Best practice i sociale medier

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
15 OKTOBER 2012 RETHINK BUSINESS 1 Projekt "Rethink business" handler om at styrke din virksomheds forretning. Det kan være i forhold til indkøb af materialer,
Advertisements

Etablering af virksomhed
V./ Leif Tøfting Kongsgaard, Væksthuset
Gammelheds-Philosophy
Trehøje-Pigerne Side 1 Vejledning til brug af hjemmesiden Det er slet ikke så vanskeligt – så brug hjemmesiden flittigt… Det er.
Velkommen til et tjek af dine alkoholvaner!
Photo story. Velkommen til denne lille manual omkring Photo Story 1.Du kan vælge at se hele filmen og detaljeret se hvordan du bedst kommer i gang med.
Caseoplæg om Facebook.
Velkommen til varigt rygestop! RYGESTOP Dokumenteret høj effekt i kliniske studier.
Gode råd i forbindelse med mundtlig eksamen
LinkedIn Intro.
©Jenny Bohr – Til underviserne Her er valgt at vise filmen ”et liv i kaos”. Hvis kursisterne er unge, kan man vælge en anden film eks. ”det.
Mr. Raggys prøveeksamen Gennemgang af svarene.
I dag er temaet Visualisering
- gennem Marte Meo metoden
VEJEN TIL VÆKST.
De sidste undervisningstimer
Vejen går til Årets julemesse Klik med musen for at skifte billede.
I det efterfølgende ses på tre forskellige indgangsvinkler i kommunikationen med medarbejderne De tre temaer er Samtalen Synlig ledelse og gennemslagskraft.
Pigerne er blevet udfordret!! Susanne, med det nyeste forår’s tøj fra butikken. Tina har sat pigernes hår. Charlotte har lagt make up.
Evaluering som en del af elevernes lærings proces
Backoffice præsentation
Opstart i forretningen • Hvad var det smarteste du så? • Tjene eller spare penge! • 2 måder at starte på: • Lille eller stor forretning • Min. et test.
Hvor der er fokus på klimaet.
Mindre grimt, tak.
Problemliste Listen laves vilkårligt – herefter udvælges det problem der har 1. prioritet
Godt købmandskab Orienteringsfasen Tilbudsrunden
Husk at slå lyden til, hvis du vil have præsentationen læst op.
Knudsgaard – lav selv dine trækul Maj 2007 Mikkel & Ole
FRA BIKS TIL BUSINESS Vækstmuligheder for kvindelige selvstændige - OPGAVER Århus september 2010.
Målet for os i dag ”At lære jer en simpel model, der sætter jer i stand til, at opbygge en argumentation, der giver jeg gennemslagskraft”
SSP- hvad er det? Skolerne Socialforvaltningen / Fam.afd. Politiet
Samarbejde eksternt/Netværk Et inspirationsværktøj Det er ikke, hvad du ved, men hvem du kender, der tæller!
Spørg først dig selv: Hvad koster varen andre steder?
Informations- kampagne om unødvendig kemi. Formål med mødet  Orientere om  Kampagnens baggrund  Målgruppe  Ønsker til form  Budskaber  Formalia.
UOPFORDREDE ANSØGNINGER
Kap 19 E – handel Kapitel 19.
Videregående pc-vejledning 60+Bornholm Velkommen til.
Hvis du ønsker at opnå fremragende
OPSTART VI STARTER OM LIDT! Der bliver ikke optjent nogen kompensation hos ACN, med mindre der er formidlet kunder. Ingen uafhængig ACN-repræsentant er.
OPSTART VI STARTER OM LIDT! Der bliver ikke optjent nogen kompensation hos ACN, med mindre der er formidlet kunder. Ingen uafhængig ACN-repræsentant er.
Livet.
SCA-øvelse: IND Instruktion: Fortæl om en eller flere konkrete opgaver hjemmefra, der er løst (fx plænen er slået/der er lukket for vandet i sommerhuset).
Undervisningsmaterialet er udarbejdet af Danmarks Matematiklærerforening for Finansrådet. OPLÆG TIL GÆSTEUNDERVISNING 2016 LØN, LÅN OG OPSPARING (Til arbejdshæftet.
Skabelon til udarbejdelse af YoungCRM Årshjul
PHOTO STORY I 2.KLASSE FORTÆLLING I DANSK. FORTÆLLING I DANSK Går du med tanker om, hvordan du kan få dine elever til at fortælle og udtrykke sig i både.
FÅ MERE AT VIDE OM PENGE – OG BLIV ENDNU KLOGERE HÆNGER PENGENE PÅ TRÆERNE…? Indlæg om ungdom og penge !
Planlæg din kommunikation. Dette værktøj er til dig, som Står over for en kommunikationsindsats Vil sikre, at dine budskaber kommer frem Vil kommunikere.
Lars Haugaard, Salg i praksis Lars Haugaard, PremiTech.
Skab engagement som coach Dette er et værktøj for dig, som vil Skabe motivation, engagement og ejerskab Sikre bedre performance Skabe udvikling og læring.
FRA IDÉ TIL VIRKELIGHED
SPOR 3: STRATEGISK BRUG AF SOCIALE MEDIER Joakim contentmarketing.dk.
I kan begynde med at fortælle om det! Den måde, I vejleder på efterskolerne, er unik! I gør det i ”det skjulte” – og taler ikke højt om det Få det frem.
Her kan ses et udklip af min forside – tænke med min forside var at man skulle kunne se et lille preview af den side man ville besøge og at forsiden skulle.
! FÅ MERE AT VIDE OM PENGE – OG BLIV ENDNU KLOGERE Indlæg om ungdom og
Sikkerhedskursus (følgende lektioner er tilgængelige i dette kursus
Kommunikation Kommunikationskanaler 2 Hjemmesider 3 Reklamer 4
Velkommen til Introdag med skills-aktiviteter!
Innovative elever løser virksomhedsproblemer
VoksenBadminton… Er det noget for jer?
Undgå falske beskeder Hackerne beder om dine personlige oplysninger i en mail eller sms. Det ville pengeinstitutter, virksomheder eller myndigheder aldrig.
Simpel Markedsføring Af mindre virksomheder og projekter
KUNDEFORMIDLING.
Lektion 7 Formål med denne lektion er at arbejde videre med klassekulturen, følge op på surveyen og at afrunde lektionsforløbet i Netwerk. Alle rettigheder.
Velkommen til PowerPoint
Hvordan kommer vi ind ad døren?
Velkommen Pårørendekursus Livet med demens i eget hjem
- og hvordan du undgår dem…
Fra anledning til udvikling
FÅ MEST UD AF DAGEN: UNDERVISNINGSMATERIALE (9. -10
Præsentationens transcript:

