Humanistisk Entrepreneurship 9 BMG 5

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Energi- & Vandværkstedet
Advertisements

Arendalkonferancen Arendal 21.juni 2011
Fuld fart frem… anderledes måde.. Hvorfor skal vi være innovative/entreprenante? Den globale udfordring Vi skal konkurrere på produkter og services.
Digitalisering i Praktiken Workshops den 9. februar 2007
Nytårskur 2014 Anne Skare Nielsen: Fremtidsforsker, Future Navigator
Ledelse af innovative medarbejdere
Velkommen! Til projektseminar på ferskvandscentret marts 2008 ___________________ Udviklingsprojekt Invention og Innovativ Naturvidenskab i teknologiundervisningen.
Fagdidaktisk kursus i religion
Ungdomsbyen i samarbejde med Benedicte Kommunikation
Velkommen i IUG Gør en forskel Del et fælleskab & værdier Få nye kontakter & venner Ansvar efter indsats Brug tekniske kompetencer Styrk tværfaglige kompetencer.
INNOVATIONSFORUM # 3 VIDENSBEARBEJDNING EKSPERIMENTER OG METODER.
1 ProLeague - High performance leadership BEDST …når det gælder.
INNOVATIONSFORUM # 2 VIDENSFORMER OG VIDENSKILDER.
Camp IB sept sept VELKOMMEN TIL CAMP IB37.
Plan for 1 uges forløbet - Virksomhedsspillet. Rammen om efterårsforløbet n 1-uges forløbet afvikles med omdrejningspunkt i et virtuelt virksomhedsspil.
Fremtidens bistand - DIIS 21. januar FREMTIDENS BISTAND Er der et alternativ til Paris-erklæringen? Easterly om Sachs: ”An aid wall” har erstattet.
Processen J.Lövgren & E. Stolterman
Eksperimentel systemudvikling To kvarters-kursus på 5. og 6. semester.
Erhvervsrettet innovation - elektrikeruddannelsen Uge 26 – Aalborg Dag 2 1.
INNOVATIV KIRKE Et forløb for menigheder, der ønsker at være mere kreative og nyskabende.
INNOVATIV KIRKE Et forløb for menigheder, der ønsker at være mere kreative og nyskabende.
Innovation i biologi og AT Trine Iversen Gl. Hellerup Gymnasium.
Virksomheder og institutioner - Lad de unge klare ærterne.
Ungdomsbyen i samarbejde med Benedicte Kommunikation
MaaS i Europe Rasmus Lindholm.
Tværmedial Kommunikation 1 Intro
Humanistisk Entrepreneurship 10 Ahmed & Shepherd: Creativity and innovation forår 2017 Pillon - KU.
Humanistisk Entrepreneurship 2 Forretningsmodellæredet Business Model Canvas Kreative grupper Pillon - KU.
Humanistisk Entrepreneurship Business Model Generation 4 Strategi
Tværmedial Kommunikation 4 Kommunikationsstrategi, DMTK 4 Virksomhedens digitale marketingsplan DMTK 5 forår 2017 Pillon - KU.
Humanistisk Entrepreneurship 4 Forretningsmodellens mønstre 2b
Humanistisk Entrepreneurship 5 BMG kap. 3 Design
Humanistisk Entrepreneurship 7 Forretningsmodeller Paradokser i spil Forretningsplanen  Pillon - KU Plans are nothing – planning is everything (Dwight.
Humanistisk Entrepreneurship 8 opsamling 1
