Humanistisk Entrepreneurship 4 Forretningsmodellens mønstre 2b

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Af Andreas og Marlene. Spørgsmål. • Hvornår lavede i en internetshop? • Hvorfor valgte i at lave en internetshop? • Hvordan fik i lavet jeres hjemmeside.
Advertisements

KEA – Københavns Erhvervsakademi
Konceptualisering af forretningsmodellen
Uafhængige LifeWave Distributører
Sammen skaber vi i morgen Venture City Horsens 10 slides du bør have med /spørgsmål du skal besvare (inspiration Guy Kawasaki) sammen skaber vi i morgen.
Jan Christiansen Nyborg Gymnasium Inspiration bla. fra systime.dk
KOMMUNIKATIONSDESIGN
Company programme - Veda
Mål Fokus Modparten Indvendinger. Mål Fokus Modparten Indvendinger.
Relancering af wiki SAGERA projekt 2 Relancering af wiki
Dagens program Time: Arbejde med ide og pitch Time: Pitche for 2. K.
God undervisning er dialogisk Munkebjerg-konferencen 24
Kunder og kommunikation
Tværmedial Kommunikation 3 Sociale medier og social kapital, DMTK 3 Websites DMTK 6 forår 2017 Pillon - KU.
Humanistisk Entrepreneurship 10 Ahmed & Shepherd: Creativity and innovation forår 2017 Pillon - KU.
Teorier og perspektiver, DMTK 2 Virale videoer
Humanistisk Entrepreneurship 2 Forretningsmodellæredet Business Model Canvas Kreative grupper Pillon - KU.
Humanistisk Entrepreneurship Business Model Generation 4 Strategi
Tværmedial Kommunikation 4 Kommunikationsstrategi, DMTK 4 Virksomhedens digitale marketingsplan DMTK 5 forår 2017 Pillon - KU.
Tværmedial Kommunikation 4 Kommunikationsstrategi, DMTK 4 Virksomhedens digitale marketingsplan DMTK 5 forår 2016 Pillon - KU.
Humanistisk Entrepreneurship 5 BMG kap. 3 Design
Humanistisk Entrepreneurship 7 Forretningsmodeller Paradokser i spil Forretningsplanen  Pillon - KU Plans are nothing – planning is everything (Dwight.
Humanistisk Entrepreneurship 8 opsamling 1
ikek 6 Markedskommunikation
Humanistisk Entrepreneurship 11 Ahmed & Shepherd: Creativity and innovation forår 2018 Pillon - KU.
Humanistisk Entrepreneurship 3 Forretningsmodellens mønstre A
Tværmedial Kommunikation 12 Online-annoncering og SEM Medieindkøb
Humanistisk Entrepreneurship 6 Business Model Generation Kap
Det Perfekte Pitch Sådan præsenterer I jeres idé for en investor.
Business Model Generation
Humanistisk Entrepreneurship 3 Forretningsmodellens mønstre A
Tværmedial Kommunikation 9 Corporate Branding i kommunikationssamfundet Interbrand Brand Essence Modellen forår 2017 Pillon - KU ”Marketing is a battle.
Humanistisk Entrepreneurship 5 BMG kap. 3 Design
KOMMUNIKATIONS-UDFORDRINGER
Humanistisk Entrepreneurship 2 Forretningsmodellæredet Business Model Canvas Kreative grupper Pillon - KU.