Best practice i sociale medier Sociale medier er blevet en mere og mere etableret kanal, både når det gælder salg og rekruttering. Det er en effektiv måde at nå mange mennesker på, på en personlig og venlig måde. Så brug sociale medier til at bygge din virksomhed, men gør det på en klog måde. For at bygge langsigtede og stærke relationer med dine kunder i sociale medier, og for at pleje Forevers varemærke, så er det vigtigt, at være opmærksom på de faldgruber, der er. At helt enkelt arbejde med sociale medier på en måde, som styrker både din egen og Forevers anseelse For at hjælpe dig lidt på vejen, har vi skabt Best practice i sociale medier.

Tilbud Alle detaljerede tilbud bør ske via personlig kontakt Henvis altid til din MyAloeVera-side eller bed dine følgere kontakte dig personligt for at få mere information At have tilbud er en naturlig del af at drive virksomhed. Du kan også fortælle om tilbud på sociale medier, men du må ikke vise nogle detaljer. Det er ok at fortælle, hvilket produkt tilbuddet gælder og hvor længe. Men ikke mere. Du kan f.eks. fortælle, at du har et spændende tilbud på C9 lige nu. Henvis til din MyAloeVera-side eller bed dem om at kontakte dig, for at få mere information.

Tilbud Sådan her bør det altså ikke se ud. Alle priser og information om rabatter, f.eks. 2 for 1, en vis % billigere eller at man får noget i købet (uanset om det er et andet CC-produkt eller en slags give away) viser du kun på din MyAloeVera eller via personlig kontakt.

Tilbud Her er et godt eksempel på, hvordan et tilbud kan præsenteres i sociale medier. Den pågældende person har et tilbud på Relaxation Massage Lotion i løbet af oktober. Er man interesseret og vil have mere information, kan man tage kontakt.

Konkurrencer Alle detaljer bør vises via personlig kontakt Henvis altid til din MyAloeVera-side for mere information. Samme regler gælder for både konkurrencer og tilbud. Du kan fortælle, at du har en konkurrence i løbet af at vis periode, men hvad konkurrencen går ud på, og hvad man kan vinde, viser du kun på MyAloeVera eller når kunderne kontakter dig personligt.

Konkurrencer Det her er altså ikke okay. Alle detaljer står åbent i indlægget, og kunden behøver ikke kontakte dig for at være med.

Konkurrencer Det her er derimod helt okay. Man får at vide, at der er en konkurrence i gang, vil man være med, så kontakter man den pågældende person og får mere information.

