SIKKERHED ONLINE.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Børns sociale liv med digitale medier
Advertisements

Foreningsudviklingstesten
Børns sociale liv med digitale medier
Dialog og samarbejde om uddannelsesparathed
Hvordan vi arbejder på Hadsund Produktionsskole …..
Præsentation af materialer på personalemøde
Åbent bord Den Kreative Platform
Løntermometer° Vedligehold dit lønsystem. Løntermometeret Mange virksomheder oplever, at et ellers godt lønsystem efter nogle år ikke længere har den.
Indledning I forbindelse med den pædagogiske indsats for at skabe øget sammenhæng i overgangen fra SFO til klub, er der udarbejdet en mappe med materiale.
Date1 Kontakt til kontaktforældre Billede af skolebestyrelsen og skolen.
Arbejdspladsudvikling
©Jenny Bohr – Til underviserne Denne kursusgang er planlagt som den første. Den skal bruges til introduktion og præsentation. Det er meningen.
Internet til alvor og sjov
Ældre Sagen Sommer1 Opret en ny mappe Vigtigt for at kunne holde orden i dokumenterne= filerne og billeder.
Innovation og iværksætteri
Psykoedukation til patienter med bipolar affektiv sindslidelse
Modul 1 Rød løber (A). Spilleregler for dagen Ingen pauser Byrge, C. & Hansen, S. (2009). The creative platform: A new paradigm for teaching creativity,
©Jenny Bohr – Til underviserne Voksne med ADHD har ofte mange negative erfaringer med sig. Mange har fået megen skæld ud som børn, og de.
Videreudvikling af ide 2&2
Relationer – børn og voksne
Redskaber til at støtte børn og unge i deres sociale liv på nettet Marianne Pihl, Projektkoordinator i Red Barnet Lystrup
IT – sikkerhed Fysisk sikkerhed Logisk sikkerhed
Kursus om borger.dk og brugen af digital signatur
Præsentation af materialer på personalemøde
Sociale Medier og Jobsøgning - Facebook. Intro  Så blev det Facebooks tur.  Nogen af jer har måske en Facebook profil?  Facebook er endnu et socialt.
Du finder registreringsskemaet på: dev2. siteloom
1.
Nyhedsside i eReolens app til iPhone og iPad Læs nyheder fra eReolens redaktion.
Jeg vil starte med at fortælle om mit emne, og snakke lidt om min problemformulering Så vil jeg fortælle noget om min fremgangsmåde.
Instruktorforløb i Akademisk Studiekompetence 1. undervisningsgang Anja Hønnerup Nielsen November 2011.
Fra vidensdeling til produsage Kursisten som vidensproducent.
SCA-øvelse: IND Instruktion: Fortæl om en eller flere konkrete opgaver hjemmefra, der er løst (fx plænen er slået/der er lukket for vandet i sommerhuset).
Creative Platform Learning Emne: DEMOKRATI. 22. JA – Vi har lavet en fejl (med kategori og klap) 1.Find sammen to & to med en der har samme sportsinteresser.
Hvad gør vi sammen, når vi kommer hjem? DET FÆLLES BEDSTE – Næste-skridt-workshops søndag d. 24. april kl. 10 – 14 for dit lokalområde. Forslag til facilitering.
Dagens program Hvem er jeg Formålet med workshoppen Forskning omkring fysisk aktivitet i undervisningen Formål med fysisk aktivitet i undervisning Hvordan.
Kontaktlærersamtale på fredag. Digital dannelse  Digital dannelse handler i høj grad om etik, når man er på internettet og de sociale medier.
Fra vidensdeling til produsage. De sociale medier er her, eleverne bruger dem, og Man kan ikke forbyde dem i klasseværelset. Fra vidensdeling til produsage.
AT 3.1 Igangsættelse af tankeprocesser – at finde mulige sager til AT3.1.
Den Sociale Højskole/ Introduktionsdag ©Visionpool Aps Spilleregler i en god gruppe Workshop, Den Sociale Højskole, 9. juni 2008.
Kurser der virker Akademimøde 26. oktober Hjemmeopgaven: Hvad er det vi vil have ud af kurset TRANSFER.
3-timersmøderne 2016 Initiativ * Konkrete uddannelsesinitiativer + dialog * Konkrete uddannelsesinitiativ er + dialog Årlig rapport 3-timersmødet Vision.
Læringsuge 2017 De 17 verdensmål
3-timersmødet 2017.
Lektion 4 Formålet med lektion 4 er at understøtte eleverne i at søge hjælp, hvis de skulle få problemer, samt at gøre eleverne bevidste om, hvad der kan.
TEMA 6 Præsentation: Sælg idéen
TEMA 5 Realisering: Tilpas idéen
Læringsuge 2017 De 17 verdensmål
GUIDE TIL BRUGEN AF FÆLLES MATERIALER (ELEV)
Den gode tone Lse.
3-timersmødet 2017.
Flerfagligt Forløb 3 Klasse: Fag:.
TEKNOLOGIFORSTÅELSE.
Den gode tone Lse.
Lektion 4 Formålet med lektion 4 er at understøtte eleverne i at søge hjælp, hvis de skulle få problemer, samt at gøre eleverne bevidste om, hvad der kan.
Design Thinking Consultant Agnete Design Thinking Consultant
DEN GODE STIL.
SIKKERHED ONLINE.
TEKNOLOGIFORSTÅELSE.
Læringslokomotivets forældresamarbejde
Fremtidens bibliotek ”Folkebiblioteket – uden bøger”
DEN GODE STIL.
Fortæl din makker hvad dine vigtigste arbejdsopgaver er.
Velkommen til Informatik - den nye dreng i klassen
Hvem bestemmer dine valg? Tobaksforebyggelse i Sønderborg Kommune
Den gode tone Lse.
3-timersmødet 2018.
VELKOMMEN TIL ENGINEERING DAY 2018
Information om Aula til forældre
Flerfagligt Forløb 3 Klasse: Fag:.
Jeg er ved at lære, at få overblik over nogle særligt vigtige dele af orienteringsløbet der gør, at alle er med, og alle lærer noget. - for når alle kan.
Præsentationens transcript:

SIKKERHED ONLINE

Dagens program Introduktion Øvelse 1: Del 1: Dine digitale fodspor Del 2: Hvad er cookies? Øvelse 2: Hvad ved Google? Øvelse 3: Dine privatoplysninger Opsamling

Introduktion Dobbeltklik på den sorte boks for at starte videoen

Øvelsen forklares, og papire deles ud Digitale fodspor

Dine digitale fodspor Lav en streg ned gennem klassen med malertape. Stil jer i to rækker overfor hinanden på begge sider af stregen. Tænk tilbage på alle de steder, du har været i dag. For hvert sted du har været, siden du stod op i morges, træder du et skridt tilbage. Du skal slutte i din seng. Snak om de fysiske fodspor, I har lagt i løbet af dagen.

Dine digitale fodspor Tænk nu over, hvor du har været på nettet. For hvert sted du har været på nettet, træder du et skridt frem. Snak om de digitale fodspor, I har lagt i løbet af dagen.

Dine digitale fodspor Har I lagt mange eller få digitale fodspor? Hvad er forskellen på digitale og fysiske fodspor? Hvilke fodspor bliver gemt, og hvad betyder det? Hvad betyder det, at de digitale fodspor bliver gemt? Hvorfor tror I, at de digitale fodspor bliver gemt?

Dine digitale fodspor Læs tegneserien om cookies på internettet. Har I lagt mærke til, at internettet tilpasser sig jeres søgninger? Tænker I over, hvad der sker, når I trykker ”ja”/”accepter” til cookies? Hvem har interesse i jeres oplysninger?

Hvad ved Google?

Hvad ved Google? Del 1 Gå sammen to og to. Google sangeren Christopher. Se, hvor mange ting på skemaet I kan finde om personen. Del 2 Google din makker. Udfyld skemaet nu med de ting, som du kan finde om din makker. Fortæl din makker, hvad du fandt om ham/hende på nettet. Er han/hun en offentlig eller privat person?

Hvad ved Google? Hvor mange punkter på arket kan I finde om Christopher? Kan I finde mange privatoplysninger, såsom bopæl og telefonnummer? Hvad kan der ske, ved at vi ved så mange ting om ham?

Hvad ved Google? Hvor mange informationer lå der om jer selv? Var I klar over, at de oplysninger lå der? Hvordan kan det være, at der er forskel på, hvor mange oplysninger der ligger om jer på nettet (offentlig vs. privat profil/person)? Hvad kan der ske med oplysningerne, når de ligger frit tilgængeligt for alle? Hvad kan man gøre for at begrænse oplysningerne/de digitale fodspor?

Dine privatoplysninger

Privatoplysninger Læs arket, og se, hvordan du kan beskytte dine privatoplysninger på de sociale medier. Hvis du har lyst, kan du følge guiden og ændre dine privatindstillinger.

Opsamling Hvad har vi lært i dag? Hvordan kan man beskytte sine privatoplysninger? Hvad kan vi tage med videre?