It-hjælp til mindre it- parate virksomheder på biblioteker Gentoftebibliotekerne 29. april 2013.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Klar til håndtering af fritagelse af borgers fra Digital Post
Advertisements

Ny, offentlig myndighed – Udbetaling Danmark
1 Hjælp ifm. overgang til obligatorisk digital selvbetjening.
Sådan kommer I i gang med digital signatur
Dagens program Hvad er frivillig.dk Hvordan er frivillig.dk bygget op
It-hjælp til mindre it-parate virksomheder på biblioteker
Din kontakt med det offentlige starter på nettet
Hvad skal vi i dag? Hvad er NemID?
Netbank Det offentlige Dk e-Boks
1 Hvordan gør vi bibliotekerne interessante for andre samarbejdspartnere i forhold til it-svage og it-læring? It for alle – nå ”glemte” grupper gennem.
Kampagneopstartsmøde ”Fællesoffentlig kampagne om overgangen til obligatorisk digital kommunikation med det offentlige, 2013”
Netværksdag for it-formidlere 22. maj 2013 Fuld digital kommunikation i 2015 – hvordan hjælper vi bedst dem, der ikke kan? Kontorchef i Digitaliseringsstyrelsen.
Trådløst net. Trådløst netværk i hele huset • Det nytter ikke at købe internetudbyderens hurtigste forbindelse, hvis den trådløse netværksrouter er.
Hvordan fortæller vi borgerne at de skal betjene sig selv digitalt?
NemID = den nye digitale signatur
Inspirationsoplæg: To vinkler på E-Gov
Aktuelle samt fremtidige projekter  Ved Henrik Høpner.
Tom Bøgeskov Udviklingschef Digitaliseringsstyrelsen, Finansministeriet Digitaliseringsmessen 2012 Digitaliseringsstyrelsen - En dag med løsninger og dialog.
Tjekliste Er din myndighed klar til Digital Post? Kan din myndighed modtage og besvare digital post? Test om det virker Sørg for at teste, om myndigheden.
Din kontakt med det offentlige starter på nettet [kommune, logo, dato]
Nemt på nettet at understøtte og øge borgernes brug af NemID og digitale selvbetjeningsløsninger med udgangspunkt i den fælles offentlige digitaliseringsstrategi.
Din kontakt med det offentlige starter på nettet [kommune, logo, dato]
Digital Post til borgerne i vejen dertil
It-hjælp til mindre it- parate virksomheder på biblioteker Aalborg og Vejle 12. og 13. september 2013.
Status på projektet It- hjælp til mindre it- parate virksomheder Kjersti Lunde, Projektleder, Erhvervsstyrelsen.
Digital Post til foreninger Kommunikation mellem det offentlige og din forening.
Befolkningens it-parathed Kilde: Danmarks Statistik De 16 til 89-åriges internetbrug. Har aldrig prøvet og vil ikke kunne Har sjældent.
Biblioteket lærer borgerne it - forskellige måder og forskellige steder v/ Vibeke Mygind, Horsens Kommunes Biblioteker – 27. marts 2012.
V/ Vibeke Mygind Horsens kommunes biblioteker – Ung og digital et tværgående projekt i Horsens kommune
Kursus om borger.dk og brugen af digital signatur
Introduktion til eDag3- kampagnen og bibliotekernes medvirken i kampagnen - v. kampagne og konferencemedarbejder Karina Velling Olesen, IT- og Telestyrelsen.
Fællesoffentlig kampagne om overgangen til obligatorisk digital kommunikation med det offentlige 2013.
Version 3.1 Velkommen til introduktion af Digital Post PS: Er du dårligt hørende eller seende, så flyt venligst op foran. Side 1.
Digital Post – kommunikationen til borgerne 9. september 2013.
Din kontakt med det offentlige starter på nettet [kommune, logo, dato]
Organisation og kommunikation
It-hjælp til mindre it- parate virksomheder på biblioteker Roskilde Bibliotekerne 7. februar 2013.
It-hjælp til mindre it- parate virksomheder Kjersti Lunde, Projektleder, Erhvervsstyrelsen.
Hvorfor Digital Post? - og vejen dertil
Sådan sender myndigheder Digital Post til virksomheder
1 Folkebibliotekernes it-læringsaktiviteter set fra staten Internat 29. november 2012 for Digitale kontaktpersoner i Roskildes CB område Jonna Holmgaard.
Digitalt Landsmøde, Vejle 4. oktober 2012 Hvordan hjælper vi borgerne med digital kommunikation? -Ann Sophie Storm, Faglig koordinator,
Digital Post – kommunikationen til borgerne
Digital post Generel information og tiden frem mod d. 1. nov Bibliotekernes landsmøde den 4. oktober.
DIGITALT LANDSMØDE, VEJLE 1. OKTOBER 2014 Hjælp til mindre it-parate virksomheder -Status -Evaluering -Fremtid.
For at få en postkasse på borger.dk, så du kan kommunikere digitalt med det offentlige, skal du være logget på med din digitale signatur. Du klikker nu.
Det Offentlige IT- kompetencebevis DO-IT. Baggrund for projektet Leve op til borgernes krav og forventning om digitale serviceydelser Imødegå en marginalisering.
Digital post – kommunikationen til borgerne. Kommunikation og indsatser – overblik (”forberedelse” frem til juli 2014) Kampagneaktiviteter Bølge 2-kampagne;
Mod obligatorisk Digital Post - for virksomheder
It-kompetente borgere. Stevns Kommune indbyggere En kommune på kanten Digitaliseringsgrad Stevns Bibliotekerne 3 biblioteker, 70 ugentlige åbningstimer.
Ny regering, nye tider – dag 1
Fællesoffentlig kampagne for offentlig digital selvbetjening 2013 Fokus og mål: Informere om overgangen til obligatorisk digital kommunikation - med.
Skole- og Kulturforvaltningen PLANLÆGNING AF BM-UNDERSØGELSE (2011)
Introduktion til borger.dk- ugen 2011 og bibliotekernes medvirken i kampagnen - v. projektleder på borger.dk-ugen og kommunikationsmedarbejder Jeanette.
Vejle 4. oktober 2012 Hvordan fortæller vi borgerne at de skal betjene sig selv digitalt? Jeanette Leah Vinther, Kommunikations- og kampagnemedarbejder,
Digital formidling af offentlig borgerservice, kursusnr Værdien af digital formidling af offentlig borgerservice.
Juridiske overvejelser Juridiske overvejelser Breve sendt til Digital Post får samme retsvirkning som papirbreve Hvem har ansvaret.
Arbejdsmiljøorganisationen StoreMEDdag, den 29. april 2014.
 Nem ID Virk.dk Digital Post Bogholdere, revisorer og rådgivere for mindre virksomheder.
Introduktion til digital post på borger.dk/Virk.dk.
Digitaliseringsstrategiens erhvervsrettede initiativer 27. Februar 2013, Torsten Grunwald, Virk.dk, Erhvervsstyrelsen.
Digitaliseringsstyrelsen den 4. december 2012 Netværksmøde.
OBS: E2012 programmet fra 2009 til juni Herefter revideres mål og indsatsområder på baggrund af den fælleskommunale og fællesoffentlige digitaliseringsstrategi.
J.nr. Opsamling på voksenlærlingekampagnen forår 2011 :: Tal & statistik.
Modul 8: ”Sådan bruger du digital post og e-boks”
Den digitale dansker – digitalisering af hverdagen
1. oktober 2015 Digitalt Landsmøde i Vejle
Hvad er Gør det lettere? Nationalt udviklingsprojekt mellem Gladsaxe og Vejle Bibliotekerne og 8 deltagerbiblioteker + en række samarbejdspartnere, herunder.
Sikker adfærd er vigtig I det offentlige arbejder vi ofte med personoplysninger, som er følsomme eller skal behandles fortroligt Sikkerhedspakken.
Tanja Louise Weis, Erhvervsstyrelsen
Præsentationens transcript:

It-hjælp til mindre it- parate virksomheder på biblioteker Gentoftebibliotekerne 29. april 2013

Baggrund: Den fællesoffentlige digitaliseringsstrategi • Al relevant kommunikation mellem virksomheder og det offentlige skal være digital i 2013 • Et fåtal af virksomhederne er mindre it-parate og har behov for hjælp fra det offentlige • Virksomhedernes kommunikation: starte virksomhed, ændre virksomhedsdata, enkelte indberetninger (moms, sygedagpenge), modtage digital post • Virk.dk – pendant til borger.dk

Mindre it-parate virksomheder • Små virksomheder, ingen eller få ansatte • ”Alle” brancher • Mange ældre mænd? • Har lille eller ingen erfaring med computer • Har behov for personlig hjælp til at bruge mus, navigere, oprette digital signatur, finde indberetninger, hjælp til at gøre ting i den rigtige rækkefølge.. • Ligner på mange måder it-svage borgere der hjælpes på biblioteket

62 biblioteker kan nu hjælpe mindre it-parate virksomheder! • God dækning af Danmarkskortet • Oversigt på virk.dk/bib og på kulturstyrelsen.dk • Tak fordi I har taget så godt i mod vores undervisere!

Kommunikationsindsats: centralt Erhvervsstyrelsen, nu: Oplyse brugerne om tilbuddet: 1)Hvor brugerne henvender sig for at få hjælp (telefonsupport, hjælpesider Virk.dk, ERST, SKAT) 2)Samarbejde med erhvervsorganisationer 3)KL, banker 4) Ifb. information om obligatorisk digitalisering (moms, start af virksomhed, digital post)

Kommunikationsindsats lokalt • Markedsføringspakke med webbanner, nyhedstekster, faktabokse, annonce og pressemeddelelse til lokaleavis, etc. kan hentes på klar-til-indberetning.dk • Vejledning til markedsføringsmateriale • Plakater og flyers – på papir • Eksempel på breve til lokale interessenter (borgerservice, erhvervscentre) mm (pr ) • Roll-up eller facadebanner: kan bestilles (HUSK PRÆCIST NAVN + TLF.NO)

Efteråret 2013: obligatorisk digitalisering: Alle virksomheder skal 1) Oprette en digital signatur (NemIDtil erhverv/medarbejdersig.) 2) Oprette digital postkasse 3) Indberette moms digitalt Hvis aktuelt for den enkelte virksomhed: 4) Start / ændre virksomhedsoplysninger digitalt

Kampagne i efteråret Supplerer forårets tiltag med: • Papirbrev fra SKAT • OBS-spot i DR1 • Radiospot i NOVA fm, The Voice, Radio 100, Pop FM og en række lokale radiostationer • Annoncer i Søndagsavisen og udvalgte lokalaviser • Pressemeddelelser til regionale medier • Fortsat henvisning på hjemmesider, telefonsupport

Virk.dk drives og udvikles af Erhvervsstyrelsen sammen med en lang række erhvervsrettede myndigheder