Nysgerrighed og indsats

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Final take - Værdigrundlag Maj 2007
Advertisements

Forældremøde X årgang.
Hvad laver en skolebestyrelse? Skolebestyrelsen har indflydelse på alle områder, der vedrører skolens virksomhed inden for rammerne af folkeskoleloven.
Mål & vej Årskonference 2014 Vi er de bedste Og hvis ikke så bliver vi det.
Kursus for skolebestyrelsesmedlemmer 27. oktober 2014.
Morgendagens Børne- og Ungeliv MEDARBEJDERE Resultater af spørgeskemaundersøgelsen 2016 Published by Birgitte Færregaard Larsen April at 12:5 Powered.
DANNELSE DER VIRKER – efterskolens pædagogik
Inddragelse af børn og unge med særlig fokus på det udviklingsstøttende perspektiv Work shop 2 Socialrådgiver, lektor Birthe Elholm, Institut for Socialt.
Frivillige og deltagere frem for frivillige og flygtninge.
Europæiske Kulturbørn gentænk Kunst og kultur i dagligdagen med de 0-8 årige børn A developing and research project of Nordic/Baltic and European dimensions.
UDDANNELSE ELEVERNE SKAL: LÆRE SÅ MEGET DE KAN I ALLE FAG OPLEVE ET UNDERVISNINGSMILJØ, DER GIVER LYST TIL FORDYBELSE OG ENGAGEMENT. VIDE, HVORDAN DE LÆRER.
PRÆSENTATION AF MARY FONDENS OG RED BARNETS ANTIMOBBEPROGRAM FRI FOR MOBBERI.
Hvad er jeres kerneopgaver? Institutionen? Hvordan oplever du, at kerneopgaven i din organisation har ændret sig de sidste 5 år – og hvordan vil den forandres.
Hvem er vi? 136 elever 16 lejligheder med hver sin kontaktlærer Almen med fokus på boglige fag, gymnastik og valgfag Omstillingsparate kolleger Vi insisterer.
Morten Kvist Refskov For en markant lærerstemme i Danmarks Lærerforenings Hovedstyrelse Sammen gør vi en forskel Jeg stemte NEJ til OK15 …fordi overenskomsten.
Fakta om skilsmisse Ca. 1/3 af alle danske børn oplever, at deres mor og far går fra hinanden, inden de bliver 18 år Der er pt. ca delebørn i.
STX Uddannelse.
Elever løser opgaver i fællesskab og er sammen om en aktivitet
Social Mobilitet Er der et problem?.
Velfærdskommunen under forandring – kultur, kompetencer og komplekse problemer Kommunens (næst)største arbejdsplads.
Lektion 7 Formål med denne lektion er at arbejde videre med klassekulturen, følge op på surveyen og at afrunde lektionsforløbet i Netwerk. Alle rettigheder.
Et pilotprojekt på naturskolen
Et fælles grundlag for forældresamarbejde Et godt samspil mellem forældrene og de ansatte i dagtilbud og på skolerne er en styrke i den lokale indsats.
Fra Dansk Golf Union Juniorugen Landsseminar Juniorkonsulenter
THY Business Breakfast.
ÅBNE RUM Metode og Praksis.
Forældrenetværk Hvad – hvordan – hvilke emner
UU-OS værdier Åbenhed Mangfoldighed Ordentlighed Mod
Målet med at give nogle elever en transitmentor
Unge på kanten af fællesskabet
BØRNE- og UNGEKULTURKONSULENTER MED FAGLIGHED OG SAGLIGHED
Engelsborgskolens værdigrundlag
Velkommen til Brøndbyvester skole og SFO.
Fælles ledelsesgrundlag
Digital kultur og trivsel på skolen – mod et fælles værdisæt
Line Leth Jørgensen Dysleksivejleder og læsekonsulent
Inklusion i Folkeskolen
Kvalitet i dagtilbud Pointer fra forskning Juni 2017
”Motivation er ikke bare noget man har eller ikke har”
Kommunikation - trykstil
Personlighed og Kompetencer
hanne Thordsen Hospicepræst
Tendenser i forældresamarbejdet
VESTERBRO UNGDOMSGÅRD
Hvad lærte vi af projektet?
Skolebestyrelsens dialogmøde 2008 Kom og mød din skolebestyrelse
Samtale om folkeskolen i
Skolereformen Trivsel Faglighed Læring.
Kapitel 14 Kaution.
Koordinatsystem.
Region Midtjyllands opgave
Hvor kan jeg hente hjælp?
Der tages udgangspunkt i trekantens 4 hovedtemaer.
Velkommen til forældremøde
Præsentation af 7. kl. Skoleåret 2019/20.
Formåls §§ / Allerød Kommunes Børne-læringssyn.
Hvis min og , så vil Og vi kan have .
We Are ‘One PPG’ Vores formål We protect and beautify the world
Lars Geer Hammershøj Ph.d. og lektor DPU, Aarhus Universitet
professionsideal for lærere
Elevtrivsel Gymnasier og VUC'er 2018
We Are ‘One PPG’ Vores formål We protect and beautify the world
Livskvalitet Hvem ved, hvad der er livskvalitet? Et liv med eller uden smøger, overvægt, inaktivitet….. Hvem ved, hvad der er livskvalitet? Et liv med.
Introduktionskursus på ungdomsuddannelserne
Velkommen til forældremøde
Børne og ungepolitikken blev vedtaget i december 2015 og er byrådets fælles vision for børn og unge, som vokser op i Aarhus – og dermed også det fælles.
Børne og ungepolitikken blev vedtaget i december 2015 og er byrådets fælles vision for børn og unge, som vokser op i Aarhus – og dermed også det fælles.
Børne og ungepolitikken blev vedtaget i december 2015 og er byrådets fælles vision for børn og unge, som vokser op i Aarhus – og dermed også det fælles.
Lillevang Skoles retning, Introtekst
Præsentationens transcript:

Nysgerrighed og indsats Værdier på Skovshoved Skole Skovshoved Skole vil være med til at skabe livsduelige mennesker gennem arbejdet med læring, trivsel og dannelse. Vi har derfor formuleret tre værdier: Vilje til læring Fællesskab og respekt Nysgerrighed og indsats som skal gennemsyre vores arbejde med livsduelighed. Skolebestyrelsen 2015 Vilje til læring På Skovshoved Skole er læring i fokus for alt, hvad vi gør. Vi gør os umage, er vedholdende og har lyst til at lære. Vi står på tæer og udnytter vores potentialer. Vi har vilje til læring - også når det er svært, hårdt og tager tid. Læring Livsduelighed Trivsel Dannelse Fællesskab og respekt Skovshoved Skole er et lærende fællesskab. Vi respekterer og lærer af og med hinanden. Vi sætter pris på forskelligheden og respekterer, at fællesskaber kan komme før mig selv. Vi taler ligeværdigt med hinanden og overholder de aftaler, vi indgår. Vi tager hver især ansvar for at skabe og vedligeholde vores fællesskaber. Nysgerrighed og indsats På Skovshoved Skole er vi nysgerrige og åbne over for vores omverden og over for hinanden. Vi skal prøve - også det nye og ukendte. Vi er indstillet på at gøre en indsats. Når vi lærer, bliver vi klogere på livet.

Værdier Læring Livsduelighed Dannelse Trivsel Værdier på Skovshoved Skole Skovshoved Skole vil være med til at skabe livsduelige mennesker gennem arbejdet med læring, trivsel og dannelse. Vi har derfor formuleret tre værdier: Vilje til læring Fællesskab og respekt Nysgerrighed og indsats som skal gennemsyre vores arbejde med livsduelighed. Skolebestyrelsen 2015 Læring Læring Livsduelighed Livsduelighed Trivsel Dannelse Trivsel Dannelse

