Politikernes og borgernes forventninger

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Må vi kigge indenfor? - information som grundlag for en bedre offentlig sektor Indlæg ved Evalueringskonference 2007 Thorkil Juul.
Advertisements

It-branchen – en faktor i fremtidens vækst
Breddeidrætsudvalgets betænkning •Foreningsidræt •Kommerciel idræt •Selvorganiseret idræt •Institutionsidræt •Offentlig idræt.
Borgernes barrierer for brug af IT
Sprog/billeder på Internettet
Gov 2.0 Fra portaler til borgernes lommer
UDGANGSPUNKT 6. Februar Læringsmål Den studerende • har indsigt i og forståelse af forholdet mellem unges livs- og udviklingsbetingelser • kan reflektere.
Digitalisering og medialisering
Udgangspunkt • Hvorfor taler alle om it, når det i virkeligheden handler om kultur, medier og læring? • Hvorfor er fælles mål og progression så populære,
Vibeke Abel - Ligestillingsministerens Departement Det tværministerielle mainstreamingsprojekt ”Mainstreaming - fra Strategi til Praksis” 28.maj 2001.
Hvor der er fokus på klimaet.
Tjekliste Er din myndighed klar til Digital Post? Kan din myndighed modtage og besvare digital post? Test om det virker Sørg for at teste, om myndigheden.
Hvorfor er fællesoffentligt samarbejde en god ide ? v/ Kontorchef Michael Busk-Jepsen, Økonomistyrelsen HRKS majkonference, 14. Maj 2009.
Tillid Temadag for AMIR
Ledelsesudfordringer i sociale institutioner
40622 Operativ Borgerservice
Medialisering og organisationsudvikling Taarnby,
Nogle udgangspunkter, begreber og principper for at anerkende realkompetencer.
It-hjælp til mindre it- parate virksomheder på biblioteker Aalborg og Vejle 12. og 13. september 2013.
Medierne og demokratiet
Strukturreformens år 1 – kvalitetsreformens år 0: Hvor bevæger vi os hen? Og hvad med det kommunale selvstyre? Kjeld Møller Pedersen Syddansk Universitet.
IT- og Telestyrelsen Evaluering og Information på nettet.
Brugstedet.dk Eksempelsamling ”Geodata skaber værdi” Nils Bo Wille-Jørgensen Grontmij.
Kodeks for offentlig topledelse
Kommuner og regioners perspektiv på revision af SOSU uddannelsen
Bibliotekernes BRUGERUNDERSØGELSE 2013 HJÆLP BIBLIOTEKET TIL AT BLIVE BEDRE Et par ting, du skal vide, når du rekrutterer i udlån.
Kvalitet - et spørgsmål om synsvinkel og prioritering Sandbjerg Konferencen 2008 Morten Fogh Bibliotekschef.
video. Fællesoffentlige digitaliseringsstrategi: Alle over 15 år skal have NemID og Digital Postkasse efter november.
▪ Dansk kvalitetsmodel på det sociale område Forberedende møder august 2008.
Historiefaget og mulighederne i den åbne skole
Bente Bjørnholt Kvalitetsreformen, tendenser forventninger og målinger Bente Bjørnholt Institut for Økonomi, Politik og forvaltning Ålborg Universitet.
DLO-konference i OCC d. 27. november 2006 Hvad driver kommunerne til markante strukturændringer? Oplæg ved børne- og kulturdirektør Per B. Christensen,
2.lektion:Demokrati 2.Lektion i undervisningsforløbet ”Det politiske system i Danmark” baseret på kapitel 6 i bogen Luk Samfundet Op! af Brøndum & Hansen,
Hvad kan borgerne på sundhed.dk?
KL UNGESPOT 22. SEPTEMBER 2010 N ÅR DE UNGE FALDER MELLEM TO STOLE FORSKNINGSLEDER BO ERTMANN.
Højskolernes Internationale og Europæiske arbejde Resultater fra undersøgelse forår 2006 På baggrund af besvarelser fra 74 ud af 79 højskoler.
Ledelsesrum Oplæg til refleksion
Temaer for mødet Aktuelle kommunale udfordringer Formålet med det fælleskommunale kvalitetsprojekt Forventninger til regeringens kvalitetsreform Det videre.
Generelle udfordringer og perspektiver i kommunernes arbejde med kvalitet, effektivitet og styring  Oplæg ved Børne- og Kulturdirektør Per B. Christensen,
Beskyttet beskæftigelse – 2015…?. TidAftaleStedBemærkninger – samtale med teknisk assistent Vibeke Nielsen og produktionschef Bo Nørregaard.
Skolebestyrelsens årsberetning Skolebestyrelsens opgaver Skolebestyrelsen fastsætter principper for skolens virksomhed, herunder om –undervisningens.
Faglige kvalitets- oplysninger 15. januar Faglige kvalitetsoplysninger - formål At udvikle og afprøve et katalog af syv redskaber for at Understøtte.