Interkulturel erhvervskommunikation 11 Branding Brand Essence modellen Hofstedes nye dimensioner forår 2017 Pillon - KU.
Humanistisk Entrepreneurship 7 Forretningsmodeller Paradokser i spil Forretningsplanen  Pillon - KU Plans are nothing – planning is everything (Dwight.
Innovation og succes skabes gennem mennesker
Tværmedial Kommunikation 11 +content Interkulturel kommunikation
Tværmedial Kommunikation 5 Kommunikationsstrategi
Humanistisk Entrepreneurship 11 Drucker: The discipline of Innovation Brunson: The Value Ladder forår 2017 Pillon - KU.
Tværmedial kommunikation 8 opsamling 1
Humanistisk Entrepreneurship 12 ad hoc emner
Interkulturel erhvervskommunikation 11 Branding Brand Essence modellen Hofstedes nye dimensioner forår 2018 Pillon - KU.
ikek 6 Markedskommunikation
Tværmedial Kommunikation 2 Intro
Tværmedial Kommunikation 6 DMMK kapitel 4 Social kapital - jeg, mig og mine venner forår 2018 Pillon - KU.
ikek 6 Markedskommunikation, Teorier og modeller
Humanistisk Entrepreneurship 7 Forretningsmodeller Paradokser i spil Forretningsplanen  Pillon - KU Plans are nothing – planning is everything (Dwight.
Humanistisk Entrepreneurship 9 BMG 5
Humanistisk Entrepreneurship 9 BMG 5 Proces
Humanistisk Entrepreneurship 3 Forretningsmodellens mønstre A
TmK 8 kapitel 11: Webdesign kapitl 12: SEO
Markedskommunikation 6 6: On-line forbrug 7: Digital brandpositionering 8: Digitale forretningsmodeller Gruppearbejde: Eksamensprojekt forår 2019 Pillon.
Humanistisk Entrepreneurship 6 Business Model Generation Kap
19 TmK 4. Kapitel 4 Social kapital
Tværmedial Kommunikation 7 Corporate Branding i kommunikationssamfundet forår 2019 Pillon - KU ”Marketing is a battle of perceptions, not products” (Jack.
TmK Det digitale medieforbrug DMTK kap. 7
Humanistisk Entrepreneurship 5 BMG kap. 3 Design
Tværmedial Kommunikation 5 DMMK Kapitel 5 Virksomheden på de sociale medier forår 2019 Pillon - KU.
Humanistisk Entrepreneurship 9 BMG 5 Proces
Humanistisk Entrepreneurship 13 Eksamen Eksamenstræning Adding values to the business model forår 2019 Pillon - KU.
Tværmedial Kommunikation 9 +content Interkulturel kommunikation
Tværmedial kommunikation 3 kapitel 3: Kommunikationsstrategi
Tværmedial Kommunikation 10 Online-annoncering og SEM Medieindkøb Perspektiver og trends forår 2019 Pillon - KU.
Humanistisk Entrepreneurship 11 Ahmed & Shepherd: Creativity and innovation forår 2019 Pillon - KU.
Tværmedial Kommunikation 3 Forudsætninger og definitioner
Tværmedial Kommunikation 9 DMMK Kapitel 5 Virksomheden på de sociale medier Case 3 Big data og Business Intelligence forår 2018 Pillon - KU.
Humanistisk Entrepreneurship 12 ad hoc emner
Strategi Til markedsføring
Præsentationens transcript:

Humanistisk Entrepreneurship 4 Forretningsmodellens mønstre 2b Pillon - KU

HEnt 4 Foretningsmodelllens mønster b Pitches Opsamling Six thinkings hats Mangesidede platforme Gratis Åbne modeller Gruppeopgave 22. september 2018 HEnt 4 Foretningsmodelllens mønster b

HEnt 4 Foretningsmodelllens mønster b Pitches Opsamling Six thinkings hats Mangesidede platforme Gratis Åbne modeller Gruppeopgave 22. september 2018 HEnt 4 Foretningsmodelllens mønster b

HEnt 4 Foretningsmodelllens mønster b 22. september 2018 HEnt 4 Foretningsmodelllens mønster b

HEnt 4 Foretningsmodelllens mønster b 22. september 2018 HEnt 4 Foretningsmodelllens mønster b

HEnt 4 Foretningsmodelllens mønster b Hvad er en mangesidet platform? En mangesidet platform agerer som mellemled for to eller flere forskellige, men gensidigt afhængige, målgrupper (’Hønen-eller-ægget-dilemma’) Pitches Opsamling Six thinkings hats Mangesidede platforme Gratis Åbne modeller Gruppeopgave 22. september 2018 HEnt 4 Foretningsmodelllens mønster b

HEnt 4 Foretningsmodelllens mønster b Forklar forskellen mellem forretningsmodellerne brugt af henholdsvis Visa, MetroXpress og Google Visa er en Multi-Sided Platform, der hovedsagligt betales af forretningerne og som opfattes som gratis af kunderne MetroXpress er (næsten helt) gratis for læserne (se også Gratis - Free Business Models) Google er principielt gratis for kunderne, men råder over en stribe alternative indtægtsstømme: salg af reklamer, salg af Adwords og Adsense, salg af viden om kunder m.m. Indeholder jeres forretningsmodel aspekter af mangesidet platform? Uddyb. Pitches Opsamling Six thinkings hats Mangesidede platforme Gratis Åbne modeller Gruppeopgave Se også https://www.youtube.com/watch?v=cW8S-QBKcq4 22. september 2018 HEnt 4 Foretningsmodelllens mønster b

HEnt 4 Foretningsmodelllens mønster b Forklar Free modellen Pitches Opsamling Six thinkings hats Mangesidede platforme Gratis Åbne modeller Gruppeopgave Se også https://www.youtube.com/watch?v=cW8S-QBKcq4 22. september 2018 HEnt 4 Foretningsmodelllens mønster b

HEnt 4 Foretningsmodelllens mønster b Forklar Freemium konceptet Premiumudgaver financierer gratisudgaver, hvis marginalomkostninger tenderer mod nul Se bl.a. m-w.com Produkt-innovation, kunderelation og infrastruktur Den lange hale Mangesidet platforme Gratis Åbne forretnings-modeller Gruppeopgave Se også https://www.youtube.com/watch?v=cW8S-QBKcq4 22. september 2018 HEnt 4 Foretningsmodelllens mønster b

HEnt 4 Foretningsmodelllens mønster b 22. september 2018 HEnt 4 Foretningsmodelllens mønster b

HEnt 4 Foretningsmodelllens mønster b Forklar Free modellen Findes der ægte gratis VT? Se content marketing Forklar Freemium konceptet Premiumudgaver financierer gratisudgaver, hvis marginalomkostninger tenderer mod nul, hvilket især gælder digitaliserbare varer/ydelser Se bl.a. mange apps Find eksempler på lokkemodellen Pitches Opsamling Six thinkings hats Mangesidede platforme Gratis Åbne modeller Gruppeopgave Se også https://www.youtube.com/watch?v=cW8S-QBKcq4 22. september 2018 HEnt 4 Foretningsmodelllens mønster b

HEnt 4 Foretningsmodelllens mønster b Vær åben omkring dine ideer. Pitch så ofte som muligt, det træner dig i at præsentere ideen, så den fanger andres interesse, at tænke interessenterne ind i dit projekt at se muligheden for samarbejde eller symbiose at forstå din egen ide bedre ‘Negativ’ feedback vil spare dig tid og penge. Pitches Opsamling Six thinkings hats Mangesidede platforme Gratis Åbne modeller Gruppeopgave 22. september 2018 HEnt 4 Foretningsmodelllens mønster b

HEnt 4 Foretningsmodelllens mønster b Gruppeopgaver Med udgangspunkt i et selvvalgt virksomhed, beskriv hvilke mønster den benytter Diskutér hvilke alternative mønster virksomheden kunne eksperimentere med Sammenlign Gillette (s. 110) og DollarShaveClub.com. Hvilke byggesten innoverer den nye konkurrent på? Pitches Opsamling Six thinkings hats Mangesidede platforme Gratis Åbne modeller Gruppeopgave 22. september 2018 HEnt 4 Foretningsmodelllens mønster b

HEnt 4 Foretningsmodelllens mønster b 22. september 2018 HEnt 4 Foretningsmodelllens mønster b

HEnt 4 Foretningsmodelllens mønster b 22. september 2018 HEnt 4 Foretningsmodelllens mønster b

HEnt 4 Foretningsmodelllens mønster b 22. september 2018 HEnt 4 Foretningsmodelllens mønster b