SEO i Dynamicweb ….og intro til SEO ”Best Practice” V/ Jens Peter Nielsen Dynamicweb Internet Marketing.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
QR-koder.
Advertisements

SharePoint Codecamp. SharePoint Bruger Gruppe  Intro til dagen, Anders.  Authentication i forbindelse med Apps – Oauth, Low trust/High trust, Mads.
Dynamicweb Software A/S Tobias Høst – Commercial Lead, eCommerce.
Trehøje-Pigerne Side 1 Vejledning til brug af hjemmesiden Det er slet ikke så vanskeligt – så brug hjemmesiden flittigt… Det er.
Dagens program Hvad er frivillig.dk Hvordan er frivillig.dk bygget op
Hejnsvigbynet.dk Opdatering med typo3 CMS. •Mål –Deltagere skal kunne oprette og redigere tekst, tabeller og billeder på en underside •Forudsætninger.
LinkedIn Intro.
Opgaveskrivning Informationssøgning
SEO (Search Engine Optimization) - Hvordan bliver du mere synlig på nettet?
Udlægning af en ny cache
Introduktion til CMS. Indhold ● Forberedelse af indhold til hjemmeside ● Opsætning af hjemmeside (CMS)
1 … med guiderne Thomas Kjær og Hanne Westerkam.
Søgeord og konverteringer En webtekst skal på samme tid skabe synlighed i søgemaskinerne og motivere brugerne til at udføre en handling, vi som afsendere.
Vejledning i blog-værktøjet WordPress Opdateret august 2009.
Måske er I bedste venner i et år,
Idrættens Hus torsdag 26. april 2012 Forbindelse: WWKkMA Password: OkuJ4F Idrætsforeninger og Facebook.
Hjemmeside Tirsdag den 5. oktober 2010.
Sprog/billeder på Internettet
Dynamicweb Software A/S Tobias Høst – Commercial Lead - eCommerce.
Vejledning i blog-værktøjet WordPress Opdateret oktober 2012.
Online tilstedeværelse og Reputation Management. Agenda  Dit digitale fodaftryk  Søgemaskineoptimering  Online Reputation Management  Live eksempler.
1 Internetsøgning •Niveau 3 for Korte- og Mellemlange videregående uddannelser.
Challenges in Web Search Engines • Spam • Content Quality • Quality Evaluation • Web Conventions • Duplicate Hosts • Vaguely-Structured Data.
Online og viral markedsføring Virksomhedens net-tjek Dag 1 Online og viral markedsføring Allan Bojsen Kompetenceudvikling og innovation i yderområder.
Sociale Medier og Jobsøgning - Sælg dig selv på nettet.
Kommunikation / it.
Undervisning i Plone CMS marts 2014 Lær at lægge indhold på koncernens websteder.
Få overblik over dine kunder Inspirationsseminar 31. oktober 2006.
Pinpoint.
SEO PÅ AU.
1 Med guiderne Thomas Kjær og Karen Rask Mortensen.
Søgeord optimering Maksimal synlighed uden de store investeringer Søren Rasmussen Direktør.
AARHUS UNIVERSITET 19. JUNI 2013 ANALYTICS 19. JUNI 2013 HVORDAN FÅR DU NOGET UD AF GOOGLE ANALYTICS.
Øvelse Udvælg et websted som du/I mener har en dårlig informationsarkitektur (gruppe eller individuelt)
Søgning - et værktøj til videndeling Inspirationsseminar 31. oktober 2006.
Introduktion til Access (Access, del 1)
Online markedsføring og e-handel Voxeværket – Uge21.
Web Analytics Wednesday Attribution Modeling i Google Analytics Dato:
LINKS Det er vigtig at sørge for at få andre hjemmesider til at linke.  Det skaber større popularitet. Ved sine link skal man IKKE skrive ”klik her”,
1 Webdesign - De første trin Grundliggende begreber Internettet (1969-): En fællesbetegnelse for netværk eller tjenester der benytter samme.
SMALL BUSINESS er BIG BUSINESS Windows Vista og Office 2007  -testere søges… Christian Ringheim og Anders Langvad-Nielsen
Agenda  Introduktion & forudsætninger  SEO generelt  SERPS – kom til tops og forstå hvorfor  Joomla og SEO / SEF  SH404SEF & redSHOP  Implementeringsstrategier.
Videregående pc-vejledning Modul 06: Netværk WWW = World Wide Web 60+Bornholm.
Introduktion til Access (Access, del 1). RHS – Informationsteknologi – Fra design til udvikling Vi ved nu, hvordan vi finder et design for en database,
Digital kommunikation og æstetik i praksis 1. maj Søgemaskiner og optimering.
DWDK Øvelsesgang 2. Tegnsæt: utf-8 vs. iso Utf-8 = universelt tegnsæt Giver advarsel i validator Dokument skal gemmes i utf-8 format i notepad.
Lektion 3. Tekstens byggeklodser Helene Brøndholt Nielsen, Tekstformidling på Internet, Forår 2004 Tekstens byggeklodser.
Tekstens byggeklodser
Brug dataen I din virksomhed. Agenda Opstilling af mål for hjemmesiden Google Analytics -Måleparametre -Opsætning af målsporing -Mikro og makro-konvertering.
Online Reputation Management. Online Reputation Management (ORM) 4. Handling 1. Overvågning 2. Analyse 3. Strategi Brands Nøglepersoner Produkter Ydelser.
IT for begyndere Modul 7: ”Sådan søger du på internettet”
Ændr 2. linje i overskriften til AU Passata Light 7. AUGUST 2015 MARIE HALKJÆR KRAGELUND AARHUS UNIVERSITET AU SØGEMASKINEOPTIMERING.
SEO – sådan bliver din hjemmeside synlig for nye kunder
SEO – sådan bliver din hjemmeside synlig for nye kunder
Formular designer – Basis Efterår 2016 Tilst
SEO-workshop LOF.dk 24. mar. 2017
Markedsføring i søgemaskiner
Ønskebørn SEO-optimering.
Markedsføringsøkonom Erhvervsakadamiet Sjælland Roskilde 2017
Modul 6: ”Vi kikker på internettet”
Basis SEO Gør dit site synligt på nettet MAJ 2018.
MCB opstartskursus Kom godt i gang & Få succes på nettet.
Når du allerede mestrer de vigtigste
CMS – Inner Wheel Danmarks hjemmesider
TmK 8 kapitel 11: Webdesign kapitl 12: SEO
- 30 minutters oplæg - 30 minutters ordet er jeres
En trin-for-trin guide
En trin-for-trin guide
Gennemgang af rapporterne
Micky Weis Digital markedsføringsekspert
Præsentationens transcript:

