Præferencer på markedet.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Afsætning HHX - Lene Baake.
Advertisements

IPad, en naturlig del af lege- og læringsmiljøet i Daginstitutionen Mariehønen i Jelling  Mariehønen i Jelling er en aldersintegreret Daginstitution med.
Virtuel medarbejder eller konsulent
Electrolux Marketing koordinator, web Michael Skrydstrup HR Konsulent Anne Mette Hildebrand Udvælg en elev, der skal sige til, når der er gået 5, 10 og.
…ny Muhammed krise ??.
10 Konkurrencesituation
Afsætning grundforløb
Benzinpris Hej! Jeg har hørt, at benzinprisen i den nærmeste fremtid kan komme op på kr 15,00.
Vi spoler lige filmen tilbage
TV- og filmreklamer.
SEO (Search Engine Optimization) - Hvordan bliver du mere synlig på nettet?
Red Bull Magnus.
11 Produkt Oversigt Klassifikation af produkter Emballage
HHX - Lene Baake Afsætning 2012.
Afsætning 2012.
Økologiske rygsække, LCA, og MIPS Et spørgsmål om perspektiv
De to officielle miljømærker
Erhvervsøkonomi Peter Lynggaard Driftsøkonomi Kapitel 10
Sprog/billeder på Internettet
15 Promotion Oversigt Promotionformer (herunder reklame)
Konkurrenceforhold Kapitel 11
ß Iværksætterens udfordringer og muligheder Louise Rønne, Republikken.
Beretning for år 2001 Fremtiden.
Europa - kort og godt : få vejledning om at bo, arbejde og rejse i EU 27. september 2012 Ulla Willert Bortignon.
Markedsvurdering.
BØRNEMORDERN CHRISTIAN XENIA OG NEEL. Denne dias er sponsoreret af at Vi nægter at fortælle noget med mindre I bestikker os. I må helst ikke smække med.
UDGANGSPUNKT 6. Februar Læringsmål Den studerende • har indsigt i og forståelse af forholdet mellem unges livs- og udviklingsbetingelser • kan reflektere.
Digitalisering og medialisering
Afsætning – Konkurrencesituation
Vestegnsprojektet Forebyggelsespuljens temadag 4. oktober 2012
+ FORBRUGERNE OG LANDBRUGET: HVAD GIK GALT? Henrik Byager Kommunikationsrådgiver Planteavlerdagen 1.
Forest Stewardship Council FSC Danmark ® FSC, A.C. All rights reserved FSC-SECR-0104 Presentation , Norge· 1 FSC på emballage FSC emballage er.
13 Pris Oversigt Prisstrategi Priselasticitet Prisfastsættelsesmetoder
Medialisering og organisationsudvikling Taarnby,
Markedskommunikation - del 1
Positionering Af: Bjarke & Skafte.
FRA BIKS TIL BUSINESS Vækstmuligheder for kvindelige selvstændige - OPGAVER Århus september 2010.
1 1 Game-Research.com Advertainment, edutainment, og spils kritiske potentiale Ph.d stipendiat Simon Egenfeldt-Nielsen IT-Universitet København Game-research.com.
Reklamer Reklametyper.
11. Virksomhedens indtægter
HVORFOR MARKEDSFØRING I SOCIALE MEDIER? Jean Paul 2øma Den
Øjenstyringscomputer – og hva’ så? Familieweekenden d september 2014 Center for Rett Syndrom.
Martin Klitskov, Niclas Kønig, Frederik Thomsen og Rikke Nors
10. Virksomhedens indtægter
Kap 10 Målgrupper Kapitel 10.
3.Virksomhedens afsætningsforhold
 Intro  Historien – starten på det hele  Formålet  Hjernerne bag  Bomben bruges  Verden synker – Internettet stiger  På nettet kan vi alt  Effekter.
Historiefortælling.
HHX - Lene Baake Afsætning
Hvilke ord betegner bedst din oplevelse af at skulle vælge en ungdomsuddannelse efter 9./10. klasse? (sæt gerne flere kryds)
Kap 19 E – handel Kapitel 19.
Afsenderfokuseret branding Modtagerstyret branding
AFSÆTNING A – Schønberg
Red Bull Jonas Jørgensen.  Red Bull er et kortvarigt produkt  Forbruges samtidig med det anvendes. Klassifikation.
Stjerneanalysen Beolaptop Elma, Sol, Joanna, Kristjana.
Konkurrenceforhold.
Idoler og arketyper som argument Vi køber produktet, fordi det har symbolværdi Produktets værdier formidles via fortællingen og helten til forbrugeren.
15 Promotion 1 Oversigt Virksomhedens organisering af promotionaktiviteter Promotionformer (offline og online) Promotionstrategi (pull og push strategi)
Lars Haugaard, Salg i praksis Lars Haugaard, PremiTech.
‘Alt, hvad I har gjort mod en af disse mine mindste brødre, det har I gjort mod mig’ (Matt 25,40). Livets Ord April 2016.
Lavet af Cesilie Bitsch og Viktor Aarslev
Målgrupper og segmentering
Hvordan løser vi klimaknuden og hvad kan forbrugerne gøre?
Kommunikation Kommunikationskanaler 2 Hjemmesider 3 Reklamer 4
Konkurrenceforhold afsætning.
konkurrencesituation
KUNDEFORMIDLING.
PengeSpillet 2018 #Pengeuge Til arbejdshæftet "Viden om penge"
Fakta om Spar Bonde Spar Bonde blev stiftet i 2001 af en række landmænd, der så behovet for en indkøbsklub. Spar Bonde drives af SLF, LMO, SAGRO og Centrovice.
Præsentationens transcript:

Præferencer på markedet. Afsætning1 – Kapitel 10 (s.156-157)

Præferencer på et marked. - I mange tilfælde foretrækker kunderne bestemte udbydere eller bestemte mærker frem for andre. Dette kaldes et heterogent marked. - Det er også et homogent marked, hvor der er svag præference fordi kunderne ikke har et særligt forhold til produktet.

Eksempler på præferencer. - Der er forskellige præferencer for hver person og produkt men de fleste har næsten ingen præference for benzin fordi de går efter det billigste eller det der er i nærheden. Derimod med biler, tøj, møbler, er der høj præference fordi de køber noget de har kendskab.

Heinz Tomatketchup reklame. http://www.youtube.com/watch?v=2eHmFX6j0tg I denne reklame kan man se Heinz prøver at give folk høj præference for hvad ketchup de vælger at købe. De prøver at skubbe folks præference hen mod deres egen ketchup.

Image-kommunikation vender tilbage – Markedsføring, 13. 03 Image-kommunikation vender tilbage – Markedsføring, 13.03.2012 Side 8 | 738 ord Artikel-id: e3226c63 Eller rettere: Impulskøb er for de troende, Artiklen fortæller om vores præferencer i krisetiden og når der skal spares. ”For det tredje er forbrugerne kodede på forhånd, når de vælger mellem Beauvais og Heinz, Carlsberg eller Heineken. De fleste af os har præferencer, så vi tager måske en ekstra Heinz med hjem, hvis tilbuddet er godt nok. Ikke mange Heinz-brugere tager Beauvais - selvom tilbuddet er helt exceptionelt.” Artikel