IDEBESKRIVELSE ❶ STYRKER ❷ SVAGHEDER ❺ FORDELE IDEBESKRIVELSE DATO

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Foreningsudviklingstesten
Advertisements

Marketingplanlægning
Små åbne opgaver og projekter Hvordan er det hensigtsmæssigt at gribe arbejdet an?
Udviklingstendenser i dansk byggeri – kan vi inspireres fra udlandet?
Ressourceplanlægning Typer af ressourcer
Indledning Verden er blevet mindre – afstanden er ingen hindring
14. Periodisering Regnskabslovgivning Periodisering af omkostninger
Gruppe 1 Mathias Hasselstrøm Rasmus Schnefeld Mikkel Larsen
Markedsvurdering.
Netværkskoordinatormøde MDI d. 5. februar At koordinere… koordinator, (lat.koordinere + -ator), person, der er udpeget til at samordne noget. koordinere,
Supervision og faglig feedback
1. Virksomhedens strategiske planlægning
6 Segmentering og målgruppevalg i internationalt perspektiv
Projektlederens rolle(r)
Effektiv mødekultur Formål: At udvikle en velstruktureret og effektiv mødekultur 1 Hvad er effektiv mødekultur? 2 Hvad er mål/resultat (Output)? 5 Hvordan.
BackIIBasic En undervisningscase i entrepreneurship
Idéudvikling. Titel: Hvilket problem skal idéen løse?
Sundhedsuge i Høje Taastrup
[Produktnavn] Marketingplan
Wischmann Innovation ©
Igangsætter Landsforeningen af Væresteder Medarbejderuddannelse 10. februar 2010 Marika Sabroe Vejle Misbrugscenter, Værestedsafdeling.
Struktur og processer I alle studier af innovationssucceser og fiaskoer er det konstateret, at de største årsager til manglende succes er: 1.Manglende.
Kap. 14 – Samlet vurdering af en virksomhed
Idé, mål og politikker Kapitel 9
Struktur og processer Faseopdelt innovationsproces.
Landsforeningen for ansatte Sunhedsfremmende Forebyggende hjemmebesøg. Sufo`s anbefalinger: SUFO.
Den Regionale LEAN Enhed
Kvalitetsmålinger Den Regionale LEAN Enhed. Formål Hvornår Succes kriterier Kvalitetsmålinger viser i hvor høj en grad ambulatoriet leverer en høj kvalitet.
Menneskesyn Hvad rapporten siger om menneskesyn
Innovation præsentations eks. Start med at forklare hvilket problem du mener dit innovative forslag ville kunne løse. Mit innovative forslag tager udgangspunkt.
Projektstyring dag 2.
Matrix for ideevaluering Ideevaluering ud fra en matrix i form af to akser med forskellige faktorer kan reelt udvides og tilpasses i det uendelige ud fra.
SWOT Analyse Styrker Svagheder Muligheder Trusler Potential
Usability – øvelse 1: Kortsortering
Forbedringsprojekt om målinger - SCKK 2004 Måleovervejelser Overvejelser inden I beslutter jer for en måletype Præsentation af hovedmåletyper Oplæg til.
Af: Jonatan W & Line Stryander
Brugertest Tænkehøjt test. Aftenens øvelse Rekruttere (segmenter, målgrupper) Min. 2 testpersoner Overvej roller i gruppen – Skift moderator Lav et testmanuskript.
- Var ude aktivt og ”finde” duft indtryk. - Delte vi hinandens observationer. - Grupperede og analyserede vi vores observationer. - Fremlagde vores projekt.
Organisering Som vi plejer…… eller????.
Menneskesyn Maslows behovs pyramide  Schein  y menneskesyn.
En opgave i Research Methods af Christen Christensen og Rasmus Schjelde. Leisure Management - UCS Roskilde Handelsskole 5.marts 2010.
Kvantitative metoder 2: Den multiple regressionsmodel1 Kvantitative metoder 2 Den multiple regressionsmodel 26. februar 2007.
Business cases.
KM2: F181 Kvantitative metoder 2 Heteroskedasticitet 11. april 2007.
Forretnings innovation ! 1/15 Det overordnede mål er værdiskabelse i virksomheder Metoder til afklaring af hvilke veje der skal følges. Idé og Udviklingshuset.
Maskinfællesskaber i praksis
IDEBESKRIVELSER a)Udviklingskraft i lokalområderne B) Inspirationsseminar om lokal udvikling - tilbud til lokalområderne om procesbistand til ‘hvidbøger’
Leg og Læring Kom godt i gang hjemme hos dig selv!
Sammen skaber vi i morgen Venture City Horsens 10 slides du bør have med /spørgsmål du skal besvare (inspiration Guy Kawasaki) sammen skaber vi i morgen.
FORRETNINGSPLAN.
Hvad med i morgen – kan vi beholde den dominerende rolle?
Agenda Præsentation af SWOT Afslutning
Navn på jeres idé Jeres navne:
Manual til LAB fremlæggelser
Udvikling af nye dialogformer
Marketingplan Dit navn.
Idegrundlag og målsætninger
Idéudvikling.
Company programme - Veda
Skabelon Business Case
Sælg et produkt eller en tjeneste
Skabelon Business Case
Forslag til strategi Per Salling
(Firmanavn) forretningsplan
(Firmanavn) SWOT-analyse
7 gode råd til en fuldendt ansøgning
Mission, vision og forretningsidé
Rapportering af fremdrift eller status
Produktnavn.
FN’s Verdensmål som konkurrenceparameter: Guide til interaktivt spil
Præsentationens transcript:

IDEBESKRIVELSE ❶ STYRKER ❷ SVAGHEDER ❺ FORDELE IDEBESKRIVELSE DATO IDESKABERE/-EJERE HVILKE PROBLEMER/UDFORDRINGER LØSER IDEEN? ❸ MULIGHEDER ❹ TRUSLER ❻ MÅLGRUPPE ❼ IDÉEVALUERING HVILKEN INDTÆGT VIL IDEEN SKABE FOR VORES VIRKSOMHED? KOM MED ET ESTIMAT. HVILKE OMKOSTNINGER KAN VI ESTIMERE OG HVOR STORE ER DE? HVOR LANG TIL VIL DET TAGE AT UDVIKLE IDÉEN. HVORNÅR KAN DEN INTRODUCERES PÅ EKS. MARKEDET? HVAD ER DET NÆSTE STEP I UDVIKLINGSPROCESSEN FOR DENNE IDÉ. HVILKE AKTIVITETER/HANDLINGER SKAL IGANGSÆTTES?