SEO i Dynamicweb ….og intro til SEO ”Best Practice” V/ Jens Peter Nielsen Dynamicweb Internet Marketing

Om Dynamicweb Internet Marketing •Datterselskab til Dynamicweb Software A/S •Stiftet Oktober 2006 af Jens Peter Nielsen, Nicolai Pedersen og Christian Beer •Fokus-områder: 1.Søgemaskineoptimering generelt på alle platforme 2.Udvikling og vedligehold af SEO (Search Engine Optimization)-modul i Dynamicweb CMS 3.Undervisning i brug af SEO-modul 4.SEM (Pay Per Click kampagner for kunder – fra A til Z) 5.SEO konsulentarbejde/SEO Workshops in-house

Introduktion til SEO – Trends & Best Practice Dagens punkter: •Introduktion til søgemaskineoptimering •Forslag til 6 metoder til langtidsholdbar søgemaskineoptimering (best practice) •SEO Features i Dynamicweb CMS

Hvordan ser trenden ud for online marketing? / side 4

Søgemaskiner – trenden går stadigvæk mod Google (kilde: )

Hvorfor det er i top-5 det foregår! Resultat af ”Eye-tracking” studie fra USA 2007

Søgemaskine fakta “85 % af alle søgninger, består af 2 søgeord eller flere” OneStat Oct. 2007

Bruger adfærd / side 8 Research % Udvælgelse % Konvertering 6-8%

Introduktion til SEO – Linkpopularitet er ikke hvad det har været…. I ”gamle dage” skulle man ”blot” sørge for at udveksle links med alle dem man kendte…så blev Google glad:

Introduktion til SEO – Linkpopularitet er ikke hvad det har været…. I dag vil søgemaskinerne have at du har links, gerne i andet eller tredje led, fra ”troværdige websites” såsom:

Introduktion til SEO – Best practice – 6 strategier til trafik og placeringer 1.Find de bedste søgeord 2.Implementer de bedste søgeord 3.Forøg din linkpopularitet 4.Sæt ”turbo” på din linkpopularitet og trafik 5.Brug Google Maps og andre værktøjer 6.Brug Google til at fortælle dig hvilke sider på din hjemmeside du skal optimere

Søgeordsniveauer: 1. Find de bedste s øgeord Short tail: Mange søgninger - Høj konkurrence – usikkert resultat – høj trafik Strategi: Optimeret indhold, Tema-sites, Pay-Per-Click Medium-tail: Medium antal søgninger - middel konkurrence – godt resultat Strategi: Optimeret indhold, Naturligt indhold, Tema-sites, Pay-Per- Click) Long-tail: Lille antal søgninger, mange kombinationer -Lille konkurrence – sikkert resultat – lav trafik (men på mange søgeord) Strategi: Naturligt indhold, tema-sites, Portaler, Pay-Per- Click Volumen