Annoncering Købt annoncering er ikke tilladt Markedsføring og rekruttering bør foregå på dine egne faste pladser Alle former for købt annoncering på Internet, som er koblet til Forevers varemærke er forbudte, både hvad angår markedsføring af produkterne og forretningsmuligheden. Markedsføring og rekruttering skal kun foregå på dine såkaldte faste pladser, det vil sige f.eks. din egen Facebookside og din egen Instagram-konto. Hvis du laver spændende og interessante indlæg, som andre vil dele videre, så er det okay, men du bør ikke opfordre folk til at dele eller like dine indlæg eller tilbyde fordele af nogen slags, hvis de gør det. Den slags ”smugannoncering” skader vores varemærke i længden. Selvom du ikke kræver en modpræstation i form af likes og delinger, så må du ikke forære produkterne væk. Det bliver et detaljeret tilbud og er ikke tilladt. Du må ikke heller booste indlæg, det vil sige betale for, at de skal vises til flere.

Annoncering Her er et eksempel på ulovlig annoncering. Man kan vinde et produkt, hvis man deler indlægget. I og med at man forærer produkter i udbytte mod synlighed, så bliver det det samme resultat som en købt annonce. Det er ikke okay.

Medicinske anprisninger & ulovlige sundheds- anprisninger Du er ansvarlig for: Links du deler på sociale medier Kommentarer på dine indlæg Vi må ikke bruge medicinske anprisninger eller ulovlige sundhedsanprisninger, hverken på sociale medier eller andre steder. Det skader både Forevers varemærke og din virksomhed. Overdrevne indkomstpåstande er heller ikke tilladte. Husk at du også er ansvarlig for at indholdet i alt, som du linker til, følger vores regler. Selv de kommentarer, som skrives på dine indlæg, skal du være opmærksom på og fjerne, hvis de ikke er okay. Kontakt gerne personen, hvis kommentar du fjerner og forklar hvorfor. Udover at det høfligt at give personen information om, hvorfor du har fjernet kommentaren, så kan du i bedste fald også undgå lignende kommentarer fra personen efterfølgende.

Trygge kilder Produktkataloget Hjemmesiden Forevers indlæg på Facebook og Instagram Månedens produkt Lifestyle Brug kontorets materiale. Det er der for din skyld, og så kan du føle dig helt tryg i, at det du går ud med til dine kunder er både tilladt og tiltalende. Og hvorfor opfinde hjulet flere gange? Vi har allerede gjort arbejdet for dig, så du er velkommen til at bruge det. Så hent argumenter fra produktkataloget, registrér dine kunder, så de får nyhedsbrevet Lifestyle, del kontorets indlæg på sociale medier... der er en masse fin markedsføring, som bare venter på at blive brugt.

# Hashtags Ingen ulovlige sundheds-anprisninger Ingen medicinske anprisninger Hashtags er, som hvilken som helst anden markedsføring, med de samme regler for ulovlige sundhedsanprisninger og medicinske anprisninger.

# Hashtags #rensekur #detox #allergifri Du må altså ikke bruge den her slags hashtags.

# Hashtags #nytliv #kickstart #ditnyejeg Anvend i stedet for hashtags som dem her, fyldt med positive nøgleord og helt frie for ulovlig anprisninger.

Før-og-efter-billeder Det er ikke tilladt at give information om, hvor meget og hvor hurtigt man kan gå ned i vægt med hjælp af levnedsmidler eller programmer, som indeholder levnedsmidler. Det indebærer, at du ikke må sige, at Forevers træningsprogram og produkter får dig til at gå X kilo ned i vægt på X antal uger. Du må heller ikke bruge før- og efterbilleder i din markedsføring.

Før-og efter- billeder Undgå at gøre det forkerte Anvend ikke før- og efter-billeder af resultaterne af C9 eller F15 Skriv ikke, hvor mange kilo man kan tabe sig – heller ikke selv om du taler af egen erfaring Benyt ikke påstande som: ”tab dig hurtigt” eller ”nå din idealvægt”

Før-og efter- billeder Gør det rigtige ”Jeg kan passe mine yndlingsjeans igen” ”Min idealvægt er i sigte” ”Et program til en sundere livsstil med mange fordele” ”Til dit sundere jeg”

Best Practice De samme regler gælder i lukkede grupper Alt det vi har snakket om her, hvordan du må præsentere tilbud og konkurrencer, hvilke kilder du kan bruge, hvilke hashtags som er okay, hvad du kan sige om produkterne og så videre – alt dette gælder selvfølgelig også i lukkede gruppe f.eks. på Facebook.

Du har vel set vores film om, hvordan du arbejder med Forever i sociale medier. Her får du flere gode tips til, hvordan du kan komme i gang på en nem og sjov måde, eller hvordan du kan komme videre. Du finder den på startsiden på hjemmesiden, længst nede. Der ligger denne her præsentation også, så du kan træne dit team og dine nye FBOs. Filmen ligger også på nye FBOs startside.

Held og lykke Vær ikke bange for at bruge sociale medier, men gør det på en klog og rigtig måde. Ved at tænke det igennem inden du gør noget, og følge de reglerne, vi har gennemgået, så kan sociale medier hjælpe dig med at udvikle din business og få den at blomstre. Held og lykke!