Notatteknik.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Mini-PC-kørekort – Modul 6
Advertisements

Læringsstile og lektier
Notatteknik.
Notatteknik Hvorfor Hvornår Hvordan.
NOTATTEKNIK EUX - REBSLAGERVEJ.
Instruktorforløb i Akademisk Studiekompetence 1. undervisningsgang Anja Hønnerup Nielsen November 2011.
Layout og fremlæggelse
Skriftlig progression Italiensk FIP. Disposition Skriftlighed og respons Progression Feedback-former (feed up, feed back og feed forward) Karakterer Værktøjskasse.
Livets Ord September 2015 "Du skal elske din næste som dig selv" (Mark 12, 31).
Cooperative Learning in English Hillerød, Vejle og Aalborg Helle Kirstine Petersen.
Doku:SENtorium Torsdag d. 29. oktober Velkommen Programmet for dagen  Refleksionsøvelse  Fortællerrum  Narrativ evaluering Frokost  Sparringsrum.
(før), Under og efter læsning
Region Hovedstadens Vækstbarometer Arbejdskraft ”Region Hovedstadens Vækstbarometer” er et repræsentativt panel af mere end 800 direktører.
 Siden sidst – gennemgang af planer og ideer  Oplæg: modellering / observation  Opgave: afprøvning af spørgsmålstyper ud fra et oplevet dilemma, problem,
SKRIVEFAGET - overordnede rammer. Hvorfor skrivefag? ”Det brede perspektiv”: Det er vigtigt, at du kan udtrykke dig skriftligt som borger i et moderne.
KNÆK KODEN Det samfundsfaglige område Opgaveformulering 2 – Danmarks økonomi.
SRO SKRIV!. OVERORDNET STRUKTUR SRO SKRIV Gunvor Severinsen GREVE GYMNASIUM, 2016 OPGAVENS HOVEDDEL FORSIDE ABSTRACTABSTRACT INDHOLDS- FORTEG- NELSE INDLEDNING.
Dagens program Aktiv lytning + øvelse Forumspil om aktuelle situationer.
Se støjen E-læringsmodul Fysik/kemi It-færdighedsniveau:
Det gode interview På jagt efter ny viden – altså noget, som du IKKE ved i forvejen…
At føre logbog Ida Marie Rasmussen 2016.
SRO SKRIV!.
Modul 2.
Fordybelse i et projekt
Læsestrategier læseforståelse Skrive- og lyttestrategier
Lektion 7 Formål med denne lektion er at arbejde videre med klassekulturen, følge op på surveyen og at afrunde lektionsforløbet i Netwerk. Alle rettigheder.
Sammen vil vi lære En uddannelse handler om at blive klogere og dygtige, så I bliver parate til jeres drømmejob. Forestil jer, at vores klasse er verdens.
At udfordre eleverne på deres valg, også i forbindelse med uddannelsesmessen Lektor Marianne Tolstrup, UCL
Dagens program Vi skal tale om: Hvornår og hvordan du træffer valg?
Din kreative online praksis!
Arbejdsmiljø og ledelse går hånd i hånd
Studieretningsprojektet
Modul 1 Rød løber (C).
Medlemsundersøgelse 2016 Medlemsundersøgelse 2016
Læring gennem registrering og indberetning
Forberedelse til eksamen
Efter Karl Henrik Flyums modeller
Hvad betyder den enkelte betegnelse Lønarter,
Google som læringsredskab
Sammenhæng: Eleverne bliver ikke bedre til at skrive og arbejder ikke med deres fejl. Eleverne snyder: bruger oversættelsesmaskiner eller henter stile.
Dokumentation.
Centralforeningen for Stampersonel
Historien om Ib Madsen er skrevet af: Mette Eike Neerlin
Den gode tone Lse.
Litteratur.
Flerfagligt Forløb 2 Klasse: Fag:.
Køreteknik.
PRØVEN I SKRIFTLIG TYSK
- Fokus på hvordan vi sammen kan styrke løsningen af kerneopgaven.
Netværksmøder - Drejebog
Innovationsforløb Modul 3 ©
Hvordan kan Sønderskov-Skolen være anderledes?
Karl Henrik Flyums model
WORKSHOP 5A – KURSER FOR FAGLÆRERE I LÆSEVEJLEDNING
Sådan bruges video- s og emnerapporter
Demokrati og medborgerskab
Krav til informationsformidling
MUNDTLIG FREMSTILLING
Gode råd om ... Referatskrivningen
Titel på kursuspræsentation
Kursus for personer med demens og pårørende
Hvad er meningen med dit liv?
På tværs af region og kommune – og med borgeren i centrum
Velkommen til 2. og 3. Introdag Copenhagen Loud Festival
Igangsættelse af tankeprocesser – at formulere spørgsmål i forbindelse med flerfaglige projekter 7-trinsmodellen Karl Henrik Flyums model.
Elevtrivsel Erhvervsuddannelser 2018
På tværs af region og kommune – og med borgeren i centrum
Velkommen Pårørendekursus Livet med demens i plejebolig
BRUG FACEBOOK TIL AT SKABE STÆRKE, FRIVILLIGE FÆLLESSKABER
Flerfagligt Forløb 2 Klasse: Fag:.
Præsentationens transcript:

Notatteknik

Hvorfor notatteknik? For at udvide din hukommelse For at du kan bearbejde det du hører det du læser det du ser For at du kan få en bedre eksamen For at du kan huske, hvad I aftalte i gruppen under projektet

Hvad skal jeg notere? Skriv noter til det du hører det du læser det du ser Skriv dine egne meninger og kommentarer Skriv ikke noter, du ikke forstår Skriv i stedet spørgsmål til det, du ikke forstår Få svar på spørgsmål, du har noteret Skriv kun vigtige ord og forklaringer af direkte

Hvordan skal jeg notere? Skriv, så du kan læse det senere Opdel siden i boks foroven til hovedemne, tid og sted, emne, kilde Smal kolonne i venstre side til underemner Bred kolonne i højre side til noter, kommentarer og spørgsmål

Stødvis notering Du lytter uden at skrive Du vurderer uden at skrive Du koncentrerer – hvad er vigtigt Du formulerer: underemne, stikord Du noterer samtidig med, at du lytter til det næste, der bliver sagt Bearbejd dine noter bagefter

Zig-zag notering Først: emneord i underemnekolonnen til venstre på siden Lyt uden at skrive Skriv først noter til det, du har hørt, når nyt emne starter Skriv nyt emne op i venstre kolonne Skriv først noter, når nyt emne starter Osv. Bearbejd dine noter bagefter

Mind map – Kreativ notatteknik Vend A4-papiret liggende (landscape) Tegn Cirkel i midten med emneord Grene med underemner Kviste med detaljer, spørgsmål, kommentarer, associationer mv. Lyt, vurder og formuler, før du skriver Brug evt. matchware-program på skolen

Fordele ved kreativ notatteknik Du får hurtigt overblik over emnet – det hele står på én side Du kan tegne dine egne bindelinjer mellem underemnerne Du kan selv skabe sammenhæng i det, du har hørt, læst og set Du kan læse på tværs