Hvorfor græder du, Lille Bjørn?

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Kulturpas - Som afsæt til arbejdet med Den nye skolereform FABUK 27. februar 2014.
Advertisements

Program for aftenen kl – 20.30
Kompetenceafklaring af børnene
Læringsmål for børnegrupperne på Kragebakken
HANDLEPLAN PÆDAGOGISK IDRÆT Dato:
Lærings- og praksisfortællinger:
De pædagogiske læreplaner i dagplejen.
Forædremøde den
Er mit barn klar til skolestart ?
Læreplaner Der skal i alle dagtilbud udarbejdes en pædagogisk læreplan som skal give rum for leg, læring og udvikling. Den pædagogiske læreplan beskriver.
Alsidig personlig udvikling Sociale kompetencer Sproglig udvikling Krop og bevægelse Naturen og naturfænomener Kulturelle udtryksformer og værdier x x.
Min hobby Fornuftig og relevant tekst af emnet:
HANDLEPLAN PÆDAGOGISK IDRÆT Dato:
Jeg støtter barnet ved:
HANDLEPLAN PÆDAGOGISK IDRÆT Dato:
Hvordan kan man støtte sit barn i at blive skoleparat
Udeskole! Rønnebæk Skole..
Velkommen til nye børn som er kommet fra vuggestue og dagpleje eller hjemmefra. Blomsterprojekt hvor vi får blomster hjemmefra som vi passer, vander og.
SMUT PAKKE 4 VIDEN OM MOTION.
Overgang fra børnehave til skole/fritidshjem Hyltebjerg Skole
Projekt for de kommende skolebørn i Sabro Dagtilbud
Alsidig personlig udvikling Sociale kompetencer Sproglig udvikling Krop og bevægelse Naturen og naturfænomener Kulturelle udtryksformer og værdier x Læreplans.
Når fritiden kobler til læring- Muligheder i SFO v/ Thomas og Benny Espergærde Skole og SFO 4 blev til én – nye muligheder.
Alsidig personlig udvikling Sociale kompetencer Sproglig udvikling Krop og bevægelse Naturen og naturfænomener Kulturelle udtryksformer og værdier Læreplans.
Alsidig personlig udvikling Sociale kompetencer Sproglig udvikling Krop og bevægelse Naturen og naturfænomener Kulturelle udtryksformer og værdier x Læreplans.
Årshjul for aktiviteter 2013– 14 med indarbejdet læreplanstemaer
Alsidig personlig udvikling Sociale kompetencer Sproglig udvikling Krop og bevægelse Naturen og naturfænomener Kulturelle udtryksformer og værdier x Læreplans.
HANDLEPLAN PÆDAGOGISK IDRÆT Dato:
Skoleparathed Sunds skole.
Lærings- og praksisfortælling
Lærings- og praksisfortælling
Alsidig personlig udvikling Sociale kompetencer Sproglig udvikling Krop og bevægelse Naturen og naturfænomener Kulturelle udtryksformer og værdier x Læreplans.
HANDLEPLAN PÆDAGOGISK IDRÆT Dato:
Alsidig personlig udvikling Sociale kompetencer Sproglig udvikling Krop og bevægelse Naturen og naturfænomener Kulturelle udtryksformer og værdier x Læreplans.
Alsidig personlig udvikling Sociale kompetencer Sproglig udvikling Krop og bevægelse Naturen og naturfænomener Kulturelle udtryksformer og værdier x x.
Alsidig personlig udvikling Sociale kompetencer Sproglig udvikling Krop og bevægelse Naturen og naturfænomener Kulturelle udtryksformer og værdier x x.
Alsidig personlig udvikling Sociale kompetencer Sproglig udvikling Krop og bevægelse Naturen og naturfænomener Kulturelle udtryksformer og værdier Læreplans.
Alsidig personlig udvikling Sociale kompetencer Sproglig udvikling Krop og bevægelse Naturen og naturfænomener Kulturelle udtryksformer og værdier x Læreplans.
Nyfødte børn Nyfødte børn ammes normalt og får føde på den måde
Alsidig personlig udvikling Sociale kompetencer Sproglig udvikling Krop og bevægelse Naturen og naturfænomener Kulturelle udtryksformer og værdier x Læreplans.
HJÆLP TIL FAMILIER Lavet af: Sofie, Daniel G, Amr, Sophia.
Relations kompetencer
Kommunikation Hvad er det og hvordan udvikler vi bedst muligt sproget sammen med vores børn? Hej jeg hedder Mette og er dagtilbuddets sprogvejleder, jeg.
1 Faglige udfordringer og kommende initiativer på dagtilbudsområdet Ny Dagtilbudslov Læring, udvikling, omsorg og dannelse Pædagogiske læreplaner Krav.
Afrikas store elefant Af Juliane Trier. Hvem (1/3) -Navn: Brit Trier -Alder: 45 år -Udseende: - kort brunt hår - altid velklædt - trænet -Job: Praktiserende.
EVALUERING AF LÆREPLANER REGNBUEN Kulturelle udtryksformer og værdier.
Følelser… hvad for noget?. Rammen for i aften Følelsernes ABC Hvordan støtter vi en positiv følelsesmæssig udvikling hos børn? Vulkanen Formen Lytte,
Prinsesse Arabella blander farver
Det vildeste bogmonster.
Må jeg kigge i din ble? Kulturelle udtryksformer og værdier
Mimbo Jimbo har det sjovt
BOG: HVORFOR GRÆDER DU, LILLE BJØRN?
Mons får et nyt kæledyr Kulturelle udtryksformer og værdier
BOG: PINDSVINET HUSK: DUÅ: HISTORIEFORTÆLLING: KUFFERTSANGE: REMSER:
BOG: HUSK: DUÅ: HISTORIEFORTÆLLING: SANGE: REMSER: FORÆLDREOPGAVER:
BOG: Prinsesse Arabella blader farve.
Den lille gule pige Kulturelle udtryksformer og værdier
Anton og Dino Kulturelle udtryksformer og værdier
BOG 11: Kulturelle udtryksformer og værdier
Mons i blæsevejr Kulturelle udtryksformer og værdier
At købe Palmin og fuglefoderfrø.
BOG : Kulturelle udtryksformer og værdier
Nede i fru Hansens kælder
Pølsebæ Kulturelle udtryksformer og værdier
At home The sittingroom The kitchen The dining room The bedroom
Natur Ud i naturen Mystik Fare vild, sove ude i naturen
BOG: ”Okay!” DUÅ: Samarbejde. FRI FOR MOBBERI:
Bogens titel: ”Okay!”. Uge 19 til uge 25, 2018
Barnets læring og trivsel Kulturelle udtryksformer og værdier
BOG: MIMBO JIMBO HAR DET SJOVT
Præsentationens transcript:

Hvorfor græder du, Lille Bjørn? Kulturelle udtryksformer og værdier Barnets alsidige personlige udvikling Lave BJØRNEGROTTE i ”Borgen” i fællesrummet TEGNE bjørne og andre dyr, der går i hi MALE træer i efterårsfarver KIMS LEG med ting fra skoven + honning (smagsprøve) Holde BAMSEDAG, hvor børnene har deres egen bamse med Øve sig i AT FORTÆLLE OG LYTTE, fx historier om dyr og naturen Snakke med børnene om der er nogen, de savner Naturen og naturfænomener Barnets sociale kompetencer Finde info om bjørne og fugle Snakke om EFTERÅRET, fx om bladene der skifter farver og falder af, blæsevejr, frugt mm Snakke om de forsk. ÅRSTIDER Snakke om dyr der går i hi/flyver til de varme lande Gå tur langs åen BOG 4: Hvorfor græder du, Lille Bjørn? Hjælpe børnene med at FORTÆLLE (en historie har en begyndelse, en midte og en slutning) og LYTTE til andres historier. Hjælpe børnene med at spørge ind til/få uddybet hinandens historier Krop og bevægelse Sprog FOKUSORD: KOLD – KRAMMER – VINTER – KALDER PÅ – EFTERÅR – KED AF – Å – FORÅR – FORSVINDE - SNUDEN Husk BOGQUIZ fra Bogfolderen Lege ”Bjørnen sover” Gåtur til skov og å Lege med bamserne – kaste, gribe, snurre rundt, kramme osv. ”Vejrudsigten” – forskellige vejrtyper, der symbolise- res med forskellige bevægelser (se laminerede kort)