Svært, hårdt og tager tid Vilje til læring Vilje til læring På Skovshoved Skole er læring i fokus for alt, hvad vi gør. Vi gør os umage, er vedholdende og har lyst til at lære. Vi står på tæer og udnytter vores potentialer. Vi har vilje til læring - også når det er svært, hårdt og tager tid. Stå på tæer Gøre sig umage Lyst til at lære Svært, hårdt og tager tid

Taler ligeværdigt med hinanden Fællesskab og respekt Taler ligeværdigt med hinanden Sætter pris på forskelligheden Overholder aftaler Ansvar Fællesskab og respekt Skovshoved Skole er et lærende fællesskab. Vi respekterer og lærer af og med hinanden. Vi sætter pris på forskelligheden og respekterer, at fællesskaber kan komme før mig selv. Vi taler ligeværdigt med hinanden og overholder de aftaler, vi indgår. Vi tager hver især ansvar for at skabe og vedligeholde vores fællesskaber.

Nysgerrighed og indsats Åbne over for omverdenen Åbne over for hinanden Blive klogere på livet Gøre en indsats Nysgerrighed og indsats På Skovshoved Skole er vi nysgerrige og åbne over for vores omverden og over for hinanden. Vi skal prøve - også det nye og ukendte. Vi er indstillet på at gøre en indsats. Når vi lærer, bliver vi klogere på livet. Det nye og ukendte

Nysgerrighed og indsats Værdier på Skovshoved Skole Skovshoved Skole vil være med til at skabe livsduelige mennesker gennem arbejdet med læring, trivsel og dannelse. Vi har derfor formuleret tre værdier: Vilje til læring Fællesskab og respekt Nysgerrighed og indsats som skal gennemsyre vores arbejde med livsduelighed. Skolebestyrelsen 2015 Vilje til læring På Skovshoved Skole er læring i fokus for alt, hvad vi gør. Vi gør os umage, er vedholdende og har lyst til at lære. Vi står på tæer og udnytter vores potentialer. Vi har vilje til læring - også når det er svært, hårdt og tager tid. Læring Livsduelighed Trivsel Dannelse Fællesskab og respekt Skovshoved Skole er et lærende fællesskab. Vi respekterer og lærer af og med hinanden. Vi sætter pris på forskelligheden og respekterer, at fællesskaber kan komme før mig selv. Vi taler ligeværdigt med hinanden og overholder de aftaler, vi indgår. Vi tager hver især ansvar for at skabe og vedligeholde vores fællesskaber. Nysgerrighed og indsats På Skovshoved Skole er vi nysgerrige og åbne over for vores omverden og over for hinanden. Vi skal prøve - også det nye og ukendte. Vi er indstillet på at gøre en indsats. Når vi lærer, bliver vi klogere på livet.

Nysgerrighed og indsats Værdier på Skovshoved Skole Skovshoved Skole vil være med til at skabe livsduelige mennesker gennem arbejdet med læring, trivsel og dannelse. Vi har derfor formuleret tre værdier: Vilje til læring Fællesskab og respekt Nysgerrighed og indsats som skal gennemsyre vores arbejde med livsduelighed. Skolebestyrelsen 2015 Vilje til læring På Skovshoved Skole er læring i fokus for alt, hvad vi gør. Vi gør os umage, er vedholdende og har lyst til at lære. Vi står på tæer og udnytter vores potentialer. Vi har vilje til læring - også når det er svært, hårdt og tager tid. Læring Livsduelighed Trivsel Dannelse Fællesskab og respekt Skovshoved Skole er et lærende fællesskab. Vi respekterer og lærer af og med hinanden. Vi sætter pris på forskelligheden og respekterer, at fællesskaber kan komme før mig selv. Vi taler ligeværdigt med hinanden og overholder de aftaler, vi indgår. Vi tager hver især ansvar for at skabe og vedligeholde vores fællesskaber. Nysgerrighed og indsats På Skovshoved Skole er vi nysgerrige og åbne over for vores omverden og over for hinanden. Vi skal prøve - også det nye og ukendte. Vi er indstillet på at gøre en indsats. Når vi lærer, bliver vi klogere på livet.