Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

FRA IDE TIL FAKTURA Innovation i praksis.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "FRA IDE TIL FAKTURA Innovation i praksis."— Præsentationens transcript:

1 FRA IDE TIL FAKTURA Innovation i praksis

2 INNOVATIONS BOOT CAMP Betingelsen for at blive verdensmester i innovation er innovative leder, der er i stand til at transformere deres organisationer fra produktions- til innovationsmaskiner. Det er den samlede lære fra verdens tyve mest innovative virksomheder. I undersøgelsen "Innovation og ledelse" svarer 79% af lederne, at innovation har stor betydning for realisering af virksomhedens strategi, og i forlængelse heraf, at innovation har stor betydning for deres eget job, samt at det er det væsentligste krav de stiller til deres medarbejdere. Peter Drucker har påpeget, at det er en leders job at sørge for, ”gøre tingene rigtigt”. Det er direktørens job at ”de rigtige ting” bliver gennemført.

3 Forankring eller fiasko
De 7 trin fra ide til faktura. 2 Slip tankekraften fri 7 3 Forankring eller fiasko Ten Types of Innovation 1 Viljen til forandring 4 6 Business Model Canvas The Re-match 5 The Game

4 Forankring eller fiasko
2 Slip tankekraften fri 7 3 Forankring eller fiasko Ten Types of Innovation 1 Viljen til forandring 4 6 Business Model Canvas The Re-match 5 The Game

5 Mening-viljen til forandring.
Trin 1 Mening-viljen til forandring. Udvikle forståelse af hvad meningen med innovationen er, den skal være så ambitiøst, at alle kan se, at det når vi ikke ved ”business as usual”. Vandvid er at blive ved med at gøre det samme igen og igen og forvente forskelige resultater. Forsømmelighed er at gøre det samme igen og igen, selv om man ved at det er forkert.

6 Mening

7 Forankring eller fiasko
2 Slip tankekraften fri 7 3 Forankring eller fiasko Ten Types of Innovation 1 Viljen til forandring 4 6 Business Model Canvas The Re-match 5 The Game

8 Trin 2 Slip tankekraften fri.
Hvordan overvinder man frygten for forandring? Hvordan udvikles nye ideer? Hvordan udvikler man evnen til at tænke på tværs af mange skakmatsituationer? Hvordan udvikler man en organisation til at bestå af ” Exchange Facilitators”?

9 Exchange facilitators
What Drives Human Evolution and innovation ? Exchange facilitators

10 Stor intensitet HØJPOSITIV HØJNEGATIV Uoplagt Oplagt LAVPOSITIV
ERNERGISK OG OPLAGT. HØJNEGATIV ERNERGISK, MEN ANSPÆNT Frygtsom Bange Vred Skuffet Rystet Hævngerrig Energisk Livlig Stimuleret Begejstret Samarbejdsvillig Hjernens Dirigent Uoplagt Oplagt Keder sig Uinteresseret Ærgerlig Irriteret Udbrændt Afslappet Søvnig Træt Udkørt Lav motivation LAVPOSITIV UERNERGISK, MEN AFSLAPPET. LAVNEGATIV UERNERGISK, MEN ANSPÆNT Lille intensitet

11 Forankring eller fiasko
2 Slip tankekraften fri 7 3 Forankring eller fiasko Ten Types of Innovation 1 Viljen til forandring 4 6 Business Model Canvas The Re-match 5 The Game

12 "Ten Types of innovation" innovation sat i system.
Trin 3 "Ten Types of innovation" innovation sat i system. Hvis innovation udelukkende defineres som et nyt produkt eller service, ser man bort fra en større, integreret proces, der skal fungere sammenhængende for at opnå optimal innovation. "Ten Types of innovation" indfanger hele innovationsprocessens økosystem, fra essentielle organisatoriske strukturer og processer, til enestående kendetegn ved den vare eller tjenesteydelse, der skal udvikles. Lige så vigtigt er det, at konceptet afdækker de forskellige elementer af innovation samlede indvirkning på kunde-oplevelsen. Konceptet koger tre årtiers forskning i innovation ned til en handlingsorienteret ramme, der tilbyder en total guide for kreative teams, når de vover sig ud i nye udfordringer. Dipak C. Jain
INSEAD

