Elevtilfredshedsundersøgelsen 2006 ESB-netværket Efteråret 2006.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Den danske befolknings syn på handicappedes rettigheder
Advertisements

VMS data Geografisk og tidsmæssig udvikling af indsatsen i tobisfiskeriet v/ dataspecialist Josefine Egekvist Sekretariat for myndighedsbetjening.
Atomer Et programmeret forløb. En måde at lære på.
UU-Aalborg Evaluering af brobygning og intro 2013/14 Velkommen UU-Aalborg Ungdommens Uddannelsesvejledning.
Døgninstitutioner i et forvaltningsmæssigt perspektiv
Status på opfølgning på trivselsundersøgelse
Elevernes faglige resultater • Et spørgsmål om social baggrund • Samt individuelle forskelle i evner, motivation mv. • Og et beskedent, men signifikant,
Velkommen til medlemsmødet For børnehaveklasseledere om arbejdstidsaftalen april 2009 Brøndby Strandskole.
Analyse for Ældre Sagen: Anvendelse af nye teknologiske kommunikationsmidler Rapport Oktober 2008.
BGs evalueringsstrategi
v/ Professor Lars Ehlers, Aalborg Universitet
Ændringerne Understøttende undervisning Uge-struktur ??
Elevernes evaluering af grundforløbet Efterår 2012.
SOLRØD KOMMUNE | BYRÅDETS TEMAMØDE DEN 29. MAJ 2007 Budgetprioriteringer Elektronisk Borgerpanel undersøgelse i perioden april 2007.
Læringsmål Kendskab til:
VTU 2010 | Virksomhedstilfredshedsundersøgelse Københavns Tekniske Skole Inspektørområde - Tæbyvej Svarprocent: 23% (64 besvarelser ud af 274 mulige)
Tilfredshedsmålinger 2004 – Erhvervsskoler
Analyse for Ældre Sagen: Trafikundersøgelse: Cykel, cykelhjelm mv Rapport Marts 2010.
Kundeanalyse 2014.
MTU 2012 | Medarbejdertilfredshedsundersøgelse
1 Effektiv forrentning Kjeld Tyllesen PEØ, CBS Erhvervsøkonomi / Managerial Economics Kjeld Tyllesen, PEØ, CBS.
VTU 2014 | Virksomhedstilfredshedsundersøgelse Skolerapport Learnmark Horsens Svarprocent: 33% (121 besvarelser ud af 362 mulige)
Øget overgangsfrekvens til de videregående uddannelser
VTU 2008 | Virksomhedstilfredshedsundersøgelse Aalborg Tekniske Skole Mekaniker Svarprocent: 26% (31 besvarelser ud af 118 mulige)
Naboskabet - en undersøgelse af 3 boligområder 473 beboere besvarede undersøgelsen 6-11 år: år: år: 4 Voksne: 454.
Inspiration til reformarbejdet
Vibeholmskolen august 2014 Den nye skolereform Udskolingen.
Foreløbige resultater fra AMO-projektet
DCS/DTS fællesmøde januar 2010 Denne præsentation har været fremlagt ved DCS / DTS Fællesmøde 2010 og Poul Erik Mortensen har alle rettighederne til gengivelse.
Nyborg kommune Brugerundersøgelse på Skoleområdet 2014 DANEHOFSKOLEN
Fokus på E-læring den 19.april Den netbaserede arbejdsmiljøuddannelse Fokus på e-læring Brian Knudsen Arbejdsmiljørådets Service.
Undervisning af tosprogede elever i grundskolen
Jobrådgivernes Brancheforening Brugertilfredshed hos ”anden aktør” København 30. november 2011.
Naboskabet - en undersøgelse af det sociale liv i Skovengen Skovengen.
Titel: Arial, fed, skriftstr. 20, mørkegrå. Tekst: Arial, normal, fed eller kursiv, skriftstr. 10, 12 og 14 til print – 16 og 18 til projektor – mørkegrå.
Relativ vigtighed for elektroniske ressourcer,24,22,20,18,16,14,12,10 Indeks FARM nem at bruge Info om anvendelse af elektroniske.
Oplæg til Nofa4 i Trondheim d maj 2013 Ved Lektor Rune Christiansen
Region Midtjyllands tilbud 2013
Hastrupskolen 2005.
Afdelingschef Mette Kaae Hansen
VTU 2008 | Virksomhedstilfredshedsundersøgelse
Kommunal Faldforebyggelse v/ Hanne Skov, faldkonsulent
ETU 2008 | Elevtilfredshedsundersøgelse Erhvervsskolen Nordsjælland HTX (Teknisk Gymnasium) - Hillerød Baseret på 313 besvarelser.
Naboskabet - en undersøgelse af det sociale liv i Egedalsvænge Egedalsvænge.
GARANTIKURSER INDENFOR TRÆETS EFTERUDDANNELSESUDVALG Siden 2009 ”Erfaringer med garantikurser og forholdet til skolerne”
ETU: Elevtilfredshedsundersøgelse 2008 Undersøgelsens resultater leder til følgende anbefalinger for UCR: Prioriter elevernes opfattelse af skolens Planlægning.
Patienters oplevelser på færøske sygehuse 2010 Spørgeskemaundersøgelse blandt 886 indlagte patienter Enheden for Brugerundersøgelser på vegne af det færøske.
ETU 2007 | Elevtilfredshedsundersøgelse HTX Sankelmarksgade Baseret på svar fra 108 elever og lærlinge.
1 BRUGERUNDERSØGELSER I DET ELEKTRONISKE BIBLIOTEK Et DEF-projekt 2001.
Matematik B 1.
Claus Brabrand, ITU, Denmark Mar 10, 2009EFFECTIVE JAVA Effective Java Presentation Workshop Claus Brabrand [ ] ( “FÅP”: First-year Project.
Grunde til at jeg elsker dig
Oplæg Marsellisborg gymnasium 27/ Kan man bruge tilfredshedsundersøgelser i kvalitets og reformarbejdet? erfaringer Nykøbing Katedralskole.
Timing og middelvalg ved bekæmpelse af ukrudt Landskonsulent Poul Henning Petersen, Landscentret, Planteproduktion.
VUC Nordsjælland Hvad gør vi for at kursisterne kan gennemføre? Fredericia 2.oktober 2008.
DMU PeopleXS Workflows (alt) (uden forhandlingsdel) Stillingsfaser – Opslag Fremstilling/validering, godkendelse, annoncering – Bedømmelsesudvalg.
DJF PeopleXS Workflows (uden forhandlingsdel) Stillingsfaser – Opslag Fremstilling/validering, godkendelse, annoncering – Bedømmelsesudvalg.
1 vare på 2 markeder, samme pris
Konsulent Nis Christensen Klimakompasset - praktisk erfaring og værktøjer DI Vestjælland, Holbæk Regionens Miljøforum og Holbæk Regionens Ervervsråd 5.
Preben Egebo Jagttegns lærer Nyjæger koordinator
VTU 2008 | Virksomhedstilfredshedsundersøgelse Aalborg Tekniske Skole Svarprocent: 27% (414 besvarelser ud af mulige)
Kursisttrivselsundersøgelsen 2014 For de gymnasiale uddannelser Nordvestsjællands HF og VUC Svarprocent: 498 besvarelser.
Evaluering på EGY Disposition: - Fra evalueringsplan til evalueringsstrategi - konkrete evalueringer og ”værktøj” - perspektivering ”Man kan ikke måle.
Elevtrivselsundersøgelsen 2016
Elevtrivselsundersøgelsen 2017 For erhvervsuddannelserne
Elevtrivselsundersøgelsen 2017 For erhvervsuddannelserne
Elevtrivselsundersøgelsen 2017 For erhvervsuddannelserne
Elevtrivselsundersøgelsen 2017 For erhvervsuddannelserne
Elevtrivselsundersøgelsen 2018 For erhvervsuddannelserne
Præsentationens transcript:

Elevtilfredshedsundersøgelsen 2006 ESB-netværket Efteråret 2006

De overordnede resultater - og fremtidige mål Vurdering TilfredshedLoyalitet EUC Vest 2005 EUC Vest 2006 ES Benchmarkingnetværket samlet 2005=2006 Mål Mål 2008 Mål

Indsatsområder – Skoleniveau Indsatsområder 2007  Planlægning: ­ Info. om aflysninger og ændringer. ­ Lydhør overfor initiativer og forslag. ­ Skemaplanlægning. ­ Info. om regler og tidsfrister samt ændringer i uddannelsen.  Socialt miljø: ­ Det sociale samvær i klassen er godt. ­ Stemningen på uddannelsesstedet. ­ Der afholdes tilstrækkeligt med fællesarrangementer.  Undervisning: ­ Lærer tilstrækkeligt nyt hver dag. ­ Undervisning udfordrer fagligt. ­ Forhold mellem teori og praksis. ­ Oplever sjældent spildtid i undervisningen. Image Fysisk miljø Socialt miljø Undervisning Undervisere Planlægning Effekt af en forbedringLavHøj Svagheder MulighederStyrker Indsatsområder Vurdering

De overordnede resultater – Loyalitet De trofaste brugere Kerne- brugere Ambassadører De kritiske brugere De troløse brugere Lav Høj Tilfredshed Lav Høj Loyalitet Ambassadører: Yderst positiv holdning. Anbefaler skolen og uddannelsen til andre. Kernebrugere: Positiv holdning. Bidrager positivt til skolens virke. Trofaste brugere: Negativ holdning. Bidrager ikke positivt til skolens virke, men bliver pga. personlige og praktiske årsager. Troløse brugere: Meget kritiske og tilbøjelige til at skifte skole/uddannelse, hvis et bedre alternativ tilbyder sig. Kritiske brugere: Meget utilfredse og i tvivl om deres valg af uddannelse og skole. På vej væk. 2006: 15% (2005: 14%) 2006: 47% (2005: 45%) 2006: 18% (2005: 15%) 2006: 3% (2005: 5%) 2006: 17% (2005: 22%)

ETU Opfølgningsplan IndsatsområdeMålTidsplan KvalificerKonkretiserImplementerResultat Elevtilfredshed indenfor Planlægning Elevtilfredshed øges for: •Info. om aflysninger og ændringer. •Lydhør overfor initiativer og forslag. •Skemaplanlægning. •Info. om regler og tidsfrister samt ændringer i uddannelsen. Deadline: 1/3-07 Deadline: 15/3-07 Periode: 15/3-07 til 31/ Halvår 2007 Elevtilfredshed indenfor Social miljø Elevtilfredshed øges for: •Det sociale samvær i klassen. •Stemningen på skolen. •Der afholdes tilstrækkeligt med fællesarrangementer. Deadline: 1/6-07 Deadline: 1/7-07 Periode: 1/8-07 til 31/ Halvår 2008 Elevtilfredshed indenfor Undervisning Elevtilfredshed øges for: •Lærer tilstrækkeligt nyt hver dag. •Opgaverne er spændende. •Oplever sjældent spildtid i undervisningen. Deadline: 1/3-07 Deadline: 15/3-07 Periode: 15/3-07 til 31/ Halvår 2007