dekansekretariater i den nye organisering

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Ledelsesudvikling på Københavns Universitet
Advertisements

Randers Kommune IT-udviklingsprogram Temadag for IT-afdelingen den 21. Maj 2007.
Søren Kofoed Weeke Rambøll Management A A R H U S U N I V E R S I T E T Den administrative forandringsproces Justering af programmet På styregruppemøde.
18. Strategisk analyse af interne forhold
Fællesmøde den 10. september 2008 A A R H U S U N I V E R S I T E T Den administrative forandringsproces Den administrative forandringsproces.
Kort om baggrunden Fusion og strategi Strategiens mål om intern støtte og service, bygningsdrift m.v. Eksternt pres.
Sikring af ensartet sagsbehandling og kvalitet i projekt med eksterne konsulenter Hasse Milter & Sune D. Lillie – Region Sjælland.
Status GMO tiltag styring, kvalitetssikring, forandring
Strategisk kompetenceudvikling - konteksten
Mål- og resultatstyring i Beskæftigelsesministeriet Rigsrevisionens nationale konference 5. november 2015 Søren Kryhlmand.
Projekt: Fælles indsats på psykiatriområdet i Haderslev Kommune og Region Syddanmark.
SPOT på dansk v/ Uddannelsesleder Helle Rasmussen Sundhed og Omsorg – Aarhus Kommune.
ERFARINGER MED AT STØTTE DET TVÆRSEKTORIELLE SAMARBEJDE MELLEM DANSKE KOMMUNER OG POLITI Oplæg NFBO 22 – 25 maj 2016 Birgitte Roth Hansen, specialkonsulent.
Skal lægerne prioritere? Mads Koch Hansen, Formand Lægeforeningen.
Tværfaglig tænkning i opgaveløsningen Bente Nissen, seniorkonsulent Cabi Korsør d hvordan spiller vi hinanden gode?
Indsæt billede i vinge: Gå ind under Indsæt > Billede > Fra fil Placer billedet, så det ønskede udsnit dækker vingen. (Det kan være nødvendigt at forstørre.
Ny visuel identitet på SDU. Nyt tilrettet logo 2 Fælles udtryk styrker SDU som brand Understøtter oplevelsen af fælles identitet.
Ændring af DATO: 1. Vælg ’Vis’ i topmenuen 2. Vælg ’Sidehoved og Sidefod’ 3. Skriv ønsket dato ind i datotekstfeltet med STORE BOGSTAVER 4. Tryk ’anvend.
Medarbejdermøde den Børge Obel. Medarbejdermøde DAGSORDEN 1.Præsentation af de nye dekaner Hanne Harmsen Peder Østergaard 2.Beslutninger.
Faktaark vedr. fælles ledelse Hvorfor arbejder vi i Skoleforvaltningen med projektet Fælles ledelse? I forberedelsen af Budget 2016 behandlede Skoleudvalget.
PRojects IN Controlled Environments En introduktion.
Initiativer under Uddannelsesplan II Initiativer under EUD – Brancheskolerne 2014.
Mintzbergs former og kræfter på Realskolen. Adm. Leder Pæd. Leder FO-leder Bestyrelse Skoleleder -Relation til fagforening -Forskning og udvikling -Lønninger.
Målstyring. Hvordan styres virksomheden sikrest & bedst ? Lav frekvente målinger (måned, kvartal, år) Hvilke? (KTA = Kunde tilfredsheds analyse, MTU.
DECEMBER 2016 Rektor Per Michael Johansen og prorektor inger Askehave
Forslag fra arbejdsgrupperne
AULA.
Høje-Taastrup Kommune er kendt for sine stærke lokalsamfund, hvor det er attraktivt at være frivillig, og hvor borgerne er aktivt engagerede, har indflydelse.
Struktur og status for DCCC
DUBU Superbrugerrollen
Mine spilområder Faglig og kompetencemæssig koordination og synergi
Status på tværgående arkitekturafklaringer:
Frivilligheden i Vordingborg
Bilag 5 Ledelsesopgaver fordelt mellem stillinger
Byrådets temamøde 15. januar 2015
Projektgruppe – Projektroller
Projektbeskrivelse: Udarbejdet i af
Tværfagligt samarbejde om udsatte unge
Central kontra decentral
optimering af ejendomsdriften
Introduktion til Myndighed Sundhed v. Signe Plats Afdelingsleder
Øget administrativ kvalitet og sammenhængskraft
Fælles ledelsesgrundlag
Kobling af økonomistyring og digitalisering
Øget administrativ kvalitet og sammenhængskraft
Model for scoring og prioritering af digitaliseringsprojekter
Martin Holmgaard Adm. direktør
Gør det umulige – samarbejd på tværs
Styregruppemøde 25. maj 2018 Charlotte Holmberg Ph.d.-arbejdsgruppen
Hovedlinjer i indstilling vedr
Hvilke punkter vil jeg komme ind på?
KIGO og kommunernes opgaver
Rum for uformel læring, 28. april 2011
Øget administrativ kvalitet og sammenhængskraft FASE 3 - bemandingsproces Styregruppemøde 25. maj 2018.
Statusrapport Vejledning
Kommunikationsområdet Styregruppemøde 25
Øvrige økonomistyrings-aktiviteter- og roller
Dialogmøde 7. maj 2018 for medarbejdere vedr
Salgsstyrketjek på 24 timer DON´T STOP THINKING ABOUT TOMORROW
SAM.I strategi proces
Hvad sker der med universiteterne? Afskedsforelæsning 1. marts 2019
Sammenhængende digital brugerrejse - med anvendelse af borgerens data
Statens HR – Implementeringskoncept
Adresseprogrammet Effektivt genbrug af grunddata om adresser, administrative inddelinger og stednavne Styregruppemøde torsdag den 20. juni 2013.
Adgang til egne data IT-Arkitekturrådet d It-Arkitekturrådet
Statusrapport – bilag til dagsorden på styregruppemøde
12. Oktober 2016 FM i praksis Dansk Rengøringsteknisk Forening.
Implementeringsplanen – hvad er den og hvad skal den bruges til?
Organic RDD & CORE Organic statusmøde
s V T P H Tværgående temaer Her noteres udvalgets politikker
Præsentationens transcript:

dekansekretariater i den nye organisering Styregruppemøde 25. maj 2018 Dekan Rasmus Antoft

Fakultetets kerneopgave Skabe og understøtte en fælles faglig referenceramme for hovedområdet Intern profilering Ekstern profilering Skabe og optimere fælles rammer for kerneopgaverne på hovedområdet Sikre koordinering på tværs af enheder og fagligheder på hovedområdet Igangsætte og drive udvikling af hovedområdet

Sekretariatets kerneopgaver (opgavetyper) At understøtte dekanatet proaktivt og reaktivt i alle dekanatets aktiviteter, fx via: Radar / overvågning af tendenser, initiativer og arrangementer på relevante områder Rådgive og understøtte dekanatet vedr. eksterne sager (fx. Mødeforberedelse, mødedeltagelse, interessevaretagelse, profilering, mv.) Rådgive og understøtte dekanatet vedr. AAU-sager (fx. Direktionsmøder, interne processer, igangsætte og lede projekter, Fakultets strategi, Viden for Verden, mv.) Til enhver tid at sikre relevant ledelsesinformation og leverancer til dekanaterne fra resten af organisationen Sekretariatsbetjene dekanatets ledelsesfora AR, FSU, FL, DM, Sekretariatsbetjene dekanatets planlagte og ad hoc møder (med interne og eksterne). Praktisk understøttelse af dekanatets (og sekretariatets) aktiviteter ved fx kalenderbooking, mødeforplejning, frugtordning, printerrum, kontorartikler, logistik, mv.

Snitflader til FS og institut-administration Otte principper at arbejde videre med… Dekansekretariaternes fokus er på understøttelse af dekanaternes strategiske arbejde. At dekanen er ansvarlig for et område, er ikke ensbetydende med, at administrationen skal ligge i sekretariatet (da dekanerne er ansvarlige for stort set alt, som ikke ligger direkte hos Rektor) Dekansekretariaterne skal IKKE opbygge egne specialistkompetencer ift. HR, IT, Jura, Journalisering, (drifts)økonomi, Campus Services etc. – behov for kritisk masse Hvor det er muligt skal administrative opgaver, der kan standardiseres, løses uden for sekretariaterne – behov for særlige driftsmæssige kompetencer og viden Det skal afklares hvorledes og hvornår der kommunikeres i hvilke mønstre (1-5-19/ 1-5+19) (fx hvilke høringer og indstillinger skal forsat koordineres af dekansekretariatet og hvilke kan gå direkte til institutterne) – dekansekretariater skal involveres ved eksterne/centrale interessenter Der skal være en ret/mulighed fra dekanaterne og sekretariaterne til at kunne trække oplysninger fra FS til understøttelse af det strategiske arbejde. Desuden skal der være en pro-aktivitet (initiativpligt) fra FS til at gå i dialog med dekanaterne og dekansekretariaterne ved ”driftsmæssige udfald” (eks. økonomi) Der må tilstræbes et vist mål af ensartethed i disse principper på tværs af de fem sekretariater. I sidste ende er det direktionen på baggrund af indstilling fra dekanerne, der træffer beslutning om, hvilke opgaver, der skal løses i dekansekretariaterne. 1-5-19?   Grundprincipper for organisering af opgaverne i sekretariatet

Køreplan frem mod etablering af de nye sekretariater - aktiviteter og deadlines Arbejdet i den nye arbejdsgruppe? Bemanding af gruppen – dekanerne med understøttelse fra de kommende sekretariatsledere Leverance – RA oplæg for styregruppen Deadlines – afklares med projektleder Koordinering på tværs af dekaner og kommende sekretariatsledere Behov for møde mellem alle ovenstående?