Fremtidens marketing – hvor er vi på vej hen?

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
IT Projekt Portefølje Management: styringsmæssige og koordineringsmæssige problemer i en offentlig organisation.
Advertisements

Mor På Vej •Fokus på faglige og sociale kompetencer.
Retail Facility Service ydelser kompetencer Kerne Kerne ydelser
FRA IDE TIL FAKTURA Innovation i praksis.
Overskrift her Navn på oplægsholder Navn på KU- enhed For at ændre ”Enhedens navn” og ”Sted og dato”: Klik i menulinjen, vælg ”Indsæt” > ”Sidehoved / Sidefod”.
Koncept Rotary Youth Exchange – Multi District Denmark.
BioCentrum DTU …for life and technology BiC Innovation Hvordan gøres universitetsforskning profitabel Per Væggemose Nielsen
15 Promotion Oversigt Promotionformer (herunder reklame)
VIRTUELLE VERDENER AVATARERNE KOMMER 8/5-07 VED JONAS HEIDE SMITH INNOVATIVE COMMUNICATION, ITU Historie Begreber Scenarier.
Forretningsudvikling med IT
Der er penge i kommunikation
Arbejdsglæde.
Forretning og Ledelse lektion 7
Sportspsykologi og coaching med særligt fokus på golfen Tirsdag d. 8. januar 2013.
Fremtidens ledelse af en kulturvirksomhed
Reflektion og e-portfolio Lise Agerbæk, Multimediedesigner
Maksimering af offentlige idrætssatninger IDAN konference Odense d. 21. april 2006 Lars Haue-Pedersen TSE Consulting.
1 Information Systems Strategy and Implementation: A Case Study of a Building Society En fremlæggelse og gennemgang.
Digitale signaturer og CD-kort
How to publish as a PhD-student. Dagens program Præsentation Hvilken person er du selv? Forventninger til PhD-studerende fra instituttet Hvordan bruger.
Den 28. oktober 2004 v/Anna Pelvig, PELVIG & PELTZ Markedsføring i praksis -cases.
Design På b-niveau 08/09. Ideudvikling og designproces Et legeredskab til voksne.
Diversity at Work Tør vi sætte ny dagsorden?. Diversitet - hvorfor? Humor? Evidens? Dialog? Gulerod? Pisk? Bundlinje?
Normann Copenhagen. Det startede med et ønske - og ingen økonomi!
Strategi Opbygning af modulet Hvad er strategi Skoler
Virkeligheden er ikke en case Mangfoldighed er ikke til stede som viden – skal udforskes Mange historier – perspektiver og interesser Et barn – tilfældigheder.
HHX - Lene Baake Afsætning
1 Borgerpanelet i Silkeborg Kommune.
Bog & idé Af: Gruppe 4.
CRM – værdi for virksomheden Et rigtig godt sted at starte er hos Frederich Reicheld:
Change Triangle – “Learning by Playing” as a tool for change - example from the Altiplano in Bolivia.
Animation på teksten Danish Red Cross 1 ss. Animation på teksten Latrines HVEM OG PÅ HVILKEN BAGGRUND TRÆFFER BESLUTNING OM VALG AF MODEL2
Strategisk kommunikation og muséer
STRATEGY Vision Det man vil Core Values
1 QA and user research
Electric power is electric particles moving through metal, semiconductor or graphite and special fluids (electrolysis). Some kind of gas are able to conduct.
Organisatorisk læring i et organisationsudviklingsprojekt Et eksempel.
Kursusintroduktion Elektronisk Patient Journal?. Kursusbeskrivelsen – formål: Viden om informationssystemer på hospitaler/sygehuse – specielt billeddannende.
SICSAC brug af Sensorer som giver Indsigt i Cognition samt Sikkerhed for Individer med særlige behov i Kontext.
Jesper Aaberg ForretningskunsulentMicrosoft Strategy Briefing, 12. maj 2005 US title: Business Productivity Advisor.
Forretning og Ledelse lektion 7 Kultur og Strategi.
Forretning og Ledelse – Lektion 7
Velkommen Vi starter kl Hvis du vil vide mere om Microsoft BI... Spørg en af os ved standen i foyéen Se kursustilbud og data sheet i din deltagermappe.
Forretning og Ledelse – Lektion 9
Saint Ambrose High School. Cut cylinders and cones – Standard Grade If you are sitting an SQA Credit paper in Graphic Communication, you will be required.
DB analyse og modellering Jesper Tørresø DAB1 F Februar 2008.
Innovation as a Core Business Process DTU Diplom Innovation Metode og Værktøjer Jan Schlunssen.
1 Game Industry Economics
Agenda Introduktion Interfacet –Interfacet –Metaforer (Peter) Emotional branding –Gobé The ten commandments –Thyssen (Vigdis) Æstetik og nydelse –Jordan.
Dansk Data Arkiv Hans Jørgen Marker IASSIST 2005 DDI and Data Hans Jørgen Marker Senior Researcher Dansk Data Arkiv
Algoritmer og Datastrukturer 1 DAIMI Greylisting Gerth Stølting Brodal Aarhus Universitet.
 Jens Bennedsen 2002Objektorienteret systemudvikling GRASP mønstre Basale ansvarsplaceringsregler.
Opdragsgiver Planlægning og udførelse af møde med jeres opdragsgiver.
FISA – BATIBOUW Mia, Michelle, Pernille & Sofie CASE.
Skift Typografi Marker tekst og klik TAB for at hoppe til næste typografi Klik SHIFT + TAB for at hoppe tilbage i typografierne 1. OVERSKRIFT 2. UNDEROVERSKRIFT.
Alexandra Instituttet and ITU collaboration
THE MENTORING JOURNEY.
18. Strategisk analyse af eksterne forhold
Drug/Device Combination Products IFF erfagruppemøde
markedsføringsplaner
SCALE-UP DENMARK Tue David Bak Direktør, Innovation & Vækst, Region Sjælland & Formand for Scale-Up Denmark Thank you to the Ambassador, Mrs Louise Jespersen.
IKA e-tænketank 25. August 2016.
Partnerskaber – erfaringer udefra
Introduction to synopsis writing
© Markedsanalyse i teori og praksis, 1
Konceptmodel – køreplan for hvordan vi vil drive vor virksomhed
Compositional Design Principles “SemiCiv”
Denitrification in the root zone
MaaS i Europe Rasmus Lindholm.
An IP Strategy comprises
Præsentationens transcript:

Fremtidens marketing – hvor er vi på vej hen? Per V. Freytag Handelshøjskolen i Århus

Hvor kom vi i grunden fra?

Hovedemnet var reklame. Den spæde start! 1925 Hovedemnet var reklame. Hensigten var at skabe viden om reklamens betydning og anvendelse indenfor den kommende vareomsætning. 1945 Tyngdepunktet flyttes fra teknisk og almenfaglige problembehandling til benyttelse af nye teoretisk-økonomiske analyser – de mikroøkonomiske

Publikationer 1925 – 1945 “Større salg Bedre service” Max Kjær Hansen (1930) “Salg og Reklame” Max Kjær Hansen (1930) 1945 – “Nogle træk ved den amerikanske Automobilindustris økonomi” Hans Brems (1947) “Efterspørgslen efter Radioer i Danmark” Arne Rasmussen & Max Kjær Hansen (1954) ”Det Danske Reklamesprog” Jørgen Å. Hansen & Bente Gaunt (1953)

Hvad er udfordringen i dag? Annonce: Branding, b-t-b markedsføring, dialogmarkedsføring, kundeservice, markedsanalyse, mediaplanlægning, pressemeddelelser, produktudvikling, projektledelse, salg … og meget mere. Kig ind på http://www.markedsforing-job.dk eller kontakt Kirsten Rasmussen på mailto:kirsten@markedsforing.dk / 38 14 65 82. ***************************************************************

“Total Relationship Marketing” Creating, maintaining and destroying a network of relationships is the core of marketing!

“Total Relationship Marketing(2)” “The context of transactions are changing – instead of a market place it is a market space” “Auctions makes relationships disappear”

Ledelse og planlægning Forskellige tilgange: Designskolen – SWOT-analyse Planlægningsskolen – målstyring Positioneringsskolen – Five forces Problem: Ringe forståelse af dynamik Andre tilgange: Læringsskole – Coaching, motivation, .. Kognitiveskole – Opfattelse og tolkning af virkeligheden Andre …

Ledelse og organisation(2) Tilbagestående områder: Markedsføringsplanlægning Personligt salg

Opfattelsen af marketing “Marketing og salg glider i stigende udstrækning ud af bestyrelseslokalerne”

Opfattelsen af marketing(2) Call for papers – Journal of Strategic Marketing “The focus is on how advanced marketing analytics can be used to quantify and measure the financial impact of alternative marketing strategies” Topics: Market based assets Demand Analysis Portfolio Analysis Value-based marketing Return on Marketing Investment Information-based-marketing Brand valuation tools …. Submission deadline 25. Sept. 2005

Udfordringen! 1. Se kritisk på marketingteoriens grundlag – ledelsesteori, økonomiskteori, … 2. Komme tættere på praksis!