Nr. 1 - Find de bedste søgeord •Brainstorm – prøv at tænke over hvad Jeres produkter gør for kunderne frem for egenskaber – og skriv det så ned •Udbyg søgeord med alternativer og synonymer fra Jeres trafik- data (logfiler) •Udbyg søgeordene en gang til vha. Google AdWords søgeordsværktøj ( ) og fjern kopier og irrelevante ord fra listenhttps://adwords.google.dk/select/KeywordToolExternal •Demografi – Kan der være forskelle på hvordan mænd og kvinder søger? ( •Brug Microsoft Adlabs (adlab.microsoft.com) til at vurdere hvilke af søgeordene der bedst konverterer/skaber salg

Nr. 2 – At implementere de bedste søgeord Ikke så meget nyt under solen: •Først i title-tag Søgeord dorem ipsum VIGTIGT!! •Prominent i Description-tag (Beskrivelse) •I overskrifter, også kaldet ”Headings” Søgeord dorem ipsum og Søgeord dorem ipsum •I de første afsnit i brødteksten Søgeord •I links og link-tekster der peger ind på siden du optimerer søgeord

Nr. 3 – At forøge din linkpopularitet internt/eksternt •Tænk ”kvalitet” frem for ”kvantitet” når du opretter indgående links til din hjemmeside og ditto for udgående links •Ryd op i ”døde” links og referencer – søgemaskinerne kan ikke lide dem, selv om de måske ikke er så synlige for alm. brugere •Sæt en sitemap op på din hjemmeside, brug evt. også Google Sitemap ( •brug til at se hvilket univers Google har ”placeret” dig eller dine konkurrenter i, og hvem det vil være relevant at udveksle links medwww.touchgraph.com •Gå til og indtast ”linkfromdomain: (uden ””) og se hvem dine konkurrenter linker til…og få link fra demwww.live.com

Nr. 4 – Sæt ”turbo” på linkpopulariteten Reparation af døde links Presse-sites Gratis applikationer der linker tilbage til din hjemmeside (Link-bait) Website Social bookmarking Del.icio.us Digg.com Flickr.com Konkurrencer der skal skaffe links – udlov en præmie for 10 bedste indgående links

Nr. 5 Google Maps og andre Google værktøjer / side 17

•Spørg Google (eksempel på søgeord: content management): Nr. 6 – Find de bedste sider på din hjemmeside at optimere

•Se i dine trafik-data : Nr. 6 – Find de bedste sider på din hjemmeside at optimere

SEO Features i Dynamicweb CMS •Verdens første fuldt integrerede SEO modul i et CMS •Sikrer at du altid kan optimere sider mod de mest trafikskabende søgeord med laveste konkurrence •Sikrer at du har udfyldt de vigtigste områder på din hjemmeside korrekt i forhold til søgemaskinernes krav •Sikrer dig mulighed for at analysere dine egne sider op i mod dine konkurrenters mest trafikskabende sider •Fortæller præcist effekten af din optimering pr. side •Og meget mere… / side 20

SEO Features i Dynamicweb CMS •SEO venlig indstilling af: •Webadresser – lav brugerdefinerede urls og hjælp søgemaskinerne og brugerne til at finde dine sider – og forstå indholdet på siderne •Titler og meta-koder – alle statiske sider og nyheder kan optimeres individuelt •Flere domæner til samme indhold – Sikrer at søgemaskinerne ikke indekserer samme indhold 2 gange under forskellige domæner. Giver mulighed for at du har ”indhold” til alle de domæner du ønsker •Overskrifter, link-titler, Alt-tags, underoverskrifter med mere / side 21

SEO Features i Dynamicweb CMS •Flere features der hjælper: •Robots.txt fil der kan guide søgemaskinerne til og fra indhold på hjemmesiden •Google-godkendt XML-sitemap der er koblet op på din almindelige sitemap – sikrer tæt på 100 % optagelse af alle statiske sider fra din hjemmeside •Udvidet statistik modul med alle oplysninger om trafik fra søgemaskinerne – uvurderligt værktøj i SEO-processen •Opsætning af individuel fejl-side der fortæller både besøgende og søgemaskinerne at siden de har søgt, ikke længere findes – på den rigtige måde / side 22

Tak for Jeres interesse! Jens Peter Nielsen Vi ses på: NB! Husk at linke til mig 