Tips til videoproduktion i stor skala

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Status på implementering af digitaliseringsstrategi
Advertisements

Set i forældreperspektiv
Online kollaborativ undervisning
Der er ingen programmer Det tager alt for lang tid at blive logget på
Erfaringer med kollegavejledning i skolen
E-learning Toolbox – hjælp til it-støttet undervisning på DTU
MOOCs Tendenser og Potentialer
Læring og læringsressourcer i en læringscenteroptik
Strategi for brug af digitale medier i undervisningen
MEDIEPÆDAGOGISKE VEJLEDNINGSVÆRKTØJER
Læringscentret og nye vejledningsformer
Overskrift her Navn på oplægsholder Navn på KU- enhed For at ændre ”Enhedens navn” og ”Sted og dato”: Klik i menulinjen, vælg ”Indsæt” > ”Sidehoved / Sidefod”.
Undervisers hjemmeside som læringsplatform Presenteret af Johnni Olsen, underviser i samfundsvidenskab på socialrådgiveruddannelsen i UCSJ, Nykøbing F.,
- MED BUD PÅ NYE ARBEJDSFORMER INDENFOR ÆSTETIK, MEDIE- OG KOMMUNIKATIONSPÆDAGOGIK I DET SENMODERNE - ANNE AGGER, VIBEKE NØRGAARD RØNSBO OG RASMUS FINK.
Din egen videoproduktion. 2 ▪ Før optagelserne •Gør jer klart hvilken historie I vil fortælle, og hvordan I vil fortælle den •Planlæg hvilke.
Materialeplatform cases materialeplatform.emu.dk
Didaktisk design – digitale medier den
MODERNE MEDIER – et 6 ugers kursus for lærere august-oktober 2012 Foto fra rapporten: Digitale medier i folkeskolen.
Bibliotekernes fælles e-læringsportal. Samling af små kurser om hverdags-it Gøre borgerne i stand til at udnytte de digitale muligheder.
Projekt - mobil interaktion i det fysiske og virtuelle biblioteksrum.
Ellært Et ”Læringsspil”
Mediepædagogik – i et vejlederperspektiv
? Det Vil Vi Have…. • Lærerens IT-Kompetencer • Word, Excel, PowerPoint og Publisher • Aktiv brug af interaktive medier • Interaktive tavler • Inklusion.
UDGANGSPUNKT 6. Februar Læringsmål Den studerende • har indsigt i og forståelse af forholdet mellem unges livs- og udviklingsbetingelser • kan reflektere.
Oplysningsforbund og folkebiblioteker må sammen finde nye veje Jens Thorhauge
Samarbejde bibliotek og uddannelse – et bud på hvordan
Modul 01: Introduktion Videregående pc-vejledning 60+Bornholm.
Kollegavejledning - indgange • Fag, medier og Faghæfte 48 • Skolekultur og mediekultur • Skolekultur og vejlederkultur • Skolebiblioteket som rum og funktion.
ER DET IKKE NOK, HVIS JEG KENDER OFFICE PAKKEN? Ann-Thérèse Arstorp Tobias Heiberg Læreruddannelsen Blaagaard/KDAS.
Tips & tricks Lærings-stile og it – den helt rigtige kobling Ny PIXI
Ressourcer og læremidler i et didaktisk perspektiv Læring og Læringsressourcer,
Udvikling af det mediepædagogisk håndværk
BYOD - Løjtegårdsskolen ”It har meget lille betydning for forandringer på kort sigt. Men på lang er it medvirkende til store forandringer i vores måde.
Mediepædagogiske værktøjer i teori og i praksis
Hvem er vi? Fra PROSA - Forbundet af IT-Professionelle Peter Ussing - Formand –over 25 års erfaring i branchen, senest som systemarkitekt hos CSC Henrik.
Michael Hald Konsulent, KL
Øjenstyringscomputer – og hva’ så? Familieweekenden d september 2014 Center for Rett Syndrom.
IT i fagteamet Sofielundskolen 5. December 2013 December 2013 Niels Jacob Hansen - Læreruddannelsen Holbæk - UCSJ 1.
OBS – gør som det passer dig!  Denne skabelon er med vilje ikke særlig stramt designet. Det er for at du selv kan lægge det indhold og detaljeniveau i.
Netværksmøde den Erfaringer med Flipped Classroom på Silkeborg Gymnasium.
Projekt - mobil interaktion i det fysiske og virtuelle biblioteksrum.
IMODUS – IHK Workshop om Blended Learning Workshopintroduktion.
Studiestartsprojekt Projektet Emne: Studenterlivet ved SDU Slagelse – I skal undersøge, hvordan forskellige parter (universitetet, medierne, kommunen,
Didaktisk design for synkrone undervisningsformer i et blended learning forløb Planlægning af undervisning med Adobe Connect – principper, erfaringer.
Digitalisering Et projekt på Frederiksberg Seminarium.
HD Regnskab og økonomistyring Lektor Claus Holm, Ph.D. og Docent Tage Rasmussen Institut for Regnskab Handelshøjskolen.
PHOTO STORY I 2.KLASSE FORTÆLLING I DANSK. FORTÆLLING I DANSK Går du med tanker om, hvordan du kan få dine elever til at fortælle og udtrykke sig i både.
E-læring om forflytning Ergonomiseminar maj 2012.
Dokumentation med mobilen i dansk - sæt komma med mobilen.
FORTÆL I POWERPOINT - FANTASTISKE FABLER. FORTÆL I POWERPOINT Går du med tanker om, hvordan du kan få dine elever til at lave fortællinger med tekst,
S YNKRON VIRTUEL UNDERVISNING. H VORFOR MSN. Let tilgængeligt chat program, gratis Elever bruger / kender det. Mulighed for kamera, lyd. Mulighed for.
Online feedback mellem timerne D. 02/10/15 Postdoc Mia Skytte O’Toole
Praktikvejlederuddannelsen Fjernundervisning. Hvad er fjernundervisning? ”Fjernundervisning betegnes som undervisning, der ikke som udgangspunkt forudsætter,
Vælg layout 1. Højreklik uden for dit slide 2. Vælg et passende layout fra “drop ned” menuen Ønskes bullet brug da: Bullets generelt: For at få punktopstilling.
Din kreative online praksis! – del 2
Google Selfie-event, København, Google HQ
Kontrolleret forsøg med VR i de sundhedsfaglige uddannelser
Interaktiv skærm.
Uddannelses- og erhvervsvejledning i lyset af store reformer på folkeskole-, erhvervsuddannelses- og gymnasieområdet Vejledning og overgange, UCC 10.
KUBIS indlejring i KU Absalon & Udvikling af læringsobjekter i www
TEMA: Digitalisering 27. februar 2017.
Jan Christiansen Inspiration systime.dk
Sådan bruger du Shakespeak
SIP 4 Virksomhedspraktik
Lektion 6 Formålet med denne lektion er at introducere eleverne til de fællesskabende aktiviteter, der i høj grad støtter op om skabelsen af et stærkt.
Hvordan skaber vi rammen for kvalitet?
FÅ MEST UD AF DAGEN: UNDERVISNINGSMATERIALE (9. -10
Kære lærer Her har du undervisningsmaterialet til CAMPUS+ Denne vejledning er din guide til undervisningen til at få mest muligt ud af CAMPUS +. Opgaverne.
Præsentationens transcript:

Tips til videoproduktion i stor skala 1000 videoer til MOOCs Tips til videoproduktion i stor skala Uffe Frandsen, Videojournalist 19. september 2018

1000 videoer til MOOCs Læringsrum og video? Inspiration fra UCC Hvorfor er det talende hoved så populært? Eksempel på større produktion Alternativer: DIY og BYOD Aktiviteter til ideudvikling på brug af medietyper i undervisningen? Hvad er video i dag? Titlen lød godt! Absalon, før UCSJ, ca. 8500 fuldtidsstuderende på 11 uddannelser. Hele Sjælland. Læreruddannelsen, undervisningskompetence, lærere i grundskolen 19. september 201819. september 201819. september 201819. september 201819. september 201819. september 201819. september 201819. september 201819. september 201819. september 201819. september 201819. september 201819. september 201819. september 201819. september 201819. september 2018

Lånt med tilladelse fra Mette Rose Eriksen, UCC 3 min Gennemgå billeder en ad gangen Udvikling af nye undervisningslokaler der skulle facilitere nye undervisningsformer Scenograf, metaforer Møblerne blev flyttet tilbage på plads efter campus var bygget. 19. september 201819. september 201819. september 201819. september 201819. september 201819. september 201819. september 201819. september 201819. september 201819. september 201819. september 201819. september 201819. september 201819. september 201819. september 201819. september 2018

Men hvad så med video og undervisning? 1 min Hvad nu hvis man overfører det her til video? 19. september 201819. september 201819. september 201819. september 201819. september 201819. september 201819. september 201819. september 201819. september 201819. september 201819. september 201819. september 201819. september 201819. september 201819. september 201819. september 2018

De fleste videoer produceret i studiet: 1 min Den mest almindelige produktion valgt af undervisere. Minder meget om ”optaget undervisning”. Man tager undervisningen og sætter strøm til? Tradition/vanens magt Tekniske standarder. Skal ikke bekymre sig om teknik. Teknisk standarder bruger mindre tid Ressourcer/tid Hurtigt at producere. Kræver resurser og tid at udvikle og producere videoformater 19. september 201819. september 201819. september 201819. september 201819. september 201819. september 201819. september 201819. september 201819. september 201819. september 201819. september 201819. september 201819. september 201819. september 201819. september 201819. september 2018