Interkulturel erhvervskommunikation ikek 10 organisation identitet og netværk epi KU 2018 En (...) menneskelig konsekvens ved netværkssamfundet er,
ikek 6 Markedskommunikation
Humanistisk Entrepreneurship 11 Ahmed & Shepherd: Creativity and innovation forår 2018 Pillon - KU.
Humanistisk Entrepreneurship 3 Forretningsmodellens mønstre A
Humanistisk Entrepreneurship 6 Business Model Generation Kap
Humanistisk Entrepreneurship intro
Humanistisk Entrepreneurship 3 Forretningsmodellens mønstre A
Tværmedial Kommunikation 6 Trends  Big data PR i de sociale medier tid Digitalisering forår 2017 Pillon - KU.
Tværmedial Kommunikation 1 Intro
Humanistisk Entrepreneurship 5 BMG kap. 3 Design
Humanistisk Entrepreneurship 2 Forretningsmodellæredet Business Model Canvas Kreative grupper Pillon - KU.
Humanistisk Entrepreneurship 7 Forretningsmodeller Paradokser i spil Forretningsplanen  Pillon - KU Plans are nothing – planning is everything (Dwight.
Tværmedial Kommunikation 11 +content Interkulturel kommunikation
Tværmedial Kommunikation 5 Kommunikationsstrategi
Humanistisk Entrepreneurship 11 Drucker: The discipline of Innovation Brunson: The Value Ladder forår 2017 Pillon - KU.
Tværmedial kommunikation 8 opsamling 1
Humanistisk Entrepreneurship 12 ad hoc emner
ikek 6 Markedskommunikation
ikek 6 Markedskommunikation, Teorier og modeller
Humanistisk Entrepreneurship 7 Forretningsmodeller Paradokser i spil Forretningsplanen  Pillon - KU Plans are nothing – planning is everything (Dwight.
Humanistisk Entrepreneurship 9 BMG 5 Proces
Humanistisk Entrepreneurship 3 Forretningsmodellens mønstre A
TmK 8 kapitel 11: Webdesign kapitl 12: SEO
Markedskommunikation 6 6: On-line forbrug 7: Digital brandpositionering 8: Digitale forretningsmodeller Gruppearbejde: Eksamensprojekt forår 2019 Pillon.
Humanistisk Entrepreneurship 6 Business Model Generation Kap
TmK Det digitale medieforbrug DMTK kap. 7
Humanistisk Entrepreneurship 5 BMG kap. 3 Design
Humanistisk Entrepreneurship 9 BMG 5 Proces
Humanistisk Entrepreneurship 13 Eksamen Eksamenstræning Adding values to the business model forår 2019 Pillon - KU.
Tværmedial Kommunikation 9 +content Interkulturel kommunikation
Humanistisk Entrepreneurship 1 Intro Innovatismer
Tværmedial Kommunikation 10 Online-annoncering og SEM Medieindkøb Perspektiver og trends forår 2019 Pillon - KU.
Humanistisk Entrepreneurship 11 Ahmed & Shepherd: Creativity and innovation forår 2019 Pillon - KU.
Tværmedial Kommunikation 9 DMMK Kapitel 5 Virksomheden på de sociale medier Case 3 Big data og Business Intelligence forår 2018 Pillon - KU.
Humanistisk Entrepreneurship 12 ad hoc emner
CØ SMV – Øget vækst gennem cirkulære forretningsmodeller i SMV’er
Præsentationens transcript:

Humanistisk Entrepreneurship 9 BMG 5 forår 2017 Pillon - KU ”Where there is change, there will allmost always be resistance” “When you start to criticize the times you are living in, your time is over.” (Karl Lagerfeld)

Program: Gruppeopgaver Proces Mobilisering Forståelse Design Implementering Styring Opgaver 4. maj 2019 17 HEnt 9 - BMG 5

Business Model Design Process Hvilken af de på side 251/245 beskrevne udgangspunkter for en forretningsmodel svarer på jeres projekt? Design Attitude Undersøg mange alternativer Vær nysgerrig; hvorfor er det sådan, kan det være anderledes? Hvad hvis vi ændrer x eller y? Acceptér kaos Processer er ikke lineære Brug energi og tid Tal om dine idéer og planer med andre ‘Kill your darlings’ Vær stædig Gruppeopgaver Proces Mobilisering Forståelse Design Implementering Styring Opgaver 4. maj 2019 17 HEnt 9 - BMG 5

Afprøv forskellige idéer Læg en plan Mobilisering Skitsér hovedpunkterne i mobiliseringsfasen for henholdsvis en entrepreneur og en intrapreneur Gruppeopgaver Proces Mobilisering Forståelse Design Implementering Styring Forms of creativity Opgaver entrepreneur intrapreneur Definér målsætningen Afprøv forskellige idéer Læg en plan Saml et team (inkl. outsourcede opgaver) Legitimér projektet Tag hensyn til ofte modsatrettede interesser Dan tværfaglige og innovative teams Hold beslutningstagerne løbende informeret/involveret 4. maj 2019 17 HEnt 9 - BMG 5

Undersøg de makroøkonomiske forhold Forståelse Skitsér hovedpunkterne i forståelsesfasen for henholdsvis en entrepreneur og en intrapreneur Gruppeopgaver Proces Mobilisering Forståelse Design Implementering Styring Opgaver entrepreneur intrapreneur Undersøg de makroøkonomiske forhold Forstå kunden Interview eksperter Brug bl.a Four Action Framework på konkurrenter Brug bl.a. Four Action Framework på eksisterende forretningsmodeller og kundegrundlag. Informér beslutningstagerne om nyt viden og fremskridt 4. maj 2019 17 HEnt 9 - BMG 5

Fra divergent til konvergent tænkning Brainstorming Seks hatte m.m. Design Skitsér hovedpunkterne i designfasen for henholdsvis en entrepreneur og en intrapreneur Gruppeopgaver Proces Mobilisering Forståelse Design Implementering Styring Opgaver entrepreneur intrapreneur Fra divergent til konvergent tænkning Brainstorming Seks hatte m.m. Prototyper Kill your darlings Udvælgelse Undgå kortsigtede løsninger Som for entrepreneuren Vær respektfuld og inkluderende 4. maj 2019 17 HEnt 9 - BMG 5

Kommunikation internet og eksternt Involvering Forretningsplan Implementering Skitsér hovedpunkterne i implementeringsfasen for henholdsvis en entrepreneur og en intrapreneur Gruppeopgaver Proces Mobilisering Forståelse Design Implementering Styring Opgaver entrepreneur intrapreneur Kommunikation internet og eksternt Involvering Forretningsplan Eksekvering Kommunikation internet (og eksternt) Involvering af sekundære spillere Forretningsplan eller Projektledelses-dokument 4. maj 2019 17 HEnt 9 - BMG 5

Monitorering af interne og eksterne faktorer Styring Skitsér hovedpunkterne i styring af forretningen/projektet for henholdsvis en entrepreneur og en intrapreneur Gruppeopgaver Proces Mobilisering Forståelse Design Implementering Styring Opgaver entrepreneur intrapreneur Monitorering af interne og eksterne faktorer Fokus på Innovation Involvering af topledelse Involvering af hele organisationen 4. maj 2019 17 HEnt 9 - BMG 5

inkubation 10 min.: refleksion i pausen Opgave (se også Den kreative proces - Divergent and convergent thinking) forberedelse ca. 10 min. Grupperne er dannet; definér hver især tre kærnekompetencer I vil bidrage med i jeres gruppeprojekt fokus (problemstillingen samt evt. foreløbig problemformulering): Udgangspunkt i et pitch fra hver medlem (2 min.) samt et fælles pitch (ca. 10 min.) divergent tænkning ca. 15 minutter: (brainstorming, fri association eller mind-maps) inkubation 10 min.: refleksion i pausen konvergent tænkning ca. 15 minutter: problemstillingen samt evt. foreløbig problemformulering Efterbehandling: Kommentér jeres gruppes personlighedsprofiler ‘farveenergier’. Gruppeopgaver Proces Mobilisering Forståelse Design Implementering Styring Opgaver 4. maj 2019 17 HEnt 9 - BMG 5