Verdens Bedste Mor Forår 2017

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Tema 4: Regulering af følelser Psykoedukation til patienter med emotionelt ustabil personlighedsstruktur.
Advertisements

FORÆLDREGRUPPE - som en del af behandlingen
Den gode modtagelse og frivillig trivsel
Kompetenceudvikling og innovation i yderområder
Vi er overbevist om at livet vil være perfekt når vi bliver gift og får et barn......og et til.... Så bliver vi frustrerede over at vores børn ikke er.
Forældremøde Lærkebo. Mariagerfjord Kommune.
Johannesevangeliet kap 15,1-11.
En ultra kort og praksisnær introduktion til mentaltræning
DE FIRE KUFFERTER Umødte behov Tabte selv Overlevelsesstrategier Imago
O store Gud O store Gud O store Gud, når jeg dit værk beskuer
Hvad du har lært Dine nye mentaltræningsvaner. Du har nu lært dig selv bedre at kende som løber • Du er blevet mere bevidst om den tankevirksomhed der.
Kursus den 12. marts Program i dag: Opsamling fra sidst.
Fra en børneforkæmpers perspektiv. Børns sorg er et voksent ansvar OmSorg.
Kommunikation og relationer 9. januar v. Gitte Schrøder
Måske er I bedste venner i et år,
Året var 1987, i en lille by med navn Sussex, blev et lille hus totalt til intetgjort. Alt blev kastet ud, inkluderet en lille brun bamse... Den blev.
+ FORBRUGERNE OG LANDBRUGET: HVAD GIK GALT? Henrik Byager Kommunikationsrådgiver Planteavlerdagen 1.
Å.
Sprogtilegnelse d Ida Marie Holm.
Du er ved at gå ind i en magisk verden.... Om et øjeblik...
?.
Den lille forskel - der gør så stor forskel Kære familie og venner Selvom I alle kender til Daniels diagnose, så ved vi at det kan være svært helt at forstå.
Eksamen Fokus på mundtlig eksamen, men siger lidt om skriftlig også…Dagen før, eksamensdagen, roller skr. Eksamen.
Problemliste Listen laves vilkårligt – herefter udvælges det problem der har 1. prioritet
Psykologi Hvad er psykologi? Hvem bruger psykologi?
Teenage Coaching Dagnæsskolen.
O STED FRISKOLE - ET VÆRDIBASERET KLARSYN Et værdibaseret debatoplæg til skolens daglige arbejdsområder, særlige fokusområder, forpligtigelser samt fremtidsvisioner.
Psykoedukation for patienter med bipolar affektiv sindslidelse
©Jenny Bohr – Til underviserne Voksne med ADHD har ofte mange negative erfaringer med sig. Mange har fået megen skæld ud som børn, og de.
Relationer – børn og voksne
Irene Oestrich, psykolog, ph.d., adj. Professor
November 2014 Livets Ord "Hos dig er livets kilde" (Salme 36, 10)
Din Økonomi Dit Valg Dit Mål.
Tema 5 Hverdagsliv i familien
