Humanistisk Entrepreneurship 7 Forretningsmodeller Paradokser i spil Forretningsplanen  Pillon - KU Plans are nothing – planning is everything (Dwight.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
3 Interne forhold Oversigt Muligheds- og trusselsmatrix TOWS-matrix
Advertisements

15 OKTOBER 2012 RETHINK BUSINESS 1 Projekt "Rethink business" handler om at styrke din virksomheds forretning. Det kan være i forhold til indkøb af materialer,
Involvering og organisering i socialt entreprenørskab 1.
Marketingplanlægning
Iværksætteri: Af Thomas Buhelt..
Nytænk din forretning med Blue Ocean Strategy
Den 28. oktober 2004 v/Anna Pelvig, PELVIG & PELTZ Markedsføring i praksis -cases.
Wischmann Innovation ©
Ansøgning Uopfordret ansøgning Ansøgning via jobannonce.
Projektstyring dag 2.
Kap. 14 – Samlet vurdering af en virksomhed
Idé, mål og politikker Kapitel 9
Illustrationer til undervisningsbrug
IT-strategiudvikling
Etablering af virksomhed
Projektstyring dag 2.
4 Interne forhold Oversigt Værdikæder Kernekompetence
Mission, vision og strategi.....det er DER – VI skal hen !
Delphi-evaluering og Green Field Evaluering af event Som start på Green Field.
Lokaldrevet udvikling. Strategi Et Vendsyssel - i balance. LAG Nords væsentligste opgave er at sikre bosætning i hele aktionsgruppens område. Det er derfor.
HR & LEDELSESDAGEN Sådan skaber du værdi til din forretning gennem HR 24. Maj 2016 kl Henrik B. Sørensen Mail:
18. Strategisk analyse af eksterne forhold
Virksomhed og iværksættere
4 Interne forhold Oversigt Værdikæder Kernekompetence
Introduktion til Blue Ocean Strategy
Tværmedial Kommunikation 3 Sociale medier og social kapital, DMTK 3 Websites DMTK 6 forår 2017 Pillon - KU.
Tværmedial Kommunikation 1 Intro
Humanistisk Entrepreneurship 12 Eksamen Creative Man
Humanistisk Entrepreneurship 2 Forretningsmodellæredet Business Model Canvas Kreative grupper Pillon - KU.
Humanistisk Entrepreneurship Business Model Generation 4 Strategi
Humanistisk Entrepreneurship 4 Forretningsmodellens mønstre 2b
Tværmedial Kommunikation 11 Chaffey: Digital marketing Pillon: Content marketing forår 2017 Pillon - KU.
Humanistisk Entrepreneurship 5 BMG kap. 3 Design
Humanistisk Entrepreneurship 8 opsamling 1
ikek 6 Markedskommunikation
Humanistisk Entrepreneurship 11 Ahmed & Shepherd: Creativity and innovation forår 2018 Pillon - KU.
Humanistisk Entrepreneurship 3 Forretningsmodellens mønstre A
Humanistisk Entrepreneurship 6 Business Model Generation Kap
Humanistisk Entrepreneurship intro
Humanistisk Entrepreneurship 3 Forretningsmodellens mønstre A
Humanistisk Entrepreneurship 5 BMG kap. 3 Design
Humanistisk Entrepreneurship 2 Forretningsmodellæredet Business Model Canvas Kreative grupper Pillon - KU.
Humanistisk Entrepreneurship 7 Forretningsmodeller Paradokser i spil Forretningsplanen  Pillon - KU Plans are nothing – planning is everything (Dwight.
Tværmedial Kommunikation 11 +content Interkulturel kommunikation
Tværmedial Kommunikation 5 Kommunikationsstrategi
Humanistisk Entrepreneurship 11 Drucker: The discipline of Innovation Brunson: The Value Ladder forår 2017 Pillon - KU.
Humanistisk Entrepreneurship 12 ad hoc emner
Fokuseret Værdikædesamarbejde – design for optimal ressourceanvendelse
ikek 6 Markedskommunikation
Tværmedial Kommunikation 2 Intro
CØ SMV – Øget vækst gennem cirkulære forretningsmodeller i SMV’er
ikek 6 Markedskommunikation, Teorier og modeller
Humanistisk Entrepreneurship 7 Forretningsmodeller Paradokser i spil Forretningsplanen  Pillon - KU Plans are nothing – planning is everything (Dwight.
Humanistisk Entrepreneurship 9 BMG 5
Humanistisk Entrepreneurship 9 BMG 5 Proces
Humanistisk Entrepreneurship 3 Forretningsmodellens mønstre A
Humanistisk Entrepreneurship 6 Business Model Generation Kap
TmK Det digitale medieforbrug DMTK kap. 7
Humanistisk Entrepreneurship 5 BMG kap. 3 Design
Tværmedial Kommunikation 5 DMMK Kapitel 5 Virksomheden på de sociale medier forår 2019 Pillon - KU.
Humanistisk Entrepreneurship 9 BMG 5 Proces
Humanistisk Entrepreneurship 13 Eksamen Eksamenstræning Adding values to the business model forår 2019 Pillon - KU.
Tværmedial Kommunikation 9 +content Interkulturel kommunikation
Humanistisk Entrepreneurship 1 Intro Innovatismer
Tværmedial kommunikation 3 kapitel 3: Kommunikationsstrategi
Tværmedial Kommunikation 3 Forudsætninger og definitioner
Tværmedial Kommunikation 2 Teori og modeller
Humanistisk Entrepreneurship 12 ad hoc emner
Tværmedial Kommunikation 13 Eksamen Eksamenstræning Digital retorik
CØ SMV – Øget vækst gennem cirkulære forretningsmodeller i SMV’er
Præsentationens transcript:

Humanistisk Entrepreneurship 7 Forretningsmodeller Paradokser i spil Forretningsplanen  Pillon - KU Plans are nothing – planning is everything (Dwight D. Eisenhower)

18 HEnt 7 - Paradokser i spil - Forretningsplanen Opsamling Entreprenørskabets Paradokser Forretningsplanen Gruppeopgave 25. november 2018 18 HEnt 7 - Paradokser i spil - Forretningsplanen

18 HEnt BMG 4 Strategi - Blue Ocean Lav af forretningsmodel-lærredet af idéen (brug evt. relevante punkter fra siderne 223-229) Udarbejd en SWOT analyse af din forretningsidé/virksomhed. Med udgangspunkt i oversigten på side 233, brug Kim og Mauborgnes Four Action Framework til at generere innovation i jeres virksomhed Opsamling Entreprenørskabets Paradokser Forretningsplanen Gruppeopgave 25. november 2018 18 HEnt BMG 4 Strategi - Blue Ocean

18 HEnt 7 - Paradokser i spil - Forretningsplanen Hvem er entrepreneur? Born; specielle individer Made; Alle er potentielle entreprenører Tilblivelse af muligheder Opdaget; givet i omgivelserne Skabt; forudsætter proaktivitet Evaluering af muligheder Instrumentelt; fokus på nyttighed Legitimt; legitimitetsskabelse overfor omverdenen Organisering af muligheder Planlægning; Målet er givet Improvisering; Midlerne er givet Ressourcer Udnytte; Eksisterende ressourcer Udforske; Nye ressourcer Netværk Rationelt; Effektiv Indlejet; Social Forretningsplanen Styringsredskab Kreativitetsbremse Intrapreneurship Top-down Bottom-up Socialt entrepreneurship Forretning Bedre verden Opsamling Entreprenørskabets Paradokser Forretningsplanen Gruppeopgave 25. november 2018 18 HEnt 7 - Paradokser i spil - Forretningsplanen

18 HEnt 7 - Paradokser i spil - Forretningsplanen Entreprenørskabets paradokser Placér dig selv i figur 11.1. (10 min.) Sammenlign din positionering med dine gruppemedlemmer. Hvilken indsigt giver denne sammenligning? Opsamling Entreprenørskabets Paradokser Forretningsplanen Gruppeopgave 25. november 2018 18 HEnt 7 - Paradokser i spil - Forretningsplanen

18 HEnt 7 - Paradokser i spil - Forretningsplanen ‘Materialet’ vil være et resumé af en forretningsplan/feasibility study/innovationsprojekt og kan indeholde bl.a. Idégrundlag Personlige ressourcer Organisering af virksomheden SWOT-analyse på basis af interne (Canvas) og eksterne (Porters 5, PEST, BMG FMs omgivelser) analyser Markedsføring (smp og 4/7 P) Udvikling og skalérbarhed Budgetter Finansiering En Feasibility study/forundersøgelse skal afklare, om en forretningsidé er ‘feasible’ (ladesiggørelig) og er skridtet før en egentlig forretningsplan. En innovationsprojekt er en intrapreneuriel approach Opsamling Entreprenørskabets Paradokser Forretningsplanen Gruppeopgave 25. november 2018 18 HEnt 7 - Paradokser i spil - Forretningsplanen

18 HEnt 7 - Paradokser i spil - Forretningsplanen Brug Porter’s 5 til at analysere jeres branche og finde evt. trusler (SWOT) Opsamling Entreprenørskabets Paradokser Forretningsplanen Porter’s 5 Gruppeopgave 25. november 2018 18 HEnt 7 - Paradokser i spil - Forretningsplanen

18 HEnt 7 - Paradokser i spil - Forretningsplanen Opsamling Entreprenørskabets Paradokser Forretningsplanen Gruppeopgave 25. november 2018 18 HEnt 7 - Paradokser i spil - Forretningsplanen

18 HEnt 7 - Paradokser i spil - Forretningsplanen 25. november 2018 18 HEnt 7 - Paradokser i spil - Forretningsplanen

18 HEnt 7 - Paradokser i spil - Forretningsplanen 25. november 2018 18 HEnt 7 - Paradokser i spil - Forretningsplanen

18 HEnt 7 - Paradokser i spil - Forretningsplanen 25. november 2018 18 HEnt 7 - Paradokser i spil - Forretningsplanen

18 HEnt 7 - Paradokser i spil - Forretningsplanen Forretningsplanen To øvelser fra https://startvaekst.virk.dk/ 1. Iværksættertesten https://startvaekst.virk.dk/ivaerksaettertesten 2. Lav en basis forretningsplan https://forretningsplan-basis.virk.dk/intro Opsamling Entreprenørskabets Paradokser Forretningsplanen Porter’s 5 Virk.dk Iværksættertesten Basis forretningsplan 25. november 2018 18 HEnt 7 - Paradokser i spil - Forretningsplanen