Det talende hoved vender tilbage 1 min. Undersøgelse 2016 Talking head mest almindelige kommunikationsform på de største MOOC platforme Gennemgå slide Reuteman, Jeanine: Differences and commonalities – A comparative report of video styles and course descriptions on edX, Cousera, Futurelean and Iversity, Emoocs Coference 2016 19. september 201819. september 201819. september 201819. september 201819. september 201819. september 201819. september 201819. september 201819. september 201819. september 201819. september 201819. september 201819. september 201819. september 201819. september 201819. september 2018

Og tager Powerpointpræsentationen med Efter fulgt af eller i kombination med slides 19. september 201819. september 201819. september 201819. september 201819. september 201819. september 201819. september 201819. september 201819. september 201819. september 201819. september 201819. september 201819. september 201819. september 201819. september 201819. september 2018

Ikke ”bare” optaget undervisning Ny situation at stå foran kameraet Ingen kontakt til publikum Tilrettelagt til mediet ift. Længde mv. Kan alle nu se hvad jeg laver? Teleprompter, kameraer og lys Vejledninger til hvordan man står foran kameraet Workflow fra folk kommer til de går. studie 19. september 201819. september 201819. september 201819. september 201819. september 201819. september 201819. september 201819. september 201819. september 201819. september 201819. september 201819. september 201819. september 201819. september 201819. september 201819. september 2018

Eksempel på en større produktion Bornholm. Interaktivt projekt om Geologi En uges optagelser. Dertil planlægning og redigering. En serie af 12 interaktive videoer Egen undervisning kontra større fælles forløb. Der skal være mange studerende. 19. september 201819. september 201819. september 201819. september 201819. september 201819. september 201819. september 201819. september 201819. september 201819. september 201819. september 201819. september 201819. september 201819. september 201819. september 201819. september 2018

DIY og BYOD? Do it yourself or bring your own device Størst succes med smartphone tiltag. Kan lånes på biblioteket. Lyd, lys og stabilisering og billede Hver enkelt underviser har mulighed for at bruge video 19. september 201819. september 201819. september 201819. september 201819. september 201819. september 201819. september 201819. september 201819. september 201819. september 201819. september 201819. september 201819. september 201819. september 201819. september 201819. september 2018

Vejledninger er vigtige Samtænk vejledninger med udstyr og apps. Find nogle simple metoder der holder og brug dem. 19. september 201819. september 201819. september 201819. september 201819. september 201819. september 201819. september 201819. september 201819. september 201819. september 201819. september 201819. september 201819. september 201819. september 201819. september 201819. september 2018

Aktiviteter til ideudvikling med medietyper? Video Concept Cards Udviklet som en åben ressource af E-læringskonsulent Anders Thiel og Videojournalist Uffe Frandsen Lokaler kan ikke alene ændre undervisning Video kan ikke ændre undervisning Bud på en aktivitet der spiller bolden over på undervisernes banehalvdel Ideudvikling i grupper udfra medietyper Udvikling af medietypers brug i undervisningen Vanens magt... 19. september 201819. september 201819. september 201819. september 201819. september 201819. september 201819. september 201819. september 201819. september 201819. september 201819. september 201819. september 201819. september 201819. september 201819. september 201819. september 2018

Hvad er video i dag? Et ”gammelt” medie eller en essentiel visuel og digital kommunikationsform i nutiden? Det nye er ikke mediet Det nye er at det er så tilgængeligt at arbejde med og dele. Hvorfor ikke bruge det i forhold til kommunikation og læring? 19. september 201819. september 201819. september 201819. september 201819. september 201819. september 201819. september 201819. september 201819. september 201819. september 201819. september 201819. september 201819. september 201819. september 201819. september 201819. september 2018

10.000 views på Youtube Ikke normalt en Youtube sensation, men meget større publikum end egne studerende. ER det godt at dele gratis ud af sin viden?Kommer ud med sin viden, bidrager til sit faglige fællesskab og får positiv opmærksomhed Har en masse videoer der kan henvises til. Vil producere mere i fremtiden. Bettina Buch, Lektor i Center for Skole og Læring 19. september 201819. september 201819. september 201819. september 201819. september 201819. september 201819. september 201819. september 201819. september 201819. september 201819. september 201819. september 201819. september 201819. september 201819. september 201819. september 2018

Uffe Frandsen uffr@pha.dk Twitter: @u_frandsen Spørgsmål? Uffe Frandsen uffr@pha.dk Twitter: @u_frandsen 19. september 201819. september 201819. september 201819. september 201819. september 201819. september 201819. september 201819. september 201819. september 201819. september 201819. september 201819. september 201819. september 201819. september 201819. september 201819. september 2018