Modtagelse er fortolkning

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Social media marketing: Position of the Nordic Consumer Ombudsmen EU Consumer Summit 1 and 2 April 2014 Henrik Øe Consumer Ombudsman Denmark.
Advertisements

15 Promotion Oversigt Promotionformer (herunder reklame)
Dagens program  Emne: Tim Berners-Lees WWW koncept og deraf følgende innovationer Forbered hver for sig Præsenter og diskutér i grupper Fremlæggelse med.
Corporate Identity og Branding
Overskrift her Navn på oplægsholder Navn på KU- enhed For at ændre ”Enhedens navn” og ”Sted og dato”: Klik i menulinjen, vælg ”Indsæt” > ”Sidehoved / Sidefod”.
Magtteori I 7. September 2005.
The Utility of Organisational Ethnography Konklusion. Neyland.
Kap 18 Promotion Kapitel 18.
Overskrift her Navn på oplægsholder Navn på KU- enhed For at ændre ”Enhedens navn” og ”Sted og dato”: Klik i menulinjen, vælg ”Indsæt” > ”Sidehoved / Sidefod”.
Reality-TV Refleksion og selvfremstilling ~ Giver det mening?
Animation - en bevægelse der fortæller. “People think of animation only doing things where people are dancing around and doing a lot of histrionics, but.
Agenda 1.Informationer 1.Excel i fb.m. projekt 2 2.Reserver tid til projekt 2 3.Øvelse: a / b = c 2.Opsamling fra sidst 3.Estimation (konfidensintervaller)
Stil og smag John Paulin Hansen WEB 1, ITU, marts 2000.
Liv og levende teknologier Fremtidens verdensbillede 2050
Simulation og computerspil Selv-referentialitet og computerspil Bo Kampmann Walther
Electric power is electric particles moving through metal, semiconductor or graphite and special fluids (electrolysis). Some kind of gas are able to conduct.
Billeder. grænser. leg. eksamen specialeafhandling 24. juni 2005 it-universitetet stabilitet. mobilitet.
Informationssøgning Eksempler på nyttige hjemmesider.
Virtualitet - i historie Fagdidaktik, Middelfart Eigil Møller
M-læring -. Innovationsdilemmaet We can do amazing things with technology, and we’re filling the world with amazing systems devices, but we find it hard.
3. time Her beskæftiger vi os med John F. Sowas forklaring af erfaringsviden. John F. Sowa.
OPERATIONEL ANALYSE AF WEBADFÆRD OAW – LEKTIONSGANG 4.
Agenda Introduktion Interfacet –Interfacet –Metaforer (Peter) Emotional branding –Gobé The ten commandments –Thyssen (Vigdis) Æstetik og nydelse –Jordan.
On the Essential Contexts of Artefacts or on the Proposition that ”Design Is Making Sense (of Things)” Af Klaus Krippendorff 1989.
Sproglig teori og metode (II) Fællesfag: BA i 2 fremmedsprog BA i 1 fremmedsprog, IT og kommunikation.
Anvendt markedsføring Begrebet markedsføring var det første nye begreb I stødte på i faget for snart to år siden. Nu skal vi arbejde med den praktiske.
Salg og marketing ved iværksætteri AMU-kursus © Undervisningsministeriet. Marts Materialet er udviklet af Efteruddannelsesudvalget for Handel,
Microsoft Danmark Thomas Halse Partner Technology Strategist.
Kommunikationsmodeller Gruppe 6: Frederik Arend Sørensen, Christian Fennert, Josepine Errebo, Nora Henriksen.
THE PARADOX OF NORMALITY – THE RETURN OF NORMALCY AND ITS CONSEQUENCES (NORMALITETENS PARADOKS – NORMALITETENS GENKOMST OG DENS KONSEKVENSER) Dr. Anders.
This project has been funded with support from the European Commission
Kap 18 Promotion Kapitel 18.
Software Testing Software testing.
Interkulturel Erhvervskommunikation ikek 5 Kultur og sammenstød The Culture Code PEST og SWOT efterår 2017 KU - Ezio Pillon.
Tværmedial Kommunikation 3 Sociale medier og social kapital, DMTK 3 Websites DMTK 6 forår 2017 Pillon - KU.
Tværmedial Kommunikation 1 Intro
Innovation og succes skabes gennem mennesker
Teorier og perspektiver, DMTK 2 Virale videoer
Interkulturel Erhvervskommunikation IkEk 8 Internet, sociale medier og netværk KU 2013 Netværket omkring dig og det, netværket siger om dig, er lig.
Humanistisk Entrepreneurship 2 Forretningsmodellæredet Business Model Canvas Kreative grupper Pillon - KU.
Tværmedial Kommunikation 4 Kommunikationsstrategi, DMTK 4 Virksomhedens digitale marketingsplan DMTK 5 forår 2017 Pillon - KU.
Tværmedial Kommunikation 4 Kommunikationsstrategi, DMTK 4 Virksomhedens digitale marketingsplan DMTK 5 forår 2016 Pillon - KU.
Humanistisk Entrepreneurship 4 Forretningsmodellens mønstre 2b
ikek 6 Markedskommunikation
Tværmedial Kommunikation 9 Corporate Branding i kommunikationssamfundet Interbrand Brand Essence Modellen forår 2017 Pillon - KU ”Marketing is a battle.
Tværmedial Kommunikation 1 Intro
Reality-TV Refleksion og selvfremstilling ~ Giver det mening?
Interkulturel erhvervskommunikation 11 Branding Brand Essence modellen Hofstedes nye dimensioner forår 2017 Pillon - KU.
Modtagelse er fortolkning
Innovation og succes skabes gennem mennesker
Når du allerede mestrer de vigtigste
Interkulturel Erhvervskommunikation ikek 5 Kultur og sammenstød The Culture Code Interkulturel markedskommunikation PEST og SWOT efterår 2018 KU -
Tværmedial kommunikation 8 opsamling 1
ikek 13 Synopsis Repetition 2
Remixkultur 2 Kommunikation/IT.
ikek 6 Markedskommunikation
Modtagelse er fortolkning
Tværmedial Kommunikation 2 Intro
Tværmedial Kommunikation 6 DMMK kapitel 4 Social kapital - jeg, mig og mine venner forår 2018 Pillon - KU.
ikek 6 Markedskommunikation, Teorier og modeller
Innovation og succes skabes gennem mennesker
Tværmedial Kommunikation 1 Intro Forudsætninger og definitioner
Markedskommunikation 6 6: On-line forbrug 7: Digital brandpositionering 8: Digitale forretningsmodeller Gruppearbejde: Eksamensprojekt forår 2019 Pillon.
Tværmedial Kommunikation 7 Corporate Branding i kommunikationssamfundet forår 2019 Pillon - KU ”Marketing is a battle of perceptions, not products” (Jack.
Tværmedial Kommunikation 5 DMMK Kapitel 5 Virksomheden på de sociale medier forår 2019 Pillon - KU.
Tværmedial kommunikation 3 kapitel 3: Kommunikationsstrategi
Interkulturel erhvervskommunikation ikek 6 Markedskommunikation Segmentering, målgruppevalg og positionering KUA 2011 Any customer can have a car painted.
Tværmedial Kommunikation 3 Forudsætninger og definitioner
Interkulturel Erhvervskommunikation 2 The cultural process
Tværmedial Kommunikation 13 Eksamen Eksamenstræning Digital retorik
Præsentationens transcript:

Modtagelse er fortolkning Interkulturel Erhvervskommunikation ikek 7 Markedskommunikation 2 Kommunikationsteorier Kommunikationsprocesser Kommunikationsplanlægning epi-KU 2017 People buy things not only for what they can do, but also for what they mean. Sidney Levy (1959) Modtagelse er fortolkning

ikek 7 Markedskommunikation 2 Opsamling Klassiske modeller IMK-modellen Pierces tegnmodel Kommunikations-planlægning Promotion-mix Gruppeopgave 22. september 2018 ikek 7 Markedskommunikation 2

ikek 7 Markedskommunikation 2 Synopsisvirksomhed (eller organisation, institution m.m.) Analysér jeres virksomhed ud fra de 4 C’ere. Kan marketingmikset blive mere (for)brugerorienteret? Hvordan? Analysér de vigtigste politiske, økonomiske, sociokulturelle og teknologiske faktorer der påvirker virksomheden. Er virksomheden tilstrækkeligt opmærksom på de makroøkonomiske faktorer på forskellige markeder? Hvordan kunne dette forbedres? Opsamling Klassiske modeller IMK-modellen Pierces tegnmodel Kommunikations-planlægning Promotion-mix Gruppeopgave 22. september 2018 ikek 7 Markedskommunikation 2

ikek 7 Markedskommunikation 2 Forklar kort Lasswells samt Shannon og Weavers modeller Hvilke mangler har de klassiske markedskommunikations-modeller ifølge Frandsen & Co.? Tager udgangspunkt i transmissionsparadigmet Afsender- og effektorienterede Ringe fokus på den kulturelle kontekst Ringe fokus på sproglige og visuelle aspekter Feedback forsimples til køb/ikke køb. Opsamling Klassiske modeller IMK-modellen Pierces tegnmodel Kommunikations-planlægning Promotion-mix Gruppeopgave 22. september 2018 ikek 7 Markedskommunikation 2

