: Vi ville øve eleverne og os selv i den kreative platform Bruge et fælles udgangspunkt for innovation: lav.
Innovations- karavanen Innovation – hvorfor? Samfundsudvikling – globale / lokale forhold kræver nytænkning. Udfordringer for UCN fx i form af færre.
SSID Årskonference 28. april 2009 Sikkerhedsledelse i virksomhedsledelse - brikker til en ny sikkerhedsorganisation.
Modul 4D Videreudvikling af idé I grupper. Idé-udvikling i grupper.
Velkommen til Green Field. Hvad er Green Field? På Green Field er alting muligt: Her er ingen restriktioner Her kan man udfolde sig Her er alle imødekommende.
Workshop Sund By Netværket
Modul 3D Ideudvikling med udfordringer som stimuli.
KONTERINGS SPILLET Tietgenskolen, Jan Christiansen.
Modul 4A Ideudvikling 2&2 alene med en bunke blandede stimulikort (Spillet)
Modul 1 Rød løber (E). Spilleregler for dagen Ingen pauser Byrge, C. & Hansen, S. (2009). The creative platform: A new paradigm for teaching creativity,
 Program for kurset Lektion 1 Hjemmearbejde Lektion 2
Den Kreative Platform I TIK 3
Modul 1 Rød løber (D). Spilleregler for dagen Ingen pauser Byrge, C. & Hansen, S. (2009). The creative platform: A new paradigm for teaching creativity,
Skrivekursus 1.e ..
Creative Platform Learning Emne: DEMOKRATI. 22. JA – Vi har lavet en fejl (med kategori og klap) 1.Find sammen to & to med en der har samme sportsinteresser.
Den Kreative Platform Principper og 3D pædagogik Tryghed til at turde Koncentration til at kunne Motivation til at ville Uhæmmet anvendelse af viden.
Cooperative Learning i sprogfagene  Hillerød, Vejle og Aalborg Helle Kirstine Petersen.
Læringsuge 2017 De 17 verdensmål
Nye Efterskolelærere kursus Brogården
Modul 1 Rød løber (C).
Læringsuge 2017/18 De 17 verdensmål
Læringsuge 2017 De 17 verdensmål
Øvelser til fremme af kreativ tænkning
Hvad er KUU for en uddannelse ?
Lektion 7 Formål med denne lektion er at arbejde videre med klassekulturen, følge op på surveyen og at afrunde lektionsforløbet i Netwerk. Alle rettigheder.
Hvem bestemmer dine valg? Tobaksforebyggelse i Sønderborg Kommune
Præsentationens transcript:

Modul 3C Ideudvikling med anvendelse af principper som stimuli

PRINCIPLE-STIMULI

3D CASE: Ting mødes 1. Samme makker 2. Tag hver en ting i TINGPOSEN (du anbringer en pose med mange ting midt på gulvet) 3. Nu mødes de to ting.hvert par har, og på skift skal I få én ide til, hvordan man kunne forbedre sin egen ting med inspiration fra den andens ting 4. I må gerne hjælpe hinanden 5. Demonstrer 6. Den med de længste strømper starter 7. Når I er færdige finder I en ny makker og gør det samme med de to ting der nu mødes

3D CASE: Praktikeren og filosoffen 1. Find sammen to & to med en der har samme håndtemperatur på nuværende tidspunkt som dig 2. Den ene er praktiker og siger noget konkret/praktisk (SKO) 3. Den anden er filosof og siger noget principielt/abstrakt (FODTØJ) 4. I skiftes til at sige ét ord der hhv. er et praktisk eksempel eller et princip ift. Det den anden lige har sagt 5. Praktikeren sidder ned på gulv/stol Filosoffen står op 6. Hvis I går i stå starter praktikeren altid med et nyt ord 7. Den med længste bukser er praktiker og starter

3D CASE: Finde principper 1. Gå rundt i lokalet og peg på ting 2. Når du peger på en ting så SE den og HØR hvad det er ved at sige det højt til dig selv. Demonstrer det og lad øvelsen kører ca 1. Minut før du stopper dem 3. Nu gør du det samme med den forskel at du SER hvad du peger på og SIGER/HØRER noget det IKKE er ‐ f.eks. ser en stol og siger høreapparat. Demonstrer det og lad øvelsen kører ca 1 minut før du stopper dem 4. Nu peger du – SER hvad det er og SIGER/HØRER hvilket PRINCIP, der ligger bag ved det – f.eks. se en stol og sig møbel eller kropsaflastning. Demonstrer og kør øvelsen 2-3 minutter

3D CASE: Tøm ting for principper 1. Find sammen to & to med en, der har samme højde som dig selv 2. I skiftes til at pege på en ting 3. I hjælper hinanden med at komme på så mange principper ved den ting som muligt 4. Når I ikke kan komme på flere principper, peger den anden på en ting 5. Demonstrer 6. Den med kortest hår starter med at pege på en ting

Når ting (viden) sættes direkte sammen

Ting (idéer) kan sættes direkte sammen

Anvend principper til at få nye idéer – tilføj “hukommelse” til en burger Afhængighed af burgere Burger der afslører kalorieindhold Burgen fortæller når den er for gammel

Hvad sker der når man “hælder” hukommelse I en kniv?

3D CASE: Ting mødes (anvend principper) 1. Find sammen to & to med en der har den modsatte håndtemperatur af dig selv 2. Tag hver en ting i TINGKASSEN (du anbringer en kasse med mange ting midt på gulvet) 3. Nu mødes de to ting hvert par har, og på skift skal I få én ide til hvordan man kunne forbedre sin egen ting VED AT ANVENDE ET PRINCIP fra den andens ting – Nævn først princippet og anvend det så. 4. I må gerne hjælpe hinanden 5. Demonstrer 6. Den med de lyseste strømper starter 7. Når I er færdige, finder I en ny makker og gør det samme med de to ting, der nu mødes

PRINCIPLE-STIMULI

3D CASE: Princip 1. Find sammen med en der har samme farve bolig som dig selv 2. Uddel “Princip træningskort” 3. Hvis nogen er kommet til at kikke på kortet, bytter de med en andens kort 4. Få ideer til hvad der sker hvis princippet på kortet anvendes til at udvikle en ny cykel? 5. Hjælp hinanden med at få ideer 6. Demonstrer 7. Den med de nyeste sko starter

Sid ned