Digital formidling af offentlig borgerservice, kursusnr Værdien af digital formidling af offentlig borgerservice.
Ledelsesudfordringer i kommunerne – nu og i den nære fremtid Oplæg for FTF`s Tænketank om ledelse, d. 6. juni v/ Per B. Christensen, formand for.
Ole Nørby 1 Kvalitetsreformen Bedre velfærd og større arbejdsglæde Høj kvalitet i den offentlige service: 1.Brugerne i centrum 2.Attraktive arbejdspladser.
Forbedringsprojekt om målinger - SCKK 2004 Målingens problematikker Hvorfor egentlig iværksætte et måleprojekt?
Titeldias (uden baggrundsfarve) Husk at vælge korrekt layout for hvert dias: Klik med højre musetast på dias i ruden til venstre i skærmbilledet og vælg.
Tillidsreform SKAL Principper for samarbejdet mellem den danske regering, arbejdsgiverne og de faglige organisationer.
Mål- og resultatstyring
Kundetilfredshedsanalyse – [måned år] Kundenavn. 2 Overblik.
Kontanthjælpsreformen - jobparate kontanthjælpsmodtagere Oplæg den 5. december.
Projekt PaRIS Projektgruppemøde d.14.januar 2009 Præsentation af: definition af innovation de foreløbige data fra de kvalitative data Projektleder Mette.
Kvalitet i Sundhed Pressemøde den 11. februar 2011.
Rigsrevisionens nationale konference 5. november 2015 Statsrevisorernes forventninger til revision af økonomistyring og digitalisering Peder Larsen, formand.
Grønlandske efterskoleelever Langt de fleste elever har et godt efterskole ophold i Danmark Det er en stor hjælp for senere uddannelsesforløb at de har.
"Stigma betyder ’miskrediterende særtræk’. Stigmatisering rammer mange grupper i samfundet, der på en eller anden måde skiller sig ud fra normen eller.
Sæt medarbejdere, fag og opfindsomhed fri – innovation? LO’s arbejdsmarkeds-, uddannelses- og erhvervspolitiske konference 25. november 2014 Pia Gjellerup.
Hvordan vi ser på SAPA i Faaborg- Midtfyn?. Vi kan være irriterende Hvorfor?
Kvalitetsoptimering af produktionen i metalindustrien.
Mangel og paradoksproblemer RBR´s Beskæftigelseskonference, april Kontorchef Maria Nørby, Arbejdsmarkedsstyrelsen.
Kontakt mellem borgere med handicap og den kommunale forvaltning GAP-analyse af Det Centrale Handicapråd.
Omdømmeprojektet Fælles nordisk møde 13. Maj 2009.
Rethink Offentlig IT v. Ole Thomsen, koncern direktør, Region Midtjylland Årskonferencen Rethink Business, it-forum 29. september 2016.
OBS: E2012 programmet fra 2009 til juni Herefter revideres mål og indsatsområder på baggrund af den fælleskommunale og fællesoffentlige digitaliseringsstrategi.
Modul 3.1 – Hvorfor og hvordan dokumenterer vi?
Politik og organisation
Når alle er forskellige er ingen anderledes
Lars Frelle-Petersen Direktør, Digitaliseringsstyrelsen
MEDLEMSTILFREDSHED Januar 2018.
Formål At sikre borgere på kommunale botilbud og botilbudslignende tilbud mere stabile forløb og forebygge trussels- og voldsepisoder gennem en styrkelse.
Præsentationens transcript:

Politikernes og borgernes forventninger Hvad forventes?

Politikernes og borgernes forventninger Generelt: Fokus på kvaliteten af offentlige ydelser Regeringens kvalitetsreform

Politikernes og borgernes forventninger

Politikernes og borgernes forventninger Hvad karakteriserer vintertjenesten som serviceydelse? Påvirker alle i samfundet – ofte akut Meget synlig Folk er (ofte) i udgangspunkt irriterede Det skal bare virke

Politikernes og borgernes forventninger Faktisk kvalitet er ikke altid lig Oplevet kvalitet

Politikernes og borgernes forventninger Princip: Åben og klar kommunikation Hvordan sikres, at brugeren får de informationer brugeren har behov for? Hvad gøres for at sikre, at den rigtige form i kommunikationen med brugeren vælges?

Politikernes og borgernes forventninger Kommunikationsmidler Lokalavis Skriftligt materiale (folder) Hjemmeside Målrettet digital information SMS service Samtale ?

Politikernes og borgernes forventninger Princip: Brugeren skal vide hvad brugeren kan forvente Klar information om rettigheder og serviceniveau Forventningsafstemning Dokumentation Brugerundersøgelser?

Politikernes og borgernes forventninger Kilde: www.peacocktravel.dk