Forløb: Unge identitet, socialisering og sociale medier

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Hvad synopsen skal indeholde fremgår på de
Advertisements

Sociologi – Individ og samfund
5.lektion: Valg af identitet, imitation og rolleovertagelse
Workshop 2: Amerikanske problemstillinger
2.lektion: Civilsamfund, stat, plan-, markeds- og blandingsøkonomi
6.lektion: Folketing og regering – hvem kontrollerer hvem?
1.Lektion: Identitet i forandring
4.lektion: Hypoteser og evaluering 4 og sidste lektion i undervisningsforløbet ”Danmark i verden” baseret på kapitel 2 i bogen Luk Samfundet Op!, af Brøndum.
3.Lektion: Identitet 3.Lektion i undervisningsforløbet ”Identitet i forandring”, baseret på kapitel 3 i Luk Samfundet Op! af Brøndum og Hansen, Columbus.
2.lektion: Socialisationsprocessen – hvorfor er vi mennesker, som vi er? - II 2.Lektion i undervisningsforløbet ”Identitet i forandring”, baseret på kapitel.
4.lektion: Identitet og sociale grupper
Sociale og kulturelle forhold. Socialisering, kultur og identitet
Kvantitativt studie ~ PaRIS - spørgeskemaundersøgelsen Spørgeskemaundersøgelse Forår 2009 Mickael Bech, Trine Kjær, Eva Draborg Institut for Sundhedstjenesteforskning,
Verdensbilleder i renæssancen AT5 Argumentation - metode og teori.
Beskæftigelsesregion Hovedstaden & Sjælland Profil-værktøj til unge på uddannelseshjælp Kursus April 2014.
+ Hold af dig selv - en workshop om at finde styrken I sig selv. Marie-Louise Wegener.
Verdens bedste klasse. Working on What Works LØFT-SKOLEN Verdens bedste klasse.
SOFTWARE EVALUERING. HVORDAN KAN MAN EVALUERE PÅ SIT SPIL? Kvalitative metoder Kvantitative metoder Observation Data opsamling.
Guidet egen-beslutning Usikre unge: -Der er rigtig mange muligheder -Personlig usikkerhed - lavt selvværd -Høje forventninger til sig selv - præstation.
Vand på Island Et undervisningsforløb om vand og om hvordan vand udnyttes som resurse på Island. Ikke alle siderne er helt udviklet men kan bruges alene.
Hvorfor er det vigtigt at have fokus på egne holdninger? Temadag Roskilde Handelsskole 3. Januar 2011 – Maj Eun Herløw og Jette Nyboe.
Den svenske model og samskabelse Workshop den 25. maj 2016 V/ Ph.d. stipendiat Marianne Staal Stougaard og lektor Charlotte Jørgensen.
Hvis Fagligt Begrundet Arbejdsdeling er svaret Hvad er så spørgsmålet?
Det gode interview På jagt efter ny viden – altså noget, som du IKKE ved i forvejen…
Forside uden yderligere tekst. Du kan vælge andre forsider ved at højreklikke på slidet og vælge ”Formatér baggrund”. I boksen, der dukker op, vælger du.
Ungdomsliv.
Det samfundsfaglige område Opgaveformulering 2 – Topskattelettelser
Ungdommens Folkemøde
Modul 2.
Forløb i samfundsfag.
Sammen vil vi lære En uddannelse handler om at blive klogere og dygtige, så I bliver parate til jeres drømmejob. Forestil jer, at vores klasse er verdens.
At udfordre eleverne på deres valg, også i forbindelse med uddannelsesmessen Lektor Marianne Tolstrup, UCL
Dagens program Vi skal tale om: Hvornår og hvordan du træffer valg?
Lektion 1A Formålet med denne lektion er at give eleverne et billede af Netwerk for at forberede dem på forløbet og på, hvor lang tid det varer, samt at.
Modul 1 Rød løber (C).
Forældrenetværk Hvad – hvordan – hvilke emner
Bestyrelsesundersøgelse 2016
”Tutor-aktivteter på Sosu-Syd”
Bestyrelsesundersøgelse 2016
Forløbet: Unge – identitet, socialisering og sociale medier
Forløbet: Unge - identitet, socialisering og sociale medier
Forløbet: Unge – identitet, socialisering og sociale medier
Forløb: Unge identitet, socialisering og sociale medier
Forløbet: Unge – identitet, socialisering og sociale medier
Bevægelse i skolen Fysisk aktivitet med høj intensitet øger BDNF i hjernen. Læring fremmes bedst, hvis aktiviteten er udfordrende, varieret og indebærer.
Fang publikum og sælg dit budskab v/ Maria Vissing Bachara &
Udvalgte resultater Januar 2016
Digital kultur og trivsel på skolen – mod et fælles værdisæt
UDDANNELSE OG JOB 8. klasse
øæ Jeg kan det jeg skal Målsætning, evaluering og selvevaluering
Skolen og praktik Overgangen
Erfaringer fra virksomhedsbanken
1. kontaktmøde Velkommen til workshop om Kompetenceafklaring, CV og Netværk. Hils på hinanden, jeres networking starter nu
Lektion 1B Formålet med denne lektion er at gøre eleverne opmærksomme på, at et stærkt fællesskab i klassen/på skolen handler om det gode kollegaskab.
Workshop 1: ”Elevrettet formidling af praktikpladser samt coaching og vejledning om praktikpladssøgning”. Indsatsarbejde på Grundforløb 1.
Skolebestyrelsens dialogmøde 2008 Kom og mød din skolebestyrelse
International økonomi for matematikere
Demokrati og medborgerskab
Demokrati og medborgerskab
Velkommen til Informatik - den nye dreng i klassen
Hvem bestemmer dine valg? Tobaksforebyggelse i Sønderborg Kommune
Der tages udgangspunkt i trekantens 4 hovedtemaer.
Hvem bestemmer dine valg? Tobaksforebyggelse i Sønderborg Kommune
Igangsættelse af tankeprocesser – at formulere spørgsmål i forbindelse med flerfaglige projekter 7-trinsmodellen Karl Henrik Flyums model.
Skrivedag 3: Fra skriftlig opgave til mundtligt oplæg
CAMILLAS HISTORIE Dilemmaøvelse.
Nyt Geodata-info Workshop SDFE 9. januar 2018.
Lektion 1-2 i Blok 8 Teknologiforståelse som fag - Mellemtrin
Hvad finder vi vigtigt for vores elever?
Værktøj 7: Det gode personalemøde og arbejdspladskulturen
Præsentationens transcript:

Forløb: Unge identitet, socialisering og sociale medier Lektion 7 Forløb: Unge identitet, socialisering og sociale medier

Overordnet spørgsmål og dagsorden til lektion 7 Overordnet spørgsmål til lektionen Hvor udbredt er sociale medier blandt unge? Hvorfor har forskellige sociale roller indflydelse på identiteten og har vi flere roller i dagens samfund end tidligere? Dagsorden til lektion 7 Individuelt arbejde (brug af viden fra lektionerne 1-6) (7 min) Parøvelse: Undersøgelse af Unges forbrug af sociale medier (10 min) Parrene går sammen to og to (= fire personer i en gruppe) og diskuterer spørgsmål og udfylder skema Afsluttende klassediskussion med elever og lærer

Branding og image er vigtigt for identiteten og meget foregår via de sociale medier

Spørgsmål til gruppearbejde (de to par der går sammen) Hvad kan forklare, at sociale medier (her inddrages viden fra undersøgelse af de kvantitative data omkring Unges brug af sociale medier) spiller så stor en rolle i dagens samfund? Hvilken rolle spiller sociale medier for den enkeltes identitetsdannelse? Diskuter i den forbindelse, hvorvidt I eller personer i kender anvender jeres sociale profiler fx som en platform til at brande en bestemt fortælling om jer selv, eller fungerer profilen i højere grad til imagepleje? Diskuter hvorfor sociale medier er blevet så integreret i unges hverdag og vurder, hvorvidt de sociale medier er positive eller negative elementer i unges identitetsarbejde. I må gerne inddrage egne erfaringer, men de må ikke stå alene i jeres argumentation. I skal derfor bruge jeres viden fra s.56-61 omhandlende ”Identitetsdannelse og sociale medier – det hele er i spil” fra Luk Samfundet Op! Samt så meget af jeres viden fra lektionerne 1-6. Dvs. inddrage viden om henholdsvis identitet, socialisering, normer og værdier, sociale roller og grupper, sociale sanktioner samt viden om henholdsvis Honneths og Goffmans teori. Skemaet nedenfor kan bruges til at understøtte dette arbejde.