En klassifikations-case

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Datakvalitetsstrategi Engrosmodellen
Advertisements

direktør for Ældre- og Handicapforvaltningen, Aalborg kommune
De 5 knapper DriftEventTværfagligtEnkelt fag Kort tidLang tidGruppeIndividuelInduktivDeduktiv.
Indledning I forbindelse med den pædagogiske indsats for at skabe øget sammenhæng i overgangen fra SFO til klub, er der udarbejdet en overgangsmappe med.
IM-Strategi.
DUA seminar den 5. oktober 2010
BESØG VORES HJEMMESIDE JÆVNLIGT. GERNE HVER DAG - DOG MINDST ET PAR GANGE OM UGEN. Her finder du vigtige informationer om SFO Asgårds dagligdag. VIGTIGT.
Virksomheders Risk Management i juridisk kontekst
Når hospital og kommuner samarbejder om genoptræning
Lægens Uddannelsesbog
Udviklingsdagen i Billum Lørdag den 7. oktober 2006 i Billum Hallen Billum Sogn i fortsat udvikling
at arbejde med ledernes psykiske arbejdsmiljø?
IS-Strategi.
Resultatbaseret styring – hvordan kan det bruges i Danmark?
Det fællesoffentlige brugerstyringsprojekt Vilkår for tilslutning til SSO - drøftelse Ved Ellen Syberg.
Forslag til planlægning af årets opgaver for kontaktpersonen
Introduktion til Microsoft CRM Christian Cletus Bjørn Eilertsen.
4. Det kommunale valgår –Nyvalg til handicaprådet, LBR og klagerådet –Valgkampen generelt –Andet.
IT- og Telestyrelsen Evaluering og Information på nettet.
Forskellig forståelse af opgaven Michael Hald Konsulent KL
Formål med projektet At I kommer i dybden med de faglige emner: virksomhedsforståelse, krav, design og implementering. At I lærer at arbejde i grupper.
God dokumentation og evaluering – hvordan?
KREDSEN I CENTRUM Forenkling. ENKELT OG OVERSKUELIGT Grundlæggende konflikt mellem tid til familie og tid til FDF Vi skal gøre FDF-hverdagen enkel og.
1 Velkommen. 2 Tekstslide med bullets Brug ‘Forøge / Formindske indryk’ for at skifte mellem de forskellige niveauer Vores kirke  Menighedsrådet i dag.
Kompetencer Er meget centrale og nødvendige i forbindelse med innovation. Da innovation vil have indflydelse på snart sagt alle funktioner i en virksomhed,
Proces overblik med SIPOC modellen
1 COWI BAR Handel, BAR Jord til Bord, BAR Kontor, Grafisk BAR, Industriens BAR 1 ARBEJDSMILJØLEDELSE OHSAS Seminar 1 Arbejdsmiljøledelse OHSAS
Velkommen til inspirationsdag Kompetencestrategi – hvordan?
Rødekro Kommune Præsentation af Rødekro Kommunes Indkøbsnet Eva Minke Andersen.
Vinterman seminar 2. Maj SIDE 2 Vinterman seminar 2. maj Ca. 85 personer: 34 kommuner (30 Vinterman, 2-Light og 2-Melding) Færøerne Vintercentralen.
Statens Center for Kompetence- og Kvalitetsudvikling SCKK Velkommen til Temamøde i SCKK den 8. oktober 2008 Kompetencestrategi - hvordan?
Videregående pc-vejledning 60+Bornholm Velkommen til.
Introduktion af forløbet. Forløbet sættes i gang gennem kickstart. Kickstart arbejder med de to første faser. De sidste to faser arbejder hver enkelt.
At deltage i projektarbejde
Velkommen Første seminardag om RKV Den 23. februar 2010 i Silkeborg.
Politiske delmål og Fanefjordskolens indsatsområder.
Produkt præsentation Christian Cletus Bjørn Eilertsen.
Processen omkring sundhedsaftalen – en kommunal synsvinkel Lang proces – har strakt sig over ca. ¾ år – men det har været en fordel Den organisatoriske.
Harmonisering af lokaleanvisning og booking Seminar den 29. januar 2007.
Skabelon til udarbejdelse af YoungCRM Årshjul
Kampagne 3 Tiltrække og anerkende frivillige Navn Navnesen.
C O N N E C T I N G B U S I N E S S & T E C H N O L O G Y Copyright © Case virksomheden AAAFlex A/S Den dag det utænkelige skete...
INDSATSTEORI I UNGNORD EKSEMPLER – UDFORDRINGER - FORDELE.
Skab engagement som coach Dette er et værktøj for dig, som vil Skabe motivation, engagement og ejerskab Sikre bedre performance Skabe udvikling og læring.
VIRKSOMHEDSBEREDSKAB MIDT- VESTSJÆLLAND CASE VIRKSOMHEDSKONSULENT JANNIE JAKOBSEN JOBCENTER GREVE.
Psykoedukation Indlagte patienter med dom til behandling eller anbringelse Session 6 – Kontaktpersonsfunktionen Undervisere:
CASE: Udvikling af system til optimering af kassebemanding
Modul 2.1 – Go’dag til Cura og Fælles Sprog III
Rollekataloget - støttet af Rammearkitekturpuljen
Leveregler Ledelsen skal være helhedspræget for at sikre bæredygtige resultater Resultatmål og forventninger baseres på fakta og dialog Synliggørelse af.
Modul 3.2 – Forberedelse til læringsteams
Greater Copenhagen – Klar til Smart Vækst Smarte affaldsløsninger – seminar nr november 2017 Data drevne affaldsløsninger.
Agenda Temadag om anvendelse af klassifikationer i det offentlige
Min Digitale Byggesag. Byggelovsdage 2011.
Odense den 20/8 samt Århus den 28/8
Inspirationsdag og workshop om fælleskommunale klassifikationer
Dagsorden Velkommen og ”bordet rundt”
Indkøbsmuligheder på SKI’s aftaler
Workshop om Den tværkommunale løsning til automatiseringsegnede processer 26. januar 2018.
Hvad er taksonomi, pixiudgaven for forretningen, og hvor bruges det?
Landskabet omkring OS2Kravmotor i Syddjurs Kommune
Biblioteksrummets inspirationsmuligheder
Adgang til egne data IT-Arkitekturrådet d It-Arkitekturrådet
Wiki for rammearkitekturen
Rollekataloget - støttet af Rammearkitekturpuljen
Wiki for rammearkitekturen
Velkommen Pårørendekursus Livet med demens i plejebolig
Odense den 20/8 samt Århus den 28/8
Odense den 20/8 samt Århus den 28/8
Support- Hvordan får jeg hjælp fra Danmarks Miljøportal?
Præsentationens transcript:

En klassifikations-case KLE En klassifikations-case Joachim Eriksson, KL 24-05-2018 Dialogforum mødes to gange årligt. Vi har overvejet én gang årligt – men i jeres deltager-evalueringer siger I at I gerne vil have to møder om året. Dialogforum for it-leverandører og konsulenthuse Velkommen

KL EMNESYSTEMATIK (KLE) Den fælleskommunale journalplan Indeholder de kommunale lovpligtige opgaver + dem som kommunerne løser af egen drift Lanceret og udviklet løbende siden 1976 Frivillig abonnementsordning (indtil videre 98 kommuner) 4 årlige versioner/opdateringer Dialogforum mødes to gange årligt. Vi har overvejet én gang årligt – men i jeres deltager-evalueringer siger I at I gerne vil have to møder om året. Dialogforum for it-leverandører og konsulenthuse Velkommen

KLE VEDLIGEHOLD OG UDVIKLING Centralt styret proces i form af dedikeret KLE-redaktion 4 medarbejdere i redaktionen Excel – Nemt at arbejde med, godt til overblik Interne kontroller indlagt i processen Faglig bistand og kvalitetssikring i KL-Huset + det kommunale netværk (Inddragelse af henvendelser fra kommuner) Dialogforum mødes to gange årligt. Vi har overvejet én gang årligt – men i jeres deltager-evalueringer siger I at I gerne vil have to møder om året. Dialogforum for it-leverandører og konsulenthuse Velkommen

KLE SUPPORT Redaktionen kontaktes jævnligt via mail og telefon med spørgsmål og forslag Men i sidste ende er ændringer en redaktionsbeslutning Kursusvirksomhed i kommunerne KLE-abonnementet = Abonnementsbreve til navngivne kontaktpersoner i kommunerne Dialogforum mødes to gange årligt. Vi har overvejet én gang årligt – men i jeres deltager-evalueringer siger I at I gerne vil have to møder om året. Dialogforum for it-leverandører og konsulenthuse Velkommen