Myndigheden på Virk Introsider og løsninger

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Etablering af virksomhed
Advertisements

Hvad har DAK-E gang i?. Til verdens bedste håndværkere Vi er tildelt den opgave, det er at udvikle et værktøj til nogle af verdens bedste håndværkere.
Virtuel medarbejder eller konsulent
”Kan ledelse kurere sygdom?” Masterclass, tirsdag den 21. juni 2011
Dialogmøde på skoleområdet – Planche 1 Tidsfrister  Første kvalitetsrapport omfatter skoleåret  Inden den 15. oktober 2007 skal Byrådet drøfte.
Porteføljestyring
Datadelingspolitik for forskningsinstitutioner Dansk Data Arkiv.
Teststrategi Engrosmodellen
TUREN GÅR TIL Unge i vækst. TUREN GÅR TIL…Unge i vækst •Turen går til er praktiske, informative og brugervenlige guides til gode oplevelser. •Enkel opbygning.
Love og regler fra A..Z Geoforum workshop om adresser 25. marts 2010.
Business case - Gevinstoverblik PPM Eksempel
Deltag i konkurrencen om at blive regionens mest succesfulde eller modigste initiativ på Center for Telemedicins konference den 11/ Beskriv jeres.
Konference d november 2007 varme hænder og køligt overblik
Teststrategi Engrosmodellen
Kvikskranken Torsdag den 10. september 2009 Internal Market Centre.
Kompetencebeskrivelser for ledelsesteamet Skolerne i Ullerslev
Programindsats og effektmålinger i den regionale erhvervsudvikling Debatoplæg v/Martin Eggert Hansen Teknologisk Institut.
– Om formidlingen af afgørelser i offentlige breve
Miljøskadeloven Miljøskader & overhængende fare for miljøskader
POLITIK LEDELSESSYSTEM
Gennemføres af ERHVERVS- OG SELSKABSSTYRELSEN i samarbejde med FORENINGEN NYDANSKER Projektet er støttet af INTEGRATIONSMINISTERIET og REGION SYDDANMARK.
Indsæt nyt billede: Format: B 254 x 190,5 mm Efter indsættelse, højreklik på billedet og placér det bagerst. Delete det gamle foto VVM- redegørelsen retlig.
DUBU oplæg til Interessentanalyse Kommunikationsplan
Digital Post – kommunikationen til borgerne
Udskrivningsmentor Hvad siger lovgivningen?
Hvordan udarbejdes en indsatsplan?
SMED Formål: Minimering af omstillingstiden 1 Hvad er SMED 2 Gevinster
Digital Forvaltning (44405) Introduktion til Digital Forvaltning1 Digital Forvaltning ”Bedre service..” ”Lavere omkostninger…”
Overskrift her Tilføj presentations titel i Sidehoved / sidefod. Vis > Sidehoved / sidefod Underoverskrift her 1 Koncernfinansdirektør Jesper Ovesen Forelæggelse.
Dato: Dok.nr. Titel: Det nye samarbejde Høringer v/Vibeke Volmers.
Dokumentation 7. Semester
Miljøtilsyn og erhvervsservice i Albertslund v/ Birgitte Larsen.
Kort introduktion til rammerne i Brug for Alle. Målgruppen Alle kontanthjælpsmodtagere, der pr. 1. april 2012 er i match 3 og modtager kontanthjælp: Midlertidigt.
FRITVALG AF PLEJE OG PERSONLIG BISTAND EGNETHEDSKRITERIER.
Informationsmøde 27. maj EU-Udbud af Håndværkerrammeaftaler Prækvalifikation.
Studieretningsprojektet Anette Lind. Hhx-bekendtgørelsen § 22 Studieretningsprojektet skrives i 2 eller 3 fag med udgangspunkt i et studieretningsfag,
Regional udvikling (1) Regionsrådet skal varetage nedennævnte regionale udviklingsopgaver: a) Udarbejde regionale udviklingsplaner og varetage opgaver.
Teknikmøde EU-Udbud af Håndværkerrammeaftaler Mandag den kl
Servicestyrelsen og Sundhedsstyrelsens fælles indberetningsportal – hvordan? Sven-Åge Westphalen Chef for Analyse & Data, Servicestyrelsen.
Effektivisering ?. Rapport Finansiering Nybyggeri Drift.
Persondata – kortlægning af skolens behandling
Video med Anders Bondo Christensen om formålet med mødet
Envina indsatsplanmøde februar 2017
Vejledning: selvbetjeningssystem
Persondata – kortlægning af skolens behandling
Virksomhed og iværksættere
Indhentning af Dokumentation
Private opholdssteder Alle typer døgninstitutioner
Voksenansvar for anbragte børn og unge Registrering og indberetning
”BrunT Papir” - workshop
Tilfredshedsundersøgelse
Den nye målbeskrivelse – et overblik
JLP og RO Campusskolen i Ringsted, august 2017
Effektmåling - kvalitative målepunkter
Borgerservice og Biblioteker
Optakt til samarbejdet om sundhedsaftaler og praksisplan 2014
Eksempel på tekst 1 som skal bearbejdes
Barrierer for vådområdeindsatsen
Dokumentation.
Introsidernes betydning
Specialundervisningens rammer
Myndigheden på Virk Introsider og løsninger
Den nye målbeskrivelse – et overblik
Bekendtgørelse om deponeringsanlæg
Benchmark af løn- og bogholderiområdet
Adresseprogrammet - styregruppemøde
Overordnet fokus forløbet
Persondata og bekæmpelse af hvidvask og terrorfinansiering
Ansøgning - nødvendigt materiale
Tanja Louise Weis, Erhvervsstyrelsen
Præsentationens transcript:

Myndigheden på Virk Introsider og løsninger

Introsider og løsninger Titel og kort tekst Krav til filer/dokumentation Systematisering af vejledning Indgang fra Virk eller web? Analyse af løsninger

Succeskriterier: Introsider/løsninger Brugerne Sagsbehandlerne Kundeservice Ledelsen Overblik / bedre ”brugerrejse” Korrekt materiale / enkel sagsbehandling Færre henvendelser / bedre vejledning Optimere processer / spare ressourcer Workshop: Overblik over muligheder

Eksempel på introside

Titel og kort tekst Kort og præcis titel som inspirerer brugerne Kort tekst hjælper brugerne på vej Aktivt til- eller fravalg for brugeren Gevinst: Overblik for brugerne Lettere internt overblik mellem løsningerne

Titel og kort tekst

Titel Registrering efter § 34, stk. 2 i lov om forebyggende foranstaltninger mod hvidvask af udbytte og finansiering af terrorisme (hvidvaskloven) Antal ord: 20 Antal anslag: 139

Kort tekst Virksomheder og personer, der erhvervsmæssigt udøver en eller flere af de i bilag 1 til hvidvaskloven nævnte aktiviteter, og som ikke er omfattet af lovens § 1, stk. 1, nr. 1) – 11), skal i henhold til lovens § 1, stk. 1, nr. 12).

Titel og kort tekst Nu: Registrering efter § 34, stk. 2 i lov om forebyggende foranstaltninger mod hvidvask af udbytte og finansiering af terrorisme (hvidvaskloven) Virksomheder og personer, der erhvervsmæssigt udøver en eller flere af de i bilag 1 til hvidvaskloven nævnte aktiviteter, og som ikke er omfattet af lovens § 1, stk. 1, nr. 1) – 11), skal i henhold til lovens § 1, stk. 1, nr. 12). Forslag: Registrering af erhvervsmæssig aktivitet iht. Hvidvaskloven Virksomheder, der driver erhvervsmæssig aktivitet under Hvidvaskloven, skal registreres i Finanstilsynets register. Registreringen er lovpligtig og offentliggøres.

Øvelse: Titel og kort tekst Hvordan kan der arbejdes med titlerne? I hvilket omfang kan fagtermer/faste begreber skabe gevinst?

Krav til filer/dokumentation Systematisk overblik over krav. Eventuelt inddeling i: obligatoriske filer / optionelle filer objektive krav / skønsmæssige krav Gevinst: Lettere for brugerne at samle de relevante filer Positiv ”brugerrejse” Færre opkald / mindre behov for telefonisk/mail vejledning

Krav til filer/dokumenter (eksempel fra DIA 31619)

Krav til filer/dokumenter Obligatoriske filer - Forretningsplan med budgetprognose for de 3 første regnskabsår. Optionelle filer - Senest reviderede årsregnskab, såfremt et sådant er udarbejdet - Koncerndiagram, såfremt selskabet indgår i en koncern Valgfrie filer (- Findes de?) (eksempler fra DIA 31619)

Krav til filer/dokumenter

Krav til virksomheder på introsiden (eksempel fra DIA 31619)

Krav til virksomheder (objektive)

Krav til virksomheder (skønsmæssig)

Krav til filer/dokumentation I hvilket omfang kan filer inddeles i obligatoriske / optionelle? I hvilket omfang kan krav til virksomheder inddeles i objektive / skønsmæssige krav?

Systematisering af vejledning Placering af vejledningen på Virk ift. web (Finanstilsynet.dk) Placering af vejledningen på Virk introside ift. løsning Links til https://www.finanstilsynet.dk/ (direkte links) Gevinst: Kun vedligeholde tekst og vejledning ét sted Handlingsrettet vejledning ifm. løsninger (begrebsforklaring) ”Sikker” vejledning ved klar fordeling (”tung” – ”let”)

Begrebsforklaringer (eksempel klippet fra DIA 31621)

Pop-up forklaringer

Øvelse: Systematisering af vejledning Hvor hører ”tungt” vejledningsstof hjemme? Hvordan kan den enkle udgave af ”tung” tekst skabes? Hvilke begreber er centrale at forklare entydigt? Hvor kan pop-up vinduer eller direkte links skabe værdi?

Indgang fra Virk eller web? Brugerne skal let kunne finde den relevante løsning Indholdsmæssigt klar grænseflade mellem Virk og web Kun én løsning pr. blanket aht. informationsmængden Gevinst: Lettere brugeroverblik Positiv ”brugerrejse” Lettere at vedligeholde vejledninger

Introsider og løsninger på Virk

Introsider og løsninger på webben

Øvelse: Indgang fra Virk eller web? Hvordan kan grænsefladen bedst etableres? Hvilke ting skal der til for at ”skille vandene”?

Analyse af løsninger

Analyse af løsninger

Analyse af løsninger - optimering Hvilke løsninger trækker flest ressourcer? Hvilke løsninger har fælles referencer / brugere? Hvilke løsninger anvender de samme vedhæftede filer? Hvilke filer kan forenkles? Kan man lave tværgående brugerrejser?