Gennemgang af rapporterne

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Case: Tekst på Call-To-Action link
Advertisements

Trehøje-Pigerne Side 1 Vejledning til brug af hjemmesiden Det er slet ikke så vanskeligt – så brug hjemmesiden flittigt… Det er.
SEO i Dynamicweb ….og intro til SEO ”Best Practice” V/ Jens Peter Nielsen Dynamicweb Internet Marketing.
LinkedIn Intro.
SEO (Search Engine Optimization) - Hvordan bliver du mere synlig på nettet?
Internet til alvor og sjov
Trådløst net. Trådløst netværk i hele huset • Det nytter ikke at købe internetudbyderens hurtigste forbindelse, hvis den trådløse netværksrouter er.
Fremtidens markedsføringsplatform
ART GALLERIES Gruppe 4.
Sociale Medier og Jobsøgning - Sælg dig selv på nettet.
Spørgeskemaundersøgelser og remote usability John Paulin Hansen 28. September 2011 DUST.
Internetstatistik - hvorfor og hvordan? Thomas Duschek IT-Højskolen
Problematisk anvendelse af for journalist Hans Eckermann  Journalist Hans Eckermann fra Gladsaxe Bladet.
SEO PÅ AU.
AARHUS UNIVERSITET 19. JUNI 2013 ANALYTICS 19. JUNI 2013 HVORDAN FÅR DU NOGET UD AF GOOGLE ANALYTICS.
Introduktion til Microsoft CRM Christian Cletus Bjørn Eilertsen.
Selskaber Ø90, erfaringsudveksling Mette Nørgaard Paulsen ØkonomiIT.
Dag 3 Indkøbskurv Jeres sider er nu synlige på Dagens program:
Web Analytics Wednesday Attribution Modeling i Google Analytics Dato:
LINKS Det er vigtig at sørge for at få andre hjemmesider til at linke.  Det skaber større popularitet. Ved sine link skal man IKKE skrive ”klik her”,
Indhold 1.Hvad er MATRIX Mobil 2.Menu Valg 3.Installation 4.Adgang.
Dansk Landbrugsrådgivning Landscentret | Økonomi og Jura Ø90 Online Ø90-Opgørelse og arbejdsgange Kursus efterår 2005 Helle Hovgaard Ledende økonomikonsulent.
Dokumentation af opgaver
Psykologi, Human Factors og HCI John Paulin Hansen ITC, Usability f2003.
Gennemgang af Youtube.com. Hvad kan man finde på Youtube.com?  Musik  Film  Filmklip  Instruktionsvideoer  Etc.
Sitet og børns livsverden Camilla: Brugercentreret design Mette: Designproces og anbefalinger Flemming: Sitets samspil med andre medier og børns livsverden.
OPERATIONEL ANALYSE AF WEBADFÆRD OAW – LEKTIONSGANG 10 Kommerciel personalisering, Anders Kragelund,
ANALYSE AF WEBADFÆRD – F2003 ANALYSE AF WEBADFÆRD - LEKTIONSGANG 12.
OPERATIONEL ANALYSE AF WEBADFÆRD OAW – LEKTIONSGANG 12.
OPERATIONEL ANALYSE AF WEBADFÆRD OAW – LEKTIONSGANG 8.
ANALYSE AF WEBADFÆRD OAW – LEKTIONSGANG 6. ANALYSE AF WEBADFÆRD AGENDA Opsummering, øvelse 2 –PROs and CONs ved eget databaseudviklet system Gallup RedMeasure.
ANALYSE AF WEBADFÆRD - OAW OAW – LEKTIONSGANG 4. ANALYSE AF WEBADFÆRD - OAW SUMMARY, LECTURE 3 (Extended) Common Log File Format Host, Ident, Authuser,
Opdragsgiver Planlægning og udførelse af møde med jeres opdragsgiver.
UDVIDELSE Automatisk backup Introduktion Se, hvordan du opretter cron jobs til automatisk backup med Akeeba Backup. Rita Linde, 10people, Maj 2015.
Relationsbaseret markedsføring og Facebook Annoncering Anders Sevelsted | Aditup.dk | Havneparken 2 | | #AndersSevelsted.
GoMINIsite – og få en ny og bedre hjemmeside på minutter 0.
Brug dataen I din virksomhed. Agenda Opstilling af mål for hjemmesiden Google Analytics -Måleparametre -Opsætning af målsporing -Mikro og makro-konvertering.
Gitter- og hjælpelinjer For at se gitter- og hjælpelinjer 1. Klik på Vis 2. Vælg Gitterlinjer og/eller Hjælpelinjer Tip: Alt + F9 for hurtig visning af.
SUCCES PÅ GOOGLE JUNI TOBIAS THAASTRUP-LETH.
SEO – sådan bliver din hjemmeside synlig for nye kunder
SEO-workshop LOF.dk 24. mar. 2017
Sådan kommer du i gang med Sociale medier Klaus Hall
Facebookkampagne 1. april – 16. april
Facebookkampagne 23. februar – 10. juni
Facebookkampagne 27. marts – 20. april
Lead scanning Med Eventbuizz Lead scanner fungerer din smartphone som en effektiv lead scanner. Inden scanning afsluttes, skal deltagerne acceptere at.
Markedsføring i søgemaskiner
Ønskebørn SEO-optimering.
SEO - opgave: STATE Drinks Gruppe: Sabrina & Tamer
Overvågning af ny forskning via nye indførsler i databaser
Seo opgave Fætter BR.
Markedsføringsøkonom Erhvervsakadamiet Sjælland Roskilde 2017
Fake news, research og kildekritik
Basis SEO Gør dit site synligt på nettet MAJ 2018.
Informationssøgningskursus Studieområdet del 1
MCB opstartskursus Kom godt i gang & Få succes på nettet.
Sådan bruges video- s og emnerapporter
Når du allerede mestrer de vigtigste
Fake news, research og kildekritik
Informationssøgning og referencer
10 grunde til hvorfor en digital strategi er altafgørende
- 30 minutters oplæg - 30 minutters ordet er jeres
TmK 8 kapitel 11: Webdesign kapitl 12: SEO
Tilstedeværelsesundervisning
Workshop 1.
Informationssøgning og referencer
En trin-for-trin guide
To change the image behind the Mock up.
Micky Weis Digital markedsføringsekspert
Glem traditionel tilgang til budget
Præsentationens transcript:

Gennemgang af rapporterne 1 Analytics Gennemgang af rapporterne

De forskellige rapporter En hurtig gennemgang

Real-Time Viser, hvordan trafikken forløber i realtid Rapporten kan også bruges, når du implementerer Google Analytics på din hjemmeside. Med rapporten kan du hurtigt tjekke, om tracking- koden er implementeret korrekt.

Audience (målgruppe) Rapporten giver indblik i demografiske og geografiske oplysninger, systemoplysninger og adfærd OBS! Kun demografisk information hvis brugerne selv har givet ved registrering af konto (DERFOR: kan være et udsnit af alle) Hvor I landet, nye vs. tilbagevendende besøgende (behavior), hvor lang tid på siden (behavior), browser, device (enhed)

Acqusition (anskaffelse) Informationer om trafikkilder og sammenligne trafik. Hvilke trafikkilder skaber flest konverteringer og højest salg. AdWords, Social og SEO. ALL TRAFFIC: SOURCE: The name of the website that referred the user to your site (ex Google) MEDIUM: The mechanism (ex organic): Muligt medium er: “organisk” (ubetalt søgning), “CPC” (pris pr. klik, dvs. betalt søgning), “henvisning” (henvisning), “e-mail” (navnet på et tilpasset medium, du har oprettet), “none” (direkte besøg har mediet “none”).

Behavior (adfærd) Fokus på besøgendes adfærd på din hjemmeside. Rapporten kan bruges til at undersøge, hvordan besøgende interagerer med indholdet på din hjemmeside. Undersøge hvilke sider der er mest populære, og hvilke sider der eventuelt skal optimeres, så de klarer sig bedre.

Conversions (konverteringer) Undersøge, om besøgende konverterer til kunder. Mål (ved ikke e-commerce) E-commerce Modeller over konverteringssti Først gennemgang, derefter dykke ned i modeller over konverteringssti (attribution)