FA-mik misilitsitsisarnerit FA prøver

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Information om tysk/fransk
Advertisements

Udviklingschef Anne Holm Sjøberg, Region Hovedstaden
Real Kompetence Vurdering
Agenda Reformen kort fortalt Hvad er det vigtigste nye? Nytter det?
FORÆLDREORIENTERINGS- OG VALGMØDE TIRSDAG D. 24. MAJ 2011.
HF på Falkonergården 2011.
Regeringens oplæg til erhvervsuddannelsesform Louise Pihl Dansk Byggeri.
Praktikpladsdialog Formål 1.At øge effektiviteten af det lokale opsøgende praktikpladsarbejde over for virksomheder med ubesatte praktikpladser gennem.
Forældremøde 9 klasse (skole)
Dokumentation og evaluering
Fra undervisningsevaluering til skolens kvalitetsarbejde
NGG-INFO 1.
Velkommen til HANSENBERG
Matematik. Matematik er et grundfag på 75 lektioner. Det er bestemt af de faglige udvalg indenfor de enkelte håndværksfag hvilke grundfag eleverne skal.
Hvordan søger man om optagelse?
Lidt om danskundervisningen Sådan skal I helst ikke se ud efter endt undervisning!
Uddannelsesvejledning i 10.klasse Ungdommens Uddannelsesvejledning Nordvestsjælland UU-vejleder Brian Nybo (10.B, 10.C + drenge i 10.D) Tina Krogsdal (10.A,
MUNDTLIGT krav – form – indhold
Hvad kræver det? Parat til erhvervsuddannelse. Parat til… Erhvervsuddannelser? En konkret erhvervsuddannelse? Grundforløb? En bestemt indgang? En konkret.
Unge uden uddannelse  Problemet  Social baggrund  Skolen  Ungdomsuddannelserne.
1 Erhvervsgrunduddannelsen (egu). 2 Erhvervsrettede ungdomsuddannelser Uddannelsesbilledet Grundforløb (eud) Hovedforløb (eud) Grundskole – (introduktionsforløb)
Faglærersamling oktober 2013 Orientering om anbefalingerne vedr. AEU-studieordningen 1.
Gratisprogrammer i matematikundervisningen
Temalinjer Samfundsfaglig Naturfaglig Kunst & Design Drama & Musik Idræt Karrierepilen Medie og It Samt: Base 10 ITO.
Bedre og mere attraktive erhvervsuddannelser
Oplæg d på Nyborg Gymnasium.  At reducere elevernes oplevelse af problemer i faget dansk ved overgangen fra grundskolen til det almene gymnasium.
Træning af mundtlighed årgang Fysik/kemi UL Synlig læring med it Agerbæk Skole og Starup Skole 2013.
Forældrearrangement Tirsdag den 30. september 2014.
Velkommen til infoaften om de gymnasiale uddannelser Ungdommens Uddannelsesvejledning Nordvestsjælland.
Gymnasierådet – 11. marts 2008 Evalueringer af gymnasiereformen Forsøg med digitale eksamensopgaver Forsøg med nyt bioteknologifag i stx og htx.
Proces Ministeren beslutter, hvilke anbefalinger der skal følges, og hvordan de skal følges Lovgivning Forligskreds.
Uddannelse – dit barns fremtid
Almen Studieforberedelse Orientering mandag den 31. januar 2011.
EUD-reform og unge i HTK. Erhvervsuddannelsernes store udfordringer 1.Færre unge søger ind på erhvervsuddannelserne, og søgningen direkte fra 9. og 10.
Tilføj hjælpelinjer: 1.Højreklik et sted i det grå område rundt om dette dias 2.Vælg "Gitter og hjælpelinjer" 3.Vælg "Vis hjælpelinjer på skærm" Faglært.
Fra Departementet for Uddannelse, Kultur, Forskning og Kirke Vejlederstormøde april 2016.
Seminar om efterværn i Ilulissat november 2010 vedr. Piareesarfiit i Grønland v/ Marie Pedersen u Den lokale erhvervsskole, daværende STI,
Omlagt elevtid og skemaet. Hvor mange dage er der på et år? Dage til undervisning: 174 dage Dage efter x-plan offentliggørelse (”eksamensperioden”):
Nyt om test og prøver Matematik i marts Sorø Den 26. marts 2015 Marts 2015 Niels Jacob Hansen - Læreruddannelsen UCSJ 1.
Aftale om bedre og mere attraktive erhvervsuddannelser Mål 1: Flere unge skal vælge en erhvervsuddannelse direkte efter 9. eller 10. klasse Resultatmål.
Almen Studieforberedelse Orientering tirsdag den 27. januar 2015.
Erhvervsuddannelsesreformen 2015 Hvordan går det egentligt med den?
Hvordan fungerer erhvervsuddannelsesreformen? Følgeforskningsprojekt - design og resultater 1. november 2016.
Projektleder Marianne Eltong Gade Tirsdag den 6. oktober 2015
Evaluering af valgfag I NOrd
SO 1 Det samfundsfaglige område Uge 50-51
Børne- og Uddannelsesudvalget Assens kommune
Merkantil EUX Muligheder og udfordringer for det studiekompetencegivende forløb Titeldias EUX merkantil.
Fagdidaktisk kursus i biologi
Brian Svendsen og Hanne Larsen
Input fra fagene Sprog.
Naturfag.
v. Heidi Funder, Lars Henriksen og Lasse Taagaard Jensen
Lektion 7 Formål med denne lektion er at arbejde videre med klassekulturen, følge op på surveyen og at afrunde lektionsforløbet i Netwerk. Alle rettigheder.
Årsmøde
Velkommen til 2. og 3. Introdag Copenhagen Loud Festival
Hvorfor dansk på GF1?.
Uddannelsesstrategi 2014 – fokus på vejledning
Centrenes opgaver og ansvar ift. de unges uddannelsesparathed
Fra Departementet for Uddannelse, Kultur, Forskning og Kirke
”Unge Matematiksvage Mønsterbrydere”
Prøven i Natur/teknologi
EGU – hvad virker? EGU – et godt redskab til inklusion af unge til
Kisitsisitigut paasissutissat Statistik
Kilde: Kvalitetsrapport og Undervisningsministeriets Skoletal
Elevtrivsel Erhvervsuddannelser 2018
Hvorfor Praktikplads-AUB?
Ambition: Flere skal vælge og gennemføre en erhvervsuddannelse.
Fra Departementet for Uddannelse, Kultur, Forskning og Kirke
Årsmøde
Præsentationens transcript:

FA-mik misilitsitsisarnerit FA prøver

ELEVER MED AEU OG FA BEVIS HAR SAMME SUCCESRATE f.eks.

Lidt forskel på AEUog FA Andelen af elever, som fortsætter videre i uddannelse efter at have aflagt prøve på et AEU - forløb, er noget færre end eleverne fra FA. Indenfor 1 år efter AEU prøven var 34 % af eleverne fra 2012/13+2013/14 fortsat i uddannelse. Det skal dog bemærkes, at nogle elever fortsætter på et FA forløb efter AEU, og at der kan være begrænsninger for elever der vil starte på en erhvervsuddannelse, som manglende praktikpladser. Kilde: Grundskolen ad omveje.

FA prøver: 1) Kun skriftlige prøver? 2) Skriftlige prøver og mundtlige prøver?

Brancheskoler: Inputs…