ikek 7 Markedskommunikation 2 Hvad karakteriserer IMK-modellen? Tager udgangspunkt i interaktionsparadigmet Fokus på budskabets fortolkning Fokus på den kulturelle kontekst Inkluderer genre (fortællende, instruerende, argumenterende, informerende, dramatiske m.m.) og semiotiske koder (se også Dahl (modul 2) samt Mollerup (modul 3), Clotaire Rapaille (modul 5) Hvilke tilføjelser til ovennævnte aspekter er forudsætninger der kan fremme viral kommunikation? Mere fokus på de 4 C’ere Løbende tilføjelse af nye, relevante kanaler til promotionmikset (og evt. udrensning af gamle) Aktiv monitorering af virksomhedes image (i de sociale medier) Opsamling Klassiske modeller IMK-modellen Pierces tegnmodel Kommunikations-planlægning Promotion-mix Gruppeopgave A sign (or representamen)[125] represents, in the broadest possible sense of "represents". It is something interpretable as saying something about something. It is not necessarily symbolic, linguistic, or artificial. As Peirce sometimes put it (he defined sign at least 76 times[123]), the sign stands for the object to the interpretant. An object (or semiotic object) is a subject matter of a sign and an interpretant. It can be anything thinkable, a quality, an occurrence, a rule, etc., even fictional, such as Prince Hamlet.[126] All of those are special or partial objects. The object most accurately is the universe of discourse to which the partial or special object belongs.[126] For instance, a perturbation of Pluto's orbit is a sign about Pluto but ultimately not only about Pluto. An object either (i) is immediate to a sign and is the object as represented in the sign or (ii) is a dynamic object, the object as it really is, on which the immediate object is founded "as on bedrock".[127] An interpretant (or interpretant sign) is a sign's meaning or ramification as formed into a kind of idea or effect, an interpretation, human or otherwise. An interpretant is a sign (a) of the object and (b) of the interpretant's "predecessor" (the interpreted sign) as a sign of the same object. An interpretant either (i) is immediate to a sign and is a kind of quality or possibility such as a word's usual meaning, or (ii) is a dynamic interpretant, such as a state of agitation, or (iii) is a final or normal interpretant, a sum of the lessons which a sufficiently considered sign would have as effects on practice, and with which an actual interpretant may at most coincide. 22. september 2018 ikek 7 Markedskommunikation 2

ikek 7 Markedskommunikation 2 Kommentér følgende udsagn: Modtagelse er fortolkning Sammenlign Frandsens analyse af de 4 P’er med de tre designaspekter (modul 3) Opsamling Klassiske modeller IMK-modellen De fire P’er Kommunikations-planlægning Promotion-mix Gruppeopgave A sign (or representamen)[125] represents, in the broadest possible sense of "represents". It is something interpretable as saying something about something. It is not necessarily symbolic, linguistic, or artificial. As Peirce sometimes put it (he defined sign at least 76 times[123]), the sign stands for the object to the interpretant. An object (or semiotic object) is a subject matter of a sign and an interpretant. It can be anything thinkable, a quality, an occurrence, a rule, etc., even fictional, such as Prince Hamlet.[126] All of those are special or partial objects. The object most accurately is the universe of discourse to which the partial or special object belongs.[126] For instance, a perturbation of Pluto's orbit is a sign about Pluto but ultimately not only about Pluto. An object either (i) is immediate to a sign and is the object as represented in the sign or (ii) is a dynamic object, the object as it really is, on which the immediate object is founded "as on bedrock".[127] An interpretant (or interpretant sign) is a sign's meaning or ramification as formed into a kind of idea or effect, an interpretation, human or otherwise. An interpretant is a sign (a) of the object and (b) of the interpretant's "predecessor" (the interpreted sign) as a sign of the same object. An interpretant either (i) is immediate to a sign and is a kind of quality or possibility such as a word's usual meaning, or (ii) is a dynamic interpretant, such as a state of agitation, or (iii) is a final or normal interpretant, a sum of the lessons which a sufficiently considered sign would have as effects on practice, and with which an actual interpretant may at most coincide. 22. september 2018 ikek 7 Markedskommunikation 2