Det nationale ICS og DUBU superbrugerseminar 13
Barndommen er fremtiden Fremtidens institutioner 2015
Tema 6 Samvær og fælles aktiviteter
Dit barn gør ikke hvad du siger men hvad du gør
LANDSBYHAVEN OG KORNING SKOLE
Dialogmøde om socialt netværk og handicap Silkeborg 4. november 2009 Velkommen Servicestyrelsen byder velkommen til dialogmøde om socialt netværk og handicap.
Stress En folkesygdom?.
Mit liv - nu med DAT MIT LIV - nu med DAT.
Velkommen I bedes sætte jer i par ved siden af én I ikke kender i forvejen. Tak Marieke Brinck Efterskolernes Sundhedskonference den 14. maj
Overgangen fra børnehave til SFO og skole Forældremøde i Børnehuset xxx xx september/oktober 2015.
595 – Din rigssag, Jesus, være skal 1, S1 Din rigssag, Jesus, være skal min største herlighed. Tak, at jeg også fik dit kald til her at være med! Uværdig.
Selvværd…Hvad er det? NOl-LEOOS HVAD ER SELVVÆRD? Selvværd refererer til en positiv overordnet vurdering af en selv – en oplevelse af at.
LANDSKONFERENCE 2006 Dagplejen Livsform og relation Per Schultz Jørgensen.
Troshistorie At se Guds fodspor i vores liv…. Hvad er troshistorie? Historien om min tro Historien om Guds nærvær og tilstedeværelse i mit liv En delfortælling.
En lille reminder: nu har du brugt tid på at snakke om, ærgre dig og gerne ville ha lavet om på fortiden …det har ikke ført til noget som helst godt, at.
Følelser… hvad for noget?. Rammen for i aften Følelsernes ABC Hvordan støtter vi en positiv følelsesmæssig udvikling hos børn? Vulkanen Formen Lytte,
Misbrug, psykisk lidelse og recovery
Integrationsnet Målafklaring; med coaching og ressourcetænkning som referenceramme.
Team Nordahl og Skibet Skole
Modul 2.1 – Go’dag til Cura og Fælles Sprog III
INSPIRIUS John Mejlgren Camilla Mejlgren. INSPIRIUS John Mejlgren Camilla Mejlgren.
Pigen og Træet Ove Christensen.
Længsel Temadag om menneskets følelser
Kære gode Gud jeg vil takke dig1, S1
349 – Jeg ville gerne turde tro 1, S1
493 – Velsign, o store, stærke Gud, 1, S1
Pjece til forældre - parat til skole Skolestart august 2017
Nærværende ledelse, personligt og ledelsesmæssigt.
Læringslokomotivets forældresamarbejde
Ord skaber Da du kom hertil fra et underfuldt sted,
Den glade skole på bjerget.
Velkommen Pårørendekursus Livet med demens i eget hjem
Velkommen Pårørendekursus Livet med demens i eget hjem
Føj gerne andre emner til, hvis de synes mere relevante for dig.
Den religiøse dimension
Ansvar og forandring frihed.
Præsentationens transcript:

Verdens Bedste Mor Forår 2017 -Bliv dén mor, du altid har drømt om at være Forår 2017

Modul 5: 26.10 – 23.11 GÅ VEJEN -OG BLIV PÅ SPORET I mine øjne er teori ingenting værd, hvis det ikke skaber resultater i dit og dine børns liv. Ægte transformation sker ikke ved viden alene. For at din nye viden skal kunne implementeres i dit og dine børns liv, skal teorien kunne omsættes i praksis. I den helt almindelige hverdag, med alle de vildspor, sådan en hverdag nu kan indeholde. På modul 5 sikrer jeg mig, at du gør hvad der skal til for, at du kan blive på sporet. Jeg lærer dig, at få øje på, hvilken støtte du har brug for, for at implementere forandring, og hvordan du skal få adgang til den. 

I Modul 5 LÆRER DU: Hvorfor du sommetider vender tilbage til dine gamle mønstre, og hvad du gør for, at tage afsked med dem for altid. Hvad det er der har virket for netop dig (og dit barn) gennem dette forløb, og hvordan du skruer op for det. Hvordan du lærer dine børn at skabe det liv, de ønsker sig –og at stå godt i de forandringer, livet byder dem.

Møde 26. oktober 2017 14.30: Velkommen / intro 14.45: Visualisering og refleksion 15.45: Øvelse: Hvad skal jeg gøre for at flytte mig? 16.15: Runde: Hvad mangler jeg? Hvad forhindrer mig pt? Hvor kan jeg tage mere ansvar? Hvad har jeg brug for af støtte? Ca. 17.30: spisepause – 18.30: Oplæg ”What fires together, wires together” 19.00: Øvelse om overbevisninger 19.45: Kontrakt med mig selv 20.30: Tak for i dag

Tibetansk mantra: Om mani padme hum Om renser lyksalighed og stolthed (guderiget);  Ma renser jalousi og behovet for underholdning (den jaloux guders rige);  Ni renser passion og begær (menneskeriget);  Pad renser uvidenhed og fordomme (dyreriget);  Me renser grådighed og besiddertrang (de sultne spøgelsers rige);  Hum renser aggression og had (helvedesriget). Væsener og ikke-væsener udbreder kærlig medfølelse og udelelig intelligent sindsro; Om Mani Padme Hum. Det er den naturlige allestedsnærværende gennemgribende bevidsthedens kraft. Disse frekvenser er på Sanskrit målet, og fungerer som en harmonisk lyd- ressonans mod blokerende, eller slumrende energi.

Endnu en rejse til din indre visdom…

Om forandring: Niveau 1: Dit NU. Hvad giver mening -lige her og nu, uafhængig af "det jeg tænker om at være menneske" eller "det vi plejer" Niveau 2: Din fortid Den historie, du plejer at fortælle om jeres relation. Niveau 3: Dit allerstørste perspektiv: Hvordan ser dette ud i den store sammenhæng -hvad er 'rigtigt / forkert' i verden?

Når jeg vil vokse… Hvis kærlighed søgte du mest / længtes du mest efter?   Hvem skulle du være for at få den? Hvem kunne du ALDRIG være, hvis du skulle have den? Den af dine forældre, du har svaret i sprsm. 1: Hvor var hendes ’følelsesmæssige hjem’ / ’ordsprog om livet’?

Runde: Hvad mangler jeg? Hvad forhindrer mig pt? Hvor kan jeg tage mere ansvar? Hvad har jeg brug for af støtte?

SPISEPAUSE

Om at bryde vaner Vaner er defineret ved noget der føles som ”noget, vi er NØDT til at gøre” (emotionelt eller fysisk) Vaner føles trygge –uanset om det er en ’god’ eller ’dårlig’ vane Vaner har rod i overbevisninger og gamle historier Det ER muligt at bryde en vane, ved at blive logisk / bevidst omkring den

Neurons that fires together, wires together Forbindelser i hjernen er neurologiske / biologiske Vi drages mod sammenhænge, vi kender Tilsidst bliver det en overbevisning / ’sådan, vi GØR’ Vi skal finde beviser på det modsatte, og fodre hjernen med dem

…Og på meta: Sider af mig ”fires with” sider af mine børn Vi skaber forbindelser gennem disse sider Tilsidst bliver det en overbevisning / ’sådan, vi GØR’ Vi skal finde beviser på det modsatte, og fodre hjernen med dem

Den magiske formular…

Overbevisninger Når du kigger på din måde at være mor på, og dit samvær med dine børn –hvad frustrerer dig så pt?   Hvad er situationen? Hvad er frustrationen?  Når man gør sådan, hvilken historie må man så nødvendigvis ”tro på”  Hvor har denne historie sit følelsesmæssige hjem? ( = beviser på, at den ER sand)  Find beviser fra resten af dit liv på, at historien ikke er sand

KONTRAKT MED MIG SELV: Den forandring, jeg gerne vil se i min hverdag:   De skridt, jeg selv tager for at gå i mod forandringen: Den støtte jeg har brug for, fra mig selv eller andre:

Ulvesangen Sebastian / Oh Land –lyt den her: https://www. youtube Ulven hyler ved bjergets fod Barnet i mine arme Vinden suser, hvor ulven stod Her er tryghed og varme Du ulv, du ulv kom ikke her Hold dig fra mine kære Barnet mit, la' du være Ulven hyler i natten sort Barnet sover så stille Sulten driver men er kun kort Hvis han fik som han ville Du ulv, du ulv kom ikke her Hold dig fra mine kære Barnet mit, la' du være Sov nu lille i moders favn Verden raser derude Sov jeg synger en stille sang Og la' ulvene tude Barnet mit, får du aldrig