13 TEN TYPES OF INNOVATION - INNOVATION SAT I SYSTEM

14 TEN TYPES OF INNOVATION - INNOVATION SAT I SYSTEM
Profit Model Tjener penge/Skaber merværdi Network Tilknytter andre for at skabe værdi Structure Får styr på talenter og aktiver Process Bruger de bedste metoder til at lave produkterne Product Performance Udvikler unikke features og funktionalitet Product System Udvikler tilknyttede produkter og services Service Understøtter og forbedrer værdien af produktet Channel Leverer deres tilbud til kunder og brugere Brand Synliggør produkter og virksomhed CustomerEngagement Fremmer specifikke interaktioner

15 TEN TYPES OF INNOVATION - INNOVATION SAT I SYSTEM

16 TEN TYPES OF INNOVATION - INNOVATIN SAT I SYSTEM

17 Forankring eller fiasko
2 Slip tankekraften fri 7 3 Forankring eller fiasko Ten Types of Innovation 1 Viljen til forandring 4 6 Business Model Canvas The Re-match 5 The Game

18 Skab en forretningsmodel på få minutter
Trin 4 Skab en forretningsmodel på få minutter Forretningsplaner tager lang tid at udvikle, og det er i følge Alexander Osterwalder ikke produktivt eller nødvendigt. Med Aosterwalders metode kan du skitsere en forretningsmodel på kort tid og samtidigt få et klart svar på om modellen holder vand økonomisk. Med udgangspunkt i modellens ni moduler gennemgår vi på kurset: 1. Markedsanalyse 2. Virksomhedsøkonomi 3. Strategiske partnerskaber 4. Salg & Marketing

19 The Business Model Canvas Your business model – on one page
The Business Model Canvas, is a strategic management and entrepreneurial tool. It allows you to describe, design, challenge, invent, and pivot your business model.

20 Forankring eller fiasko
2 Slip tankekraften fri 7 3 Forankring eller fiasko Ten Types of Innovation 1 Viljen til forandring 4 6 Business Model Canvas The Re-match 5 The Game

21 Trin 5 The Game, udvikle den virksomhed/organisation der ville slå dig af banen? Den stærkeste overlever. Benyttes koncepterne fra Trin 1+2+3 “Play is one of the only human endeavors where uncertainty is actually celebrated. Uncertainty is what makes play fun.”

22 Forankring eller fiasko
2 Slip tankekraften fri 7 3 Forankring eller fiasko Ten Types of Innovation 1 Viljen til forandring 4 6 Business Model Canvas The Re-match 5 The Game

23 Den tilpassede blomstre.
Trin 6 The New game, hvilken innovation skal gennemføres for at sikre at din/jeres virksomhed/organisation så den bliver markedsleder. Den tilpassede blomstre. Formuler en klar og forpligtende strategi til målet, og hvad der skal forandres for at komme i mål. Benyttes koncepterne fra Trin 1+2+3

24

25 Forankring eller fiasko
2 Slip tankekraften fri 7 3 Forankring eller fiasko Ten Types of Innovation 1 Viljen til forandring 4 6 Business Model Canvas The Re-match 5 The Game

26 Trin 7 Ejerskab, idéen bliver til virkelighed gennem forankring i organisationen, innovation er en social proces. Skab en fælles forståelse for og forpligtelse til at nå målet hos den leder- eller medarbejdergruppe, der skal gennemføre forandringen. Samt vigtigheden for organisationen og den enkelte skal være så stræk at de tager personligt ejerskab. A.P Møller siger, innovate or die. Appel, vi skal for at overleve være lige så innovative på 5 år som vi har været de sidste 20 år.

27 FRA IDE TIL FAKTURA Innovation i praksis


Download ppt "FRA IDE TIL FAKTURA Innovation i praksis."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google