ikek 7 Markedskommunikation 2 Opsamling Klassiske modeller IMK-modellen Pierces tegnmodel Kommunikations-planlægning Promotion-mix Gruppeopgave Beskriv med stikord gruppens eksamensprojekt ved brug af fig. 21.3 på side 133 A sign (or representamen)[125] represents, in the broadest possible sense of "represents". It is something interpretable as saying something about something. It is not necessarily symbolic, linguistic, or artificial. As Peirce sometimes put it (he defined sign at least 76 times[123]), the sign stands for the object to the interpretant. An object (or semiotic object) is a subject matter of a sign and an interpretant. It can be anything thinkable, a quality, an occurrence, a rule, etc., even fictional, such as Prince Hamlet.[126] All of those are special or partial objects. The object most accurately is the universe of discourse to which the partial or special object belongs.[126] For instance, a perturbation of Pluto's orbit is a sign about Pluto but ultimately not only about Pluto. An object either (i) is immediate to a sign and is the object as represented in the sign or (ii) is a dynamic object, the object as it really is, on which the immediate object is founded "as on bedrock".[127] An interpretant (or interpretant sign) is a sign's meaning or ramification as formed into a kind of idea or effect, an interpretation, human or otherwise. An interpretant is a sign (a) of the object and (b) of the interpretant's "predecessor" (the interpreted sign) as a sign of the same object. An interpretant either (i) is immediate to a sign and is a kind of quality or possibility such as a word's usual meaning, or (ii) is a dynamic interpretant, such as a state of agitation, or (iii) is a final or normal interpretant, a sum of the lessons which a sufficiently considered sign would have as effects on practice, and with which an actual interpretant may at most coincide. 22. september 2018 ikek 7 Markedskommunikation 2

ikek 7 Markedskommunikation 2 Skitsér et udvidet promotionmiks: Reklame (betalt) Salgspromotion (tilbud, m.m.) PR (’gratis’) Events Flash mobs Sponsorering Personlig salg (interaktiv face-to-face) Direkte salg (brev, mail, telefon) Online marketing Viral kommunikation inkl. blogs Product placement Packaging Opsamling Klassiske modeller IMK-modellen Pierces tegnmodel Kommunikations-planlægning Promotion-mix Gruppeopgave 22. september 2018 ikek 7 Markedskommunikation 2

ikek 7 Markedskommunikation 2 22. september 2018 ikek 7 Markedskommunikation 2

ikek 7 Markedskommunikation 2 22. september 2018 ikek 7 Markedskommunikation 2

ikek 7 Markedskommunikation 2 22. september 2018 ikek 7 Markedskommunikation 2

ikek 7 Markedskommunikation 2 Vigtige faktorer ved sammensætning af et promotionmiks Produkt; produkttype Markedsforhold; B2B/B2C Push; man skubber produktet gennem forhandlerleddet eller Pull; slutbrugeren trækker produktet gennem forhandlerleddet. Hvor i købsprocessen er de forskellige målgrupper? Brug gerne AIDA modellen PLC-kurven (side 144) Beskriv jeres virksomhed/produkt ved hjælp af ovenstående Opsamling Klassiske modeller IMK-modellen Pierces tegnmodel Identitet og image Kommunikations-planlægning Promotion-mix Gruppeopgave 22. september 2018 ikek 7 Markedskommunikation 2

ikek 7 Markedskommunikation 2 Med udgangspunkt i en af den valgte virksomhed kampagner eller andet promotiontiltag, beskriv med stikord kommunikationsplanlægningens punkter 1-4 samt 7 (altså ikke Måling af effekt og Budget): Målgruppe(r), herunder beskrivelse af den primære målgruppes placering i købsprocessen ud fra AIDA-modellen) Målsætninger(ne) for kommunikationen (evt. værditilbuddets placering på PLC-kurven) Beskriv hvordan budskabet er designet (indhold, struktur, udformning samt kilde) Beskriv kommunikationskanalerne 7. Beskriv og den valgte promotionmiks Opsamling Klassiske modeller IMK-modellen Pierces tegnmodel Kommunikations-planlægning Promotion-mix Gruppeopgave 22. september 2018 ikek 7 Markedskommunikation 2

ikek 7 Markedskommunikation 2 Med udgangspunkt i forgående analyse, skitsér en ny, kulturelt tilpasset kampagne (eller andet promotiontiltag) Uddyb kundesegmenterne på det nye marked Bestem kommunikationsmålene Design og argumentér for et kulturelt tilpasset budskab Udvælg de bedst egnede kommunikationskanaler (7.) Skitsér en prioriteret liste over promotionsmikset Opsamling Klassiske modeller IMK-modellen Pierces tegnmodel Kommunikations-planlægning Promotion-mix Gruppeopgave 22. september 2018 ikek 7 Markedskommunikation 2

ikek 7 Markedskommunikation 2 22. september 2018 ikek 7 Markedskommunikation 2

ikek 7 Markedskommunikation 2 22. september 2018 ikek 7 Markedskommunikation 2